Odpowiedz Posty: 4 Strona 1 z 1
Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?
  • Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?

    ABS
    6
    23%
    Kontrola trakcji
    3
    12%
    Kontrola stabilności
    0
    Brak głosów
    Automatyczna skrzynia biegów
    3
    12%
    Automatyczne sprzęgło
    6
    23%
    Idealna linia jazdy
    5
    19%
    Brak uszkodzeń
    3
    12%
    Inne (jakie?)
    0
    Brak głosów
     
    Liczba głosów: 26
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 1451
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 23
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Pisanie
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 764
    Otrzymanych polubień: 912

    Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?

    autor: jedlin12 » 18 sie 2019, 14:59

    Temat chyba mówi sam za siebie. Oznaczacie wszystkie te, których zdarza się Wam używać

    W moim wypadku będzie to ABS (przynajmniej w pewnym stopniu. Czasami trudno mi wyczuć moment blokowania hamulców), linia jazdy (żeby szybciej ogarnąć tor) i automatyczne sprzęgło (bo mam tylko sekwencje na kierownicy)
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2571
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 544
    Otrzymanych polubień: 706

    Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?

    autor: BeliarPL » 18 sie 2019, 22:01

    Staram się równać do tego co jest w normalnym aucie :P Dlatego zawsze mam włączony ABS. Kontroli trakcji praktycznie nie używam, chyba, że jakiś szatan na każdym biegu próbuje zerwać przyczepność. Wtedy włączam tą opcję. Nie zaznaczyłem tego w ankiecie bo wtedy zazwyczaj szukam czegoś 4x4 albo słabszego, to już taka ostateczność :P
    Automatyczne sprzęgło używam z racji grania na padzie :P To się nie da inaczej a czasy zręczności z TDU minęły już dawno :lol: Do tego lubię idealną linię ale tylko do hamowania, ostatnio gram z doskoku i wolę wiedzieć kiedy hamować niż się ciągle wkurzać na nieznajomość toru/trasy. No i na koniec raczej staram się wyłączać uszkodzenia. Nie dość, że fatalnie wyglądają na fotkach (a nigdy nie wiesz kiedy trafi się idealny kadr!) to czasami AI bardzo się rozpycha akuratnie uderzając we mnie :P Może to dlatego, że często w grach wbijam się 'z rękawa'? :D :-P
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 302
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?

    autor: FrogsterPL » 18 sie 2019, 22:02

    U mnie to zależy od gry. Automatyczne sprzęgło mam zawsze, bo kierownice z których dotychczas korzystałem miały tylko sekwencyjną zmianę biegów. Z ABS zdarza mi się korzystać, ale nie w każdej grze. Podobało mi się np. w NFS: P2000, że był on dostępny tylko w nowszych autach - tam z niego korzystałem.

    Kontrola trakcji - jeśli jest "zero-jedynkowa" to raczej nie korzystam. Jeśli da się ją wyregulować, to czasem włączam, ale tylko w grach z wyścigami torowymi, i tylko w minimalnym stopniu.

    Ze skrzyni automatycznej korzystam, ale tylko na PSP. Na PC zawsze manual.

    Z idealnej linii korzystam dość często - nawet nie ze względu na pokonywanie zakrętu (choć to też, zależy od gry), ale bardziej ze względu na hamowanie. Mam tendencję do zbyt wczesnego hamowania, linia zmieniająca kolor pozwala mi na opóźnienie tego manewru.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6549
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3677
    Otrzymanych polubień: 1963

    Jakich asyst używacie w grach motoryzacyjnych?

    autor: Courius » 19 sie 2019, 1:17

    Ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż używam różnych asyst w zależności od tego, w którą grę samochodową gram i jakie mam do niej podejście.

    Gdy po prostu sobie gram, to staram się wyłączać wszystkie asysty poza ABS, bo w większości przypadków, po prostu mi one przeszkadzają. Skrzynię wybieram manualną + sprzęgło manualne, o ile gra daje mi taką możliwość... pozostałości, po masterowaniu TDU/TDU2. :-D

    Gdy moim celem jest ucinanie setnych sekund, bycie w topce graczy itp. to już różnie z tym bywa...

    W Test Drive Unlimited praktycznie od samego początku jeżdżę na wyłączonych asystach i manualnej skrzyni biegów z manualnym sprzęgłem. Tak jest dla mnie najlepiej. W tej grze samochód najlepiej potrafię kontrolować sam, czystość danych niezakłócona elektronicznym bełkotem upierdliwej asysty starego typu. W TDU zaczęła się też moja przygoda z manualnym sprzęgłem, które znacząco ułatwiało wykonywanie efektownych poślizgów; przepinanie pomiędzy biegami w trakcie jednego poślizgu, 180-tki, 360-tki, 720-tki, w tym wszystkim bardzo pomagało manualne sprzęgło, które potem przydało mi się w jeździe na czas. Wszak, każda zmiana biegów z manualnym sprzęgłem w grach, to zawsze minimalny zysk czasowy, co nie? :-D

    W Test Drive Unlimited 2 jeździłem na wyłączonych asystach w jeździe swobodnej i z włączonymi wszystkimi asystami podczas ścigania, bo dawały znaczącą przewagę. Do tego manualna skrzynia typu H na padzie, ale bez sprzęgła, bo brakowało już mi guziczków. Potem przejście na klawiaturę i pełen manual typu H + manualne sprzęgło. Wariackie czasy. :lol: :lol: :rotfl:

    W The Crew z kolei używałem już podobnego zestawu jak w TDU. Manualna skrzynia biegów i manualne sprzęgło, którym wywołałem ogromną gównoburzę. No i do tego wykrywanie pada jako kierownicy d-input. Asysty różnie w zależności od tego, co było akurat najbardziej OP. Na początku najlepsze czasy osiągało się na wyłączonych asystach, po Wild Runie fizyka się zmieniła i pełne asysty dawały największą przewagę.

    Assetto Corsa, to najciekawszy temat. Bo w tej grze asysty zawsze ustawiam fabryczne dla wszystkich samochodów, trzymam się wówczas jak najbliżej realizmu, ale na "drodze" używam ich już różnie, w zależności od zamierzonego celu. Niektóre samochody najlepiej jeżdżą na włączonych asystach np. seria GT3, cywilne osobówki już w zależności od auta i trasy. Dużo jest tutaj niuansów, staram się do nich dostosowywać. No chyba, że mam ochotę podriftować. Wtedy wszystko off i niech się dzieje wola nieba. :kapelusz:

    Uszkodzenia zawsze staram się wyłączać. Oglądanie rozbitego samochodu na ekranie monitora nie sprawia mi przyjemności.
    Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 1:18 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

Odpowiedz Posty: 4 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Przejdź do