Odpowiedz Posty: 220
Optymalizacja gry
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Optymalizacja gry

    autor: BeliarPL » 23 wrz 2016, 19:51

    Dokładnie, dopóki nie naprawią błędu który powoduje wyłączanie się gry co 10-15 minut na niektórych konfiguracjach intel/nvidia z 'tylko' 8gb ramu... Aż się ciśnie na usta, jaki to to ideał. Ale, pożyjemy zobaczymy. Przez cały czas ulepszania apex'a na mojej konfiguracji nie naprawili błędów, więc jeszcze sobie poczekam :-)
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    Re: Optymalizacja gry

    autor: sky » 23 wrz 2016, 19:59

    Ja mam i5 3570k, 16GB DDR3, Radeon 380 2GB i gra na SSD. Samo się poustawiało, pokazało że średnie coś tam ale się nie zagłębiałem jeszcze. Ustawilem tylki 60fps. Grałem trochę ponad godzinę i zero problemów, zawieszek, przycinek itp. Dziwne, że innym na możniejszych sprzętach robi jaja. W weekend potestuje więcej i się okaże [WINKING FACE]
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    rafbest2009
    Posty: 337
    Rejestracja: 19 lip 2011, 22:03
    Reputacja: 0
    Imię: Rafal
    Nick w TDU2: rafbest2009
    Klub: dawniej Green Lights Company
    Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
    Polubił: 14
    Otrzymanych polubień: 31

    Optymalizacja gry

    autor: rafbest2009 » 23 wrz 2016, 20:44

    i7 2600k GTX 980 Ti 16GB RAM gra sama zasugerowała ULTRA. Na Ultra mam spadki nawet do 40 fps w niektorych miejscach. Gra wymaga patcha. Podczas loadingu juz gry wywalala do pulpitu. Dopiero po wylaczeniu mikrofonu w ustawieniach windowsa mozna grac.

    PS.
    Forza 6 APEX chodzi mi na ustawieniach ultra i to w 4K prawie stabilnie w 60 fps czasem o 3 fps spadnie ale to da sie przezyc.
    AMD RYZEN 7 5800X @ 3.8/4.7 GHz (Boost 4.850), ASUS TUF GAMING X570-PLUS, MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8 GB, Pamięć Patriot Viper 4 BLACKOUT, DDR4, 32GB(4x8GB), 3600MHz, HYPERX CLOUD II, Logitech G102 LIGHTSYNC Mouse, SPC GEAR GK550 Omnis Kailh Brown RGB

    Konsola PS4
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Optymalizacja gry

    autor: KatanaDriver » 24 wrz 2016, 4:15

    To teraz moja kolej. Komputer na sformatowany na świeżo postawiony. Gra z pewnością wymaga optymalizacji i poprawek typowo związanych z stabilnością gry. Przy moim leciwym sprzęcie, jestem wstanie w sensowny sposób grać na zablokowanych 30fps przy wyłącznym FXAA, cieniach na niskich i rozmyciu. Miejsca kluczowe w kluczowe, w których występują dropy to cutscenki. Tak jak np. przed wyścigiem gdy widnieją samochody, a nad nim napis z twórcą i nazwą trasy. Drop nawet do 7 FPSów. Podczas wyścigu występuje czasami leciutki "suttering" nie zależnie od pogody. Czasami gra bez powodu potrafi "chrupnąć". Gra mi nie zcrashowała ani jak na ten moment bez powodu. Jedynie gdy chciałem zobaczyć ofertę VIP'a. Nie zaobserwowałem żadnych bugów, glichy itp. które by przeszkadzały w grze. Żadnych dziwnych zachowań auta, latających znaków, czy zapadania się pod mapę. Gra pod tym względem nie zawiodła. Niestety, brak możliwości ściszenia gry, problem z DLC i głupi błąd z mikrofonem są dość poważnymi błędami.

    No cóż, Turn10 oraz Playground Games w moim odczuciu aż tak nie zawiodło. Przez całe życie tworzyli gry na Xboxa i jako ich pierwsza większa produkcja, gra się uruchamia, da się grać, pomimo paru problemów, serwery stoją i działają. Mimo to jest parę niezłych baboli. Po optymalizacji, jaką zafundował Turn10 w FM6 Apex, jestem spokojny, czekając na kolejne łatki. To część ceny jaką się płaci za dostęp do wczesnego dostępu. #Early_Access

    Spec:
    GTX660 2gb
    i5 3470 3.2 GHz
    8gb RAMu
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Optymalizacja gry

    autor: Galapagos » 24 wrz 2016, 10:58

    Ja większych problemów też nie mam. Gram na wysokich ustawieniach i praktycznie stałe 60 FPS, są spadki ale w żaden sposób mi nie przeszkadzają. GTX 970, i5 4570, SSD, 16GB. Zastanawiam się nad kupnem procka 4690k bo mój jest deczko za słaby. Dla tej gry warto, jak widzę jak miód wylewa mi się z monitora :-D
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 25 wrz 2016, 2:08

    Wypowiedź osoby z community team na forum forzy:

    We are aware of in-game stuttering issues that have been reported by the community on certain configurations on PC. We have some performance improvements coming in the next update, but in the meantime if you're having problems we would recommend to try to allow the game to set the default video settings to see if it improves your experience.

    To go to default settings, press Y on the video options screen then save.


