Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1
Eco Cup - Regulamin
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Eco Cup - Regulamin

    autor: Prince-Matt » 14 lut 2019, 21:18

    Regulamin pierwszego Eco Cup w Polsce na Assetto Corsie!

    Obrazek


    Organizator: Drivecenter.pl, Xarlith, Prince-Matt
    Sędziowie: Xarlith, Prince-Matt, giento


    I. Postanowienia ogólne
    1. Organizatorem zawodów jest portal Drivecenter.pl.
    2. Regulamin definiuje sposób rozgrywania zawodów. Jego zadaniem jest ograniczenie możliwości powstawania sytuacji konfliktowych. W przypadku ich wystąpienia Organizator, w oparciu o regulamin, proponuje rozwiązanie.
    3. W kwestiach nieokreślonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do Organizatora.
    4. Organizator nie odpowiada za stan łącza/komputera uczestników. Uczestnik, który z jakiegokolwiek powodu nie ukończy wyścigu, nie otrzyma punktów.
    5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, po uprzednim poinformowaniu Uczestników poprzez forum. Zmiany nie działają wstecz.
    6. Przystąpienie do zawodów oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
    7. Organizator ligi zachowuje prawo do przeprowadzenia restartu wyścigu tylko w przypadku problemów technicznych z serwerem takich jak: start kilku osób z boksów, karambol spowodowany lagami (latające auta) itp. Jeżeli restart nie przynosi pożądanych skutków, organizator może odwołać daną rundę, do czasu wyjaśnienia problemów.

    II. Uczestnictwo
    1. W zawodach może wziąć udział każdy członek Społeczności Drivecenter.pl.
    2. Wymagane jest zapoznanie się z regulaminem ligi oraz ZASADAMI JAZDY ONLINE.
    3. Przystąpienie do ligi następuje po zapisaniu się w temacie ZAPISY.
    4. Zgłoszenia są przyjmowane przez cały czas trwania ligi.

    III. Ogólne zasady ligi
    1. Do gry w lidze wymagane jest zainstalowanie wymaganych torów. Wszystkie potrzebne pliki dostępne są w temacie kalendarza.
    2. Samochody ligowe są podane w kalendarzu.
    3. W trakcie sesji ligowej nick w grze musi być rozpoznawalny, czyli zgodny z forumowym lub prawdziwym imieniem i nazwiskiem ligowicza.
    4. Organizator ligi zachowuje prawo do przeprowadzenia restartu wyścigu w przypadku problemów technicznych z serwerem takich jak: start kilku osób z boksów, karambol spowodowany lagami (latające auta) itp. Jeżeli restart nie przynosi pożądanych skutków, organizator może odwołać daną rundę, do czasu wyjaśnienia problemów.

    IV. Komunikacja
    1. Podstawowym środkiem komunikacji podczas oficjalnych sesji jest nasz Teamspeak (IP - voip.drivecenter.pl , kanał Assetto Corsa).
    2. Należy poprawnie skonfigurować mikrofon, tak aby nie rozpraszać trzaskami, piskami, sapaniem innych kierowców. Jeżeli ma się z tym problem należy używać funkcji "Push to Talk" lub wyciszyć się całkowicie.
    3. Należy ograniczać komunikację do niezbędnego minimum. Nie zagadujemy innych kierowców, nie podejmujemy tematów nie związanych z aktualnymi wydarzeniami na torze.
    4. Należy zachowywać się kulturalnie, nie nadużywać wulgaryzmów.

    V. Fair play
    1. W trakcie sesji wyścigowej, w grze, na TS oraz na forum, zakazuje się obrażania, poniżania oraz wyzywania innych uczestników ligi.
    2. Zakazuje się używania wszelkiego rodzaju programów lub modyfikacji mających na celu zmianę osiągów samochodu itp, a także nieuczciwego wykorzystywania błędów gry.
    3. Samochód przez cały czas trwania wyścigu powinien znajdować się na torze. Obszar toru wyznaczają białe lub żółte linie (w zależności od toru). Tarki nie zaliczają się do obszaru toru.
    4. Wyjątkowo granica toru może być nieznacznie przekraczana w typowych dla toru miejscach znanych z prawdziwych wyścigów. Przykładowo: Maison Blanche na Circuit de la Sarthe, czy też New Holland na Barcelonie.... Nad tymi wyjazdami panuje aplikacja KMR. Nie można jedynie wrócić szybciej na tor niż się wyjechało.
    5. Szczegółowe zasady zachowania na torze można znaleźć pod tym linkiem.

