Odpowiedz Posty: 4 Strona 1 z 1
Pierwsze wrażenia
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Pierwsze wrażenia

    autor: KatanaDriver » 29 wrz 2017, 19:51

    Witam.

    Piszemy tutaj o naszych pierwszych wrażeniach z nowego Motorsporta.

    Jako, że jednak kupiłem grę w "Ulitmatcie", dostałem wcześniej dostęp. Na razie nie za dużo przegrałem, ba nie zacząłem kariery. Na tą chwilę pojeździłem jedynie 350z (a jakże inaczej!) po nordzie robiąc parę kółek. Pierwsze wrażenie względem samej jazdy są jak najbardziej pozytywne. Na padzie jest ciężej niż się spodziewałem, wydaję mi się, że ta różnica między "szóstką", a "siódemką" jest znacząca, albo to po prostu mój skill, który spadł drastycznie ostatnim czasy. W każdym razie, beż asyst, było naprawdę ciężko zapanować nad autem (choć to też mogła być wina auta, bo nie było stawione i łatwo wpadało w poślizg :P ), przeszedłem więc na moje leciwe DFGT, ustawiłem tak jak to napisałem w temacie, chwila testu na lotnisku, zmniejszenie stabilności do 30. Ustawiłem auta pod jazdę torową (z początku to był import z FH3) i wszedłem w paszczę lwa - Nordschleife w nocy. Pierwszy szok to dźwięk. Brzmi o wiele bliżej oryginałowi jak nigdy, w poprzednich Forzach, dźwięk był daleki rzeczywistości, ale tym razem się udało. Jest wystarczający, bym mógł powiedzieć, że to jest moje ukochane 3.5 V6. :D Żeby nie za dużo wychwalać, to dźwięk za auta jest jednak trochę przesadzony i tak jest chyba w wszystkich autach. :/ Drugi szok, to FFB. Nadal praktycznie nie czuć wyboi i nierówności, ale wszystko inne perfect. Jest lepiej niż się spodziewałem idealnie da się wyczuć granicę przyczepności, to kiedy ją gubi i moment kontry. Na zakończenie filmik. Resztę dopiszę jak więcej pogram. ;)

    PS. Brak skilla na filmiku. :P
    phpBB [media]

    FM7 - 350z Nordschleife w Nocy
    Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 19:51 przez KatanaDriver, łącznie zmieniany 4 razy.
  • K911

    Pierwsze wrażenia

    autor: K911 » 29 wrz 2017, 23:55

    KatanaDriver pisze:
    phpBB [media]

    FM7 - 350z Nordschleife w Nocy


    Kamil - a Ty jesteś aby na pewno pewien, że ten tor po którym jechałeś to było Nordschleife ? Bo widzę, że Microsoft poszedł w ślady SMS i nie potrafi dobrze ogarnąć geometrii tego toru ... Zwłaszcza pierwszy lewy zakręt, który tutaj jest płaski.

    Powiedz mi czy koło kierownicy ( wirtualne) ma tak durny kąt obrotu i się blokuje po obrocie o 90 stopni w lewo lub w prawo ?
    Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 23:55 przez K911, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    chybayoo
    Posty: 1347
    Rejestracja: 28 sie 2010, 17:40
    Medale: 1
    Reputacja: 30
    Steam ID: pleXo1337
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Łódź
    :
    BTP 2014
    Polubił: 172
    Otrzymanych polubień: 631

    Pierwsze wrażenia

    autor: chybayoo » 01 paź 2017, 14:10

    Multiplayer to totalna porażka... ale tylko w połowie. Niezmiennie od zarania dziejów publiczne lobby to destruction derby, jak uchronisz się od przeciwników na pierwszym zakręcie, to nadal nie możesz spać spokojnie - wciąż jesteś na celowniku na następnych zakrętach. Najlepsi są tacy, których przypadkiem się lekko puknie na zakręcie czy dohamowaniu i zwolni, żeby oddać pozycje, ale zamiast dalej się ścigać normalnie, to jak tylko się ich wyprzedzi twoja dupa zostanie zmasakrowana przy najbliższej okazji. Edit: kary za powodowanie kolizji czy ścinanie zakrętów nie istnieją, nie wiem, czy nie działają, czy ich po prostu nie ma...

    Natomiast mam już grupkę znajomych, z którymi się złożyłem na forze i miałem przyjemność pojeździć też w prywatnym lobby. I to jest jedyny możliwy sposób aby czerpać radość ze ścigania się z ludźmi. Żadnych lagów, żadnego rozłączania z dupy jak w horizonie. Możliwości edytowania ustawień wyścigów są przeogromne, od wymuszenia asyst, przez ustawienie zakresu mocy, wagi czy też mieszanki opon aż do ustawienia obowiązkowych pit stopów. Jak zbierze się grupa chętnych to będzie można robić na prawdę fajne wyścigi.

    Single jak to single, jeździ się po torach i zarabia. Nic odkrywczego tak naprawdę. Kasa leci dość wolno, a auta są dość drogie z powodu takiego, że gra od podstaw jest projektowana pod... skrzynki z przedmiotami. Póki co mikropłatności nie ma, skrzynki się otwiera za walutę z gry, ale w przyszłości na pewno będzie można wydać prawdziwe $$$ na te w grze.

