Odpowiedz Posty: 603
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41
Rozmowy i komentarze part 3
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3545
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Hobby: nie mam czasu
    Samochód: Superb 2
    Nick w TDU: Houdini
    uPlay: hudy.89
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1521
    Otrzymanych polubień: 2214

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Hudy » 08 wrz 2016, 21:42

    Obrazek

    Trochę nam się w Polsce ruszył temat torów wyścigowych. Ja osobiście jestem bardzo uradowany z tego powodu :thumbup:
    Zdaję sobie sprawę, że to co jest lub będzie w najbliższym czasie może nie być w 100% satysfakcjonujące, ale nie oszukujmy się, zawsze będzie nam mało, a drugiego Nordschleife u nas nie będzie :)

    Pod koniec września będzie oficjalne otwarcie Toru Łódź

    http://www.tor-lodz.pl/o-torze/tor-lodz-informacje
    https://www.facebook.com/blogtorlodz/?fref=ts
    https://www.facebook.com/ODTJTorLodz/?h ... ED&fref=nf

    Poza przeróżnymi testami odbył się już na nim jeden raceday, organizowany przez race-day.pl, ale to była chyba trochę zamknięta akcja (a może i nie, nie wiem, nie śledziłem dokładnie), wpisowe kosztowało 350zł za dzień (10-16).

    Mniej więcej wyglądało to tak (na podstawie harmonogramu z ich strony dla MotoPark Ułęż):

    Harmonogram Treningu:
    8:30 - Otwarcie bram
    9:40 - Zapoznanie z trasą
    10:00 - Start treningu
    12:45 - Przerwa
    13:25 - Kontynuacja treningu
    16:10 - Zakończenie treningu

    Wychodzi na to, że za 350zł możemy latać tyle, że jeden komplet opon może być mało :)




    Oprócz Toru Łódź niebawem ruszy Silesia Ring w Kamieniu Śląskim. Tu już będzie ciekawie, bo mamy 3,7km długości i 12-15 metrów szerokości - porównywalnie z Torem Poznań.

    http://motormania.com.pl/newsy/kraj/tor ... -wrzesniu/

    Tor w Słomczynie również w remoncie. Poza Rallycrossem, będzie pełna nitka asafaltowa :thumbup:

    http://wrc.net.pl/remont-toru-w-slomczynie
    Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 21:42 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
    "Myślę, co to znaczy być sobą
    Którą iść drogą
    Lubiłem nocą furą jeździć z Tobą
    Nie wiele się liczyło ponadto
    Chciałem tylko żebyś była gdy nie żyło się łatwo..."
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 697

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 08 wrz 2016, 22:10

    Silesia na wypasie, bliżej niż Łódź, porównywalnie do Kielc, gdzie w Kielcach jest tylko jedna krótka 'prosta' przez las... No i wygląda jak tor i jest wielkości prawdziwego toru.
    Łódź, ekstra. Trójkowy (dla aut z turbo) kręty tor testujący umiejętność balansowania przyczepnością. Tylko najgorsze jest to, że bardziej przypomina arenę na rozgrzewkę po której wjeżdżasz na prawdziwy tor.
    Najbardziej w jeździe po torze boję się tego, że nie będę miał gumy na powrót do domu :mrgreen: Dunlopy zdecydowanie za miękkie są, ale przynajmniej mam naturalny hamulec i budżet weselny rośnie a nie maleje :-D
    Fajnie byłoby także zgrać się jakąś większą ekipą na wyjazd na północną pętlę :P
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3545
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Hobby: nie mam czasu
    Samochód: Superb 2
    Nick w TDU: Houdini
    uPlay: hudy.89
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1521
    Otrzymanych polubień: 2214

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Hudy » 08 wrz 2016, 22:35

    Nie ma opcji, żeby Ci zostały opony po race day'u, po 1-2 przejazdach tak, ale nie po kilku/nastu. Ja jak będę lecieć Hondą kiedyś na któryś, to muszę kołować lawetę i zawieźć się tam Vectrą (w końcu się hak przyda).

    Nordschleife, to na razie szczyt moich marzeń. Jeżeli kiedyś tam pojadę, to nie wiem co będzie następne, a może na tym skończę. Się zobaczy :)

    Motorsport, to kupa kasy, której na razie nie mam, ale wolę jakoś zarobić i wydać więcej na taką zajawkę niż przepić czy przepalić.

