Odpowiedz Posty: 69
Nexia RadekLwo
  • Awatar użytkownika
    effen73
    Posty: 441
    Rejestracja: 07 sty 2012, 1:18
    Medale: 1
    Reputacja: 8
    Nick w TDU: effen73
    :
    Więcbork 2016
    Polubił: 111
    Otrzymanych polubień: 209

    Nexia RadekLwo

    autor: effen73 » 06 sie 2013, 13:43

    O mocy 20 letnich silników niestety każdy woli milczeć :) Średnio uparuje 1/3 mocy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Nexia RadekLwo

    autor: Prince-Matt » 06 sie 2013, 14:14

    effen73 pisze:O mocy 20 letnich silników niestety każdy woli milczeć :) Średnio uparuje 1/3 mocy.

    Nie koniecznie wiek dobija silnik, bardziej złe traktowanie i wysoki przebieg są odpowiedzialne za utratę mocy.
    Ostatnio zmieniony 06 sie 2013, 14:14 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    effen73
    Posty: 441
    Rejestracja: 07 sty 2012, 1:18
    Medale: 1
    Reputacja: 8
    Nick w TDU: effen73
    :
    Więcbork 2016
    Polubił: 111
    Otrzymanych polubień: 209

    Nexia RadekLwo

    autor: effen73 » 06 sie 2013, 14:57

    Powodów jest bardzo dużo, sam ich nie znam oprócz podstawowych. Zresztą co tu mówić, dla mnie samochód jeśli osiąga v-max, to nic mnie to nie obchodzi, może mieć i 1/4 tych koni ;-)
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    RadekLwo
    Posty: 81
    Rejestracja: 23 lut 2013, 9:42
    Reputacja: 0

    Nexia RadekLwo

    autor: RadekLwo » 07 sie 2013, 19:03

    hehe spoko chłopcy zrobię i wykres z hamowni ;)

    Jeśli też czepiacie się literówki typu B16B2 to macie popaprane i oczywiście bez obrazy, wiem że nie ma takiego silnika ale jak widać nie można się pomylić..

    Moje XE jest po remoncie bo był zerwany pasek rozrządu. Przeszła kompletny remont głowicy.
    Przebieg ponad 220kk.
    Ciśnienie fabrycznie nowego silnika było na poziomie 15 u mnie jest po 14,5 na każdym garze.
    Blok był w stanie idealnym gładzie cylindrów prawie fabryka więc nie było sensu robić.

    C20XE czy też 20XE potrafi objechać B18C4 koledzy i nie podpierajcie się tym że ten silnik jest z 92 roku xd

    Który fabryczny silnik hondy z tych lat miał takie osiągi i m.in. fabrycznie chłodnice oleju?
    Ja chłodnicy nie mam założonej mimo tego że ją mam bo na dobrą sprawe wcale nie jest mi potrzebna.

    Ten sam silnik C20XE siedział też w kadecie GSI który był jeszcze lżejszy od nexii :) to jako ciekawostka.

    I czy trzeba mieć samochód który ma jakąś historie? Czemu połowa albo nikt z was nie jeździ syrenami, maluchami czy polonezami? Przecież mieliśmy taki piękny 'rajdowóz' Stratopoloneza, mieliśmy też Syrenę Sport :)

    EDIT. Jest coś co bardzo wkurza hondziarzy :) mam pompę paliwa z civica vti, wchodzi bez rzadnej rzeźby ;)

    Kochani znawcy, chcę też przypomnieć że za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy silnika nie moc :)
    Obrazek
    jeżdżę kapustą, lubię kapuste
  • Izek

    Nexia RadekLwo

    autor: Izek » 07 sie 2013, 19:51

    A przełożenia skrzyni, mostu? Auto to nie tylko masa i silnik, z resztą jak już się chcecie kłócić "na moce" to wypadałoby mówić o mocy na kołach.. :ups:
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Nexia RadekLwo

    autor: jurcek » 07 sie 2013, 20:20

    Ciągłe nawiązanie do Hond, byłbym dabayem, czy kimś innym, to powiedziałbym, że to hejt :mrgreen:
    RadekLwo pisze:hehe spoko chłopcy zrobię i wykres z hamowni ;)

    Jeśli też czepiacie się literówki typu B16B2 to macie popaprane i oczywiście bez obrazy, wiem że nie ma takiego silnika ale jak widać nie można się pomylić..

    Moje XE jest po remoncie bo był zerwany pasek rozrządu. Przeszła kompletny remont głowicy.
    Przebieg ponad 220kk.
    Ciśnienie fabrycznie nowego silnika było na poziomie 15 u mnie jest po 14,5 na każdym garze.
    Blok był w stanie idealnym gładzie cylindrów prawie fabryka więc nie było sensu robić.

