Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1
Warsztaty Grafiki Cyfrowej vol.2
  • Awatar użytkownika
    DarthDarnok
    Posty: 190
    Rejestracja: 08 sty 2014, 0:08
    Reputacja: 1
    Imię: Konrad
    Hobby: Podwieźć Cię?
    Samochód: Suzuki Grand Vitara 2.5V6 1999
    Nick w TDU2: Darnok
    Polubił: 7
    Otrzymanych polubień: 45
    Kontakt:

    Warsztaty Grafiki Cyfrowej vol.2

    autor: DarthDarnok » 03 lut 2015, 0:44

    Jeden semestr się kończy kolejny się zaczyna, Ci co chodzili czegoś się nauczyli, a Ci którzy przegapili / nie zdążyli mają okazję nadrobić w tym semestrze :-D

    Kurs cieszy się na tyle dużym powodzeniem, że nie prowadząc rekrutacji, zgłosiły się do nas osoby chętne na kolejny semestr, a część osób które uczestniczyły w poprzedniej edycji zainteresowane były kontynuacją, tak więc postanowiliśmy wyjść tym oczekiwaniom na przeciw.

    ALE O CO CHODZI?

    Od jakiegoś czasu, pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie, prowadzę Warsztaty Grafiki Cyfrowej dzięki którym, osoby czasem zupełnie nie związane z tematem, mogą "spróbować się" w tworzeniu grafiki 3D za pośrednictwem programu Blender. Zapraszam serdecznie zarówno wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się czegoś nowego, jak i tych którzy znają już środowisko 3D ale chcą doszlifować swoje umiejętności.

    CO NOWEGO W TYM SEMESTRZE?

    Przede wszystkim podział na grupy podstawową i średnio-zaawansowaną.

    Grupa podstawowa:
    Cały semestr (15 zajęć po 3h) poświęcamy na dogłębne poznanie programu, uczymy się między innymi:
    -poruszania w środowisku 3D,
    -edycji siatki
    -renderowania
    -tworzenia prostych symulacji (fizyka, woda, ogień, powietrze, tkaniny)
    -obsługa systemu cząsteczek
    -tworzenie materiałów
    -nakładanie tekstur

    Jak wyglądają zajęcia?
    Większość zajęć zaczyna się od 10-15 minutowej wejściówki, która ma mnie upewnić w przekonaniu, że wszystko rozumiecie i nie musimy się wracać z materiałem, jeśli okażę się, że jakieś zagadnienie jest nie jasne - poświęcamy mu więcej czasu, dopóki się nie oswoimy. Kiedy mam pewność że dotychczasowy materiał jest opanowany, przedstawiam i szczegółowo omawiam konkretne zagadnienie, np. podstawowe transformacje GRS, a w trzeciej i ostatniej części zajęć w zależności od zagadnienia, albo robimy coś wspólnie - ja pokazuje, wy powtarzacie, albo tak jak w przypadku transformacji GRS dostajecie do wykonania jakieś zadanie, a ja lawiruję między wami i w razie potrzeby pomagam/podpowiadam.

    Grupa średnio-zaawansowana:
    Celem naszej pracy jest opanowanie tworzenia pełnoprawnych fotorealistycznych wizualizacji, tu liczę już na znajomość podstawowych narzędzi, ze szczególnym naciskiem na biegłe posługiwanie się transformacjami GRS.
    Większość zajęć rozpoczynamy od przeglądu waszych prac, więc zajęcia te wiążą się z większym zaangażowaniem z waszej strony - jednak wiadomo "bez pracy nie ma kołaczy".

    Dodatkowo jeśli okaże się, że praca idzie nam nadzwyczaj sprawnie, chciałbym pod koniec semestru zacząć z wami modelowanie brył organicznych, a jak łatwo się domyślić coś co pozostaje mechaniką, a zawiera w sobie trudność obiektów organicznych, to to co użytkownicy drivecenter.pl cenią najbardziej - karoserie samochodów.

