Odpowiedz Posty: 39
'09 Accord CU2
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 12 lis 2023, 9:08

    Kolejny post, bo i kolejna przygoda...

    W jednym z poprzednich postów wspomniałem o stukaniu dochodzącym z silnika, którego nikt nie był w stanie zdiagnozować. Po długim i skomplikowanym procesie tentegowania w głowie doszedłem do wniosku, że to musi być łańcuch rozrządu bo wszystko inne było już sprawdzone albo wymienione.
    Padła decyzja ściągnięcia z Japonii napinacza rozrządu ponieważ są one znanym słabym punktem tego silnika.

    Podczas wymiany owego napinacza wyszło, że łańcuch przeskoczył na zębatkach i rozrząd jest do wymiany w całości więc auto pojechało na lawecie do warsztatu. Z tym jest związana bardzo długa historia ale nie chce mi się jej przepisywać jeszcze raz, więc w skrócie - przez dwa tygodnie garaż podniósł maskę i tyle, do tego polecieli w kulki na wstępnej wycenie, polecieli w kulki z ceną części i stwierdzili, że "mamy dużo roboty i nie wiemy kiedy będziemy w stanie zacząć". Wkurzyłem się i obsmarowałem ich na reddicie, uwaga, zaskoczenie! Z samego rana dostałem telefon z powiadomieniem, że w związku z tym co napisałem oni nie dotkną tego auta i mam przyjechać je zabrać :lol:
    W sumie to może lepiej że tak wyszło biorąc pod uwagę to, co tam się odstawiało.
    Obrazek

    Auto wróciło na podjazd do kumpla, tego samego dnia zamówiłem cały rozrząd od dealera i zadzwoniłem do mechanika owego kumpla, niestety miał roboty po uszy i nie był w stanie wcisnąć mnie na termin nawet po znajomości. Nastąpiła szybka narada wojenna i decyzja zapadła - robimy sami.
    Części doszły w czwartek, jeden z moich znajomych z pracy (też mechanik) miał przyjechać pomoć się z tym uporać ale gość poleciał w kulki i cały dzień nie odbierał telefonu. Wkurzony jak stąd do wieczności zacząłem rozbierać silnik.

    Po zdjęciu osprzętu okazało się, że dostęp nie jest tragiczny - a przynajmniej nie tak tragiczny jak się spodziewałem :rotfl: Niezbyt dużo miejsca ale wystarczająco, żeby wsadzić tam rękę z grzechotką. Gdyby nie trzeba było wykręcać śrub na czuja to byłoby całkiem fajnie, ale wszystkiego mieć nie można...
    Jeszcze tego samego dnia udało mi się zdjąć pokrywę, łańcuch i ślizgi. Byłoby szybciej ale pominąłem jedną bardzo dobrze ukrytą śrubę i przez ponad godzinę głowiłem się dlaczego ten silikon tak trzyma :mur:
    Obrazek
    Obrazek

    Ślizgi nie były w złym stanie, na upartego można by użyć ich ponownie ale tak czy inaczej zamówiłem cały komplet więc nie było sensu. Dla odmiany łańcuch nadawał się już tylko do śmietnika :zły: Chwilę później skończyło się światło więc trzeba było zawijać majdan.
    Obrazek

    Dzień numer dwa, zaatakowałem drania z samego rana. Zamontowałem ślizgi, chcę zakładać łańcuch... zonk! Nie idzie. Szybkie zerknięcie w service manual i kilka przekleństw później sprawa się wyjaśniła - ślizgi trzeba założyć w określonej kolejności. Dobra, 10mm do ręki i lecimy dalej. Do tej cześći zdecydowanie potrzebne są dwie osoby - trzeba ustawić łańcuch na zębatkach, napiąć go i skasować luz ze strony dolotu obracając wał - cały czas trzymając łańcuch żeby nie przeskoczył.
    Z racji braku miejsca i kilku bardzo upierdliwych śrub musiałem prosić żonę kolegi o pomoc - z małymi rączkami poszło to dużo sprawniej :szalony:
    Obrazek

