Odpowiedz Posty: 40
Mechanik w TC
  • Awatar użytkownika
    Black84PL
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 sty 2014, 17:29
    Reputacja: 6
    Klub: Club Mega
    Otrzymanych polubień: 17

    Mechanik w TC

    autor: Black84PL » 12 sty 2016, 15:08

    Witam Hudy. Szybka odpowiedz na Twoja prosbe - bardzo mi przykro, ale system i uklad klawiatury w jezyku angielskim sprawia ze zabawa w jezyk polski jest dla mnie bardzo utrudniona. Nie chce byc ignorantem - wiem ze jest to mozliwe, ale powod jest prozaiczny - nie mieszkam w Polsce. Dziekuje za sluszna uwage a takze za korekte, ktora naniosles jak mniemam na moj tekst. Przepraszam za zamieszanie.


    ed. Gruszmen
    Zabawa sie rozkreca... Wiem, ze sporo z Was bierze udzial w zawodach DAKAR organizowanych tu na drivecenter.pl. Zapewne dlatego dostalem prosby o moje specyfikacje innych aut, wiec jesli ma to Wam pomoc, zamieszczam 1 z 2 na prosbe Megadzika i 2 z 3 o ktore prosil Gruszmen.

    FORD FOCUS RS - OFF-ROAD / RAID

    a) układ wydechowy - do przyspieszenia
    b) sterownik wtrysku - do przyspieszenia
    c) wtrysk paliwa - do przyspieszenia
    d) część obiegu - do przyspieszenia
    e) skrzynia biegów - do przyspieszenia
    f) silnik (wirnik) - do przyspieszenia
    g) opony - do prędkości
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do przyczepności
    j) dyferencjał - do hamowania
    k) redukcja masy - do przyspieszenia

    CHEVROLET SILVERADO - RAID

    a) układ wydechowy - do prędkości
    b) sterownik wtrysku - do prędkości
    c) wtrysk paliwa - do prędkości
    d) część obiegu - do przyczepności
    e) skrzynia biegów - do prędkości
    f) silnik (wirnik) - do przyczepności
    g) opony - do przyczepności
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do przyczepności
    j) dyferencjał - do hamowania
    k) redukcja masy - do hamowania

    Wraz z Megadzikem i Fufenem przetestowalem kolejny setup:

    RUF RT35 - OFF-ROAD

    a) układ wydechowy - do prędkości
    b) sterownik wtrysku - do prędkości
    c) wtrysk paliwa - do prędkości
    d) część obiegu - do przyczepności
    e) skrzynia biegów - do przyspieszenia
    f) silnik (wirnik) - do przyspieszenia
    g) opony - do prędkości
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do prędkości
    j) dyferencjał - do prędkości
    k) redukcja masy - do hamowania

    NISSAN 370Z - OFF-ROAD

    a) układ wydechowy - do prędkości
    b) sterownik wtrysku - do prędkości
    c) wtrysk paliwa - do prędkości
    d) część obiegu - do przyczepności
    e) skrzynia biegów - do przyspieszenia
    f) silnik (wirnik) - do przyspieszenia
    g) opony - do prędkości
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do prędkości
    j) dyferencjał - do przyspieszenia
    k) redukcja masy - do przyczepności

    FORD MUSTANG GT '11 - RAID

    a) układ wydechowy - do prędkości
    b) sterownik wtrysku - do prędkości
    c) wtrysk paliwa - do prędkości
    d) część obiegu - do prędkości
    e) skrzynia biegów - do prędkości
    f) silnik (wirnik) - do prędkości
    g) opony - do prędkości
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do prędkości
    j) dyferencjał - do przyczepności
    k) redukcja masy - do hamowania

    HOT ROD - OFF ROAD

    a) układ wydechowy - do prędkości
    b) sterownik wtrysku - do prędkości
    c) wtrysk paliwa - do prędkości
    d) część obiegu - do przyspieszenia
    e) skrzynia biegów - do prędkości
    f) silnik (wirnik) - do przyspieszenia
    g) opony - do prędkości
    h) hamulce - do przyczepności
    i) zawieszenie - do prędkości
    j) dyferencjał - do przyczepności
    k) redukcja masy - do przyczepności
    l) wyglad - czaszki zamiast swiatel :D

    Sprawdzcie, modyfikujcie, bawcie sie dobrze. Pozdrawiam.
    Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 15:08 przez Black84PL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mechanik w TC

    autor: Courius » 18 sty 2016, 10:52

    Black, a co sądzisz o samochodach wyczynowych? W PVP liczy się przede wszystkim prędkość w tunelu areodynamicznym i w zasadzie, to samochody najbardziej OP prowadzą się tak łatwo, że pełen pakiet części z bonem na vmax, to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. A Twoim?