    Fizykę osobiście sobie chwalę, coś tam z symulacji jest, coś tam z arcade też. Jak dla mnie całkiem fajny kompromis. Czerpię dużą przyjemność z jazdy, która nie jest wymagająca jak w assetto, ale też nie jest nudna jak w need for speedach. Wydaje mi się, że od dema pozmieniali coś odrobinę - na początku mamy przyjemność pojechania prosiakiem w Dubaju (dokładnie jak w demie) i mimo takich samych asyst auto już nie chciało mnie zabić na każdym zakręcie bez żadnego powodu.

    Ale zupełnie kolorowo nie jest. Gra uszkodziła mi save - już dwukrotnie. Albo jest to związane z duża liczbą okrążeń (oba wyścigi jechałem na owalu, pierwszy 27 kółek, drugi 50) albo z użyciem asysty sterowania "super łatwa". Jazda po owalu do najbardziej emocjonujących nie należy, więc stwierdziłem, że potrzymam gaz, a gra niech sama sobie skręca. Wygrać wygrałem, ale żadnej nagrody nie dostałem, gra albo się wywalała albo pokazywała, ze mam 1 level i wtedy wywalała... Na szczęście po którymś pobraniu save z chmury wszystko wróciło do normy. W dodatku wraz z upływem czasu gra stwierdza, że nie będzie wyświetlać co raz większej części tekstur. U niektórych to oznacza, że po 30 okrążeniach wyścigu nie widać już zupełnie drogi...

    Optymalizacja wciąż taka sama - zdecydowanie powyżej 60 fps na 1080p ultra, czasem nawet ponad 100. Gra wykorzystuje 1 i 3 rdzeń cały czas, z pozostałymi bywa różnie. GPU się z reguły nudzi, rzadko kiedy jest powyżej 70%. Ale nie narzekam, stuttering jest rzadkością, a framerate zadowalający.

    No i też są kontrowersje związane z VIP-em, który to w poprzednich grach dawał bonus pieniężny na zawsze, a tutaj jest to 5 kart (każdą można użyć w 3 wyścigach), które dają 100% wzrost zarobków. Dlaczego? Bo gra jest projektowana pod otwieranie skrzynek... Natomiast biorąc pod uwagę, że na grę się złożyłem i zapłaciłem za ultimate oszałamiające 50 złotych, nie robi mi to żadnej różnicy. To wciąż jest chyba najlepiej wydane 50 złotych na grę w moim życiu. Tym co gry wciąż nie mają polecam również podzielić koszty. Graliśmy w multi w 5 osób na tym jednym egzemplarzu i nikomu się nic nie stało.

    edit
    K911 pisze:Powiedz mi czy koło kierownicy ( wirtualne) ma tak durny kąt obrotu i się blokuje po obrocie o 90 stopni w lewo lub w prawo ?
    Tak.
    Ostatnio zmieniony 01 paź 2017, 14:10 przez chybayoo, łącznie zmieniany 4 razy.
    Intel i5 3570K @ 4,3GHz + Karakorum HP-120 | AsRock P67 Pro3 | 3x4GB DDR3 2000MHz CL10 | Gigabyte GeForce GTX1060 WF2 OC 6GB | CT275MX300SSD1 275GB SSD + ST1000DM003 1TB SATA3 + ST3500410AS 500GB SATA2 | Dell U2312HM
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2584
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 551
    Otrzymanych polubień: 713

    Pierwsze wrażenia

    autor: BeliarPL » 04 paź 2017, 10:30

    Jest zdecydowanie lepiej jak w Demie. Fizyka faktycznie, albo poprawiona albo zmienili ustawienia dla Pada. Da się walczyć z prosiełkiem z dema. Choć ciężarówki jak dla mnie wciąż jeżdżą dziwnie. Nie bardzo czuć ich wagę oraz to, że to kawał ciężkiego sprzętu w zakręcie. Hamowanie wydaje mi się dziwne, nie czuć tego momentu do którego opłaca się wciskać hamulec przed włączeniem się abs'u, w Horizonie było lepiej. Choć tam auta hamowały zdecydowanie za mocno.

    Co do optymalizacji. Jest lepiej od Horizona ale nie jest idealnie. Gra wciąż ma problem z zapychaniem Ramu na karcie grafiki i nie umie go opróżniać. Tyle, że tutaj są zdecydowanie niższe wymagania i można chwilę pograć zanim gra dostanie czkawki. W moim przypadku były to 3-4 godziny. I dopiero gra zaczęła szarpać. Ustawienia to fhd, 4x msaa oraz wszystko na wysoki. Nigdy nie spada poniżej 60fps.

    Gra dalej potrafi crashować. Na szczęście jak do tej pory przytrafiło mi się to tylko w menu. Dwa razy pod rząd nie mogłem gry uruchomić bo wywalało po pacnięciu entera oraz raz, zaraz po pierwszym włączeniu w menu wyboru samochodów. I jak do tej pory tyle :P

    Fajnie, że wreszcie wróciły VW, szkoda, że znikły Toyoty... :mrgreen: Nie dogodzi... A jakby wrzucili Avensisa z FM6 to już w ogóle byłoby ekstra :mrgreen: :lol:
Odpowiedz Posty: 4 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Przejdź do