    No i wiadomo, że w ekipie raźniej i bezpieczniej.
    "Myślę, co to znaczy być sobą
    Którą iść drogą
    Lubiłem nocą furą jeździć z Tobą
    Nie wiele się liczyło ponadto
    Chciałem tylko żebyś była gdy nie żyło się łatwo..."
    Obrazek
  • adamsky73

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: adamsky73 » 08 wrz 2016, 23:58

    Będziecie jechać to chętnie dołączę. Mimo niestosowności pojazdu ;-)
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Prince-Matt » 09 wrz 2016, 1:08

    Hudy pisze:Nordschleife, to na razie szczyt moich marzeń. Jeżeli kiedyś tam pojadę, to nie wiem co będzie następne, a może na tym skończę. Się zobaczy :)
    Prosze bardzo, zapraszam. Załatwie noclegi i pomogę chętnie w organizacji. Lawete też już mam. wystarczy że coś powiesz i jedziemy. Na Silezian musisz sam :-P
    Ostatnio zmieniony 09 wrz 2016, 1:08 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Prince-Matt » 10 wrz 2016, 0:13

    Courius pisze:Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio New Record at Nürburgring
    https://www.youtube.com/watch?v=5gEdJmIVqLY
    A już myślałem, że się nie doczekamy tego materiału. :serce:

    Hudy pisze:Spociłem się przy oglądaniu.
    Ja pier.... grubo. 1min46sek - ja tam miałem 190-200 i mi kręgosłup wciskało w siedzenie (jak i dół tak i tył :mrgreen: ) a typ tam leci 250. Masakra.
    No i 1min50sek, co cccooo ta kontrolka... chyba sobie zartuje.
    Ładnie pozamiatała Alfunia :mrgreen:
    Ale znów pomyśleć, że Civic TypeR który ma aż 200 koni mniej i napęd tylko na przód traci tylko 18 sekund do niej ("tylko"). Ciekawe porównanie.


    ed. Gruszmen
    Ostatnio zmieniony 10 wrz 2016, 0:13 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6526
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3654
    Otrzymanych polubień: 1935

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Courius » 12 wrz 2016, 15:46

    Samochód, który podobno nigdy nie istniał... czyli Lamborghini Countach LP500 Turbo S było przez ponad 30 lat ukryte gdzieś na wsi w Szwajcarii. Regulowane doładowanie i maksymalna moc ponad 700KM. Miazga. :shock:
    http://petrolheads.com.pl/ciekawostki/l ... -z-lat-80/

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Prince-Matt » 12 wrz 2016, 16:21

    2 słowa.
    Dzienkuje, dowidzenia.
    Ostatnio zmieniony 14 wrz 2016, 22:40 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1051
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: [EJ6 D16Y3] rip
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1194
    Otrzymanych polubień: 392

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Blazo » 13 wrz 2016, 19:27

    Czytając ten artykuł o LP500 Turbo S cały czas miałem coraz to mocniejsze ciarki na całym ciele :shock:... Ciekawe czy gdyby poprawili aerodynamikę, to byłby rekordzistą prędkości w jego czasach :wtf: .

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 697

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 13 wrz 2016, 20:06

    Tak apropo torów w Polsce.

    http://krakow.pl/aktualnosci/203455,29, ... akow_.html

    Jeszcze mniej niż w Łodzi :mrgreen: Przynajmniej blisko :P
  • K911

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: K911 » 03 paź 2016, 16:09

    Cruz pisze:Polskie Drogi #57
    Ukryty tekst:
    phpBB [media]


    Wyjątkowy odcinek pokazujący czego tak naprawdę uczy się na kursach na prawo jazdy i tego jak ogólnie ludzie wyczuwają to co się z samochodami dzieje....
    Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 16:09 przez K911, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3545
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Hobby: nie mam czasu
    Samochód: Superb 2
    Nick w TDU: Houdini
    uPlay: hudy.89
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1521
    Otrzymanych polubień: 2214

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Hudy » 03 paź 2016, 16:26

    To jest nowa forma sztuki, tylko jeszcze nie wszyscy ją opanowali.
    Ukryty tekst:
    Balet drogowy
    phpBB [media]


    Ale idzie jesień, będą mieli czas poćwiczyć.
    Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 16:26 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
    "Myślę, co to znaczy być sobą
    Którą iść drogą
    Lubiłem nocą furą jeździć z Tobą
    Nie wiele się liczyło ponadto
    Chciałem tylko żebyś była gdy nie żyło się łatwo..."
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7130
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1525
    Otrzymanych polubień: 1762
    Kontakt:

