Odpowiedz Posty: 569
Nasze komputery-Rozmowy i komentarze
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8522
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 37
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    Lokalizacja: Pyrlandia
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2574
    Otrzymanych polubień: 2288

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Gruszmen » 23 sie 2018, 23:06

    Dysk chyba kaplica, bo milczy jak grób.
    Trzeba będzie najwidoczniej odkupić :problem:
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1057
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: [EJ6 D16Y3] rip
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1203
    Otrzymanych polubień: 393

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Blazo » 24 sie 2018, 1:12

    Uporałem się z wtyczkami... Raczej je po prostu rozbebeszyłem, wyrwałem piny, przelutowałem, zaizolowałem i teraz wieje, aż miło :D. Na low są tak ciche, że w ogóle ich nie słyszę. Natomiast na high jak się wkręcą na obroty to nie dość, że obieg powietrza jest genialny, to szumi jak rasowa maszyna :lol: . Jutro, albo na dniach nagram jak to pracuje.

    Ukryty tekst:
    Pierwszy raz lutowałem kable, które wisiały bezwładnie, bo inaczej się nie dało :D . W jednej ręce lutownica, w drugiej cęgi, a w nich pin :lol: . Zdjęcie po zaizolowaniu i podłączeniu.
    Obrazek

    Górny z przodu jest podłączony pod płytę główną i zwiększa obroty w zależności od temperatury. Dolny z przodu oraz górny na górze (xD) jest podłączony pod jeden przełącznik.
    Obrazek

    Obieg powietrza wygląda tak, że przednie wwiewają powietrze, a górny wywiewa. Przez tą deskę, która przedtem trzymała szufladę, teraz służy jak swego rodzaju tunel powietrzny.
    Obrazek

    To jest to ustrojstwo o którym mówiłem. Niestety lepszego ujęcia nie byłem w stanie zrobic :crazy: .
    Obrazek

    Jeszcze dzisiaj rano jak przeglądałem internety, to natknąłem się na ciekawe chłodzenie CPU. Może i jest drogie... Może i lepsze byłoby wodne... Ale przez to jaki jest P O T Ę Ż N Y to się w nim zakochałem :serce: .
    Obrazek
    Tak na serio to tego typu chłodzenie chyba będzie lepsze w mojej obudowie przez wymuszenie jeszcze bardziej obiegu powietrza. Do tego dzięki przewodom chłodzącym z "miedzianych rurek cieplnych z aluminiowym zakończeniem" myślę, że w mojej obudowie zrobi lepszą robotę, niż podstawowe wodne. Dlaczego aż takie ? Bo mam zamiar podkręcić tą i7 na 3.5GHz i wolę mieć zapas możliwości odprowadzenia ciepła, bo jak się ścigam to temperatura w pokoju od razu podskakuje o co najmniej 10°C :crazy:
    Co o tym myślicie ? :-D
    Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 1:12 przez Blazo, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2662
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 103
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 446
    Otrzymanych polubień: 643

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Xarlith » 24 sie 2018, 10:12

    @Gruszmen, IMO rozjechała ci się tablica partycji. Przez teamvievera mogę to ogarnąć. Tylko nic nie formatuj już, nie inicjuj dysku itp.

    @Blazo, są w sprzedaży przedłużki do kabli. W sam raz do twojego 4-pinowego zasilania CPU.
    Gdybś wyciął, czy nawet wyłamał fragment tej 2-pinowej wtyczki, to weszłyby twoje 4żyłowe wtyczki od wentylatorów bez żadnego lutowania. Albo można kupić 2,3,4 żyłowe gniazda FAN w każdym elektronicznym sklepie. Tylko na 2 pinach nie ma PWM, więc jeśli obudowa nie ma wbudowanego regulatora obrotów, to wentylatory będą latać na 100%.
    Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 14:37 przez Xarlith, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1057
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: [EJ6 D16Y3] rip
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1203
    Otrzymanych polubień: 393

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Blazo » 24 sie 2018, 21:01

    @Xar lutowałem tylko dlatego, że podczas próby majstrowania przy tej 2-pinowej wtyczce oderwały mi się przewody :D. Obudowa posiada 3 stopniową regulację obrotów, więc luzik ;-) . A przedłużki do kabli na razie nie szukam, bo mam zamiar wymienić zasilacz za jakiś czas, więc niech zostanie jak jest. Działa? Działa :D
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8522
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 37
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    Lokalizacja: Pyrlandia
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2574
    Otrzymanych polubień: 2288

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Gruszmen » 24 sie 2018, 23:17

    Xarlith pisze:Qr Bbpost @Gruszmen, IMO rozjechała ci się tablica partycji. Przez teamvievera mogę to ogarnąć. Tylko nic nie formatuj już, nie inicjuj dysku itp.