    Zaczęło się ściemniać ale stwierdziliśmy, że jeszcze dzisiaj trzeba przykleić pokrywę żeby silikon mógł zastygnąć przez noc. Wbrew oczekiwaniom poszło całkiem bezboleśnie, najgorszą częścią było wkręcanie śrub na dotyk. Poleciało wiele przecinków i wiązanek :lol: ale się udało. Po skręceniu pokrywy do kupy zweryfikowałem ustawienie łańcucha - wszystko pięknie się zgrywało.
    Obrazek

    Na dzień trzeci pozostało złożenie silnika do kupy, płukanka oleju i odpowietrzenie układu chłodzenia. Obeszło się bez większych przygód, nawet odpowietrzenie nie zajęło zbyt długo. Przekręcając kluczyk po raz pierwszy miałem duszę na ramieniu :szok:
    Dymienie z wydechu ustało po porządnym zagrzaniu silnika, check engine niespodzianka po paru minutach okazał się tylko niepodłączoną wtyczką solenoidu. Stukanie zniknęło na dobre, wszystko gra i buczy :tańczy: Dobrą stroną tego auta jest to, że da się je rozebrać i złożyć używając 10mm, 12mm i 14mm socketów - 17mm jest opcjonalna :lol:
    Obrazek

    To wszystko na dziś, do zobaczenia następnym razem :hej:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7148
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1540
    Otrzymanych polubień: 1771
    Kontakt:

    '09 Accord CU2

    autor: Siemkins » 22 gru 2023, 22:47

    Brawo TY!
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 06 cze 2024, 19:38

    Parę miesięcy minęło, trochę rzeczy się zrobiło...

    W styczniu miałem wątpliwą przyjemność wymiany cylindra sprzęgła po tym, jak oryginalny zdecydował wybuchowo zakończyć swój żywot na światłach. Nie wiedzieć jak ani dlaczego ciśnienie zerwało jedną ze śrub i szlag trafił cały zawór. Wiedziałem, że nauczenie się jazdy bez sprzęgła kiedyś się przyda :lol:
    Jako zamiennik zamówiłem cylinder z Civica EM2 z racji tego, że nie mają zaworu zwrotnego który spowalnia przepływ płynu przez co zmiany biegów stają się dużo płynniejsze i szybsze. No i tym samym wpadłem w bagno bo z jakiegoś ciekawego powodu auto było składane w Japonii (JHMCU - Saitama Plant, Japan) na rynek europejski a pomimo tego ma cylinder z wersji USDM. Żeby było śmieszniej cylinder JDM jest krótszy i ma węższy o 5mm rozstaw bolców. Dlaczego? Ot tak, żeby nie było za łatwo. Kilka godzin wyklinania na czym świat stoi i składania się w precel z wiertarką i kluczami później udało się wymienić drania.

    Ukryty tekst:
    Obrazek|
    Obrazek
    Obrazek



    Pracując na nocki przez całą zimę wpadłem na pewien głupi pomysł. HID był opcjonalny w tych samochodach a z tego co widzę różnica w budowie świateł jest minimalna. A nóż widelec retrofit podpasuje? Idąc za ciosem zamówiłem kit pod żarówy H1 i zakasałem rękawy.
    Po wyjęciu świateł okazało się, że miałem rację - obudowa lampy wskazuje na H1 oraz D2S HID jako kompatybilne źródła światła. Balast prawie idealnie wpasował się w fabryczną lokację a trytrytki załatwiły resztę. Rezultat jest mega, nie ma porównania do halogenów. W końcu nie muszę odpalać długich jak tylko wyjadę na boczne drogi.

    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek



    W międzyczasie musiałem też wymienić opony bo dużo już z nich nie zostało po 18000km mojej jazdy :lol: Tym razem wybór padł na Falken Azenis FK520 w standardowym rozmiarze 225/45/R18.
    Kleją niesamowicie aczkolwiek Hankook był sporo sztywniejszy (szczególnie ściany boczne) i mocno naciągnięty jak na rozmiar przez co dawał dużo bardziej precyzyjne odczucia przez kierownicę. Falkeny są bardziej baloniaste przez co auto trochę bardziej pływa ale przynajmniej nie czuć dziur aż tak.