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Black84PL
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 sty 2014, 17:29
    Reputacja: 6
    Klub: Club Mega
    Otrzymanych polubień: 17

    Mechanik w TC

    autor: Black84PL » 18 sty 2016, 15:38

    Zgadzam sie Courius, ale... pierwsza przejazdzka i okazuje sie, ze autko lata po calej drodze albo hamujac przed zakretem stawia go bokiem... Zostawisz tak jak jest, czy moze jednak skusisz sie na zmiane opon, hamulcow i pozostalych podzespolow? Bezposrednio na sile nitro i predkosc wplywaja pierwsze 6 czesci. Niestety posrednio tez czesci na prowadzenie, bo jak nie mozesz przelozyc mocy na asfalt to wszystko idzie z dymem albo w krzaki, tak? Dlatego od tego zaczynalem - od 5 ostatnich czesci wplywajacych na prowadzenie. Kazda czasc delikatnie zmienia zachowanie auta, a jak poswiecisz 20 min na sprawdzenie na roznych czesciach, moze okazac sie, ze zyskasz na tym. Ja nie jestem tak utalentowanym graczem jak ty, wiec probuje zyskac jak tylko moge dobrym setupem.
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Mechanik w TC

    autor: Galapagos » 18 sty 2016, 16:08

    Pamiętacie jakie auto przed wejściem WR rozwalało wszystko w PvP?, oczywiście że laferrari. Auto było killerem na równej, a nie koniecznie na lekkiej hopce, i szybkich zakrętach. A dlaczego? bo było za lekkie przodem i się unosiło jak latawiec. Wystarczyło podłubać przy masie auta, i stawało się bardzo przyjaznym i posłusznym pieskiem. ;)
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mechanik w TC

    autor: Courius » 31 sty 2016, 20:39

    Razem z Michałem testowałem Nissana 240Z, czyli najtrudniejszy samochód do opanowania na wyczynie. Przy pełnym setupie na prędkość dosłownie miota nim jadąc w linii prostej, ale wystarczy zamontować część do hamowania w odchudzaniu wagi, aby zniwelować ten problem.

    Z kolei mam zagwozdkę z innym samochodem. GT-R R34 na ulicznym secie dorobił się chyba dobrego konkurenta, którym jest Subaru BRZ. Problem mam z nim taki, że samochód nie jest zbyt zwrotny, tak jakby wpadał w podsterowność i trzeba zwalniać, chyba aż za bardzo przed zakrętami. Nie do końca rozumiem też jak te bonusy działają.
    Black84PL pisze:Courius, w redukcji masy premia daje różnicę w body roll:
    prędkość - największa siła
    przyspieszenie - najmniejsza
    przyczepność - klasyczne na granicy przyczepności
    hamowanie - niemalże neutralna
    Na przykład na wyczynie robisz auto, ale każdy zakręt zbiera zamiatając tyłem wiec zmieniasz premie tylko na masie:
    prędkość, przyczepność, hamowanie i na końcu przyspieszenie. Jak auto staje się posłuszne i przewidywalne, bo korygujesz pod lub nadsterowność to powinien być zysk. Spróbuj.

    Użycie części hamowania na masie powinno coś poprawić, co nie?
    Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 20:39 przez Courius, łącznie zmieniany 2 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Black84PL
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 sty 2014, 17:29
    Reputacja: 6
    Klub: Club Mega
    Otrzymanych polubień: 17

    Mechanik w TC

    autor: Black84PL » 04 lut 2016, 18:29

    Siema. Dokladnie, BRZ na wyczynie mam wlasnie z bonusem do hamowania w redukcji masy, ale juz na ulicy wstawilem bonus do przyspieszenia. Tyle ze tak jak mowisz jest podsterowny - nie nadrzuca tylem. Jesli Tobie bardziej odpowiada nadsterownosc to wstaw bonus do hamowania lub do przyczepnosci. Pobaw sie tez dyferencjalem, to da ci lepsza kontrole w zakretach. Jesli to nie wystarczy to zawsze promien skretu mozesz zmienic zmieniajac zawieszenie.
  • Awatar użytkownika
    Michau7547
    Posty: 567
    Rejestracja: 09 lis 2011, 20:40
    Medale: 14
    Reputacja: 32
    Nick w TDU: Michau7547
    Nick w TDU2: Michau7547
    Klub: Green Lights Company
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 DAKAR DAKAR
    Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event The Crew Endurance Series TorMania Regular Races WIMP
    Polubił: 1202
    Otrzymanych polubień: 410