    VI. Ogólny przebieg zawodów
    1. Zawody rozgrywane są na 7 torach. Dokładny terminarz rund i kolejność torów przedstawia KALENDARZ CYKLU.
    2. Organizator zastrzega prawo do zmiany terminu rozegrania rundy w wyjątkowej, uzasadnionej sytuacji.
    3. Treningi, kwalifikacje i wyścigi rozgrywane są jednego dnia, w soboty, między godziną 20:30, a 23:00.
    4. Ilość okrążeń wyścigu oraz dostępnego paliwa jest losowana o godzinie 20:30. Co do zasady wyścig nie powinien trwać krócej niż 30 minut i nie dłużej niż 60 minut.
    5. Trening rozpoczyna się o godzinie 20:40 i trwa 10 minut.
    6. Sesja kwalifikacyjna rusza o godzinie 20:50 i trwa 10 minut.
    7. Wyścig startuje o godzinie 21:00. Zakresy liczby okrążeń i dostępnego paliwa znajdują się w kalendarzu.

    VII. Kwalifikacje
    1. Kwalifikacje są przeprowadzane bezpośrednio przed wyścigiem i trwają 10 minut.
    2. Miejsce na linii startowej zależy od czasu z kwalifikacji i ustala je serwer gry.
    3. Wyjście kierowcy z serwera podczas kwalifikacji może anulować wszystkie jego dotychczasowe czasy okrążeń.
    4. Bezwzględnie zabrania się wyjeżdżania poza linię toru podczas sesji kwalifikacyjnej.
    5. Ścięcie toru podczas swojego najlepszego okrążenia może skutkować nałożeniem kary po zakończeniu wyścigu.
    6. Należy stosować się do komunikatów serwera i KMR.
    7. Na swoim wyjazdowym okrążeniu kierowca musi zachowywać się tak jak by miał niebieską flagę. Powyższą zasadę należy stosować również w przypadku, gdy kierowca popełnił zasadniczy błąd lub jedzie poniżej swojego SB.
    8. Przekroczenie w kwalifikacjach linii wyjazdu z pitlane skutkuje nałożeniem kary DT0 (Drive-Through 0), którą należy odbyć przed końcem pierwszego okrążenia wyścigu. Niezastosowanie się do polecenia serwera wiąże się z wyrzuceniem z wyścigu!

    VIII. Wyścigi
    1. Wyścigi rozgrywane są bezpośrednio po kwalifikacjach.
    2. Czas od końca kwalifikacji do startu wyścigu wynosi 120 sekund.
    3. Zabrania się tankowania paliwa w pit stop. Kierowca ma prawo do skorzystania z usługi naprawy pojazdu lub wymiany opon. Tankowanie paliwa skutkuje dyskwalifikacją.
    4. Zabrania się korzystać z pit stopu na ostatnim okrążeniu. Zabrania się także przejeżdżać przez PitLane nie stając w swoim boxie (wyjątkiem jest odbywanie kary DT).
    5. Należy stosować się do poleceń KMR z serwera. Piąte ostrzeżenie skutkuje obowiązkowym przejazdem przez aleję serwisową. Przekroczenie linii wyjazdu z PitLane to 2 ostrzeżenia. Wyjazd poza tor to 1 ostrzeżenie.
    6. W wyjątkowych sytuacjach (np. po masowym wypadku serwer lub sędzia może zadecydować o wprowadzeniu na tor Wirtualnego Safety Cara (VSC). Wtedy należy stosować się do komunikatów serwera. W przeciwnym razie kierowca zostanie wyrzucony z wyścigu! Ograniczenia w trakcie obecności VSC: prędkość maksymalna pojazdów - 120km/h; zakaz wyprzedzania pojazdów - poruszających się w kolumnie (odległość między autami < 75m); jadących poza kolumną, ale z prędkością ponad 40km/h; lidera jadącego z prędkością ponad 30km/h )
    7. Aby dokonać napraw w pit-boxie należy do niego samodzielnie dojechać. Samochód, który nie jest w stanie dojechać do alei serwisowej lub taka operacja wiązała by się ze zbyt dużym niebezpieczeństwem musi się wycofać z wyścigu.
    8. Kierowca z najlepszym czasem okrążenia podczas wyścigu otrzymuje 1 punkty do klasyfikacji generalnej.
    9. Wyścig kończy się gdy zwycięzca przekroczy linię mety, a reszta zawodników dokończy swoje bieżące okrążenie.
    10. Serwer wyłączy się po 5 minutach od zakończenia wyścigu przez jego zwycięzcę.
    11. Zawodnicy, za ukończenie wyścigu, otrzymują punkty liczące się do klasyfikacji generalnej wg poniższego rozkładu: (zostanie uzupełniony po zapisach ponieważ jest uzależniony od ilości zawodników )
      1 miejsce - 10pkt
      2 miejsce - 8pkt
      3 miejsce - 6pkt
      4 miejsce - 5pkt
      5 miejsce - 4pkt
      6 miejsce - 3pkt
      7 miejsce - 2pkt
      8 miejsce - 1pkt
      i niższe* - 0pkt

