Odpowiedz Posty: 153
Volkswagen Golf
  • adamsky73

    Volkswagen Golf

    autor: adamsky73 » 27 maja 2017, 11:35

    No teraz nawet Lexus w IS-ie ma wpadkę z mieszanką klocków które masakrują tatcze nawet po 1000-1500 km, ale tam nie ściemniają i nie wysyłają do producenta (co jest jakimś kuriozalnym pomysłem bo przecież gwarantem całości auta jest producent samochodu a nie każdy z setek dostawców części - no chyba że kupiłeś składaka :rotfl: ) tylko wymieniają od ręki.

    @Beliar
    Jeśli przy prawie 140K uważasz że masz oryginalne tarcze to przez pół życia auta musiały nie działać hamulce na tej osi...
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 699

    Volkswagen Golf

    autor: BeliarPL » 27 maja 2017, 12:10

    adamsky73 pisze:@Beliar
    Jeśli przy prawie 140K uważasz że masz oryginalne tarcze to przez pół życia auta musiały nie działać hamulce na tej osi...

    Przód na pewno jest oryginalny. Tył wygląda na oryginalny, chyba, że wymieniony w aso? W megance też przejeździłem bardzo dużo na tarczach, przód wytrzymał 140.000 a był na pewno oryginalny (32.000 w momencie kupna). Tył wymieniłem chwilę wcześniej ale w megance były bardzo cieniutkie tarcze z tyłu ;) oszczędzam hamulce po prostu :P
    Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 12:10 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • adamsky73

    Volkswagen Golf

    autor: adamsky73 » 27 maja 2017, 13:48

    Zapomniałem że Wy tam w Krakowie oszczędności uczycie się szybciej niż mówienia :-D
    Zgodnie z wszelkimi prawidłami tarcze wymienia się co drugą wymianę klocków, a klocki które hamują, a nie tylko spowalniają auto, raczej wiele powyżej 45K nie wytrzymują. A w obecnych czasach i coraz cięższych autach, trwałość hamulców musi być mniejsza
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3630
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1326

    Volkswagen Golf

    autor: RaFaL » 27 maja 2017, 14:10

    U mnie jest 160 000 km i też przód oryginalny :panzielony:
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 699

    Volkswagen Golf

    autor: BeliarPL » 27 maja 2017, 14:46

    adamsky73 pisze:Zapomniałem że Wy tam w Krakowie oszczędności uczycie się szybciej niż mówienia :-D
    Zgodnie z wszelkimi prawidłami tarcze wymienia się co drugą wymianę klocków, a klocki które hamują, a nie tylko spowalniają auto, raczej wiele powyżej 45K nie wytrzymują. A w obecnych czasach i coraz cięższych autach, trwałość hamulców musi być mniejsza

    Co do oszczędności, jak najbardziej prawda :mrgreen:
    Nigdy nie wymieniałem tarcz co drugą zmianę klocków :P Jeździłem dopóki się nie kończyły :) Ale kwestią dzięki której u mnie tarcze tyle wytrzymują może być sposób doboru części, na przód zawsze idzie klocek jak najlepszej jakości ponieważ jednak przód więcej hamuje i musi być odpowiednio twardy aby tarcze równomiernie ścierał. Na tył natomiast wrzucam zawsze słabsze i miększe klocki, powód tego taki, że tył się tak nie nagrzewa jak przód więc zależy mi aby jak najszybciej działał w 100% swojej siły. Jak mam za dobre klocki z tyłu to zanim złapią temperaturę w której dobrze zaczynają hamować to... Nigdy tej temperatury po prostu nie osiągną bo wcześniej nawet przód się przegrzeje lub skończę jazdę i nie hamują prawie wcale a znowuż przez ich twardość zjadają tarcze.

    Jest też druga strona medalu, we Francuzach trzeba mocniej hamować bo jak jeździsz unikając hamowania (tak jak ja) to tył się zapieka i przestaje działać. Pół biedy jak zapiecze się w pozycji rozchylonej (jak u mnie w megance), po prostu wtedy nie hamuje. Jak się zapiecze zaciśnięty to po prostu cały czas trzyma...