    Jest nadzieja na poprawę optymalizacji :)
    Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 2:08 przez HubertGT, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    rrtom9
    Posty: 217
    Rejestracja: 08 wrz 2012, 10:06
    Reputacja: 0
    Imię: Tomek
    Hobby: samochody, sport
    Nick w TDU2: rrtom9
    Lokalizacja: Małopolska
    Polubił: 10
    Otrzymanych polubień: 32

    Optymalizacja gry

    autor: rrtom9 » 29 wrz 2016, 20:00

    Coś ruszyło w temacie ? Bo nwm czy już kupować ;-)
  • Awatar użytkownika
    chybayoo
    Posty: 1347
    Rejestracja: 28 sie 2010, 17:40
    Medale: 1
    Reputacja: 30
    Steam ID: pleXo1337
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Łódź
    :
    BTP 2014
    Polubił: 172
    Otrzymanych polubień: 631

    Optymalizacja gry

    autor: chybayoo » 29 wrz 2016, 20:07

    Nic a nic, a developerzy chyba sami nie wiedzą co jest grane, bo community manager prosi na reddicie użytkowników o współpracę w tej kwestii, tzn. jakieś testy ustawień, zdawanie raportów czy zrzutów pamięci gry z różnych konfiguracji sprzętowych. Także póki co nie wygląda to kolorowo...
    Intel i5 3570K @ 4,3GHz + Karakorum HP-120 | AsRock P67 Pro3 | 3x4GB DDR3 2000MHz CL10 | Gigabyte GeForce GTX1060 WF2 OC 6GB | CT275MX300SSD1 275GB SSD + ST1000DM003 1TB SATA3 + ST3500410AS 500GB SATA2 | Dell U2312HM
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Optymalizacja gry

    autor: KatanaDriver » 29 wrz 2016, 21:02

    Z strony Windowsa pojawiła się aktualizacja. Nie moje zdjęcie, także poniżej jeszcze widać związane z DNS.
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 21:02 przez KatanaDriver, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Optymalizacja gry

    autor: BeliarPL » 07 paź 2016, 9:46

    Hmm, gra ma większe wymagania od Apex'a ale ale. Nie wiem czy to kwestia ostatnich sterowników Nvidia czy patcha, ale obstawiam Nvidie, gdyż wielu osobom crashe po 5 minutach znikły po instalacji nowych sterowników właśnie. U mnie także, po wyłączeniu mikrofonu, crashe nie występują (nie wystąpił wczoraj przez ok. 2 godziny). A wydajność? Kwestia najważniejsza, wszelkie problemy z optymalizacją znikają po włączeniu ogranicznika do 30fps. Gram wtedy na ustawieniach wysokich z wygładzaniem krawędzi x2 w FullHD. Gra trzyma cały czas 30fps. Po wyłączeniu ogranicznika (lub przesunięciu na 60fps) od razu są ścinki i spowolnienia, mikroprzycięcia, pomimo tego, że pokazuje 40-60fps. Platforma ta sama od lat (jedynie grafika zaktualizowana w tym roku) czyli i5 w okolicach 3,5ghz, 8gb ram i gtx960 z 4gb ram z dwoma zwykłymi HDD. Mam jeszcze jeden pomysł wyczytany gdzieś w necie ale nie miałem wczoraj czasu go stestować a więc sprawdzę dziś czy coś daje :P
  • Awatar użytkownika
    MiloszPL
    Posty: 210
    Rejestracja: 09 sie 2012, 22:07
    Reputacja: 0
    Hobby: Gry komputerowe
    Nick w TDU2: MiloszPL
    Klub: POLISH TEAM RACERS
    Polubił: 1
    Otrzymanych polubień: 2

    Optymalizacja gry

    autor: MiloszPL » 07 paź 2016, 18:32

    Pewnie gra jest zrobiona na 30 fps. Np: Wyłączenie ogranicznika fps w nfs rivals(Jest pewien sposób) powodował różne zawirowania.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Optymalizacja gry

    autor: BeliarPL » 08 paź 2016, 13:01

    No i pomysł wyczytany gdzieś w necie nie przyniósł efektów :P Ktoś podpowiadał, że wyłączenie z obsługi gry pierwszego rdzenia miało pomóc ale w moim przypadku bez różnicy. Tak więc jeżdżę dalej z ogranicznikiem na 30fps.
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 08 paź 2016, 23:05

    Nie miałem czasu grać po wydaniu tego patcha ale jakoś tak dziś przysiadłem dłużej i gra okazuje się być kompletnie niegrywalna. Crash po 5-10 minutach, jakieś dziwne rzeczy się dzieją na ekranie, tekstury znikają, robią się różowe - totalna masakra. Przed tym bezsensownym patchem gra przynajmniej działała na tych 30 klatkach.. Zanim zrobiłem forzathon musiałem się wk**wić 1000 razy bo za każdym razem dostawałem crasha w połowie rozgrywki. Jeśli faktycznie wszystkie naprawy będą wydawać co miesiąc to ja dziękuję :)
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Optymalizacja gry

    autor: Hudy » 09 paź 2016, 1:45

    Ja mam już dropy nawet przy zablokowanych 30fps i niskich ustawieniach. W Apexie zablokowane 60fps na wysokich... Aż taka różnica by była?? Wszystkie stery najświeższe.

    Fajnie się grało jak wyłączyłem dynamiczną optymalizację. Wtedy mogłem śmiało na wysokich grać w 30 fps'ach. Ale po 3, 5 i 14 wyrzuceniu z gry już nie było tak fajnie :/
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 09 paź 2016, 2:02

    Szukałem po forach sposobów na crashe, bawiłem się ustawieniami ale nic się nie da zrobić. Odpalam grę i jadę wyścig, który muszę zaliczyć. Okazuje się, że po tym patchu gra zaczyna świrować przy każdym kontakcie samochodu z wodą. Mogę jeździć po pustyni, lasach, mieście ale każdy wjazd do wody skutkuje ścinami. Jest jeden wyścig, w którym jeździ się między wrakami na plaży. Nie mogę go przejść, bo zawsze w pewnym momencie wywala mnie do pulpitu :rotfl:
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 220

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Przejdź do