Odpowiedz Posty: 32
'09 Accord CU2
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    '09 Accord CU2

    autor: Kub3kPL » 13 lis 2022, 21:53

    Odpycha się bardzo dobrze widać, szósty bieg też fajna rzecz - szczególnie w trasie, mi bardzo brakuje właśnie tej szóstki.

    Trawa pisze:
    Courius pisze:Qr Bbpost Pełen bak do mnie wychodzi prawie 400zł i wystarcza na 600km delikatnej jazdy.

    :shock: Ja tankuję do pełna za ok. 550zł i wyciągam z tego 700km głównie po mieście, w trasie komputer pokazuje prawie 1000km zasięgu...


    No dobra, ja za równowartość +- 320zł przejade z 550-600km więc już nie będę narzekał... :-P
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 15 lis 2022, 4:21

    Kub3kPL pisze:No dobra, ja za równowartość +- 320zł przejade z 550-600km więc już nie będę narzekał... :-P

    No dobra ale twoje auto waży prawie pół tony mniej :lol:

    Poprzedni właściciel wspominał o grzechotaniu z drzwi pasażera przy głośnej muzyce, niby nic ale jednak irytujące. Wszystko było dokręcone i ciasno spasowane więc zdecydowałem się kopać głębiej - no i się dokopałem...
    Obrazek

    Koszt naprawy - 5 funtów i godzina czasu :yahoo:
    Ostatnio zmieniony 15 lis 2022, 4:22 przez Trawa, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6694
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3846
    Otrzymanych polubień: 2100

    '09 Accord CU2

    autor: Courius » 15 lis 2022, 17:16

    Przyznaj się! Ile spinek połamałeś? :lol: :rotfl:

    ps.

    Dobra robota, nic tak nie irytuje podczas jazdy jak jakieś nieproszone dźwięki.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 15 lis 2022, 18:54

    O dziwo nie połamałem żadnej :wtf: Te klipsy są chyba zrobione z żelbetu bo naprawdę musiałem się nieźle namęczyć żeby je odpiąć. Składanie na szczęście poszło szybciej, wystarczyło ładnie ustawić i uderzyć pięścią po brzegach :lol:
    Tak w sumie to miałem dużo szczęścia że to tylko odklejony stożek a nie spalony głośnik. Ceny ASO to jakieś nieporozumienie, 110£ za stronę ...
    Do listy wydatków dołączyło nowe koło pasowe napinacza - dobra wiadomość jest taka, że kosztuje tylko 80£ a wymiana nie jest szczególnie bolesna.

    Edit 21/11/2022
    No i następne wydatki, zachciało mi się wracać bocznymi drogami bo szybciej... Cholerny zając.
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 21 lis 2022, 16:35 przez Trawa, łącznie zmieniany 4 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 09 lut 2023, 18:20

    Update!
    Wymieniony został napinacz paska zgodnie z diagnozą w historii serwisowej, niestety nie wyeliminowało to dziwnych dźwięków spod maski :thumbdown: następna w kolejce rolka napinacza. Jeśli to też nie pomoże to zostaje pompa wspomagania albo alternator...

    Piszczące tylne hamulce okazały się być w gorszym stanie niż się spodziewałem - nie dość, że ktoś założył niewłaściwe klocki (bodaj od modelu 2.0) to jeszcze firmy krzak i do tego nie poskładał zacisków jak trzeba... Musiałem wszystko wybebeszyć, wyczyścić i nasmarować od nowa, przy okazji wstawiłem nowe klocki Brembo.
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek

    Uszkodzony czujnik parkowania został wymieniony - miałem dużo szczęścia i udało mi się upolować używkę OEM z moim kodem lakieru za całe dwie dychy :szalony: Niestety w tym miejscu szczęście się kończy bo musiałem ściągnąć cały zderzak żeby wymienić drania. Jedna ze śrub była zapieczona i wyłamała się z mocowań co wcale nie ułatwiło zadania ale po ponad godzinie walki i tarzania się pod autem udało się :cool:
    Obrazek

    Z mniejszych pierdół:
    Dokładka została posklejana i od ponad miesiaca czeka na malowanie z racji pięknej angielskiej pogody :mur:
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek

    Fotel kierowcy dostał nową gąbkę bo oryginalna była całkowicie spłaszczona od wsiadania
    Sprzęgło zostało zakupione i czeka na przeguby półosi aby wymienić wszystko jednocześnie razem z olejem skrzyni

    Plany na 2023 w bliżej nieokreślonej kolejności:
    Wymiana koła zębatego na dolocie z racji grzechotania przy zimnym starcie, przy okazji sprawdzić stan łańcucha i prowadnic
    Wymiana pozostałych płynów eksploatacyjnych (chłodzenie, hamulce)
    Wstawienie napinacza rozrządu od Skunk2 (OEM to znany słaby punkt tego silnika)
    Odnowienie felg i zakup nowych opon (najprawdopodobniej Hankook Ventus 4 w rozmiarze 235/45/18)
    Wywalenie fabrycznego kolektora i wymiana na downpipe + przelotowy katalizator.
    Zawieszenie KW V1 i dystanse :mrgreen:




    W międzyczasie kolejne mody: troszkę wiercenia i tarzania się w bagażniku później udało się zamontować sprężyny gazowe do podnoszenia klapy z pilota :D Dojście do tego kąta jest tragiczne ale warto było.
    phpBB [media]


    Wyleciał też drugi katalizator, spalanie spadło a auto lepiej gada :lol:
    phpBB [media]


    No i nowe oponki (na razie tylko z przodu bo portfel stwierdził, że wysiada)
    Obrazek

    Dystanse już zamówione (20/25mm) ale na razie utknęły w limbo poczty więc nie ma zdjęć.
    Ostatnio zmieniony 09 lut 2023, 18:43 przez Trawa, łącznie zmieniany 5 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6694
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3846
    Otrzymanych polubień: 2100

    '09 Accord CU2

    autor: Courius » 12 lut 2023, 2:05

    Jeju, to u Ciebie słońce świeci?! Zazdro.

    Czemu zdecydowałeś się akurat na opony Hankook? Pytanie nie ma drugiego dna. Tak pytam, po prostu. ;-)

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 12 lut 2023, 10:13

    Dużo tańsze niż michały a wg testów niezbyt daleko za nimi, poza tym szukałem czegoś bardziej do jazdy na co dzień niż na tor
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6694
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3846
    Otrzymanych polubień: 2100

    '09 Accord CU2

    autor: Courius » 19 lut 2023, 16:21

    Rozumiem, to bardzo dobre podejście do tematu. Samochód, który jeździ daily powinien mieć uniwersalne opony. Łatwe do dogrzania i bezpieczne na mokrym asfalcie. Jeden taki ziomek na grupie alfiorzy wsadził semi Micheliny... pytam typa, co on ma pod maską, a on mi, że lUbIę SzYbKo jeździć po zakrętach. Myślę sobie, eeeehee spoko loko typie i olałem temat. Parę dni później się okazało, że pod maską drzemie potężne 2.2jts w daily Alfie 159 :lol: :rotfl: co za typy
    Ostatnio zmieniony 19 lut 2023, 16:22 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 05 kwie 2023, 19:42

    W międzyczasie zrobiłem 400km wycieczkę do speca żeby sprawdzić auto no i zgodnie z przewidywaniami trzeba wymienić gumy i tuleje w zawieszeniu. Do tego olej skrzyni i płyn sprzęgła do wymiany jak najszybciej.
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    Dobra wiadomość jest taka, że oprócz tego nic więcej na chwilę obecną nie trzeba robić :yahoo:


    Update 05/04/23
    Olej skrzyni i płyn sprzęgła zostały wymienione, oba powinny być zrobione dawno temu no ale Anglia, będziemy jeździć aż się posypie a jak się posypie to kupimy nowe auto :zły:
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek

    Felgi wróciły od lakiernika, efekt jest mega :panzielony: Teraz czekam tylko na dekielki. Dokładka też została pomalowana ale z racji tego, że lakier zareagował z poprzednią warstwą trzeba zedrzeć wszystko do zera i pomalować od nowa więc na razie zostawiłem jak jest. Pozostało jeszcze oklejenie chromowanych listw na czarno ale to musi poczekać do lata.
    Obrazek
    Obrazek