      Z serwera nie wychodzimy przed oficjalnym zakończeniem. W przeciwnym wypadku stan wyścigu może się nie zapisać.

      IX. Parametry serwera

      Nazwa serwera: Drivecenter.pl | Eco Cup Race xx
      Hasło: 1234 (tylko podczas oficjalnych sesji)

      Zużycie opon: 100%
      Zużycie paliwa: 100%
      Uszkodzenia: 100%
      Przyczepność: 95-100%
        Przyczepność zmienia się dynamicznie. Wartość początkowa wynosi 95% (+/- 1%). Szybkość wzrostu przyczepności jest dostosowywana indywidualnie pod każdy tor i ilość okrążeń, a wypracowany zysk w treningu i kwalifikacjach przechodzi do sesji wyścigowej w 90%. Do dokonania obliczeń przyjmuje się tylu klientów na serwerze ilu było podczas ostatniej rundy.
      Kontrola trakcji: Fabryczna
      Stablilzacja jazdy: OFF
      ABS: Fabryczny
      Automatyczne sprzęgło: dozwolone
      Koce grzewcze: ON
      SETUP oczywiście zablokowany! Musi być zablokowana ilość paliwa i reszta ustawień aby zapewnić takie same spalanie u wszystkich kierowców. Odblokowane zostaną balans i siła hamulców.


      X. Kary

      1. Serwer przydziela automatyczne kary za ścinanie i kolizje. Obowiązuje zasada trzymania się toru, wykonywania poleceń serwera, apki KMR i przestrzegania zasad jazdy online.
      2. Po wyścigu zawodnicy mają 48 godzin na składanie protestów. Protesty składa się poprzez forum, w temacie ZGŁOSZENIA INCYDENTÓW według obowiązującego tam wzoru.
      3. Dobrym zwyczajem jest załączanie do protestu materiału video (np. poprzez YouTube) pozwalającego obiektywnie ocenić sytuację.
      4. Nie jest obowiązkiem organizatora, czy sędziego, zapewnienie powtórek i materiału do analizy zdarzeń.
      5. Wyjaśnieniem incydentów zajmują się sędziowie. Organizator ma zawsze ostateczny głos.
      6. Od decyzji organizatora czy werdyktu sędziowskiego przysługują odwołania.
      7. Nieprzestrzeganie regulaminu ligi oraz zasad jazdy online będzie karane.
      8. Dostępne rodzaje kar to:
      1. Ostrzeżenie (za błąd, który powoduje niewielkie konsekwencję dla innych, lub nie zawsze jest ewidentnie zawiniony czy umyślny, czy też trudno orzec o winie tylko jednej strony)
      2. Kara czasowa (+5 sek do czasu ogólnego, np. za przekroczenie prędkości w PitLane)
      3. Kara Drive-Through (przejazd przez aleję serwisową, np. za przejechanie linii wyjazdu z PitLane, dotyczy wszystkich sesji)
      4. Dyskwalifikacja z wyścigu
      5. Wykluczenie z ligi
    Ostatnio zmieniony 03 mar 2019, 21:08 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 15 razy.
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Przejdź do