    Mechanik w TC

    autor: Michau7547 » 06 lut 2016, 21:32

    Początkowo uważałem, że grzebanie przy bonusach do części będzie miało mały wpływ na prowadzenie auta, jak się myliłem!
    Postanowiliśmy z Couriusem, że sprawdzimy jaki wpływ na auto będą miały bonusy, zgodnie z poleceniami Blacka (gratki za ogarnięcie tego tematu :thumbup: ). Wzięliśmy na warsztat Subaru BRZ w wersji ulicznej.
    Nie opiszę jaki wpływ miały poszczególne części na zachowanie auta, bo nie robiłem notatek, ale zainteresowani powinni poczytać to co Black wcześniej napisał.
    Zmienialiśmy bonusy tylko dla zawieszenia, dyferencjału i redukcji masy; resztę ustawiliśmy pod prędkość maksymalną.Testując tylko te trzy części czuliśmy jak auto się zmienia - było potulne albo nerwowe.
    Na trasie Góra prezydentów, trudno było mi zejść poniżej trzech minut (wiem, strasznie słaby czas), na pewnym ustawieniu czułem, że auto jeździ tak jak oczekuję i znacznie szybciej nauczyłem się poprawnie pokonywać zakręty. W efekcie po kilku próbach poprawiłem swój czas o ponad osiem sekund.
    Ukryty tekst:
    Ustawienia dla których najlepiej nam się jeździło:
    Obrazek
    Zawieszenie - przyczepność
    Dyferencjał - hamowanie
    Redukcja masy - przyczepność
    Reszta - prędkość maksymalna

    Obrazek

    Nie lekceważcie wpływu bonusów na auto, warto dostosować je pod swój styl jazdy, czy poprawić jego możliwości.
    Ostatnio zmieniony 06 lut 2016, 21:32 przez Michau7547, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Black84PL
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 sty 2014, 17:29
    Reputacja: 6
    Klub: Club Mega
    Otrzymanych polubień: 17

    Mechanik w TC

    autor: Black84PL » 07 lut 2016, 12:33

    Swietnie!! Mam prawie taki sam zestaw do BRZ, pewnie ze wzgledu na wlasne preferencje. Jednak o to wlasnie chodzilo - dostosujecie auta do swojego stylu to da wam mozliwosc statystycznie, kazdym autem zyskac w kazdym wyscigu. Mam nadzieje ze zajmie wam krotka chwile rozpracowanie co i jak, a ostatecznie pozwoli bawic sie TC w jeszcze szerszym spektrum. Bawcie sie. Pozdrawiam.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mechanik w TC

    autor: Courius » 07 lut 2016, 13:15

    Definitywnie i ostatecznie, podpisuje się wszystkimi kończynami i czułkami. Bonusy znacząco wpływają na zachowanie samochodu, a najlepszym przykładem jest nasz test obejmujący dwie trasy. Pierwsza trasa Rush More - szybkie sekcje przy prędkościach ponad 200kmh, dohamowania z ponad 250kmh do 130kmh, reakcję samochodu na downhill i uphill. Druga trasa Grand Park Loop - czyli trasa sprawdzająca stabilność, zwrotność oraz prędkość na trasie typowo miejskiej, składającej się głównie z ostrych zakrętów. Efekt jest imponujący, bo BRZ na setupie vmax wpadał w denerwującą podsterowność, a na setupie pokazanym powyżej jedzie jak potulny baranek. Teraz z niego jest takie superglue na kołach, podsterowności nie zauważyłem, bardzo lekko zarzuca tyłem dzięki temu można go lepiej usadowić w zakręcie i wcześniej dociskać gaz. Zachowanie powiedziałbym, że jest neutralne gdyż pokonuje dowolne zakręty z większymi prędkościami i to bez względu na ich promień. Imponujące, że na tym setupie na trasie Rush More można nim zejść poniżej 2:50 bez tunelowania przez całą trasę, a na Grand Loopie spokojnie kręci 3:20 bez metra jazdy w tunelu.

