autor: Ajgor » 17 lut 2016, 11:47
Zasada generalnie jest prosta. Na prostych gaz do dechy, a PRZED zakrętem oba hamulce (ale na prostej, żeby Cie nie wyrzuciło). Musisz wyczuć, z jaką prędkością wchodzić w zakręty. Generalnie nie chodzi o umiejętność gazowania, tylko o umiejętność hamowania. W większości przypadków nie trzeba przejeżdżać testów jak najszybciej, tylko jak najpoprawniej. Tu mała podpowiedź: Patrz na kolor tego paska, który Cie prowadzi. Gazujesz ostro, a w momencie, jak zaczyna robić się czerwony, przyhamowujesz aż znów będzie zielony.
Ja, starając się jechać POPRAWNIE, a nie SZYBKO, wyrabiam nawet kilka sekund zapasu na mecie.
Natomiast w licencji A1 najlepiej wyłączyć automatyczną skrzynię i jechać na ręcznej. I też bardziej dbać o poprawność, a nie o szybkość. W zasadzie nawet nigdy nie włączałem najwyższych biegów.
Oczywiście dobrze jest wcześniej poćwiczyć jazdę na ręcznej.