Pytanie nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać, ale zarówno Beliar jak i Jedlin zaakcentowali prawie wszystko co chciał bym zobaczyć w takiej grze. Od siebie trochę bardziej sprecyzuję, jak i dodam parę rzeczy do siebie. Nie chcę pisać ideału, bo myślę, że ideał opierał by się o nieskończony/wzór ziemski świat, Auta w pełni tworzone przez społeczność, model arkadowy + Symulacyjny itp. Dlatego napiszę o grze, która by powiedzieć "O tym marzyłem".
- Świat - By jak największa liczba osób była szczęśliwa, myślę, że organicznie się do jednego skrawka terenu było powtórką z rozrywki. Mianowice uważam, że na start powinny pojawić się 3 mapki. Pierwsza wzorowana na państwie wuja Sama, drugi na jakimś europejskim państwie, a trzeci na Japonii. W szczególności chcę podkreślić ten ostatni kraj. Trafiałem na wiele różnych for, fanpagów, stron i praktycznie na każdym była dość duża grupa osób mażąca o grze w której mogli by poszaleć po Japońskich "Wangan'ach" oraz podriftować na "touge". Udowadnia to ogromna liczba modyfikacji w postaci tras do wszelkiej maści gier wyścigowych od Assetto Corsy, przez GTA, aż do tych mniejszych gier jak World Racing 2.
- Model jazdy - Pomysł Beliara jest najbardziej sensowny. Jako wzornictwo podał bym ostatnie odsłony Forzy Motorsport jako świetny balans balans dla tych co chcą poczuć jak by mógł się zachowywać dany samochód w rzeczywistości, a przy dodatkowych asystach osoby grające na klawiaturze mogły by się cieszyć. Oczywiście muszą być oddzielne tabele wyników dla osób z i bez asyst.
- Tuning - To co prezentuje Forza jest niezłym osiągnięciem i brakuje tylko w niej jeszcze większej różnorodności. Mamy różne zawieszenia, ale brakuje np. różnych rodzai doładowań. Jeżeli jest do danego silnika jest możliwość zainstalowania danej turbiny/turbin ... i zmieści się ona do komory, to powinna być taka opcja. Np. Małe turbo, Średnie Turbo, Większe turbo, BiTurbo, TwinTurbo... (Podobnie z sprężarkami). Ma to na celu zwiększenie możliwości konfiguracji auta. Oczywiście w "Setupie" także dodać brakujące opcja, jak np. konfiguracja ciśnienia turbiny.
- Nasz Awatar i świat wokół niego - Tworzenie własnej postaci, to chyba najbardziej niedoceniany element przez twórców gier. Jedynie TDU2 pozwoliło nam ba dość obszerną modyfikację wyglądu naszego chłopa, czy baby. Myślę, że jest to jak najbardziej możliwe, co pokazało GTA Online w którym bardzo szczegółowo można zmieniać kształty naszej postaci. Oczywiście chciał bym by poruszanie się nim było bardziej odczuwalne, niż przesuwanie się w TDU2. Jest jeszcze kwestia co będziemy nim robić. Kupowanie posiadłości to jeden aspekt, drugi to ich modyfikacja. Meble, ściany sprzęt itp. z możliwością rozstawiania według swego widzi misie, wraz z garażami.
No i interakcja. Wypić winko, obejrzeć w TV film z YouTube'a. To nie wszystko. Sklepy, warsztaty itp, także z poziomu awatara. Przed każdym budynkiem parking, gdzie możemy spotkać inne osoby i stojąca tam ich pojazdy. No i w końcu spotkania z prawdziwego zdarzenia. (cdn. niżej)
- Kluby i spotkania - Budynki klubowe to jest oczywistość. Szefostwo klubu inwestuje zarobione pieniądze przez działalności klubowiczy do kupowania lepszych posiadłości klubowych i ich wystroju. Klubowe parkingi jak i miejsca spotkań. No i tablica gdzie można ustalić miejsce spotkań, zostawić informacje, ustalić wyścigi. Nie można zapomnieć, o wyścigach miedzy klubowych jak i wbijać rangi klubowe i nagradzać tym samym klub. Na świecie także powinny być miejsca spotkań. Tam podjeżdżając (Czy to parking, budynek imprezowy, czy czyjaś chałupa) będzie można naszym awatarem pooglądać pojazdy innych osób, jak i wystawić własne auto otwierając w nim maskę, drzwi, puszczając muzę. itp. lub posiedzieć i pogadać z innymi (W budynku jeżeli jest z interaktywnymi rzeczami). Takie spotkania można rozgłosić, dzięki czemu inni gracze będą widzieć takie miejsca na mapie. Można by tam zrobić tam (lub z poziomu dowolnej jazdy lecz przed tym będzie trzeba wyznaczyć punkt startowy) przejażdżkę. Tworzący można wyznaczać checkpointy, lub ustawić tryb dowolny, jak i dostosować takie aspekty jak traffic'i, możność spotykania innych graczy na drodze... Będąc na przejażdżce, gra będzie zbierała info takie jak: Długość podróży, średnia prędkość, maksymalna prędkość... Można się rozpisać.
- Kariera i oddzielne multi - Dobrej kariery w grze z otwartym światem dawno nie widziałem. Brakuje mi czasów, gdzie odpalałeś gierkę pierwszy raz i to co posiadałeś to był wolny samochodzik, jakaś przyczepa kempingowa i parę dolców na koncie. Tego brakuje. Single, by opowiadał standardową i dość długą historię o byciu coraz to groźniejszym przeciwnikiem dla swoich rywali. Zdobywanie coraz to większą liczbę aut i powoli gnać coraz szybciej, poznając coraz to ciekawsze osobistości. Oczywiście za zarobioną gotówkę można kupić szybsze autka, ale ich nie wykorzystasz w karierze, ze względu na restrykcję. No i najważniejsze. Oprócz posiadanych aut, posiadłości, gotówki ubioru, poziomu itp. Multi jest odrębnym trybem. Tam nabijasz własne rangi i masz dostęp do funkcji sieciowych. Czyli na podobę tego co jest w FH3. Oczywiście Co-op do 4 osób na podobę także FH3 oraz The Crew. Forza robi zresztą wiele rzeczy bardzo dobrze w szczególności aspekty społecznościowe. Pobieranie malowań/tunów jak i zwiększanie popularności poprzez upublicznianie własnych kreacji.
- Internet - To może być dziwne, ale chciał bym zobaczyć mini internet w takiej grze. Uważam że mini internet był by najlepszym rozwiązaniem na przeglądanie profili graczy, umawianie się na spotkania, przeglądanie zdjęć. itp. Wszystko by było z poziomu gry i w jednym miejscu. Awatar mógł by przy sobie mieć smartphona, by mieć szybko dostęp. Dodatkowo istniała by wersja na przeglądarkę oraz appka na smartphony. (mówię o realu)
Nie które rozwiązania mogą wam się wydawać dziwne, ale ja uważam je za słuszne.
Tyle na razie ode mnie.