Odpowiedz Posty: 35
Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze
  • adamsky73

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: adamsky73 » 22 sie 2015, 21:25

    Izek pisze:Widzisz Adam, bo Ty jesteś chyba typem człowieka, który dopóki łapy do wody w czajniku nie wsadzi, nie wie, czy jest gorąca, czy nie.

    Nawiazując do tej barwnej analogii - gra to pusty czajnik, a wodę i gaz na którym się gotuje sobie wyobrażasz. I narzekasz że jest za mało mokra :-D
    Ostatnio zmieniony 22 sie 2015, 21:25 przez adamsky73, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Izek

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Izek » 22 sie 2015, 22:04

    I aby uciąć tę pustą dyskusję, w której celu tylko się tutaj pojawiłeś Adam, zapewniam - zapasy wyobraźni mam jeszcze spore. A teraz powrót do tematu. Najbardziej nieskomplikowaną metodą odpowiedzi na Twoje pytanie Xarlith jest zamiana miejsc: stań się producentem gry. Czy w jakikolwiek sposób można usprawiedliwiać fakt, że ktoś manipuluje Twoją ciężką pracą, bez Twojej wiedzy i zgody? Prawo jest ważne nie mniej niż moralność, ponieważ nie wszystko da się zdefiniować lub jest zdefiniowane prawem. Tylko natura nie łamie swoich praw, my natomiast mamy wolną wolę. Od siebie mogę Cię tylko zapewnić, że schylam się po każdy grosz leżący na ulicy, bo na każdy taki grosz muszę zapracować. A ponieważ wciąż orbitujemy wokół tematu, nie skupiając się na jego sednie: ja również uważam, że fizyka nie musi cierpieć. Po prostu nie wierzę złodziejom. Tym bardziej "masowym".
    Ostatnio zmieniony 22 sie 2015, 22:04 przez Izek, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: KatanaDriver » 22 sie 2015, 23:11

    To może się dołączę, bo od lat korzystam z "Kradzionych" modeli aut w różnych grach. ;)
    Osobiście będąc deweloperem gry odpowiedzialny za tworzenie modeli do np. Forzy (Bo te najczęściej są używane), to nie gniewał bym się tak bardzo wykorzystywanie moich modeli jako modyfikacji. Używanie najczęściej moich modeli oznacza, że zrobiłem kawał dobrej roboty i był bym z tego jeszcze bardziej dumny. Na pieniądzach mi nie zależy, bo jako "dev" dostaję dość wystarczającą pensję.
    Izek, jak by twórcy gier nie pozwalali na kopiowanie stworzonych modeli do gry, to byśmy co chwilę słyszeli, że pojawiają się rozprawy o naruszenie praw autorskich. ;)
    Co do "symulacji" To Asseto najbliżej, pod względem fizyki w grze, ale nadal siedzimy przed tymi monitorami. Najrealistyczniejszy efekt jaki możemy teraz wywołać to założenie Oculusa i usiąść przed kierownicą z fotelem, na siłownikach pneumatycznych, lecz cena za taki zestaw jest nieosiągalna przez większość graczy, a na dodatek nadal nie jest to 100% odczuć z kierowania samochodem. Bliskość perfekcji można będzie dokonać za parędziesiąt lat kiedy to zostanie stworzone "true VR", gdzie zakładać hełm i leżąc w łóżku będziemy mogli grać "w śnie".
    Jest jeszcze jedna kwestia. Skąd mamy mieć pewność, że to co stworzyło Kunos jest symulacyjne? W końcu nie jeździłeś prawdziwym M3 E30, czy F40. Może tak naprawdę zrobili te auta według własnego gustu, a może nawet całą fizykę. Wszystkie gry są tak naprawdę robione "na słowo", ale nigdy się nie dowiesz czy tak naprawdę jest to zrobione jak najrealistyczniej. Wszystko to co odczuwasz podczas jazdy [b]wydaje ci się[b\] realistyczne. O tym już chyba nie raz pisał Adamski.
    Więc tak naprawdę grasz w symulator dla realizmu, którego sam nie doznałeś i nie możesz porównać do rzeczywistych doznań. Wydaje mi się to dość dziwne. ;-)
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2689
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 104
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 462
    Otrzymanych polubień: 651

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Xarlith » 22 sie 2015, 23:38

    Po części rozumiem twój punkt widzenia, ale złodziejstwem nazwać tego nie możesz, co najwyżej pogwałceniem praw autorskich.

    A teraz staję się producentem gry. Widzę kogoś kto bierze moją pracę i poszerza jej owoce na inne gry. Wystarczy, że poda mnie jako źródło i jestem szczęśliwy. GNU GPL :diabel:.

    Istnieje ciche przyzwolenie twórców na wykorzystywanie elementów ich gier. Niektóre studia, takie jak GSC Game Worls, oficjalnie pozwoliły na korzystanie z ich modeli, a reszta przymyka oko. Nie znam przypadku, żeby Turn10 pozwało kogoś o wykorzystanie ich modelu, a nie był by to dla nich wielki problem kogoś za to ukarać dla przykładu.

    Izek pisze:Prawo jest ważne nie mniej niż moralność, ponieważ nie wszystko da się zdefiniować lub jest zdefiniowane prawem.
    Żeby to miało sens nie powinno brzmieć zgoła odwrotnie?
    "Moralność jest ważna nie mniej niż prawo, ponieważ nie wszystko da się zdefiniować lub jest zdefiniowane prawem."