    A ja się cieszyłem, że po wymianie tarcz i klocków z tyłu w megance zrobiłem 70.000 na jednych klockach z tyłu :mrgreen:
    Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 14:46 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • adamsky73

    Volkswagen Golf

    autor: adamsky73 » 27 maja 2017, 19:46

    Pewnie nie dogadaliśmy się co do definicji - dla mnie tarcze są w porządku jeśli spełniają normy grubości przewidziane przez producenta. Jak patrzę np. na golfa V to Zimmermann podaje na przód grubość 25 mm a minimalna grubość 22 mm. Czyli wystarczy 1,5 mm rantu z każdej strony żeby tarcze powinny wylądować w koszu. Niestey w PL jeździ się dalej a później jak kupujesz używane auto to tarczami można chleb kroić.
    Już nie wspomnę że szansa że tarcza się trochę pokrzywi kiedy po gwałtownym hamowaniu wjedziesz w kałużę, szczególnie gdy nie wszystko w układzie hamulcowym działa tip-top też jest duża. Więc dla mnie przejechanie 100K na komplecie tarcz to albo głównie autostrady z unikaniem gwałtownego hamowania, albo jakaś magia ;-)
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1426
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    Volkswagen Golf

    autor: sky » 27 maja 2017, 19:52

    Jak wspomniałeś, wszystko zależy od tego jak i gdzie się jeździ. Ja do pracy mam 30km, z czego 25km to obwodnica miasta. Więc przy powrocie, zwłaszcza w nocy, używam hamulca dwa razy podczas całej drogi ;-) A co do tarcz i klocków, to moje ATE power disc na przodzie mają już 45kkm i ledwie zauważalny rant, klocków zostało jeszcze na 2-3kkm, ale już mam kupione nowe. Za to z tyłu tarcze mam te same 6 lat, nie wiem ile wcześniej były i pewnie trzeba będzie je zmienić jak zaczną za bardzo gnić, bo zużyć to się chyba nie zdążą - tak samo klocki (ja na tym zrobiłem 80kkm).
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    pluszo
    Posty: 108
    Rejestracja: 10 lut 2012, 22:48
    Reputacja: 0
    Polubił: 232
    Otrzymanych polubień: 112

    Volkswagen Golf

    autor: pluszo » 27 maja 2017, 20:09

    adamsky73 pisze:[...]Więc dla mnie przejechanie 100K na komplecie tarcz to albo głównie autostrady z unikaniem gwałtownego hamowania, albo jakaś magia ;-)


    A jak przejechałem 75k km na jednych klockach z przodu to to już pewnie black magic :szalony:
    Ostatnio zmieniony 27 maja 2017, 20:09 przez pluszo, łącznie zmieniany 2 razy.
  • adamsky73

    Volkswagen Golf

    autor: adamsky73 » 27 maja 2017, 20:13

    Jeździcie jak baby, nie ma się czym chwalić :-D :lol:
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6529
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3655
    Otrzymanych polubień: 1937

    Volkswagen Golf

    autor: Courius » 28 maja 2017, 0:22

    10 mniej ratuje życie i Wasze klocki hamulcowe. :-D

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 247
    Otrzymanych polubień: 1431

    Volkswagen Golf

    autor: Mimi » 02 cze 2017, 23:11

    Courius pisze:10 mniej ratuje życie i Wasze klocki hamulcowe. :-D

    phpBB [media]




    Hamulce, hamulcami, ale w między czasie Golfik dostał małe czyszczonko :)
    Został wyczyszczony Zymol HD-Cleanse i zabezpieczony woskiem Zymöl Glasur for Porsche, ponadto
    -mycie detailingowe
    -dekontaminacja lakieru
    -perfekcyjne sprzątanie wnętrza
    -syntetyczne zabezpieczenie felg i lamp
    -pielęgnacja plastików
    Obrazek
    (zdjęcie oczywiście podpierdzielone, bo jestem zbyt leniwy, żeby jakiekolwiek samemu zrobić) :)
    Poza tym muszę się rozejrzeć za jakimiś felgami na zimę, oczywiście stalówka + kołpak nie wchodzą w grę, jako iż mam komplet nowych zimówek to muszą być to 17", oraz myślę o przyciemnieniu szyb, przednie 70% przepuszczalności światła, tył możliwe że całkiem czarne.
    Ostatnio zmieniony 02 cze 2017, 23:11 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7130
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1525
    Otrzymanych polubień: 1762
    Kontakt:

    Volkswagen Golf

    autor: Siemkins » 03 cze 2017, 9:49

    Nie polecam całkiem ciemnych. Przekonasz się o tym wieczorami, jesienią, podczas opadów deszczu itd. Ja mam mocno przyciemnione i po 11 mc jazdy z takimi szybami nie zrobiłbym ponownie. Po pierwsze utrudnia widzenie, po drugie za mocno odcina się od przodu (estetyka).
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 247
    Otrzymanych polubień: 1431

    Volkswagen Golf

    autor: Mimi » 03 cze 2017, 12:33

    Siemkins pisze:Nie polecam całkiem ciemnych. Przekonasz się o tym wieczorami, jesienią, podczas opadów deszczu itd. Ja mam mocno przyciemnione i po 11 mc jazdy z takimi szybami nie zrobiłbym ponownie.