    Wypadki motoryzacyjne

    autor: Siemkins » 03 paź 2016, 18:24

    Ja na swoje Zetexy też muszę uważać. Dobrze, że wczoraj nie cisnąłem, bo bym nie dojechał chyba, a tak 70-80 km/h i się dokulaliśmy. Dziś chyba byłem bardziej wypoczęty, było jasno, miasto i jak przyszło do dohamowania przed światłami to się mocno zdziwiłem, bo mając te ok 50-55 km/h wcisnąłem hamulec, bo się zapaliło pomarańczowe, to na włączonym i aktywnym ABS zatrzymałem się metr przed pasami.
    Wniosek prosty: do czasu zmiany opon na mokrych jeździć znacznie rozważniej niż na suchym, a potem nie ociągać się ze zmianą na nówki-zimówki.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2554
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 536
    Otrzymanych polubień: 697

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 03 paź 2016, 19:52

    Siemkins pisze:...to na włączonym i aktywnym ABS zatrzymałem się metr przed pasami.
    Wniosek prosty: do czasu zmiany opon na mokrych jeździć znacznie rozważniej niż na suchym, a potem nie ociągać się ze zmianą na nówki-zimówki.

    Najgorszy możliwy nawyk z nauki jazdy, wcisnąć hamulec i patrzeć co się dzieje. Sztuka hamowania jest trudna i nie polega na tym aby wszystko zawierzyć systemowi ABS. On jedynie pomaga ewentualnie skręcić samochodem podczas hamowania ale nigdy nie skraca drogi hamowania a znacząco ją wydłuża. Polecam Ci ćwiczenie hamowania tak aby nie włączał się ABS, tak samo jak hamuje się w zimie kiedy ABS praktycznie od razu odłącza hamulce. Pojeździj w nocy i spróbuj kilka razy się zatrzymać na granicy przyczepności, na ten milimetr przed włączeniem się ABSu. A później spróbuj zatrzymać się po prostu wciskając hamulec do deski. Zobaczysz kolosalną różnicę w mocy hamowania. Tylko kwestia taka aby pamiętać o tym, żeby wciskać pedał tyle ile faktycznie potrzeba do zatrzymania się a nie do deski, pompa odbija, abs odpuszcza hamulce i sobie podziwiamy widoki wciąż jadąc ;-) I na mokrej nawierzchni nie ważne czy masz nowe opony czy Zetexy. Zawsze bądź bardziej czujny i podchodź do każdego manewru z rezerwą ;) Jak i kontroluj prędkościomierz, każda opona po przekroczeniu 90 w zastanej wodzie odpłynie, chyba, że jedziesz czymś co waży ze 4 tony albo i więcej, wtedy możesz szybciej :mrgreen:
    Kiedyś nawet robiłem sobie testy takiego hamowania, z pedałem w desce z ok. 100km/h zatrzymałem się w prawie tym samym miejscu co hamując z wyczuciem z okolic 130km/h. Różnica spora.
    Pozostaje jeszcze kwestia tych niby cudownych systemów wspomagania awaryjnego hamowania które przejmują za nas kontrolę nad pedałem i robią to co człowiek powinien robić nogą (czyli modulować siłę nacisku, tak jak napisałem)... ale ja tym systemom nie ufam. Przez te wszystkie kilometry które wyjeździłem asystenty zadziałały tylko dwa razy, oba razy niepotrzebnie i wbrew mojej potrzebie/woli... no dobra, raz potrzebnie, ale zadziałał mocno za mocno i na nic się zdało moje odpuszczanie hamulca, system po prostu sam wykonał całe hamowanie i nie mogłem nic zrobić, skorygować. W związku z czym zatrzymałem się dobre 2-3 metry wcześniej niż musiałem. Może mam zbyt delikatną nogę i te systemy mi się nie włączają? Nie wiem :-P Tak czy siak zawsze zatrzymuje się powierzając całą siłę hamowania moim umiejętnością a nie ABS'om i innym takim a na mokrej nawierzchni zawsze dodaję sobie kilka metrów zapasu ;-)
    Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 19:52 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • K911

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: K911 » 03 paź 2016, 22:10

    BeliarPL pisze:
    Siemkins pisze:...to na włączonym i aktywnym ABS zatrzymałem się metr przed pasami.
    Wniosek prosty: do czasu zmiany opon na mokrych jeździć znacznie rozważniej niż na suchym, a potem nie ociągać się ze zmianą na nówki-zimówki.