    Ciekawa sprawa z tym ustawianiem aut, przede wszystkim przez brak jednego, jasnego opisu jaki bonus, w jakiej części co daje. Gdy zamontowaliśmy bonusy do hamowania w redukcji masy i dyferencjale, to minimalnie znikła denerwującą podsterowność na zakrętach względem setupu na pełen vmax. Ciągle było czuć jednak słaba zwrotność samochodu, więc dołożyliśmy zawieszenie z bonem do hamowania i to ujawniło zasadę działania tej części. Przy zmianie bonusu z vmaxa na hamowanie samochód był stabilniejszy przy jeździe na wprost, ale zmniejszył się kąt skrętu. Żeby wykonać taki sam skręt jak na bonusach z vmaxem musiałem mocniej wychylić gałkę. Ciekawa opcja pod cruising, ale nam zależało na odwrotnej sytuacji. Zmieniliśmy dyfer i zawieszenie z bonusem na przyczepność, i to dopiero zagrało jak trzeba. Poprawiła się zwrotność, a podsterowność znikła raz na zawsze. Na Rush More wczoraj rozdawaliśmy takiego raka, że wszyscy dosłownie pouciekali :lol:

    Ciekawi mnie tylko, czy na wszystkich kontrolerach będzie tak samo. Ja z Michauem jeżdżę na tym samym kontrolerze, oczywiście z punkty widzenia gry. Czy na klawiaturze i wspieranym padzie będzie tak samo?

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    Mechanik w TC

    autor: Gruszmen » 07 lut 2016, 13:31

    W nocy na TS'ie rozmawiałem z Alanem i Michałem na temat tych części i wpadłem na pomysł aby zrobić coś na wzór HoF'u.
    Black stopniowo (jeśli by chciał) udostępniał by swoje proponowane ustawienia każdego auta we wszystkich specyfikacjach.

    Co o tym sądzi sam mechanik i inni?
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mechanik w TC

    autor: Courius » 07 lut 2016, 13:56

    Można, ale ktoś musiałby mieć kontrolę nad takim tematem, aby móc wszystko ładnie układać w pierwszym poście. Także miłej zabawy Gruszka.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    Mechanik w TC

    autor: Gruszmen » 07 lut 2016, 14:23

    Ja się na takie coś nie pisze. Do samego HoF'u mam lenia a co dopiero prowadzić coś jeszcze. Sam Black mógłby takie coś prowadzić a wszystko schować w spoilerze.
  • Awatar użytkownika
    MegaDzik
    Posty: 827
    Rejestracja: 07 paź 2013, 15:02
    Medale: 10
    Reputacja: 24
    Imię: raymund
    Nick w TDU2: MegaDzik vel fiufiu
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U.
    DAKAR Championship on Asphalt Summertime Endurance Event The Crew Endurance Series
    Polubił: 325
    Otrzymanych polubień: 378

    Mechanik w TC

    autor: MegaDzik » 07 lut 2016, 17:52

    Pomysł byłby dobry - przy założeniu, że nic się już nie zmieni. Doświadczenie uczy, że po następnym patchu - wszystko bierze w łeb
    W każdym razie cieszę się, że - mimo początkowo sceptycznego podejścia do wpływu premii na jazdę - wychodzi na to, że Black i ja (hihiihi,,, ale się podpiąłem) mieliśmy rację.
    Md
    Citius, Altius, Fortius, Dzikus...
  • Awatar użytkownika
    Black84PL
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 sty 2014, 17:29
    Reputacja: 6
    Klub: Club Mega
    Otrzymanych polubień: 17

    Mechanik w TC

    autor: Black84PL » 08 lut 2016, 15:30

    Siema. Niestety MegaDzik ma racje... Ta gra nie pozwoli nam stworzyc czegos jak tabelka z setupami. Po primo - miesieczne patche zmieniaja ustawienia aut, najczesciej od kilku do dwudziestu kilku, a trzeba to pomnozyc przez wersje kazdego auta. Po secundo - ustawienia nie sa uniwersalne, czyli kontroler i preferencje maja ogromne znaczenie. Caly ten temat powstal po to, by nawiazac dyskusje jak radzimy sobie z ustawieniami. Dlatego podzielilem sie swoimi koncepcjami na prosbe Dzika po to, zebyscie mieli podstawy do dalszego rozwoju. Na kazda prosbe, czy zapytanie w tym temacie postaram sie mozliwie szybko udzielic wsparcia, wyjasnic lub podac swoja koncepcje - w ten sposob temat bedzie sie rozwijal i uzupelnial mam nadzieje nie tylko o moje, ale takze o wasze ustawienia. Jak to zrobic? Nie znam sie, dlatego prosze o pomoc i zaaranzowanie jakiegos wygodnego dla wszystkich rozwiazania - spojler czy jak sobie tam zyczycie. Dostosuje sie. Pozdro.

    P.S.

    Musimy chyba zamieszczac date publikacji setupu lub miesiac/rok wraz z innymi danymi o wersji itd.
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    Mechanik w TC

    autor: Trawa » 08 lut 2016, 22:41

    Wie ktoś, która część/bonus wpływa na przyczepność auta podczas przyspieszania i dohamowania?
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 40

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Przejdź do