autor: Michalmaster » 19 lip 2013, 13:59
Co prawda używanie TexModa wydaje się proste. Mimo to jednak wpadłem na pomysł napisania poradnika, który mam nadzieję pomoże niektórym w ozdabianiu swoich pojazdów.
Jak użyć TexModa w Test Drive Unlimited 2
Potrzebne będą: Universal Launcher by Knyazew; program TexMod oraz darmowy Gimp (do lekkiej obróbki obrazu).
Poradnik #1. Importowanie pojedynczej grafiki.
1. Na początku chyba najlepiej przygotować sobie jakąś grafikę. Może to być dowolny obrazek (wiadomo, treści wulgarne, obraźliwe itp. nie wchodzą w grę!), w rozmiarze maksymalnie 512x512, naturalnie może być mniejszy, lecz nie większy. W Gimpie można bardzo łatwo zmieniać rozmiary za pomocą opcji „Obraz > Skaluj obraz”. Jeśli jest potrzeba, należy usunąć tło.
2. Odpalamy Universal Launcher. Zaznaczamy OFFLINE, odhaczamy kwadracik przy napisie „Texmod” oraz klikamy „Create Mutex!”. Nie wyłączamy! Musi być uruchomiony w tle.
3. Uruchamiamy TexModa. Na początku klikamy w dużą ikonę folderu na samej górze oraz wybieramy plik „TestDrive.exe”. Jeśli mamy grę rozpakowaną, wybieramy z folderu z grą rozpakowaną, natomiast jeśli mamy swoje TDU2 w postaci pierwotnej, wybieramy .exe z folderu z grą nierozpakowaną.
4. Następnie w samym TexModzie przechodzimy do opcji „Logging Mode”. W „Output Format” zanaczamy „PNG”, natomiast w opcji „Log with” wybieramy klawisz, którym będziemy operować teksturami w grze („Enter” IMO najwygodniejszy).
5. Dodatkowo, sam utworzy się folder o nazwie „Out”, który będzie niezbędny w dalszej części naszej zabawy.
6. Klikamy „Run” w TexModzie.
7. Udajemy się do lakiernika. Wybieramy paletę z naklejkami oraz naciskamy klawisz „-”. Ostatnia naklejka z danej palety zrobi nam się zielonym kwadratem a w górnym lewym rogu ekranu pojawi się takie jakby „duże białe L”. Klikamy wcześniej wybrany klawisz, w tym wypadku jest to „Enter”.
8. Wyłączamy grę.
9. Teraz zaglądamy do folderu „Out”, który nam się utworzył sam, na pulpicie. Mamy tam dwa pliki – ową naklejkę oraz dokument tekstowy.
10. Uruchamiamy Gimpa i wklejamy do niego grafikę z folderu „Out”. Następnie przciągamy na nią nasz przygotowany wcześniej obrazek. Zapisujemy.
11. Ponownie przechodzimy do TexModa i kilkamy ostatnią, 3 opcję o nazwie „Package Build”. W „Creator Name” oraz „Comment” wpisujemy, co nam się podoba. Każdy pisze tam co innego, bo głównie chodzi o to, aby rozróżniać różne importowane obrazy, jeśli jest ich więcej.
12. Naciskamy „Build” oraz zapisujemy w formacie .tpf (który sam ustawi się domyślnie).
13. Powracamy do opcji #1, „Packege Mode”. Klikamy na małą ikonkę folderu oraz wybieramy to, co dopiero stworzyliśmy (będzie to automatycznie na samej górze listy, więc nie trzeba szukać).
14. Klikamy „Run”.
15. Wędrujemy do lakiernika, wybieramy paletę z naklejkami. I tam powinna być nasza importowana naklejka. Normalnie ją wybieramy oraz umieszczamy na samochodzie w dowolnym rozmiarze oraz miejscu. To już zależy od Was.
16. Przytwierdzamy, płacimy, zapisujemy oraz wychodzimy z gry.
17. Gasimy TexModa, a w Launcherze odhaczamy pole „TexMod”, zmieniamy na Online i odpalamy grę. Warto sprawdzić, czy nie zniknie na Online, dlatego polecam ten krok na zakończenie.