    Miałbyś jutro wieczorem czas aby rzucić na to okiem? Nawet nie wiem co tam kuzyn ma na tym dysku ale coś tam jest.
    Ostatnio zmieniony 24 sie 2018, 23:17 przez Gruszmen, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3566
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Hobby: nie mam czasu
    Samochód: Superb 2
    Nick w TDU: Houdini
    uPlay: hudy.89
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 2236

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Hudy » 29 wrz 2018, 9:45

    Mały upgrade pod FH4

    Obrazek

    I powrót do Trashmastera, tym razem w wersji GT, z planem rozbudowy o TH8A :)

    Obrazek

    G29 niebawem na sprzedaż.

    I podkręcony procesor z 3,4 do 3,6 :lol:
    Ostatnio zmieniony 29 wrz 2018, 9:45 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
    "Myślę, co to znaczy być sobą
    Którą iść drogą
    Lubiłem nocą furą jeździć z Tobą
    Nie wiele się liczyło ponadto
    Chciałem tylko żebyś była gdy nie żyło się łatwo..."
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6565
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3693
    Otrzymanych polubień: 1996

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Courius » 29 wrz 2018, 16:04

    Tak sobie patrzę na zdjęcia tego dysku SSD i myślę, że zaczyna mi brakować miejsca na dysku... hmm.

    W poniedziałek mój stary zasilacz Pentagrama wyzionął ducha po równych 10 latach. W niedzielę wieczorem wyłączyłem kompa, a w poniedziałek stwierdziłem zgon. Obecnie w kompie siedzi nówka sztuka SilentiumPC Vero L2 600W.
    Ostatnio zmieniony 29 wrz 2018, 16:05 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    KapienPL
    Posty: 139
    Rejestracja: 16 sie 2013, 23:49
    Reputacja: 0
    Samochód: Laguna II PH1 1.9 dCi
    Nick w TDU2: KapienPL
    uPlay: RTG-KapienPL
    Steam ID: agzar
    Xbox Live: AgzarWOW
    Playstation Network: KapienPL
    Klub: Raze To Ground
    Lokalizacja: Polska
    Polubił: 31
    Otrzymanych polubień: 111
    Kontakt:

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: KapienPL » 30 wrz 2018, 15:14

    Ja też się pochwalę zmianami. Nareszcie po kilku latach używania starego sprzętu przyszedł czas na zmiany. Stara jednostka została sprzedana znajomemu po dobrej cenie. Aktualny sprzęt prezentuje się niżej.

    Obrazek

    Monitor jak widać został, tak samo i klawiaturka. Nowością jest jednostka - Dell Inspiron G5 5587, nowy szczur, który aż się rwie do fragów - Logitech G502 Proteus Spectrum RGB, zmiana pada z X360 na pada od Xbox One S , długa podkładka - Roccat Kanga XXL oraz słuchawki HyperX Cloud Silver (Superluxy odmówiły posłuszeństwa). Małe co nieco o specyfikacji:
    Intel Core i7-8750H (6R/12W) @ 3.9GHz (turbo 4.1GHz, które trwa ledwie 25 sekund), 16GB DDR4 2666MHz, 2 dyski - Segate Mobile 1TB (ST1000LM035) oraz 256GB SSD M.2 Toshiba (KSG60ZMV256G) i na koniec wisienka w postaci GeForce GTX 1060 Max-Q 6GB. Ale nie wszystko było kolorowe. Po zakupie pokazały się bad pixele, których było 10 (sic!). Na całe szczęście do tej jednostki dostałem rok gwarancji on-site, czyli technik przyjechał i zrobił. Kolejne ale. Pod matrycą, którą w dodatku pomylili (dali błyszczącą zamiast matową), ukazała się drobina kurzu, a wentylator zaczął pracować jak Passat B5 z 1.9 TDI. Kolejna reklamacja - kolejna akcja. Jednocześnie skorzystałem z okazji i technik zastosował moją pastę MasterGel Maker od Cooler Master'a. I dopiero po tej akcji mogę rzec, iż był to zakup bardzo dobry. Procesor grzeje się do 80 stopni, a nie do 95, a wentylatory robią szum na cały dom bez klekotania. Co ciekawe, matryca jest zdolna do odświeżania obrazu o częstotliwości 90Hz.

