Odpowiedz Posty: 11 Strona 1 z 1
TDU na PS2 i PSP
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 872
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 14
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Chemia
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 503
    Otrzymanych polubień: 630

    TDU na PS2 i PSP

    autor: jedlin12 » 07 maja 2018, 13:14

    Czasami odnoszę wrażenie, że część osób zapomina, że oprócz X360 i PC, oryginalne TDU zostało również wydane na drugą konsolę Sony oraz PSP. Całkiem ciekawie wygląda to, jak na dużo słabsze sprzęty przeniesiono Oahu z całym otwartym światem, a na PS2 nawet z widokami z kokpitu. Choć z drugiej strony zniknęły misje specjalne, własne wyścigi, Ferrari, Maserati, motory i parę innych rzeczy. Miał może ktoś z was styczność z tymi portami? Jak się mają pod względem jazdy w porównaniu do ,,większych'' wersji?

    phpBB [media]


    Test Drive Unlimited - Gameplay PS2 (PS2 Games on PS3)
    Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 13:14 przez jedlin12, łącznie zmieniany 1 raz.
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 237
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo/205
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 62
    Otrzymanych polubień: 53
    Kontakt:

    TDU na PS2 i PSP

    autor: FrogsterPL » 07 maja 2018, 17:19

    Ja mam TDU na PSP, kupiłem jako używane jakiś czas temu, bo nie mogłem dorwać nówki.

    Graficznie w porównaniu do innych samochodówek z którymi miałem do czynienia, TDU wypada raczej słabo. Może nie ma jakiejś wyjątkowej tragedii, ale takie Gran Turismo wypada o niebo lepiej. No ale to można wybaczyć, biorąc pod uwagę, że nawet w wersji na PSP upchnęli całą wyspę, dokładnie jak w wersjach PC czy XBoxa. Tak czy owak, łatwiej w grze o jakieś brzydko odwzorowane miejsce niż o jakieś wyjątkowo ładne jak na możliwości konsoli.

    Lista samochodów dziś już nie wydaje się hiper imponująca, ale mimo wszystko jest niezła. W dużej części pokrywa się z "podstawką" na PC, ale nie ma np. Ferrari ani motocykli. Fizyka jazdy - typowo zręcznościowa, ale dość przyjemna. Z jednej strony wydaje się być prostsza niż na PC, ale z drugiej - mam wrażenie, że lepiej czuć masę własną samochodów (ale dawno nie grałem, musiałbym sobie to przypomnieć).

    Muzyka ta sama co na PC, więc jest całkiem nieźle.
    Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 17:19 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6270
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 40
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 2903
    Otrzymanych polubień: 1599

    TDU na PS2 i PSP

    autor: Courius » 07 maja 2018, 19:56

    Zabawna sprawa z tym, że założyłeś akurat teraz taki temat. Powiem szczerze, że już praktycznie zapomniałem o czymś takim jak TDU na konsole PS i o tym, że zdarzyło mi się grać w taką wersję TDU.

    Z TDU na konsole miałem po raz pierwszy styczność na początku 2007 roku, czyli na prawie pół roku przed jej pecetową wersją. Grałem na konsoli PS2 - dlatego też, w moim opisie mogą wystąpić drobne niuanse względem gry na PSP przytoczonej przez Frogstera.

    Porównując wersję na konsole PS vs. PC/Xbox, to przede wszystkim rzuciła mi się marna oprawa graficzna. Serio, NFS U2 i MW2005 wyglądały dużooo ładniej od TDU, nie mówiąc już np. o Flatoucie 2, ale ten temat potrafię zrozumieć, gdyż słabiutka konsolka dostała pełnowymiarową wersję O'ahu do uciągnięcia - wtedy ogrom tej mapy wręcz mnie zmiażdżył i do tej pory nie mam pojęcia, jak do diaska udało im się to jakość pomieścić na PS2 i to w taki sposób, że mapa się nie doczytywała, tak jak to się robi w RPGach. Modele felg były 2d, lusterka nie działały, tekstury były bardzo słabej jakości, ale gierka sama w sobie na tyle mnie zainteresowała, że przeszedłem ją w 100%. :-D

    Podobnie do spostrzeżeń Frogstera - w TDU na konsole PS brakowało wielu pojazdów m.in Ferrari i motocykli. W zamian za to były samochody(!) niedostępne wówczas na wersji PC np. Koenigsegg CCR, McLaren F1 LM i Chevrolet Corvette '57. Tych aut było więcej, ale już nie pamiętam dokładnie, które to były. Przecież w\w pojazdy trafiły na PC dopiero wraz z nadejściem Megapacka. Parę lat po premierze samej gry, co nie?