    Razem ze środkowym katalizatorem wyleciał też rezonator z dolotu i wpadł nowy filtr powietrza. Śmiesznie to wygląda jak ludzie zjeżdżają na drugi pas jak się za nimi depnie :rotfl: Moment z dołu trochę spadł ale za to silnik o wiele żwawiej wkręca się na obroty.
    phpBB [media]


    Dystanse 20mm wleciały na tył, 15mm zamówione na przód - jak zwykle są w magazynie... ale w Niemczech i będą za 4-6 tygodni.
    Downpipe jest do dostania ze stanów ale koszt jest astronomiczny więc prawdopodobnie kupię tylko flanszę do kolektora i oddam to do warsztatu, który siedzi w customowych układach. Chłopaki naprawdę znają się na robocie a powinno i tak wyjść taniej.

    To chyba wszystko na chwilę obecną, kolejny update jak zbiorę trochę więcej kasy :siniak:
    Ostatnio zmieniony 05 kwie 2023, 19:42 przez Trawa, łącznie zmieniany 4 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    '09 Accord CU2

    autor: Siemkins » 06 maja 2023, 13:07

    Fajny furacz, dobrze dbasz, będę zaglądał od czasu do czasu ;)
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 25 cze 2023, 9:32

    Mały update:

    Wytargałem obie półosie, koniec końców prawy wewnętrzny CV jest do wymiany. Hondowski oryginał zamówiony za circa 1500pln w edycji zrób zepsuj to sam więc nie ma tragedii.
    Obrazek

    Grzechotanie z dolotu zostało wyeliminowane sprężynką za dychę, bo to właśnie ona się wyrabia i przestaje blokować wałek bez ciśnienia oleju więc sporo kasy zostało w kieszeni.
    Silnik wewnątrz wygląda bardzo czysto, ślizgi również są w dobrym stanie.
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek


    Oprócz tego zrobiłem tuleje i końcówki stabilizatora przód + tył a także końcówki drążków z przodu, do zrobienia w zawieszeniu pozostały tuleje w dolnych wahaczach i sworznie ale do tego potrzebuję prasy więc czeka mnie wycieczka do mechanika. Ręczny też wymaga uwagi z racji tego, że prawa strona ledwo chwyta i podciąganie linki za dużo nie daje.. ale to już nie mój problem bo chętnie zapłacę komuś innemu za bawienie się z tarczobębnem :lol:
    Obrazek

    Jeśli to też nie pomoże to zostaje pompa wspomagania albo alternator...

    Przyczyna okazała się dużo prostsza... zawór wentylacji skrzyni korbowej wydawał dźwięk sypiącego się łożyska. Zaraz obok alternatora. Tak. Połapanie się zajęło mi prawie pół roku :mur:

    Co było zrobione i jest do zrobienia:

    Wymiana pozostałych płynów eksploatacyjnych (chłodzenie, hamulce)
    Prewencyjna wymiana napinacza rozrządu
    Zmiana fabrycznego kolektora na downpipe
    Flash ECU
    Komplet tarcz i klocków Brembo (po wytarciu obecnych do końca)
    Przewody hamulcowe w oplocie
    Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia + ogarnięcie ogniska rudej na błotniku
    Dystanse
    Wymiana koła zębatego na dolocie z racji grzechotania przy zimnym starcie, przy okazji sprawdzić stan łańcucha i prowadnic
    Odnowienie felg i zakup nowych opon
    Polerka świateł
    Wymiana elementów zawieszenia
    Wyrzucenie katalizatora
    Wymiana przegubu półosi
    Ostatnio zmieniony 25 cze 2023, 9:37 przez Trawa, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6694
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3846
    Otrzymanych polubień: 2100

    '09 Accord CU2

    autor: Courius » 05 lip 2023, 2:08

    Szanuję, że powolutku małymi kroczkami walczysz ze swoim samochodem. Z płynów hamulcowych polecam Motula Dot 5.1, ja mam u siebie takiego i dał radę na Brnie ;P

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 13 lip 2023, 21:45

    No walczę bo gdybym musiał płacić mechanikom to bym się poskładał :siniak:

    W zeszłym tygodniu wracając z pracy zrzuciłem okno na dół i... zonk, tak już zostało. Godzina 6:30 rano po trzeciej zmianie a jutro ostatnia 12tka, do tego zapowiadali deszcz przez większość dnia więc delikatnie się wkur... zmartwiłem zaistniałą sytuacją i chcąc niechcąc wybebeszyłem całe drzwi aby dowiedzieć się co jest grane. Silnik kręci, ale... tylko w dół, niezależnie od pozycji przełącznika. Szybki telefon do kolegi z tym samym autem później i po przełożeniu panelu sterowania oknami wszystko wróciło do normy. Używany panel z ebaya - 500zł :zły: Jedynym plusem było przekonanie się, że jestem w stanie zdjąć boczek z drzwi (bez łamania spinek) w mniej niż 10 minut :świr:
    Obrazek

    Przy okazji sprawdziłem stan głośników bo MY 2009 jest znany z bardzo słabego kleju trzymającego stożki i tak, jak się spodziewałem pomimo napraw rozklejały się dalej. Padła szybka decyzja wymiany obu stron na zestaw od Focala - coaxial w niskim profilu (zaledwie 49mm głębokości pozwala uniknąć podcinania plastiku w boczkach i problemów z dotykaniem szyby) i czułości 92db. Moc 70w RMS (140w peak) a więc delikatnie więcej niż fabryczne ale nadal w zakresie możliwości wzmacniacza. Wymiana odbyła się dość bezboleśnie, chińskie adaptery o dziwo pasowały i nie popękały przy montażu :szok: Wewnętrzna strona drzwi dostała też trochę izolacji akustycznej, tak na wszelki wypadek.
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek

    Wrażenia po wymianie - duuuuuuuuużo lepszy midrange, udało się wyeliminować ogromną bolączkę standardowego systemu (pasmo w kształcie V, im głośniej tym gorzej - przy wysokej głośności wokal był ledwo słyszalny). Troszkę mniej basu ale subwoofer w półce nadrabia to z nawiązką :lol: Niby toto niewielkie bo tylko 8" średnicy ale naprawdę ma kopa.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 30 wrz 2023, 17:47

    Kilka miesięcy minęło, w tym czasie dużo się działo, całkiem sporo zmian w życiu ale na szczęście nie w samochodzie :lol: No, oprócz przebiegu - tego cały czas przybywa - prawie 20tys kilometrów w ciągu roku.

    Obrazek

    Niedawno wymieniłem koło pasowe na wale z racji dziwnego stukania dochodzącego z tej okolicy, oryginalne wyglądało na dosyć zmęczone - gumowe łączenie elementów zaczynało pękać. Na wymianę wleciał oryginał ściągnęty z Japonii (za 1/5 ceny ASO :mur: ) ale jednak to cholerne stukanie zostało. Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech strzela, ja już nie wiem. Żeby było śmieszniej, żaden z mechaników też nie jest w stanie powiedzieć co to może być bez wybebeszania silnika. Jak tak dalej pójdzie to na święta będę zrzucać miskę bo nie mam ochoty czekać, aż korba wyjdzie bokiem żeby mi powiedzieć co było problemem :siniak:
    https://youtu.be/hrrP3KZZlVU

    Dwa tygodnie temu był zrobiony przegląd, auto przeszło bez zarzutu. Jedyne co wyszło to lekki luz na dolnym sworzniu ale obie strony i tak są do wymiany w przyszłym roku z racji postrzępionych gum.
    Przed zimą trzeba było też wymienić akumulator bo oryginał wyzionął ducha po 14 latach, zostawienie auta na zapłonie na kilka minut wystarczało, żeby już nie odpalić. Jako zamiennik wybrałem Yuase HSB053 - pasuje plug & play i póki co działa bez zarzutu.
    Pozbyłem się też tylnego światła przeciwmgielnego i wstawiłem w jego miejsce drugie światło cofania (tak, jak modele USDM). Nie było łatwo bo światła są zgrzewane a nie klejone ale palnik, żyletka i trochę cierpliwości dało radę. Symetryczne światła z tyłu wyglądają dużo lepiej a poza tym w końcu coś widzę parkując tyłem po zmroku.
    Tak poza tym miałem fanaberię i zamówiłem sobie zegary (temp. i ciśnienie oleju) Defi razem z sandwich platem Greddy za niecałe 2000zł :lol: Jak w końcu wydostaną się z limbo poczty to wrzucę fotki.