    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek



    Gdzieś po drodze wymieniłem też trimy przednich okien i uszczelki w boczkach. Zwyczajnie wkurzało mnie to, że nie ściągały już wody przy opuszczaniu szyby.

    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek



    Następną rzeczą, która poszła na warsztat były przednie hamulce. Niby klocki i tarcze miały jeszcze w sobie całkiem sporo kilometrów ale poprzedni właściciel wstawił najtańsze Pagidy no i każde hamowanie było słychać z kilkuset metrów...
    Na podmianę wleciały tarcze TRW (320x32mm) oraz klocki Brembo Xtra. Jedna strona poszła pięknie, wszystko cacy, nasmarowane i złożone do kupy więc trzeba by zrobić drugą stronę.
    Zonk. Ktoś zapomniał dać smaru na piny i jeden z nich stwierdził, że wcale nie ma ochoty wyjść po dobroci więc musiałem dzwonić po kumpla żeby przyjechał z komicznie dużym młotkiem. Żeby było całkiem przyjemnie to jeszcze jakiś dzban pomalował hamulce bez maskowania i farba była w każdym otworze i gwincie. Będzie pan zadowolony!

    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek



    Podczas wymiany hamulców w końcu wyszło dlaczego coś ciągnie mi kierownicę przy przyspieszaniu/hamowaniu i dlaczego buda trzęsie się jak galareta przy circa 200km/h - prawy sworzeń stwierdził, że wysiada. Niestety górne ramiona można wymienić tylko w całości więc zdecydowałem się na wymianę obu wahaczy z dwóch stron bo tuleje również były bardzo mocno zmęczone.
    Lewa strona poszła dosyć gładko, jakieś 3 godziny od początku do końca. Dla odmiany prawa strona stawiła niezły opór i potrzebowała prawie 7 godzin oraz ataku kątówką.
    Następnego dnia pojechałem na zbieżność i w końcu auto idzie prosto jak strzała :yahoo:

    Ukryty tekst:
    phpBB [media]

    Obrazek
    Obrazek



    Dalsze plany - przewody hamulcowe w oplocie czekają na zamontowanie (jeśli uda mi się odkręcić fabryczne bez obrobienia wszystkich śrub po kolei), tylne zawieszenie i nowy komplet opon na tył.
    Jak to mówią, stay tuned! :wave:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7148
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1540
    Otrzymanych polubień: 1771
    Kontakt:

    '09 Accord CU2

    autor: Siemkins » 09 cze 2024, 20:54

    Jakie masz plany na to auto? Do jakiego efektu dążysz i na jak długo szacujesz Waszą wspólną drogę?

    Sam update sztos. Kibicuję :doping:
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 14 cze 2024, 23:10

    Plany będą takie, na jakie pozwoli portfel :szalony: Na razie zrobić mechanikę na picuś glancuś, potem zabezpieczenie podwozia i małe ogniska rudej na nadkolu a później można szaleć.

    Bardzo kuszący jest prospekt zmiany głowicy na K20Z4, można je dorwać za grosze i nie wymagają dużo zmian a można uzyskać około 50KM mocy z dolotem i wydechem.


    Nowe opony wskoczyły na tył, ah te radości posiadania sedana...
    Obrazek

    Dwa z czterech przewodów zrobione, przód najprawdopodobniej pójdzie do mechanika bo trzeba wymienić stalową linię (nakrętka się obrobiła) a nie chce mi się z tym szczypać...
    Obrazek


    Przewody z przodu zrobione, nakrętka na linii poddała się dopiero jak wkurwiony jak osa poszedłem do garażu i wróciłem z żabą...
    Obrazek
    Obrazek


    Short shifter zamontowany, trzeba było tylko wybebeszyć pół wnętrza...
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 06 lip 2024, 22:45 przez Trawa, łącznie zmieniany 5 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 10 paź 2024, 6:10

