BeliarPL pisze:Jakim cudem taki wynik przy 1,4?
Bo downsizing'owe silniki to gówno, robione tylko po to, żeby mieściły się w chorych normach zje...ekologów.
Z tego co kojarzę to Avensisie masz w dieslu? 1.4 na tempomacie ustawionym na 160km/h pokazuje spalanie 8-8,5l/100km, ale to co pokazuje komputer i to co jest w katalogach producenta to można sobie wsadzić.
Trasa Golfem do Warszawy, zatankowałem na Orlenie w Wejherowie do fula, pod korek, ze stacji do centrum Warszawy wychodzi jakieś 390km. Trasa najszybsza, czyli A1 i A2, w nocy bez żadnego ruchu praktycznie, tempomat na 160km/h, od czasu do czasu przyciśnięty na 200+ + klimatyzacja + podgrzewane stołki. W warszawie zaświeciła się rezerwa.
Kolejna trasa - Poznań w jedną stronę ok 280km, same krajówki. W jedną stronę tryb emerycki prędkości ok 100-115km/h co jakiś czas wyprzedzić ciężarówkę, albo osobówkę, na miejscu komputer pokazywał ok 5,5l/100km, powrót tego samego dnia, jak już ludzie wracali z pracy, więc duży ruch i korki, poza terenem zabudowanym cały czas but i wyprzedzanie, kolumna aut, lewy i ogień - prędkości mniej więcej 160-200+km/h pod domem na komputerze z całej trasy 560km pokazywało mi spalanie 10,5l/100km.
I co z tego, że masz te 150KM jak nie masz tej pojemności, 2.0 150KM, przy takiej samej dynamicznej jeździe będzie paliło mniej niż 1.4 150KM, tak jak to kiedyś pokazali w Top Gear w wyścigu Priusa
z M3 e90, jak Prius
walił ile sił w nogach, a BMW go tylko goniło jego tempem.
Zabawa się zaczyna dopiero jak na pokładzie masz dodatkowo 2, lub 3 osoby poza kierowcą, 2.0 150KM praktycznie nie odczuje dodatkowej masy i wyprzedzanie nie stanowi najmniejszego problemu, w 1.4 trzeba brać poprawkę na to, że masa jest troszkę większa i cisnąć go bardziej, bardziej się męczy i widać to bardzo dobrze.