18. CZYŚCIMY FOLDER „OUT” !
19. U lakiernika ponownie jest standardowa naklejka, natomiast na naszym samochodzie jest to, co chcieliśmy.
Poradnik #2. Importowanie pełnej skórki.
Z jakiejś strony ze Sticerami (bardzo dobre są „vtestdrive.ru” lub „tdumods.com”) ściągamy sobie gotową skórkę w postaci zwykłego obrazka.
Pierwsze kroki są identyczne jak w przypadku importowania pojedynczej grafiki, więc:
1. Odpalamy Universal Launcher. Zaznaczamy OFFLINE, odhaczamy kwadracik przy napisie „Texmod” oraz klikamy „Create Mutex!”. Nie wyłączamy! Musi być uruchomiony w tle.
2. Uruchamiamy TexModa. Na początku klikamy w dużą ikonę folderu na samej górze oraz wybieramy plik „TestDrive.exe”. Jeśli mamy grę rozpakowaną, wybieramy z folderu z grą rozpakowaną, natomiast jeśli mamy swoje TDU2 w postaci pierwotnej, wybieramy .exe z folderu z grą nierozpakowaną.
3. Następnie w samym TexModzie przechodzimy do opcji „Logging Mode”. W „Output Format” zanaczamy „PNG”, natomiast w opcji „Log with” wybieramy klawisz, którym będziemy operować teksturami w grze („Enter” IMO najwygodniejszy).
4. Dodatkowo, sam utworzy się folder o nazwie „Out”, który będzie niezbędny w dalszej części naszej zabawy.
5. Klikamy „Run” w TexModzie.
6. Udajemy się do lakiernika, gdzie oklejamy samochód dużymi, białymi kwadratami dostępnymi na pierwszej palecie. Trzeba to zrobić bardzo dokładnie, bo inaczej końcowy efekt nie będzie satysfakcjonujący albo w ogóle nie zadziała.
7. Jeśli już to zrobiliśmy, zapisujemy oraz opuszczamy lakiernię,
8. Wchodzimy ponownie. Podchodzimy do naszego pojazdu, kierujemy na niego kursor. Nic nie klikamy, ponieważ teraz w ruch pójdzie klawisz „-” lub „+” na klawiaturze numerycznej. Wybieramy jeden z nich (ponoć „-” jest szybciej, ja jednak nie zauważyłem) oraz klikamy nim aż do czasu, gdy wyświetlana na naszym monitorze tekstura będzie owymi białymi naklejkami ułożonymi na kształt „kawałków samochodu”. Duże, białe, prawie na cały ekran, więc bardzo trudno przeoczyć.
9. Jeśli to już się nam pojawi na ekranie, kilkamy „Enter” i po prostu wychodzimy z gry z „tym czymś” w tle.
10. Wchodzimy do folderu „Out”. Teraz uwaga: Do owego folderu kopiujemy naszą skórkę. Następnie klikamy „Zmień nazwę”, ale „tego białego”. Kopiujemy starą nazwę oraz zmieniamy na byle jaką. Następnie usuwamy nazwę naszej naklejki, którą zastępujemy nazwą wcześniej skopiowaną. Gdy nazwy mamy pozamieniane możemy usunąć „to białe”.
11. W TexModzie przechodzimy do opcji „Packege Build”. W „Creator Name” oraz „Comment” wpisujemy coś wedle własnego uznania. Klikamy „Build” oraz zapisujemy sobie w formacie .tpf, który zresztą sam ustawi się domyślnie.
12. Wracamy do „Packege Mode”. Klikamy na małą ikonkę folderu oraz wybieramy to, co dopiero stworzyliśmy (będzie to automatycznie na samej górze listy, więc nie trzeba szukać).
14. Klikamy „Run”.
15. Idziemy do lakiernika. Mamy oklejony samochód.
16. Bardzo ważny krok: Wybieramy z palety biały kwadrat, dajemy mu 100% przeźroczystości oraz przytwierdzamy np. na drzwiach. Zapisujemy i wychodzimy. Jeśli tego nie zrobimy, na Online z naszej pracy pozostaną tylko białe kwadraty.
17. Wychodzimy z gry. Nasz samochód gotowy.
18. Czyścimy folder "Out"
Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 13:59 przez
Michalmaster, łącznie zmieniany 4 razy.