Zablokowany Posty: 42
Avka Beliara
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 316
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 452
    Otrzymanych polubień: 227

    Avka Beliara

    autor: adamsky » 10 gru 2017, 13:52

    Jak jest 8 czy 10 biegów w nowoczesnych skrzyniach i auto częściej korzysta z optymalnego zakresu obrotów, to może i spalanie będzie niższe. Choć w przypadku przykładni hydrokinetycznych z założenia część mocy jest tracona i nic na to nie można poradzić. Niższe spalanie to mogą mieć skrzynie zmechanizowane i nastawione na tryb ECO
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 21 kwie 2018, 1:22

    BeliarPL pisze:...na lato będę chciał zobaczyć komplet RE002 czy są proste i czy fajnie się jeździ... Spalanie skoczyło na 9.8 :mrgreen: Wciąż lepiej niż w Goferze, najbardziej dokucza malutki bak. Chyba z 45 litrów ma... :wtf: Tankuje na chwilę przed rezerwą a wchodzi max. 36-37 litrów. Żart.

    Opony na aucie, jeździ się o niebo lepiej :) Twarda i pseudosportowa guma zmienia wszystko, auto trzyma się bardzo dobrze drogi i można pajacować taką kolubryną w zakrętach :mrgreen: Do tego dość zaskakująco wysokie ciśnienie zalecane przez fabrykę, 2,7 na każdym kole i auto choć trochę przypomina Gofera :-D
    Obrazek
    Co do spalania, w zimie skoczyło na ok. 10,3 ale coś się zepsuło z pierwszymi plusowymi temperaturami :lol:
    Obrazek
    W trasie do zakopanego spadło na solidne 7, liczę na ok. 5l/100km na płaskiej trasie z prędkościami dość normalnymi (tzn. do 130km/h), sprawdzę za tydzień bo jadę do Berlina.
    Zakupiłem mały zestaw do Tośki:
    Obrazek
    Jakieś dziadostwo do wtrysków nie zaszkodzi, płyn do skóry oraz szczotka także nie powinny zaszkodzić :D
    Najbardziej jednak jestem ciekaw Wet Protector'a, podobno ma wytrzymywać 2-4 tygodnie. Jeśli tak jest to QD Morning Dew przestaje mieć sens, wystarczy psik psik i spryskać za 1zł auto na ręcznej myjni ;) Na pewno nałożę przed jazdą do Berlina :)

    Co do baku, podobno jest 60 litrów ale zawiesił się pływak i działa jak działa. Niby da się to na nowo skalibrować ale nie znalazłem żadnej instrukcji a w ASO nie mają pojęcia :clap: Jak znajdę rozwiązanie to znajdę a jak nie to nie :-P

    Do tego wreszcie zamówiłem Blinkera w ASO aby migacze działały w 'normalny' sposób w dniu dzisiejszym czyli delikatne włączenie wymusza 3 mrugnięcia kierunkowskazu ;) 150PLN ale lepszy oryginał od chińszczyzny z allegro, ona nie współpracuje z przerywaczem w aucie i po pierwszym mrugnięciu nie słychać już klikania ;) Lepiej dopłacić trochę i mieć tak jak powinno być. Pytałem także o wymianę oleju w skrzyni, ok 850zł trzeba liczyć :shifty: :-P

    No i auto jeździ bez awarii ale szykuje mi się wymiana żarników z przodu, oba w standardowym dla Tosiek przebiegu (od 200.000km) zaczynają mrugać i gasnąć.

