Odpowiedz Posty: 5 Strona 1 z 1
Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6433
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 44
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3561
    Otrzymanych polubień: 1832

    Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów

    autor: Courius » 06 sty 2019, 19:05

    Kontynuacja tematu pt. Mechanik w TC, który został rozpoczęty przez MegaDzika i Blacka84PL w dziale o The Crew. Zainteresowanych odkryciami forumowiczów zachęcam do kliknięcia w powyższe hiperłącze.

    Wracając do tematu. The Crew 2 udostępnia graczom dostęp do zaawansowanych ustawień wszystkich pojazdów dostępnych w grze, tych naziemnych i nie tylko. Po wejściu w ustawienia zaawansowane możemy bawić się uproszczonymi - względem gier typu simcade/fullsim - ustawieniami dyferencjału, geometrii zawieszenia, balansu hamulców itp. W tym temacie skupię się na samochodach, bo mam z nimi najwięcej doświadczenia w The Crew 2.

    Zanim przejdę do opisu poszczególnych opcji, to na wstępie chciałbym zwięźle zaznaczyć, iż każdy kierowca ma swój indywidualny styl jazdy i nie wszystkim przypadną do gustu ustawienia samochodu, z których np. ja lubię korzystać. Ponadto przypuszczam, że mimo czysto arcadowej fizyki w The Crew 2 nie uda się nam zaimplementować jednego setupu do wielu pojazdów z powodu różnic wynikających z ich konstrukcji np. silnik z przodu/silnik z tyłu/silnik centralnie i samych niedoskonałości fizyki. Sama gra jest również typową zręcznościową samochodówką, więc przy opisach poszczególnych opcji będę posługiwać się uogólnieniami na podstawie obserwacji z The Crew 2*. Mam jednak nadzieję, że to wystarczy, aby zrozumieć istotę poruszanego zagadnienia.

    Ustawienia globalne
    Obrazek

    Im bardziej suwak jest ustawiony w prawo "+" od lewej krawędzi "-", to system mocniej ingeruje w nasze poczynania. Analogiczna zasadza działania jest we wszystkich elektronicznych wspomagaczach.

    - Kontrola trakcji (TC) - jej zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół samochodu podczas przyśpieszania. Ustawienie suwaka w lewo spowoduje, że system zostanie wyłączony i koła będą częściej buksować podczas przyśpieszania.
    - ABS - zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania. Ustawienie siły ABS w lewo spowoduje, że całkowicie zdezaktywujemy system ABS i po wciśnięciu hamulca do oporu zablokujemy koła = stracimy sterowność.
    - ESP - stabilizacja toru jazdy samochodu po zakręcie poprzez ograniczanie mocy. Ustawienie w lewo siły ESP spowoduje, że system jest wyłączony i samochód będzie chętniej "chodzić bokami" przez zakręty.
    - Asysta przy drifcie (Drift Assist) - samo-kontrowanie podczas driftowania. Ustawienie tej asysty na maksa w lewo spowoduje, że dużo szybciej można przechodzić z jednego poślizg w drugi tzn. szybszy transfer, ale także łatwiej będzie zrobić niechcianego bączka.

    Ustawienia zaawansowane
    Obrazek
    Nie pytajcie dlaczego pewne ustawienia zostały przetłumaczone w taki sposób, bo nie wiem...

    Im bardziej suwak jest ustawiony w prawo "+", tym większe wartości ustawiamy w poszczególnych ustawieniach pojazdu. W lewo "-" ustawiamy mniejsze wartości.

    - Rozkład docisku (Aero) - ustawienia siły docisku powietrza pomiędzy przodem i tyłem pojazdu. Ustawienie na przód niweluje podsterowność, ale jednocześnie sprawia, że tył pojazdu jest mniej dociskany i łatwiej o poślizg nadsterowny. Ustawienie w drugą stronę - tył jest stabilniejszy, ale za to przód łatwiej łapie podsterowność.
    - Rozkład dyferencjału (Diff Distrib) - rozdzielanie mocy na poszczególne osie w samochodach AWD.
    - Skrzynia biegów (Gearbox) - przełożenia skrzyni biegów. W prawo = większy v-max, w lewo = lepsze przyśpieszenie.
    - Przyczepność opon (Tire Grip) - po fachowemu "pokrycie kół superglue". Zmniejszenie przyczepności kół przednich powoduje podsterowność, a tylnych nadsterowność. Suwak zagadka. :D
    - Siła hamowania (Brake Power) - siła docisku klocków hamulcowych do powierzchni tarczy. Większa siła = krótsza droga hamowania i teoretycznie szybsze blokowanie kół (w zależności od ustawienia siły ABS).
    - Rozkład hamowania (Brake Balance) - rozkład siły hamowania pomiędzy przednią i tylną osią.
    > większa wartość z przodu = większa stabilność przy hamowaniu okupiona podsterownością, która utrudnia hamowanie w zakręcie,
    > większa wartosć z tyłu = mniejsza stabilność przy hamowaniu okupiona nadsterownością, która ułatwia hamowanie w zakręcie.
    - Kompresja zawieszenia (Susp Comp) - czyli ściskanie amortyzatora przy przyśpieszaniu, hamowaniu, skręcaniu, najazdu na nierówność itp. W skrócie:
    > większa wartość z przodu = sztywny przód poprawia precyzję prowadzenia, ale za sztywne ustawienie powoduje podsterowność,
    > większa wartość z tyłu = za sztywne ustawienie spowoduje, że tył będzie niestabilny = nadsterowność.
    - Odbicie zawieszenia (Susp Reb) - powrót amortyzatora do jego nominalnej pozycji. W skrócie:
    > większa wartość z przodu = większa stabilność przy nagłych zmianach kierunku i przy przyśpieszaniu,
    > większa wartość z tyłu = pewniejsze i szybsze prowadzenie w zakręcie, wadą jest mniejsza stabilność przy wejściu w zakręt.

