Odpowiedz Posty: 11 Strona 1 z 1
Kobiety w Motorsporcie
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 1323
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 23
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Pisanie
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 733
    Otrzymanych polubień: 868

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: jedlin12 » 13 maja 2019, 0:07

    W zeszłą sobotę odbył się pierwszy wyścig W Series - Serii wyścigowej tylko dla kobiet, która w domyśle, ma ułatwić przedstawicielkom płci pięknej zdobyć fundusze i sponsorów w celu kontynuacji kariery na wyższych szczeblach. O ile w przypadku wyścigów samochodowych różnice anatomiczne u mężczyzn i kobiet nie odgrywają takiej roli jak w innych sportach, to odsetek kobiet jest, co tu dużo mówić, nikły i raczej przyczyny są oczywiste, niezależnie od tego, jak FIA by się starała płeć piękną promować. Niemniej znalazło się parę kobiet, które odcisnęły piętno w przeszło stuletniej historii motosportu.

    Michele Mouton

    Obrazek

    Zacznijmy od chyba najbardziej znanego przykładu i dowodu, że Kankkunen jednak nie miał racji. Początki kariery sięgają lat 70-tych i występów w Alpine A110. W 1975 odniosła zwycięstwo w klasie dwulitrówek podczas 24h of Le Mans. Prawdziwy rozkwit kariery przypadł jednak na początek lat osiemdziesiątych, kiedy trafiła do fabrycznej ekipy Audi. W 1982 roku za kierownicą Audi Quattro zdobyła wicemistrzostwo WRC w nowo powstałej grupie B, wygrywając łącznie w WRC 4 rajdy. W 1985 z kolei pobiła rekord Pikes Peak.

    Lella Lombardi

    Obrazek

    Jedyna kobieta, która zdobyła punkty w Formule 1... A raczej jego ułamek. W sezonie 1975 jeździła dla zespołu March, a pół punkta zdobyła w tragicznym GP Hiszpanii, podczas którego w wyniku wypadku Carlosa Pace'a zginęło kilku widzów. Jako, że wyścig został przerwany zanim osiągnął 3/4 długości, zawodnicy dostali połowę punktów. Ponadto z pewnymi sukcesami uczestniczyła w wyścigach wytrzymałościowych

    Jutta Kleinshmidt

    Obrazek

    Nie mogłem znaleźć za wiele informacji na temat jej kariery. Istotnym jest za to fakt, że zwyciężyła najtrudniejszy rajd na świecie, czyli Paryż - Dakar. Dokonała tego w 2001 roku za kółkiem Mitsubishi Pajero, z kolei w 1999, 2002 i 2005 plasowała się na podium wygrywając łącznie 10 etapów.

    Danica Patrick

    Obrazek

    Kolejny raczej w miarę znany przypadek. Związana głównie z amerykańskimi seriami wyścigowymi głównie Indycar, gdzie pięciokrotnie meldowała się w TOP 10 sezonu, w najlepszym na piątym miejscu. Jedno zwycięstwo w serii podczas wyścigu na Twin Ring Motegi oraz 3 Pole Position w Indycar, oraz jedno w Sprint Cup Series na Daytona 500. 3 miejsce poczas Indianapolis 500. Występy w NASCAR były jednak już mniej spektakularne z najlepszym wynikiem w generalce na 24. miejscu.

    Trochę nazwisk by się na pewno jeszcze znalazło, choć tutaj chciałem wytłuścić te, które mogły się pochwalić największymi sukcesami. Ciekawe, czy coś w tej materii zmieni się na serio w przyszłości. Jeśli jest jeszcze ktoś o kim zapomniałem piszcie.
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 300
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 386
    Otrzymanych polubień: 214

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: adamsky » 13 maja 2019, 11:26

    jedlin12 pisze:O ile w przypadku wyścigów samochodowych różnice anatomiczne u mężczyzn i kobiet nie odgrywają takiej roli jak w innych sportach


