IIDanielS pisze:PS. Jak byś dał radę nagrać mały poradnik jak to dobrze ogarniać(chba że już jest) to wysłał bym ci jakiś regionalny browar .
No to "żem" wygrzebał starocia z dysku
Możliwe, że jeszcze z czasów tdu.com.pl bo nie mogę tego tutaj znaleźć
Uwaga, pisownia oryginalna, nic nie sprawdzane/poprawiane - Ostatnia modyfikacja 2009 rok
1. Rozjaśniamy fotkę, kadrujemy i dochodzimy do momentu w którym nie pozostaje nam nic innego
jak pomniejszenie fotki (tzn. 9 pkt. z poprzedniego tutka ).
2. Wybieramy "Lasso wielokątne [L]" i zaznaczamy bardzo dokładnie obszar który zajmuje felga.
Dla większej dokładności przybliżamy sobie obrazek tak aby było widać cały zarys felgi
3. Używamy skrótu klawiaturowego "kopiuj [CTRL+C] wklej [CTRL+V]" i skopiowana felga ląduje nam
na nowej warstwie.
4. Zaznaczamy i kopiujemy na nowe warstwy cały klocek hamulcowy (ten element nie kręci się !). Jeśli klocka
nie widać w jednej części czynności powtarzamy a na koniec łączymy wszystkie warstwy odpowiedzialne za tenże
klocek hamulcowy.
WAŻNE
Zaznaczając kolejne fragmenty klocka hamulcowego pamiętamy o tym aby odpowiednia warstwa była zaznaczona, ta która
posiada dany fragment obrazu ! Jeśli ktoś nie wie jak funkcjonują warstwy w PS'ie, zapraszam na google
5. Układamy warstwy, 'Klocek' nad 'Felga' i zaznaczamy całą felgę (CTRL + klikamy w malutki obrazeczek na palecie
warstw)
6. Klikamy:
Filtr/Rozmycie/Rozmycie promieniste
7. W nowo owtartym panelu mamy wszystkie potrzebne opcje do "zakręcenia felgą".
Na samej górze mamy wartość odpowiedzialną za wartość rozmycia. Zazwyczaj 25px. to max. który wygląda w miarę ładnie,
na większości fotek 10-15px. będzie wystarczająca do uzyskania pożądanego efektu
Metoda rozmycia, wiadomo, obrót... jakość także, najlepsza.
No i po prawej mamy wielką niewiadomą czyli celownik. O co w nim chodzi ? Określa centrum rozmycia. Tzn, jeśli mamy
felgę centralnie to celownik ustawiamy na środku, jeśli zaś mamy uciętą felgę do połowy to celownik ustawiamy mniej
więcej w kierunku gdzie jest centrul felgi (nawet jeśli ten środek jest niewidoczny, przestawiamy celownik tak aby
jego centrum znajdowało się dokładnie tam gdzie znajduje się lub powinno znajdować się centrum felgi )
8. Ładnie to już wygląda, jednakże coś klocek wydaje się za ostry... W rzeczy samej Używamy:
Filtr/Rozmycie/Rozmycie gaussowskie
9. Wartość rozmycia ustawiamy na ok. 0,3 - 1,5px. zależnie od zbliżenia, W moim przypadku użyłem 1,4px.
10. Łączymy nowo powstałe warstwy z warstwą utworzoną po kadrowaniu (pierwsza która jest nad warstwą z kłódką ).
11. Postepujemy tak jak w poprzednim Tutku od punktu 9, tzn. pomniejszamy fotkę pamiętając o jej wygładzeniu oraz
zapisujemy jako JPEG.
PS. Oponą ewidentnie również powinno się zakręcić, ale w ten sposób tylko profilem. Bieżnik powinien się inaczej "kręcić"