    Tylko u mnie właśnie ma to jeden wielki plus, pracuję praktycznie za granicą wyjeżdżam z kraju na miesiąc, więc mam zawsze dużo bagaży, to jest minus hatchback'a, że większość rzeczy musi leżeć na tylnej kanapie, bo bagażnik jest za mały. Średnio widzi mi się latać o 5 nad ranem trzy, czasem cztery razy na trzecie piętro, żeby wszystko znieść, tak to mógłbym sobie to zrobić nawet i dzień wcześniej bez obawy, że ktoś coś sobie weźmie, bo zobaczy przez szybę, że coś leży.

    Siemkins pisze:Po pierwsze utrudnia widzenie, po drugie za mocno odcina się od przodu (estetyka).

    Właśnie tego się obawiam, że będzie to wyglądało źle. Najchętniej przód też zrobiłbym całkiem czarny, bo o ile w Słupsku policjant mógłby sobie tylko pogadać, że za ciemne, bo nie mają sprawnego sprzętu i mam tam kilku kolegów, to jak już jestem w Polsce to sporo po niej jeżdżę, tzn. ten przebieg +12kkm zrobiony jest praktycznie w 2 miesiące.



    Co do samych felg, VW do Golfa oferuje tylko 4 wzory w rozmiarze 17"
    - Dijon 7J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    - Singapore 7J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    - Madrid 7J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    - Karlskoga 7J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    Co do Dijon są spoko, ale nie chcę takiego samego wzoru, więc chyba zostanie mi szukanie czegoś dedykowanego.
    Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 12:33 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 699

    Volkswagen Golf

    autor: BeliarPL » 03 cze 2017, 13:08

    Mimi pisze:
    Siemkins pisze:Po pierwsze utrudnia widzenie, po drugie za mocno odcina się od przodu (estetyka).

    Właśnie tego się obawiam, że będzie to wyglądało źle.

    Czy ja wiem? Chyba zależy od szyb, ja mam oryginalnie przyciemniane w fabryce i z środka widać normalnie. Czy to w nocy czy za dnia, elegancko jest.
    No i estetyka. Mnie się podoba, wydaje mi się, że na czarnym by to wyglądało jeszcze lepiej :)
    Obrazek

    Co do felg, Dijon są mocno średnie, zostawiłbym je osobiście na zimę.

    Za to kupiłbym Madrid na lato, mój kolega na białej 6'stce miał, na żywo wyglądają niesamowicie.

    Albo od GTika bym szukał :)
    Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 13:08 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 247
    Otrzymanych polubień: 1431

    Volkswagen Golf

    autor: Mimi » 03 cze 2017, 13:35

    BeliarPL pisze:Czy ja wiem? Chyba zależy od szyb, ja mam oryginalnie przyciemniane w fabryce i z środka widać normalnie. Czy to w nocy czy za dnia, elegancko jest.
    No i estetyka. Mnie się podoba, wydaje mi się, że na czarnym by to wyglądało jeszcze lepiej :)
    https://c1.staticflickr.com/5/4288/3493 ... a586_o.jpg

    Tym bardziej, że słupki pomiędzy drzwiami u mnie są lakierowane więc może nawet nie byłoby widać tak chamsko tego przejścia, zobaczymy jak wrócę to podjadę gdzieś, żeby przyłożyć folię i zobaczyć jak to będzie wyglądało.

    BeliarPL pisze:Co do felg, Dijon są mocno średnie, zostawiłbym je osobiście na zimę.

    To też wchodzi w grę, żeby te przełożyć na zimę, a kupić jakieś fajne i dać je na lato.
    Prócz Dijon to reszta kompletnie mi się nie widzi. Madrid są niby spoko, ale przy czarnym samochodzie te czarne wstawki na feldze strasznie się zlewają.
    Najchętniej to przygarnąłby jakieś 18" najlepiej od R-Line, ale nie wywalę przecież nowego zawieszenia.
    Ostatnio spotkany na felgach od R'ki
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    wyglądał mega, ale do tego już właśnie trzeba gleby.

    Co do felg od GTI w 7'ce w tym rozmiarze były tylko Brooklyn 7,5J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    ani to ładne, ani brzydkie, są bo są.
    W Poznańskim komisie jeszcze na takich widziałem Geneva 7 J x 17
    Ukryty tekst:
    Obrazek

    w sumie też nie porywają.
    Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 13:35 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Odpowiedz Posty: 153

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Przejdź do