    Niewiele się działo od lata, kupa części do zamontowania nadal pozostaje całkiem spora - nowe amortyzatory od TRW, piny do zacisków, cały komplet tarczobębna do ręcznego i kilka innych pierdół...
    Obrazek

    Koniec końców zdecydowałem się zmienić kolektor na RSP - pochodzi z Civica FN2 a więc jest o wiele tańszy i łatwiej dostępny niż RRC/RBC a wcale nie ustępuje im wiele. Zamontowanie wymagało kilku modyfikacji, między innymi rozwiercenia kolektora do 65mm (większa przepustnica) i ściągnięcia adaptera ze stanów.
    Obrazek

    Tak na marginesie, kocham być singlem :rotfl:
    Obrazek

    Zdemontowanie oryginalnego kolektora nie było szczególnie trudne, jedynym problemem była nakrętka na głowicy która postanowiła obrobić się na gładko. Musiałem dzwonić do kolegi, żeby przywiózł dremel i dłuta ale oprócz tego poszło w miarę gładko. Tak czy inaczej spędziłem godzinę szukając nieszczelności zanim zorientowałem się, że nie dokręciłem śrub do końca... :mur:
    Obrazek
    Obrazek

    phpBB [media]


    Jedynym problemem jest mały wyciek płynu chłodniczego - uszczelka miała pasować, ale jednak nie do końca pasuje... Jak tylko pogoda pozwoli będę musiał zdjąć kolektor i zasmarować wszystko uszczelniaczem.
    Obrazek

    Z mniejszych rzeczy - lewa końcówka drążka jest do wymiany po tym, jak zeszłej zimy przyłożyłem w krawężnik. Części są już u mnie, czekam tylko na pogodę.
    LEDy do wstecznego i tylnego przeciwmgielnego są zamówione i lecą z USA.
    Ostatnio zmieniony 10 paź 2024, 6:18 przez Trawa, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 14 lis 2024, 19:53

    Trawa pisze:Bardzo kuszący jest prospekt zmiany głowicy na K20Z4, można je dorwać za grosze i nie wymagają dużo zmian a można uzyskać około 50KM mocy z dolotem i wydechem.


    Jak powiedział, tak zrobił :rotfl:
    Dzięki @Blazo za inspirację, albo grubo albo wcale :szalony:

    Obrazek
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 08 sty 2025, 21:10 przez Trawa, łącznie zmieniany 6 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 900
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 260
    Otrzymanych polubień: 623

    '09 Accord CU2

    autor: Trawa » 08 sty 2025, 21:18

    Niewiele się działo, ale zawsze coś.

    Głowica przyszła i przeszła wstępną inspekcję, do końca miesiąca będę musiał oddać do planowania, wymiany kapsli sprężyn i uszczelek zaworów, tak na wszelki.
    Obrazek

    Dorwałem też komplet nakładek na pedały OEM+ z Japonii.
    Obrazek

    Nowe wtryski od Grams Performance do kompletu z nową szyną paliwową Hybrid Racing.
    Obrazek
    Obrazek

    Tylni stabilizator od Hardrace, standardowy ma 13mm więc zamiana na 19mm dość mocno poprawiła prowadzenie i tendencję do podsterowności.
    Obrazek
    Obrazek

    Dorwałem też LSD od Quaife za pół ceny więc oczywiście nie mogłem przepuścić takiej okazji.
    Obrazek




    Rzeczy które pozostały do kupna/zrobienia:
    Customowy kolektor pod nową głowicę
    3" przelot
    większe wałki rozrządu
    koło talerzowe do dyfra
    Hondata + sesja na rolkach
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6698
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3850
    Otrzymanych polubień: 2104

    '09 Accord CU2

    autor: Courius » 11 sty 2025, 18:41

    Mody poprawiające prowadzenie zawsze spoczko. Szpera Quaife to dobry temat. W półświatku alfiarzy znany temat - do Busso montujemy albo Torsena Q2, albo właśnie Quaife. Daj znać jak się jeździ, podobno agresywniej spina od Torsena. :)

    Obrazek

Odpowiedz Posty: 39

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Przejdź do