    Na zajęciach oprócz tematów przewodnich (oświetlenie, materiały, zaawansowane edycje siatki itd.) szczegółowo omawiamy bieżące zagadnienia, czyli problemy wynikłe podczas tworzenia waszych wizualizacji. Główny nacisk kładziony jest na modelowanie, teksturowanie, tworzenie shaderów, oświetlenie sceny.


    Koszt zajęć się nie zmienia - 300 PLN za 15 zajęć po 3 godziny lekcyjne każde, grupy 12-15 osób (przy większej ilości osób nie miał bym czasu dla wszystkich) - jeśli ktoś potrzebuje faktury na firmę, wystarczy wspomnieć przy okazji rejestracji.

    Terminy, na ten moment grupa podstawowa co czwartek poczynając od 26 lutego, grupa średnio-zaawansowana, co piątek poczynając od 27 lutego. Możliwe, że chętnych będzie więcej niż 30 osób (w tym momencie mamy już 12, a nie zaczęliśmy rekrutacji) wtedy będziemy dodawać kolejne dni tygodnia (25,24,23 luty).

    GODZINY: 17:00-20:00 - jeśli otrzymamy sygnały, że ciężko dojechać z pracy czy z uczelni przesuniemy na 17:30-20:30.

    Aby się zarejestrować piszemy na adres rekrutacja@wit.edu.pl rezerwując sobie miejsce w grupie (w mailu podajemy poziom grupy, a oprócz tego dzień tygodnia, który by wam odpowiadał W RAZIE GDYBY do 23 powstały kolejne grupy - ułatwi nam to dopasowanie terminów do indywidualnych preferencji). Następnie kiedy administrator udostępni już protokoły rejestracji na serwerze uczelni (o czym zostaniecie poinformowani mailem), trzeba się będzie zarejestrować na stronie ubi2.wit.edu.pl i zapisać na kurs.

    Dlaczego to takie skomplikowane? Można czekać na oficjalną rekrutacje jednak w tygodniu jest tylko 5 dni, a chętnych zapowiada się sporo więc warto "zaklepać" sobie miejsce wcześniej pisząc na adres rekrutacji.

    W razie gdybym nie wyczerpał tematu piszcie proszę w komentarzach albo/i na adres konraddylski@gmail.com
    Oficjalna strona kursu: http://www.wit.edu.pl/1/1/rekrutacja/wa ... frowej_3d/

    ------------------------------------------------------
    Poniżej będę odpowiadał na pytania, które dostaje od was na maila :

    Jak dużo jesteśmy w stanie zrobić?
    Wszystko zależy od was, wiem że każdy ma pracę, szkołę i obowiązki ale im więcej prac zrobicie tym lepiej opanujecie zagadnienie. Na zaliczenie będę wymagał stworzenia jednej porządnej wizualizacji, tylko od waszego zaangażowania zależy jak dużo i jak dobre będą.

    Czy mogę zapisać się na obydwa poziomy?
    Jeśli tylko czujesz się na siłach. Zdarzają się osoby które znają podstawy programu ale chcą je doszlifować pod okiem doświadczonego grafika.

    Czy nadaję się do grupy średnio zaawansowanej czy lepiej zacząć od podstawowej?
    Aby czuć się pewnie w grupie średnio zaawansowanej wymagana jest podstawowa znajomość programu. Nie chodzi tu o tworzenie ładnych prac, ale o poruszanie się po programie, nie musicie znać każdego narzędzie bo i tak wszystkie z których będziemy korzystać będę omawiał podczas pracy, jednak trzeba wiedzieć (z czym dużo początkujących ma problemy), że siatkę możemy edytować tylko w trybie "Edit Mode", a jeśli poproszę o wstawienia Cube to wszyscy wiedzą jak go wstawić, przestawić i przeskalować bez mojej pomocy - dokładnie o takie podstawy mi chodzi. Jest to zaledwie ułamek programu grupy podstawowej, dla tego też zapisać się można na obydwa poziomy pod warunkiem, że czujemy się pewnie poruszając po programie.
    Ostatnio zmieniony 03 lut 2015, 0:44 przez DarthDarnok, łącznie zmieniany 2 razy.
Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Przejdź do