    Na serio uważasz, że w wyścigach samochodowych, w których ciało poddawane jest przeciążeniom rzędu kilku G przez czasami kilka godzin wyścigu, proporcje mięśni do tłuszczu, z założenia niekorzystne dla kobiet, nie mają znaczenia? Niestety oprócz Jutty Kleinshmidt, która, jak każda Niemka, nawet z twarzy przypomina faceta, reszta kobiet pokazuje że nie mają szans w rywalizacji z facetami właśnie przez wrodzony niedobór mięśni. Natura jest okrutna. :-D
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 1323
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 23
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Pisanie
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 733
    Otrzymanych polubień: 868

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: jedlin12 » 13 maja 2019, 15:26

    adamsky pisze:Qr Bbpost Na serio uważasz, że w wyścigach samochodowych, w których ciało poddawane jest przeciążeniom rzędu kilku G przez czasami kilka godzin wyścigu, proporcje mięśni do tłuszczu, z założenia niekorzystne dla kobiet, nie mają znaczenia?


    Powiedziałem, że nie odgrywają takiej roli jak w innych sportach, a nie, że nie mają znaczenia. W sportach lekkoatletycznych nawet nie ma co się spierać (na 100m różnica w rekordzie olimpijskim to 1 sekunda, na 400 to już 5 sekund, przy rzucie oszczepem to już 20 metrów) nie wspominając już o grach zespołowych typu piłka nożna, czy koszykówka. W sportach motorowych owszem, ważna jest kondycja fizyczna kierowców, ale nie kluczowa i myślę, że jest to coś co kobiety mogłyby spokojnie wyrobić na wystarczającym poziomie. Z resztą kierowcy takiej F1 dopiero od lat osiemdziesiątych, może siedemdziesiątych zaczęli brać na poważnie trening fizyczny. Dodatkowo, czyż niższa masa własna kobiet nie powinna być pewnym atutem?
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2646
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 103
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 441
    Otrzymanych polubień: 639

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: Xarlith » 13 maja 2019, 19:34

    Mnie również wydaje się, że kobieta nie powinna mieć dużych kłopotów z utrzymaniem kondycji pozwalającej na ściganie się na równych warunkach z mężczyznami.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2541
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Tośka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 528
    Otrzymanych polubień: 678

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: BeliarPL » 13 maja 2019, 21:46

    Wszystko zależy pewno od przygotowania :) Teraz to kobiety nawet autobusy prowadzą po mieście :mrgreen: A tramwajami zahaczają o wszystko co mogą :silent: Przykład z życia wzięty jak kiedyś taka jedna pomyślała, że jak lusterko elektryczne schowa to i tramwaj się zmniejszy... nie udało się ale :shh: :shh: :lol:

    Co do wagi, nie jest tak, że pojazdy wyścigowe są ważone razem z kierowcami? Nie jest określona waga brutto? ;)
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 1323
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 23
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Pisanie
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 733
    Otrzymanych polubień: 868

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: jedlin12 » 13 maja 2019, 22:18

    BeliarPL pisze:Qr Bbpost Co do wagi, nie jest tak, że pojazdy wyścigowe są ważone razem z kierowcami? Nie jest określona waga brutto?


    Ta kwestia jest dosyć ciekawa i zależy od serii wyścigowej. W F1 kierowca z siedziskiem i sprzętem musi ważyć 80 KG, w Indycar 180 funtów, choć w NASCAR jak Danica Patrick uzyskała pole position na Daytona 500 w 2013 roku, to regulamin zakładał, że jeśli kierowca waży mniej niż 180 funtów to dodaje się balast, ale nie większy niż 40 funtów, przy czym Danica waży (wg Wikipedii) ok. 100 funtów, czyli dało to pewną przewagę. Co do GT3 to nie znalazłem informacji na ten temat z kolei dla WTCR maksymalna kara to 50 KG, czyli raczej żadna osoba tak mało by nie ważyła. Inna sprawa, że balast może zostać umiejscowiony niżej auta, co pozwala poprawić środek ciężkości.
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 300
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 386
    Otrzymanych polubień: 214

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: adamsky » 14 maja 2019, 11:06

    Co z tego że to niższa masa, skoro w tej masie dużo więcej procentowo jest tłuszczu niż u mężczyzn? Czyli jeśli kobieta chce mieć tyle samo mięśni co facet, to musi od niego więcej ważyć (zakładając ten sam wzrost)
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2646
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 103
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 441
    Otrzymanych polubień: 639

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: Xarlith » 14 maja 2019, 14:46

    I co z tego? Kobieta ma też lżejszy mózg i szkielet, do tego jest niższa... Jeszcze trochę i będę cię Korwin nazywać. Powtórzę się, czysto teoretycznie, NAWET jeśli dojście do wyścigowej formy wymaga większej pracy, to nie jest to niemożliwe, a w mojej ocenie banalnie proste, bo współczesne auto wyścigowe to nie szrot bez wspomagania.