    Gdzieś czytałem o fabrycznych chipie na 190KM ale tylko po uaktywnieniu przyciskiem SPORT. Podobno Vtech robi takie chipy, popytam... Nie powiem, brakuje tych 40KM :mrgreen:

    PS.
    Znajomi zalewają mnie zdjęciami Gofera w Krakowie :mrgreen:
    Ostatni raz przyłapany w Serenadzie:
    Obrazek
    Dobrze, jeszcze cały i jeździ! :thumbup:
    Co ja zrobiłem, że się go pozbyłem :placze: :mrgreen: :mrgreen:
    Ostatnio zmieniony 21 kwie 2018, 1:22 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 24 kwie 2018, 0:09

    Jestem po nałożeniu Wet Protector'a.
    Jak na ilość pracy potrzebnej do nałożenia preparatu to... jest mega :mrgreen:
    Po opłukaniu auta wystarczy tylko popsikać i zostawić na 3 minuty, w międzyczasie można np. dywaniki wrzucić z powrotem do wnętrza ;)
    Następnie ostatni tryb i opłukanie za 1 zł auta miękką wodą :mrgreen:
    Przed:
    Obrazek
    W trakcie:
    Obrazek
    Po:
    Obrazek
    Oczywiście woda spływa jak dzika a lakier na aucie zrobił się przyjemnie śliski jak po naprawdę dobrym wosku lub QD ;) Zobaczę za tydzień jak efekt się utrzymuje :)
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 0:09 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 05 maja 2018, 13:13

    Wet Protector dalej się trzyma auta pomimo trasy Kraków-Berlin-Kraków oraz spontanicznej wycieczki do Budapesztu w czwartek ;) Nic innego nie potrzebuję na lakier bo nie mam czasu :mrgreen:

    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek

    Spalanie do Berlina nie było takie optymistyczne jak zakładałem ale moja jazda też była inna niż myślałem, że będzie. Generalnie raczej nie schodziłem poniżej 150km/h :lol:
    Komputer pokazał 8.2l/100km/h a wystarczyły 2 zbiorniki tam i z powrotem ;)
    Natomiast do Budapesztu wystarczył tylko jeden zbiornik i według moich wyliczeń wyszło 6,2 a komp pokazał 6,6 także jak według mnie, rewelacja.

    Obrazek
    Obrazek

    Kilka słów o navi:
    Rewelacja!
    Prowadzi dokładnie jak Google Mapy, pokazuje korki oraz objazdy. Mistrzostwo świata, zawsze byłem sceptyczny w kwestii fabrycznych navi w aucie ale ta w Tośce jest idealna! ;)

    Oczywiście wygoda na trasie w porównaniu do Gofera... Niebo a ziemia ;)
    (Dopiero po zainstalowaniu Blinkera do migaczy ale ciii :-D )
    Obrazek
    Obrazek

    No i odkryłem przez przypadek Kick-Down'a :mrgreen:
    Auto po wciśnięciu gazu do końca (za kick down) przyspiesza zdecydowanie żwawiej! :)
    A także jak się ograniczy prędkość przyciskiem i po wciśnięciu gazu za klik auto zacznie przyspieszać pomimo włączonego ogranicznika. Całkiem użyteczne :)

    Obrazek
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 13:13 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 316
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 452
    Otrzymanych polubień: 227

    Avka Beliara

    autor: adamsky » 05 maja 2018, 19:19

    Całkowicie nie pasujesz do statystycznej wizji użytkownika tego auta. Panowie w kapeluszach nie powinni nawet wiedzieć co to jakiś kick-down. Chyba że chodzi o kopanie człowieka z upośledzeniem :-D

    Wygoda pewnie że większa niż w jakimkolwiek kompakcie, a szczególnie na trasie gdzie dłuższy rozstaw osi robi robotę. Spalanie jak spalanie - te diesle od początku nie były wzorem oszczędnego spalania. Ale jak się pojedzie rozsądnie to nie chlają jak smoki. Choć ja teraz zrobiłem trasę 150 km w nocy po jednopasmowe drodze i na koniec wyszło 8,2. Więc ja na ponad 2 razy mniejszego diesla to dużo spaliłeś :-D
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 11 maja 2018, 17:32

    Dziękuję, uznaję to jako komplement :mrgreen:

    No spalanie jest mocno dyskusyjne ale w trasie jadąc normalnie jest oszczędniej jak Goferem więc to mnie cieszy :) Ale ogólnie silnik jest z gatunku tych co lubią sobie wypić :lol:

    Pierwsza 'awaria' od kiedy mam Tośkę, chłodnica klimatyzacji prawdopodobnie od jazdy autostradami i obijania muchami, muszkami i innymi syfami wyzionęła ducha. Klima powyżej 25'C na postoju nie chłodzi. Podczas jazdy już jest normalnie ale czynnik jest schładzany pędem powietrza ;)