    Najgorszy możliwy nawyk z nauki jazdy, wcisnąć hamulec i patrzeć co się dzieje. Sztuka hamowania jest trudna i nie polega na tym aby wszystko zawierzyć systemowi ABS. On jedynie pomaga ewentualnie skręcić samochodem podczas hamowania ale nigdy nie skraca drogi hamowania a znacząco ją wydłuża. Polecam Ci ćwiczenie hamowania tak aby nie włączał się ABS, tak samo jak hamuje się w zimie kiedy ABS praktycznie od razu odłącza hamulce. Pojeździj w nocy i spróbuj kilka razy się zatrzymać na granicy przyczepności, na ten milimetr przed włączeniem się ABSu. A później spróbuj zatrzymać się po prostu wciskając hamulec do deski. Zobaczysz kolosalną różnicę w mocy hamowania. Tylko kwestia taka aby pamiętać o tym, żeby wciskać pedał tyle ile faktycznie potrzeba do zatrzymania się a nie do deski, pompa odbija, abs odpuszcza hamulce i sobie podziwiamy widoki wciąż jadąc ;-) I na mokrej nawierzchni nie ważne czy masz nowe opony czy Zetexy. Zawsze bądź bardziej czujny i podchodź do każdego manewru z rezerwą ;) Jak i kontroluj prędkościomierz, każda opona po przekroczeniu 90 w zastanej wodzie odpłynie, chyba, że jedziesz czymś co waży ze 4 tony albo i więcej, wtedy możesz szybciej :mrgreen:
    Kiedyś nawet robiłem sobie testy takiego hamowania, z pedałem w desce z ok. 100km/h zatrzymałem się w prawie tym samym miejscu co hamując z wyczuciem z okolic 130km/h. Różnica spora.
    Pozostaje jeszcze kwestia tych niby cudownych systemów wspomagania awaryjnego hamowania które przejmują za nas kontrolę nad pedałem i robią to co człowiek powinien robić nogą (czyli modulować siłę nacisku, tak jak napisałem)... ale ja tym systemom nie ufam. Przez te wszystkie kilometry które wyjeździłem asystenty zadziałały tylko dwa razy, oba razy niepotrzebnie i wbrew mojej potrzebie/woli... no dobra, raz potrzebnie, ale zadziałał mocno za mocno i na nic się zdało moje odpuszczanie hamulca, system po prostu sam wykonał całe hamowanie i nie mogłem nic zrobić, skorygować. W związku z czym zatrzymałem się dobre 2-3 metry wcześniej niż musiałem. Może mam zbyt delikatną nogę i te systemy mi się nie włączają? Nie wiem :-P Tak czy siak zawsze zatrzymuje się powierzając całą siłę hamowania moim umiejętnością a nie ABS'om i innym takim a na mokrej nawierzchni zawsze dodaję sobie kilka metrów zapasu ;-)



    Większej głupoty nie przeczytałem dawno. O skuteczności i sztuce hamowania mówi człowiek, który ugotował hamulce jeżdżąc po górach. Brawo.
    ABS nie bez przyczyny jest obowiązkowym systemem w samochodach (od paru lat). Błędnym myśleniem jest fakt, że ABS to system, którego zadaniem jest skracać drogę hamowania. ABS - Anty BLOCKING System - to system, który ma zapobiegać blokowaniu kół w celu pozostawienia możliwości sterowania pojazdem. System ten wykorzystuje czujniki, które poprzez jednostkę sterującą wpływają na układ hamulcowy tak aby utrzymywać układ jezdny na granicy przyczepności. Wciśnięcie hamulca połowicznie spowoduje, ze system nie ma możliwości zadziałania przez co droga hamowania wydłuża się względem wciśnięcia hamulca do oporu. Identyczna sytuacja ma miejsce w wypadku wpadnięcia w poślizg nadsterowny np. na śliskiej nawierzchni w łuku. Gdy lekko naciśniemy hamulec i skontrujemy korektory siły hamowania skierują większą sile hamowania na przednie koła co... pogłębi tylko i wyłącznie poślizg. W wypadku wciśnięcia hamulca "do deski" korektory siły hamowania równomiernie rozprowadzą siłę hamowania na wszystkie 4 koła stabilizując samochód. I to wszystko jest wynik działania ABS-u. W momencie przekroczenia wartości krytycznych nie pomoże już żaden system i żadne techniki w stylu "DiRT 3 Ken Block`s Ghymkhana Drift".
    Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 22:10 przez K911, łącznie zmieniany 2 razy.
Odpowiedz Posty: 603
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 41

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Przejdź do