    C20XE czy też 20XE potrafi objechać B18C4 koledzy i nie podpierajcie się tym że ten silnik jest z 92 roku xd

    Który fabryczny silnik hondy z tych lat miał takie osiągi i m.in. fabrycznie chłodnice oleju?
    Ja chłodnicy nie mam założonej mimo tego że ją mam bo na dobrą sprawe wcale nie jest mi potrzebna.

    Ten sam silnik C20XE siedział też w kadecie GSI który był jeszcze lżejszy od nexii :) to jako ciekawostka.

    I czy trzeba mieć samochód który ma jakąś historie? Czemu połowa albo nikt z was nie jeździ syrenami, maluchami czy polonezami? Przecież mieliśmy taki piękny 'rajdowóz' Stratopoloneza, mieliśmy też Syrenę Sport :)

    EDIT. Jest coś co bardzo wkurza hondziarzy :) mam pompę paliwa z civica vti, wchodzi bez rzadnej rzeźby ;)

    Kochani znawcy, chcę też przypomnieć że za przyspieszenie odpowiedzialny jest moment obrotowy silnika nie moc :)

    Sry RadekLwo, ale słyszałem, że ponoć siedziałeś kiedyś w hondach, więc taka literówka, która miała miejsce, to jak u dziecka błąd interpunkcyjny- bez obrazy ofc ;-) (chyba, że mówimy o wyjątkach, jak nasz prezydent :mrgreen: )

    Pytasz, która Honda z początku lat 90' miała osiągi, takie jak C20XE- odpowiadam: na filmiku, który podałem kilka postów wcześniej, widać, jak seryjne Astra GSI i Civic VTi idą łeb w łeb (tym bardziej to ciekawe, bo cvc ma 1.6= mniej Nm i w owiele gorszym zakresie RPM^^- tyle, że ten silnik nie potrzebuje dołu, bo nie do tego został stworzony, czego wiele ludzi nie rozumie :-) ). Pierwszy silnik Hondy z systemem VTEC, to B16A 1szej generacji z 89' roku bodajże, który ma 158KM i 152Nm- w jeszcze lżejszym Cvc z tamtych lat zamiatał konkurencje ; ]. 2 lata później (czyli rok przed debiutem C20XE), wyszło B16A 2giej generacji, które miało 170KM i nie pamiętam ile Nm (ale pewnie więcej trochu). ;-)

    Co do aut z historią- nie ważne, czym Ty jeździsz, ważne że się TOBIE podoba ;-) Ja podparłem tak swóje zdanie nt. Twojego auta- ale to tylko moje zdanie ;-) Nie wiem po co się unosić z tego powodu, tym bardziej, że popełniłeś trochę byka :-) Syrena Sport to był tylko prototyp, o którym w tamtych czasach prawie nikt nie wiedział przez nas piękny ówczesny ustrój (zresztą, nadal taki jest, Polska to durny kraj niestety). btw, czasami ujeżdżam Poloneza Caro 96' z około 190k km dziadka- mam nadzieję, że kiedyś będzie mój :mrgreen:

    I tak na koniec- każdy ogarnięty w motoryzacji wie od czego są Nm i KM i ile ich ma w swoim aucie- ale to tylko dane papierowe :) W rzeczywistości na kołach jest trochę inaczej (na co znów chyba dobrym przykładem jest filmik :mrgreen: )
    Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 20:20 przez jurcek, łącznie zmieniany 2 razy.
    .
  • Awatar użytkownika
    RadekLwo
    Posty: 81
    Rejestracja: 23 lut 2013, 9:42
    Reputacja: 0

    Nexia RadekLwo

    autor: RadekLwo » 07 sie 2013, 20:49

    Widzę że z Tobą mógłbym troche pogadać :) musimy się na 'iXie' złapać :)

    Z syreną to nie byk :) np. Polonez Analog to też prototyp a można pare jeżdżących zobaczyć, oczywiście policzysz je na palcach jednej dłoni.

    Widzę że wiki ew. wiedza o hankach nie jest Ci obca :) i tak miałem dwie hondy :)
    Z modelem silnika pomyliłem się tylko w tym jednym poście i zauważyłem zanim kto kolwiek zwrócił na to uwagę (Ty byłeś pierwszy który o tym napisał).
    Pewnie że hondy mają świetne silniki - osiągi i mnie też rajcują :)
    Zszedłem o pare półek niżej tylko dlatego że urodził mi się wtedy dzieciak a w dodatku uszkodziłem silnik w swojej EJ6 USDM D16Y7 i miałem inne priorytety, a że lubie tuning i grzebanie wciągnąłem sie w ople bo czym innym jest daewoo ;)
    Te auta też mają potencjał. Rdzewieją tak samo jak inne auta, psują się tak samo itd. z tym że utrzymanie jest tańsze i koszt samego auta, bo jak się dba tak się ma więc nie mówmy o awaryjności aut bo ja nic nie musiałem przy nysie robić jak ją kupiłem :)
    Zaczeła się sypać jak zacząłem grzebać ale tak zawsze jest jak ktoś chce robić co kolwiek niskimi kosztami.