    Nowa zamówiona, w poniedziałek odbiór. 300zł w IC, do tego jak dziub będzie zdjęty i reflektory na wierzchu od razu idą do wymiany żarniki bo mnie szlag trafia ;) Wpadają również z IC po 165zł za sztukę Osramy albo Philipsy, nie pamiętam :P

    Za tydzień auto trafia do warsztatu ;)
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 316
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 452
    Otrzymanych polubień: 227

    Avka Beliara

    autor: adamsky » 11 maja 2018, 19:57

    No to się przygotuj na szok ile podrożał czynnik chłodniczy. Jeśli zszedł cały z układu to nie zazdroszczę. Większość znajomych raportuje 300-400% wzrost kosztów w porównaniu do poprzedniego roku. Posrana ekologia
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    Avka Beliara

    autor: Gruszmen » 12 maja 2018, 0:31

    Jak się zmieści w tysiaku to będzie dobrze.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Avka Beliara

    autor: Hudy » 12 maja 2018, 10:07

    Wyszedł po prostu nowy rodzaj czynnika. Jest "mniej szkodliwy" i w ch drogi. Stary czynnik nadal leją do aut, ale jego ceny dorównują już do tego nowego - bo mogą.

    Ja sobie w marcu kupiłem grupon za 50 zł na serwis klimy z odgrzybianiem/ozonowaniem i 100g czynnika, ale każde dodatkowe 100g to 25zł. Obecnie chłodzi znośnie, więc może uda się zamknąć w 100zł.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 12 maja 2018, 13:18

    Wiem, słyszałem o tym czynniku... Na całe szczęście czynnik nie ucieka, dziur nie ma. Zniszczyły się tylko radiatorki (nie mam pojęcia... Nie pytajcie. Na forach widać, że to się zdarza w tym modelu) i po prostu jak jest bardzo gorąco to chłodniczka nie wyrabia z wentylatorem i na postoju nie schładza dostatecznie tego co w układzie. Dziś jest 25'C i już jest ok, normalnie daje zimnym na postoju... :wtf:
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    Avka Beliara

    autor: Gruszmen » 12 maja 2018, 23:36

    Pewnie oring znalazł się tam gdzie być powinien i uszczelnił :-D
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Avka Beliara

    autor: FrogsterPL » 13 maja 2018, 19:59

    Po kolei:

    Stary czynnik to R134a. Unia się dowaliła do niego, bo nie jest zbyt ekologiczny (choć to i tak rewelacja w porównaniu do R12 używanego kilkadziesiąt lat temu).

    Nowy czynnik to R1234yf. Znacznie bardziej ekologiczny, ale w ch... drogi (tylko jedna firma to produkuje, ma monopol). Tak naprawdę, pomimo podwyżek cen R134a, uzupełnianie R1234yf w układzie i tak jest ZNACZNIE droższe. Rzecz w tym, że jeśli ktoś ma klimę w dobrym stanie i szczelną, to serwis starszego układu (opartego na R134a) nie będzie jakoś znacznie droższy niż do tej pory. Jeśli któryś serwis ryczałtowo liczy sobie kwoty parę razy wyższe niż dotąd (a zdarzają się takie serwisy), to jest opcja, że to po prostu cwaniaki i oszuści, korzystający na niewiedzy kierowców i ciągnący od nich więcej kasy niż powinni. W każdym razie, ceny R134a NIE DORÓWNUJĄ R1234yf, przynajmniej jeszcze nie teraz. Kilkukilogramowa butla R1234yf kosztuje kilka tysięcy złotych, kilka razy więcej niż butla R134a.