    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, 15:14 przez KapienPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6565
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3693
    Otrzymanych polubień: 1996

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Courius » 27 paź 2018, 4:02

    Courius pisze:Qr Bbpost Tak sobie patrzę na zdjęcia tego dysku SSD i myślę, że zaczyna mi brakować miejsca na dysku... hmm.

    Nie sądziłem, że tak szybko będę mógł zaktualizować swój post sprzed paru tygodni, ale sytuacja dosyć szybko się zmieniła dzięki Pluszakowi, od którego odkupiłem parę gadżetów do kompa - GPU, dysk SSD i wiatraki do obudowy. :serce: Dzięki Xar za pomoc przy klonowaniu systemu. :serce:

    Płyta główna: MSI B85-G43
    Procesor: Intel Core i5 4670 3.4Ghz
    Chłodzenie procesora: SPC Fera 2 v2
    Pamięci ram: Kingston HyperX 2x4GB DDR3 1600Mhz dual channel cl9
    Grafika: EVGA GeForce GTX970 4096MB 256bit SSC GAMING ACX 2.0+
    Dysk: Sandisk 240GB 2,5'' SATA SSD Plus + HDD Seagate Barracuda 1TB sATA III 64mb
    Zasilacz: SPC Vero L2 600W
    Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 PureBlack + 3 wentylatory be quiet Silent Wings 3 PWN
    Napęd optyczny: ASUS Combo
    Klawiatura: SteelSeries 6Gv2 Cherry MX Black
    Mysz: Zowie FK2 + ślizgacze Skatez-Type A
    Słuchawki: Superlux HD668B + Media-Tech MT391
    Monitor: BenQ G2220HD
    Podładka: Roccat Taito Mid-Size 3mm
    Pad: Logitech Rumble Pad 2
    Kierownica: Thrustmaster T500RS + T3PA Pro + TH8A + Wheel stand pro deluxe v2
    Windows 10 Professional 64bit

    Jest fajnie. Ciszej, chłodniej, szybciej. Przez kolejne 3 lata nie otwieram obudowy. ;D
    Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 4:02 przez Courius, łącznie zmieniany 4 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1057
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: [EJ6 D16Y3] rip
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1203
    Otrzymanych polubień: 393

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Blazo » 27 paź 2018, 10:45

    Courius pisze:Qr BbpostPrzez kolejne 3 lata nie otwieram obudowy. ;D

    A regularne czyszczenie ? :lol: ;)
    Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 10:45 przez Blazo, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6565
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3693
    Otrzymanych polubień: 1996

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Courius » 27 paź 2018, 16:56

    Że co niby? :lol:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8522
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 37
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    Lokalizacja: Pyrlandia
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2574
    Otrzymanych polubień: 2288

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Gruszmen » 27 paź 2018, 18:39

    Blazo pisze:Qr Bbpost
    Courius pisze:Qr BbpostPrzez kolejne 3 lata nie otwieram obudowy. ;D

    A regularne czyszczenie ? :lol: ;)


    Ja swojego przedmuchałem powietrzem po 2 latach użytkowania i o dziwo dużego syfu w środku nie było :-)
    Ostatnio zmieniony 27 paź 2018, 18:39 przez Gruszmen, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1057
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: [EJ6 D16Y3] rip
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1203
    Otrzymanych polubień: 393

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Blazo » 27 paź 2018, 20:44

    To zależy czy ogólny porządek w pokoju jest utrzymywany i gdzie trzymana jest puszka :rolleyes: .
    Ja muszę swoją średnio co około 2 miesiące przedmuchać, bo inaczej wentylatory zaczynają hałasować od zbyt dużego ciężaru przyklejonego do łopatek kurzu :lol: .

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 867
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Człuchów
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 246
    Otrzymanych polubień: 585
    Kontakt:

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Trawa » 28 paź 2018, 20:46

    ostatni z planowanych upgradeów, dzięki uprzejmości kumpla wpadło dodatkowe 8gb ramu. sprzedam 4g/zamienię 2x4 na 1x8 :lol:

    Obrazek

    obecny spec:
    https://www.userbenchmark.com/UserRun/11755690
    Ostatnio zmieniony 28 paź 2018, 20:46 przez Trawa, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6565
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 45
    Samochód: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3693
    Otrzymanych polubień: 1996

    Nasze komputery-Rozmowy i komentarze

    autor: Courius » 28 paź 2018, 21:28

    Niezłą masz bestię. :thumbup:

    Dla ciekawskich wynik mojego PC.
    https://www.userbenchmark.com/UserRun/11756579

    Obrazek

Odpowiedz Posty: 569

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Przejdź do