    Nie było trybu HC, więc docelowo grało się na NM, ale uproszczonym względem tego, którego znamy z wersji na PC i konsole Xbox. Był raczej mocno arcadowy, ale nie powiedziałbym o nim, że był drętwy. Ot co - uproszczony, tak jak przypuszczam ze względu na ograniczenia konsoli PS. O driftowaniu nie było mowy. ;)

    Nie przypominam sobie również tego, aby w tej wersji na konsole PS były misje transportu pojazdu, podwózki autostopowiczów i modelek. Paczek również nie było, tylko same wyścigi, które nota bene pokrywały się z tymi z wersji na PC i Xboxa. Na pewno był wyścig wokół wyspy, który jak pamiętam - przegrałem na ostatnich kilometrach z botem, gdyż wyleciałem swoim CCR z autostrady. :lol: :rotfl:

    Z ciekawostek mogę dodać, że po wejściu na mapę Ocean Północny otaczający wyspę był statyczny i wyglądał raczej nieciekawie. Przypominał kleksa zrobionego przy pomocy atramentu. :( Kluby w grze istniały, ale nie były w żaden sposób powiązane z rozgrywką online. Do klubu się wchodziło grając offline i offline wyzywało się członków do pojedynków. Tymi członkami były oczywiście boty. Ciekawostka polega na tym, że o ile pamiętam, to boty nosiły nazwy/imiona bądź po prostu nicki członków zespołu, który tworzył Test Drive'a Unlimited.

    edit/
    Co do muzyki w TDU na PS2, to jestem przekonany, iż lista utworów bardzo różniła się od tej wersji z PC i Xboxa. Wydaje mi się, że nie było ani jednej piosenki, która miałaby jakieś liryki...

    Więcej rzeczy sobie nie przypominam wartych zanotowania. Jak chcecie to pytajcie... może sobie coś przypomnę. :kapelusz:
    Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 20:00 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • PompeyQ
    Posty: 34
    Rejestracja: 01 cze 2013, 7:57
    Reputacja: 1
    Imię: Piotrek
    Polubił: 3
    Otrzymanych polubień: 8

    TDU na PS2 i PSP

    autor: PompeyQ » 07 maja 2018, 21:22

    Co do botów i ich nazw na PS2 to nadali je beta testerzy, wybierając dowolne przez siebie wymyślone nicki ;-)
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6270
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 40
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 2903
    Otrzymanych polubień: 1599

    TDU na PS2 i PSP

    autor: Courius » 08 maja 2018, 5:48

    Dzięki za sprostowanie. Masz jeszcze jakieś ciekawostki dotyczące TDU na konsole PS?

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 872
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 14
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Chemia
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 503
    Otrzymanych polubień: 630

    TDU na PS2 i PSP

    autor: jedlin12 » 08 maja 2018, 14:52

    Z tego co widzę to w portach na konsole Sony były również tzw. Master Points, które otrzymywało się za wyścigi i wszelkiego rodzaju akrobacje pokroju skoków i driftów.

    Tryb online również z tego co widzę zagościł i to też w formie Crusingu, tyle że posiadacze konsol Sony rozstali się z nim jeszcze szybciej niż na PC, gdyż w 2009 roku.

    phpBB [media]


    TDU Test Drive Unlimited Online Play 2009 PS2
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 237
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo/205
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 62
    Otrzymanych polubień: 53
    Kontakt:

    TDU na PS2 i PSP

    autor: FrogsterPL » 08 maja 2018, 17:51

    ...kurde, nie kojarzę żadnych Master Points za ewolucje z PSP. Muszę znaleźć płytkę UMD i sprawdzić.
  • PompeyQ
    Posty: 34
    Rejestracja: 01 cze 2013, 7:57
    Reputacja: 1
    Imię: Piotrek
    Polubił: 3
    Otrzymanych polubień: 8

    TDU na PS2 i PSP

    autor: PompeyQ » 08 maja 2018, 18:29

    Courius pisze:Qr Bbpost Dzięki za sprostowanie. Masz jeszcze jakieś ciekawostki dotyczące TDU na konsole PS?

    Co do konsol PS to nie ale z PC związane owszem.

