Regulamin Historycznej Ligi DTM
I. Postanowienia ogólne
1. Organizatorem zawodów jest portal Drivecenter.pl.
2. Regulamin definiuje sposób rozgrywania zawodów. Jego zadaniem jest ograniczenie możliwości powstawania sytuacji konfliktowych. W przypadku ich wystąpienia Organizator, w oparciu o regulamin, proponuje rozwiązanie.
3. W przypadku sytuacji nieokreślonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do Organizatora.
4. Organizator nie odpowiada za stan łącza/komputera uczestników. Uczestnik, który z jakiegokolwiek powodu nie ukończy wyścigu, nie otrzyma punktów.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie, po uprzednim poinformowaniu Uczestników poprzez forum. Zmiany nie działają wstecz.
6. Przystąpienie do zawodów oznacza akceptację niniejszego regulaminu i stosowanie się do zawartych w nim zasad.
II. Uczestnictwo
1. W zawodach może wziąć udział każdy członek Społeczności Drivecenter.pl.
2. Zalecanym środkiem komunikacji podczas oficjalnych sesji jest nasz Teamspeak.
3. Chęć uczestnictwa w lidze należy zgłaszać pod tym linkiem.
4. Zgłoszenia są przyjmowane przez cały czas trwania ligi.
5. Do gry w lidze wymagane jest zainstalowanie wymaganych samochodów, patchy i torów. Pliki można pobierać stąd.
6. Wymagana jest instalacja i włączenie pluginów ptracker oraz Pit Lane Penalty.
III. Fair play
1. W trakcie sesji wyścigowej, w grze, na TS oraz na forum, zakazuje się obrażania, poniżania oraz wyzywania innych uczestników.
2. Zakazuje się używania wszelkiego rodzaju programów lub modyfikacji mających na celu zmianę osiągów samochodu itp.
3. Samochód przez cały czas trwania wyścigu powinien znajdować się na torze. Obszar toru wyznaczają białe lub żółte linie (w zalezności od toru). Tarki nie zaliczają się do obszaru toru.
4. W przypadku gdy uczestnik wyścigu opuściwszy tor uzyska przewagę nad jadącym za nim przeciwnikiem, jest on zobowiązany tą przewagę niezwłocznie przywrócić do stanu sprzed opuszczenia toru.
5. Szczegółowe zasady zachowania na torze można znaleźć pod tym linkiem.
IV. Ogólny przebieg zawodów
1. Zawody rozgrywane są na 8 torach, w cyklu dwutygodniowym. Dokładny terminarz rund i kolejność torów przedstawia Terminarz.
2. Rundy ligowe podzielone są na 2 dni. Pierwszego dnia rozgrywany jest trening, drugiego kwalifikacje i dwa wyścigi.
3. Podczas wyścigów i kwalifikacji uczestnicy zdobywają punkty liczące się do klasyfikacji generalnej. Uczestnik, który podczas trwania zawodów zgromadzi łącznie największą ilość takich punktów zostaje mistrzem Historycznej Ligi DTM.
4. Uczestnicy wyścigów ścigają się w uprzednio wybieranych pojazdach. Dopuszcza się jednokrotną zmianę samochodu.
V. Kwalifikacje
1. Kwalifikacje są przeprowadzane bezpośrednio przed pierwszym wyścigiem i trwają 20 minut.
2. Miejsce na lini startowej zależy od czasu z kwalifikacji i ustala je serwer gry.
3. Z powodu ograniczeń gry, kolejność kierowców na liście startowej do drugiego wyścigu jest przydzielana losowo.
4. Bezwzględnie zabrania się ścinania toru podczas sesji kwalifikacyjnej.
5. Ścięcie toru podczas swojego najlepszego okrążenia może skutkować nałożeniem kary czasowej.
6. Zwycięzca kwalifikacji otrzymuje bonusowe 3 punkty do klasyfikacji generalnej.
VI. Wyścigi
1. Wyścigi rozgrywane są bezpośrednio po kwalifikacjach.
2. Długość pierwszego wyścigu wynosi 30km, drugiego 60km. Wyjątek stanowi runda rozgrywająca się na Nordschleife.
3. W czasie drugiego wyścigu jest obowiązkowy pit-stop.
4. Należy stosować się do wytycznych apki Pit Lane Penalty. Czwarte ścięcie zakrętu skutkuje obowiązkowym przejazdem przez aleję serwisową.
5. Aby dokonać napraw w pit-boxie należy do niego samodzielnie dojechać. Samochód, który nie jest w stanie dojechać do alei serwisowej lub taka operacja wiązała by się ze zbyt dużym niebezpieczeństwem musi się wycofać z wyścigu.
6. Kierowca z najlepszym czasem okrążenia podczas wyścigu otrzymuje 1 punkt do klasyfikacji generalnej.
7. Wyścig kończy się po ukończeniu wyścigu przez wszystkich zawodników lub po 3 minutach od ukończenia wyścigu przez jego zwycięzcę.
8. Z serwera nie wychodzimy przed oficjalnym zakończeniem. W przeciwnym wypadku stan wyścigu może się nie zapisać.
Punktacja za wyścigi:
1 miejsce - 25pkt
2 miejsce - 18pkt
3 miejsce - 15pkt
4 miejsce - 12pkt
5 miejsce - 10pkt
6 miejsce - 8pkt
7 miejsce - 6pkt
8 miejsce - 4pkt
9 miejsce - 2pkt
10 miejsce - 1pkt
Parametry sesji:
Zużycie opon 300%
Zużycie paliwa 150%
Uszkodzenia 100%
Przyczepność 98-100%
Kontrola trakcji OFF
Stablilzacja jazdy OFF
ABS Fabryczny
Automatyczne sprzęgło ON
Koce grzewcze OFF