    Wracając do hondy. Pół roku temu chciałem sprzedać nexie, było to przed swapem, i kupić znów EJ6 USDM z tym samym silnikiem z tym że w automacie :)
    Niestety nie udało się bo zabrakło mi jakieś 2 koła :/
    Zostałem przy nyśce i teraz jej nie zmienie bo to nie opłacalne ;)

    EDIT. co do filmiku, ten silnik siedział w kilku oplach m.in. we wcześniej wspomnianym kadziu gsi, zobacz jak to lata :)
    Uważam też wyższość hondy nad np. BMW czy innymi niemcami ktorymi są też ople ;) chodzi tylko o potencjał, nic więcej.

    Izek mam najkrótsza fabryczna 5-cio biegową skrzynie :) D16Cr418,
    kapcie mam toyo proxes t1r 195/50r15 więc jest słabo na pełnej waginie ;) bo trakcje potrafi zerwać i to nie tylko po strzale ze sprzęgła :)
    Te oponki nieźle zachowują się na suchym i tylko suchym.
    Ostatnio zmieniony 07 sie 2013, 20:49 przez RadekLwo, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
    jeżdżę kapustą, lubię kapuste
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Nexia RadekLwo

    autor: jurcek » 07 sie 2013, 21:05

    No w końcu rozmowa nabiera normalnego charakteru :-)

    Poldek i Syrenka nie jest mi obca, dziadek miał też kiedyś malucha z metalowymi zderzakami :) (w momencie sprzedaży miał chyba 16 lat i 60k km przebiegu- kupujący nie wierzył xd- byłem wtedy mały i już wtedy strasznie go żałowałem [ostatnio oglądałem jeden z najnowszych odcinków TG i padło tam zdanie coś w deseń o oktanach w winie mszalnym na komunie- tak se myślę, może takie dostałem hehe ] )

    Wiedzę o hankach, w zasadzie tylko o Cvc 6 (które to auto w wersji EM1 zostało chyba dla mnie stworzone :mrgreen: ), czerpie z forum o jdm :)

    Co do rodzinki i auta- niestety waga priorytetów; mam nadzieję, że mnie to szybko nie złapie :mrgreen:

    EDIT
    O kadecie GSI jak lata słyszałem kiedyś od kolesia gdy jechałem busem (tzn, nie mówił tego do mnie, tylko do swojego rozmówcy- nawet nie wiecie jak FAJNIE się jedzie busem mogąc podsłuchać rzeczową rozmowę o motoryzacji :mrgreen: ). Opowiadał o aucie, którym śmigał w różnych KJS'ah- silnik m.in. miał cały zakuty, więc było grubo:)
    .
  • Awatar użytkownika
    RadekLwo
    Posty: 81
    Rejestracja: 23 lut 2013, 9:42
    Reputacja: 0

    Nexia RadekLwo

    autor: RadekLwo » 07 sie 2013, 21:19

    Civ 6 gen polift wlaśnie w tej budzie to mój ulubiony model i przypadkiem też trafiłem na prawdziwego USDMa :)
    Druga moja ulubiona hanka to prela 3 gen polift BA4 :) niestety mają słabe silniki, nie chodzi mi o moc tylko wytrzymałość na obciążenia. W BA4 miałem B20A9 (140KM).

    Co do legend PRL miałem w rodzinie syrene 105, jednego z pierwszych dużych fiatów, chodzi mi o najwcześniejszą produkcję i jednego z niewielu polonezów borewiczów z silnikiem 2.0 :)

    Znów wracając do hanek. Pewnie kiedyś kupię sobie 6 gena mimo tego że będzie to już stary kapeć ;)

    Tak samo z BMW mój ulubiony model to E-34 i tylko ten model :)

    Generalnie u mnie w rodzinie co brat to inne zamiłowanie marek.
    Ja głównie hondy potem bmw i od niedawna opel, braciak rodzony i cioteczny BMW, kolejny braciak hondy itd :P

    EDIT. wiadomo że czym się jeździ tym się interesuje.
    Chyba że auto traktujemy tylko i wyłącznie jak transport z pkt A do B.

    EDIT.
    Siema u mnie narazie robota stoi z dwuch powodów.
    Rozerwało mi fabryczny wydech, bo i tak był za mały i mnie o tym przestrzegali, że może się tak stać;
    a druga to, to że impulsator mam nie podłączony i nie pokazuje mi prędkości na zegarfach :/

    Tu macie hondziarze fajne filmiki z forum daewoo jak fabryczne C20XE gania się z dłubniętym B16A2.
    W prawdzie przegrał ale tylko o długość maski i panom 'hondziarzom' kopara opadła co potrafi lanek ;)

    http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dVlYjobHYE

    EDIT.
    Nexia sprzedana. Zmarl mi ojciec i odziedziczyłem skode.
    Tak wiec temat do kosza :(
    Obrazek
    jeżdżę kapustą, lubię kapuste
Odpowiedz Posty: 69

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości

Przejdź do