    Bawiąc się plikami gry, udało mi się odnaleźć ikony (które pewnie miały zostać wykorzystane w grze) w postaci deszczu, coś na wzór lakiernika w TDU2, tuning mechaniczny znany z drugiej osłony, muzyki z PS2 (menu,dom,garaż itd.), po podmianie działają i sam ich używam :mrgreen: Pozostałości po becie lub alphie, czy też wersji x360 w postaci pełnego wsparcia kontrolera. W plikach dźwiękowych znów znajduję się plik, niby z radia London i co ciekawe jest on zdubbingowany po polsku (oczywiście jeśli wejdziemy w folder odpowiedzialny za Polską wersję). Pewnie jest coś co jeszcze nie wymieniłem ale piszę wszystko co pamiętam z głowy ;-)
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6270
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 40
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 2903
    Otrzymanych polubień: 1599

    TDU na PS2 i PSP

    autor: Courius » 08 maja 2018, 18:44

    jedlin12 pisze:Qr Bbpost Z tego co widzę to w portach na konsole Sony były również tzw. Master Points, które otrzymywało się za wyścigi i wszelkiego rodzaju akrobacje pokroju skoków i driftów.

    Faktycznie było coś takiego, ale nie rozumiem czemu miałoby to służyć. Punktów nie mogliśmy wymienić na coś innego np. samochody, za zebranie odpowiedniej ilości punktów nie było nagród, ot co... po prostu tam były w rogu ekranu i stopniowo rosły. Coś jak przebiegi w samochodach.

    Pytanie jest następujące, czemu wersje TDU na konsole PS miały Master Points, a na PC i Xbox już nie. Zbędny ficzer?

    PompeyQ pisze:Qr Bbpost
    Courius pisze:Qr Bbpost Dzięki za sprostowanie. Masz jeszcze jakieś ciekawostki dotyczące TDU na konsole PS?

    Co do konsol PS to nie ale z PC związane owszem.

    Bawiąc się plikami gry, udało mi się odnaleźć ikony (które pewnie miały zostać wykorzystane w grze) w postaci deszczu, coś na wzór lakiernika w TDU2, tuning mechaniczny znany z drugiej osłony, muzyki z PS2 (menu,dom,garaż itd.), po podmianie działają i sam ich używam :mrgreen: Pozostałości po becie lub alphie, czy też wersji x360 w postaci pełnego wsparcia kontrolera. W plikach dźwiękowych znów znajduję się plik, niby z radia London i co ciekawe jest on zdubbingowany po polsku (oczywiście jeśli wejdziemy w folder odpowiedzialny za Polską wersję). Pewnie jest coś co jeszcze nie wymieniłem ale piszę wszystko co pamiętam z głowy ;-)


    Ekstra sprawa! Co skrywa radio London? To jest jakaś audycja radiowa, czy zwykły mix piosenek?

    Obrazek

  • PompeyQ
    Posty: 34
    Rejestracja: 01 cze 2013, 7:57
    Reputacja: 1
    Imię: Piotrek
    Polubił: 3
    Otrzymanych polubień: 8

    TDU na PS2 i PSP

    autor: PompeyQ » 08 maja 2018, 19:00

    Audycja radiowa, tutaj znajduje się plik: X/Test Drive Unlimited/BNK/Tutorial/radio.wav
    Szukając pliku natrafiłem na przerywniki stacji radiowych, coś w rodzaju znanego nam z TDU2, to tak zostając przy tym temacie. Masa jest tego typu rzeczy.
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 872
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 14
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Chemia
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 503
    Otrzymanych polubień: 630

    TDU na PS2 i PSP

    autor: jedlin12 » 08 maja 2018, 20:22

    Courius pisze:Qr Bbpost Pytanie jest następujące, czemu wersje TDU na konsole PS miały Master Points, a na PC i Xbox już nie. Zbędny ficzer?


    Mogło mieć to powiązanie z tym, że za port odpowiadała inna ekipa ś.p. Melbourne House. Odnosząc się do tego artykułu:

    http://www.ign.com/articles/2006/11/18/ ... ces?page=1

    Wynika, że gra działała na zmodyfikowanym silniku od Test Drive: Le Mans, których wersja na Dreamcasta zgarnęła ponad 90 pkt na Metacriticu, ale swoją drogą to chyba w takim samym stopniu Test Drive, jak V-Rally.
    Ostatnio zmieniony 08 maja 2018, 20:23 przez jedlin12, łącznie zmieniany 1 raz.
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
Odpowiedz Posty: 11 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Przejdź do