    Ale to wszystko i tak jest niezbyt ważne w obliczu faktu, że R1234yf nie dość, że jest palny (w przeciwieństwie do starego R134a), to jeszcze podczas jego spalania powstaje fluorowodór. Świństwo wyjątkowe, ponieważ toksyczne, przenikające przez skórę i rozpuszczające kości. Oczywiście wdychanie tego też jest raczej słabym pomysłem. Ciekawe? To dołóżmy jeszcze coś: większość kombinezonów strażackich nie chroni przed tym gównem - strażacy narażeni są na śmierć podczas akcji gaśniczej. Jeśli zapali się samochód z klimatyzacją napełnioną R1234yf, to NIE GASIMY GO POD ŻADNYM POZOREM, tylko SPIER*ALAMY jak najszybciej i jak najdalej od auta!! A strażaków OSTRZEGAMY, jeśli mamy taką możliwość - chyba, że chcemy ich mieć na sumieniu.

    Paru producentów (m.in. Volkswagen i Mercedes) pracują nad układami klimatyzacji działającymi dzięki silnie sprężonemu dwutlenkowi węgla. Miałoby to sporo zalet, jak choćby: brak toksyczności, duże bezpieczeństwo, ekstremalnie niskie koszty użytkowania. Niestety, jest też istotna wada: żeby CO2 mógł służyć jako czynnik chłodniczy, musi być bardzo mocno sprężony. Innymi słowy, układ klimatyzacji samochodowej wykonany w takiej technologii jest znacznie bardziej "pancerny" (a więc i cięższy) od typowego. Podejrzewam, że to główny powód, dla którego tak długo nad tym pracują. Drugim powodem jest zapewne to, że producentom czynników do klimy nie zależy na wprowadzeniu nowych układów A/C do produkcji, bo to będzie oznaczało lawinowy spadek ich przychodów z roku na rok.

    W każdym razie, do tej pory zdarzają się osoby, które swoje auta fabrycznie napełnione czynnikiem R1234yf napełniają starym R134a - nie jest to jakoś super skomplikowane, wymaga jednak wymiany - jeśli się nie mylę - osuszacza i dokładnego wypłukania całego układu. W drugą stronę taka zamiana nie jest możliwa.

    Generalnie rzecz sprowadza się do tego, żeby - zapewne - w niedalekiej przyszłości był wybór pt. "pocisz się w starym aucie, do którego nie kupisz czynnika, albo kupujesz nowe i giniesz w pożarze".
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    Avka Beliara

    autor: RaFaL » 13 maja 2018, 23:40

    Pierdo*le, jeżdżę z otwartą szybą ! :rotfl:
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 17 maja 2018, 22:37

    @Rafał, na skórze bez klimy... Samobójstwo :lol: Albo sauna :-P

    Auto dziś rano odstawione, popołudniu odebrane. Za części wyszło 661zł, naprawa 300zł ;) Ze starej chłodnicy lamelki odpadały od dotykania :lol: Nie dziwota, że nie działało jak trzeba. Żarniki wymienione w gratisie jako, że dziub był zdjęty, wreszcie ślepia świecą jak na ksenony przystało, prawie prawie tak mocno jak Gofer ;-) Tylko, że w Goferze były jeszcze oryginalne :-P
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Avka Beliara

    autor: BeliarPL » 09 wrz 2018, 22:31

    Klima działa trochę lepiej ale dalej tak jak działała... :lol: Nikt tego ogarnąć nie potrafi. No trudno :P
    Poza tym to... Egr wyczyszczony, ale nie działa w 100%, coś nie trybi do końca w elektronice i czasem szarpnie. Nie dawno wywaliło check'a, DPF się dopomniał. Pojeździłem 20 minut z wymuszonym wypalaniem, póki co cisza... No i utlenił się jeden z zacisków hamulcowych :roll: :lol: Nie do odratowania, trzeba było wymienić.
    Szmelc... Niech dojedzie do końca ubezpieczenia i trzeba będzie gonić. W międzyczasie mam pomysł pojeździć nią na uberze, niech odrobi straty :-D
    No i nigdy więcej Toyoty nie chce :lol: Już nawet przeboleję gorsze radia w innych autach...

    Odkryłem, że z tempomatem na trasie do Berlina pali 8,2-8,3 przy prędkości 150-160. Używając nogi spalanie spada do 7,6 :mrgreen:
Zablokowany Posty: 42

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Przejdź do