    PS. Myślałem nad obniżeniem o 30mm ale po ostatniej przygodzie chyba sobie odpuszczę :siniak: Na szczęście miałem przeczucie, żeby zjechać tyłem a mechanik obok miał grube deski.
    Obrazek
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 10 paź 2023, 1:51

    Wrzucam w drugiego posta bo wyszła trochę ściana tekstu...

    W końcu przyszły zegary, na razie jeden (problemy z dostawą od producenta w Japonii :roll:). To, co miało być szybką robótką na 20 minut szybko przerodziło się w 7 godzinną wojnę :zły: No, ale od początku...
    Żeby zamontować czujniki do zegarów musiałem założyć wafla pod filtr oleju. Niby nic trudnego, odkręcić filtr, wkręcić wafel z czujnikami, zakręcić filtr i gra gitara. Proste, racja?
    Obrazek

    No [cenzura!] jednak nie.

    K24Z3 to taki trochę upośledzony kuzyn K24A - niby to samo, ale jednak nie do końca. No i taka też była sytuacja z filtrem oleju. W K24A jest on na tyle silnika, w połowie bloku - na około jest mnóstwo miejsca. K24Z ma go na samym dole silnika, zaraz za miską olejową. Świetne miejsce do zmiany oleju, katastrofa do czegokolwiek innego. Żeby w ogóle wcisnąć tam wafla musiałem zdjąć "szyję" z mocowaniem filtra i przyciąć kołnierz.
    Obrazek

    Dobra, trzy śruby, nic trudnego, jedziemy z tematem.
    Oj jak bardzo ja się myliłem.
    Obrazek

    Jakiś bardzo, z braku lepszego słowa, utalentowany inaczej inżynier stwierdził, że nie, śruba nie może być 5mm niżej - o nie nie, to byłoby za proste i za przyjemne. Więc śruba jest centralnie za wałkiem pośrednim. Tak, dobrze widzicie. Żeby wykręcić jedną zasraną śrubę trzeba zdjąć piastę, półośkę i wałek pośredni razem z łożyskiem. Jak to zobaczyłem to o mało nie strzelił mnie grom z jasnego nieba. No ale nic, jak mus to mus, jedziemy z koksem.
    Obrazek

    Po około dwóch godzinach poświęconych wybebeszaniu połowy zawieszenia i układu napędowego (oraz wyklinania na czym świat stoi) w końcu udało mi się odkręcić mocowanie filtra. Myślę sobie, "teraz to już z górki".
    No i to był błąd.
    Obrazek
    Obrazek

    Podcięcie i wyszlifowanie mocowania zajęło całe dwie minuty, po raz pierwszy wszystko idzie zgodnie z planem. Przymierzyłem wafla, pasuje jak ulał. Świetnie. No to co, montujemy do auta i składamy?
    Nie, moi drodzy, to byłoby za piękne :lol: Po przymiarce okazało się, że brakuje dosłownie 1.5mm od strony bloku silnika. Wygramoliłem się spod auta z żądzą mordu w oczach i odpaliłem szlifierkę.
    Jak nie pasuje to już za chwilę będzie pasować.
    Obrazek

    Kilka fajek później wszystko już ładnie do siebie pasowało i mogłem składać wszystko do kupy. Pozostało jeszcze tylko przeciągnąć kable od czujnika przez błotnik (co na szczęście okazało się w miarę bezbolesne, trytrytki na ratunek!) i wszystko podłączyć. Elektryka została ogarnięta poprzedniego dnia więc po przeciągnięciu kabli za deską wystarczyło wszystko wpiąć i przykleić do blatu.

    Efekt jest mega i jestem bardzo zadowolony ale niestety moje plecy i ramiona się nie zgadzają i bardzo odczuwalnie protestują :siniak:
    Obrazek
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 32

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Przejdź do