    Ustawienie zawieszenia jest indywidualna kwestią kierowcy na podstawie jego preferencji, charakterystyki trasy i samochodu. Ogólnie można przyjąć, że:
    > sztywny przód = zwiększenie podsterowności
    > sztywny tył = zwiększenie nadsterowności
    > miękki przód = zmniejszenie podsterowności
    > miękki tył = zmniejszenie nadsterowności

    - Geometria zawieszenia (Camber) - kąt nachylenia koła względem podłoża. Dodatnia wartość ustawia pozytyw. Ujemna wartość ustawia negatyw. Dla lepszego prowadzenia zalecam mniejsze wartości.
    - Stabilizator poprzeczny (ARB) - element zawieszenia mający na celu przeciwdziałać przechyłom poprzecznym pojazdu podczas zmiany kierunku jazdy.
    > sztywny przód i miękki tył = mniejsza nadsterowność
    > miękki przód i sztywny tył = mniejsza podsterowność

    *Proszę brać pod uwagę to, że operujemy na zręcznościowej grze, a nie na symulatorze. Pewne ustawienia, po prostu mogą nie mieć sensu i mogą się nie sprawdzać na wszystkich samochodach.

    :hipis:
    Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 19:11 przez Courius, łącznie zmieniany 2 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1422
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 577
    Otrzymanych polubień: 393

    Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów

    autor: sky » 10 sty 2019, 16:09

    Można by się pochwalić swoimi ustawieniami dla ulubionych pojazdów ;)
    Ja zacznę:

    Ferrari 812 Superfast (HC)
    Losowo wybrane części tylko wzmacniające silnik, czyli sterownik, filtr powietrza i wydech. (jak wiadomo seryjne pojazdy są tak jakby ograniczone, dlatego trzeba przywrócić serię :) )
    Hamulce, skrzynia, zawieszenie i opony bez zmian.
    Ze wspomagaczy włączony tylko ABS.
    Samochód nerwowy, trakcja przy pełnym ogniu zaczyna się przy ok 240km/h. Podsterowny przy pałowaniu na maksa, nadsterowny przy bezmyślnym upalaniu. Taka namiastka TDU ;)
    Polecam do wypróbowania z widokiem z wnętrza, ulubioną muzyką i wyścigiem "Nowy Jork" lub też Yosemite i górzyste szlaki na południe od niego :thumbup:
    Ustawienie raczej pod cruising, rekordów na takim ustawieniu nie da rady bić ;)
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    Ostatnio zmieniony 10 sty 2019, 16:12 przez sky, łącznie zmieniany 1 raz.
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6433
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 44
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3561
    Otrzymanych polubień: 1832

    Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów

    autor: Courius » 18 sty 2019, 19:08

    Fajnie, że zacząłeś Sky. Nie miałem okazji spróbować Twojego seta, bo nie stać mnie jeszcze na zakup tego modelu Ferrari, ale gdy będę miał sposobność, to go chętnie sprawdzę. :thumbup:

    Poniżej wrzucam mój setup do Forda Raptora 2017 z klasy RR.
    Setup do cruisingu :-) . Trzeba pilnować tej szafy na drodze, bo dupa idzie zamaszystymi slajdami praktycznie na zawołanie - albo z mocy, albo przez wahadło/transfer masy, ale jak się chce, to i idzie jechać gripem. W tym aucie zauważyłem bardzo niski wpływ ustawienia aero, więc tutaj chyba można ustawić wedle uznania.
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 19:13 przez Courius, łącznie zmieniany 5 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1422
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 577
    Otrzymanych polubień: 393

    Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów

    autor: sky » 19 sty 2019, 3:29

    Kupiłem Raptora, i podoba mi się Twoje ustawienie z małą korektą. Siła hamowania na połowie bo nie lubię mocnych hebli. A po testach aero ma jednak znaczenie, zostawiłem seryjne i jest cacy :thumbup:
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1422
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 577
    Otrzymanych polubień: 393

    Jak to ogarnąć? Ustawianie samochodów

    autor: sky » 19 sty 2019, 3:36

    Kolejny wóz do bardzo spokojnego cruisingu.
    Całkowicie seryjny, koniecznie taki. Bardzo nietypowy setup. Nie rozpisuje się, to trzeba samemu ocenić.
    Ale przy braku mocy i takim ustawieniu jest frajda ze spokojnego zwiedzania :-D
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    ObrazekObrazek
Odpowiedz Posty: 5 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Przejdź do