    Bez sensu o tym dyskutować, bo jeszcze nie słyszałem by przy wykazach zalet słynnych kierowców umieszczano warunki fizyczne. Raczej są to takie cechy jak refleks, zimna krew, opanowanie, ambicja, chęć zwycięstwa. Jeżeli kobieta ma dryg, to może się ścigać. Większość z nich jednak interesuje się czymś innym? Wolna wola.

    Życie byłoby nudne gdyby mężczyźni i kobiety byli identyczni i robili to samo.
    Ostatnio zmieniony 14 maja 2019, 14:48 przez Xarlith, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 300
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 386
    Otrzymanych polubień: 214

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: adamsky » 15 maja 2019, 0:49

    Mi zarzucasz korwinizm a sam poleciałeś po stereotypach ;-)
    Ale spoko, zapomniałem że DC to faktycznie nie platforma do dyskusji. RIP
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2646
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 103
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 441
    Otrzymanych polubień: 639

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: Xarlith » 15 maja 2019, 6:10

    Masz pojęcie jak ty mnie czasem denerwujesz? :-D
    Wystarczy zapomnieć, że ktoś może używać skrótów myślowych, albo celowo zajmować trochę bardziej skrajne stanowisko niż naprawdę by zajął, tylko po to, by sprowokować innych do dalszej dyskusji... wtedy się czasem złapię na przynętę i... efekt widać. Dyskusja BEZ SENSU!!! :lol:.

    Nie chciałem, żeby moje słowa tak zabrzmiały, bo sens jest, duży. Tylko, że po co aż tak bardzo skupiać się na aspekcie różnic fizycznych? Tych, każdy, posiadający wzrok, logicznie myślący człowiek jest świadom.

    A już abstrahując od tego, to po jakich stereotypach ja poleciałem? Do wymienionych przez Ciebie fizycznych słabości kobiet, z którymi muszą w motosporcie tak ciężko walczyć by dorównać mężczyznom, dodałem inne cechy, równie oczywiste co absurdalne, ale bądź co bądź, działające na ich korzyść.
    Chyba, że chodziło o stereotyp idealnego kierowcy, ale to już nie wiem.
    Ostatnio zmieniony 15 maja 2019, 6:13 przez Xarlith, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 300
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 386
    Otrzymanych polubień: 214

    Kobiety w Motorsporcie

    autor: adamsky » 15 maja 2019, 11:22

    Gdyby Twoja logika miała sens, to czy te lżejsze kobietki o lżejszej budowie kości, a z mięśniami wytrenowanymi w pocie czoła do poziomu męskiego (co według moich "stereotypów" jest niemożliwe) nie powinny np. na 100 m biegać znacznie szybciej od facetów? Niższa masa do poruszenia na początku, niższe opory powietrza (niższy wzrost), a jednak są daleko z tyłu. Dlaczego? Właśnie przez proporcję tłuszczu do mięśni, z którą się rodzisz i żaden trening tego nie zmieni. A cóż znaczy taki krótkotrwały wysyłek w porównaniu z wielogodzinnymi próbami oderwania głowy przez przeciążenia na zakrętach? Tam dopiero mięśnie dostają w d... Choć akurat w temacie krótkotrwałego znoszenia wysokich przeciążeń kobiety są lepsze od facetów. Pewnie przez ten mały mózg :-D

    Xarlith pisze:Qr Bbpost Masz pojęcie jak ty mnie czasem denerwujesz?

    Przecież nawet się nie staram :wave:
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
Odpowiedz Posty: 11 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Przejdź do