    TheLolak pisze:Bliskość perfekcji można będzie dokonać za parędziesiąt lat kiedy to zostanie stworzone "true VR", gdzie zakładać hełm i leżąc w łóżku będziemy mogli grać "w śnie".
    Nie do końca, bo świat, który oglądasz we śnie, nie będzie rzeczywistością :P, a bazą dla tego co bedziesz doznawać będą albo twoje osobiste wyobrażenia o danym samochodzie, które już w mózgu posiadasz, albo zdolności programistów ( albo jeszcze coś innego - zależy od tego jak taki hełm przyszłości będzie działać, patrz Matrix, Ghost in The Shell, Philip K Dick...).
    Ostatnio zmieniony 22 sie 2015, 23:38 przez Xarlith, łącznie zmieniany 2 razy.
  • adamsky73

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: adamsky73 » 23 sie 2015, 0:29

    Już tak się żeście zaplątali w tą wirtualną rzeczywistość że przesłania wam real. Właścicielami praw autorskich do skorup i wnętrza tych pikseli którymi się poruszacie w grach udając kierowców wyścigowych są projektanci aut. Prawdziwi, a nie modelerzy z gry. I na tym zakończę mój udział w tej pustej dyskusji :okularnik:
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1066
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: EG3
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1214
    Otrzymanych polubień: 408

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Blazo » 23 sie 2015, 0:56

    To i ja dorzucę tylko jedną rzecz :D .
    TheLolak55 pisze:(...) Jest jeszcze jedna kwestia. Skąd mamy mieć pewność, że to co stworzyło Kunos jest symulacyjne? W końcu nie jeździłeś prawdziwym M3 E30, czy F40. Może tak naprawdę zrobili te auta według własnego gustu, a może nawet całą fizykę. Wszystkie gry są tak naprawdę robione "na słowo", ale nigdy się nie dowiesz czy tak naprawdę jest to zrobione jak najrealistyczniej.

    Co do porównania rzeczywistości do symulatora wystarczy jakiś podstawowy samochód na jakimś torze. Jeżeli przy tym samym wychyleniu kół na symulatorze i w rzeczywistości, przy takiej samej prędkości wejścia w zakręt, przy takich samych warunkach będą zachowywały się identycznie, to wtedy fizyka jazdy jest jak najbardziej symulacyjna ;-) . A co do samego odczuwania, to tak prawdę mówiąc, to przeciążenia tylko bardziej podpowiadają w jeździe, więc symulator jest TEORYTYCZNIE trudniejszy według mnie :lol: .
    Ostatnio zmieniony 23 sie 2015, 0:56 przez Blazo, łącznie zmieniany 3 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Prince-Matt » 23 sie 2015, 1:19

    TheLolak55 pisze:(...) Jest jeszcze jedna kwestia. Skąd mamy mieć pewność, że to co stworzyło Kunos jest symulacyjne? W końcu nie jeździłeś prawdziwym M3 E30,
    To co stworzyło Kunos jest symulacją :mrgreen: Jezdziłem E30 i jak pojechałem w AC to mi szczęka i ręcę opadły :mrgreen: W żadnej innej grze tego nie miałem, obojętnie czy GranTurismo czy Forza czy co kolwiek innego :shock:

    Blazo2086 pisze:symulator jest TEORYTYCZNIE trudniejszy według mnie :lol: .
    Bo jest, dobrze powiedziałeś Blazo.
    Ostatnio zmieniony 23 sie 2015, 1:19 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Izek

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Izek » 23 sie 2015, 8:10

    Lolak, naprawdę wstyd czytać to co piszesz. Idź kradnij Volkswageny, czyń ich producenta dumnym z tworzenia samochodów tak dobrych, że ludzie chcą je kraść tylko z ich fabryki. Przecież i tak dość już zarabia! No nieźle, jak w tym kraju ma być normalnie, jak jedziemy takim tokiem myślenia. Przykra jest ta nieświadomość ludzi, tezy, że kradzież w sieci =/= kradzieży "na serio". Nikt nie jest święty, ale trzeba być przynajmniej świadomy. Może i coś tam zakręciłem stylistycznie Xar, ale jeśli postulujesz, że 2=2, to bez znaczenia, która cyfra jest po której stronie. Polska trudny język ;-)
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2689
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 104
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 462
    Otrzymanych polubień: 651

    Re: Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Xarlith » 24 sie 2015, 23:49

    Izek pisze:Może i coś tam zakręciłem stylistycznie Xar, ale jeśli postulujesz, że 2=2, to bez znaczenia, która cyfra jest po której stronie. Polska trudny język ;-)
    Domyśliłem się, że chodziło ci o to, że prawo jest równie ważne, ale wyszło coś odwrotnego ;P. Nie ważne.

    Wracam do tematu, bo zastanawiałem się jak to jest z tym o czym pisał Adam, że prawa do modelu posiada producent samochodu. Poszperałem w sieci i doszedłem do wniosku, że jeżeli naprawdę tak bardzo chcesz chronić prawa autorskie, (których ignorowanie ty nazywasz kradzieżą, odsyłam do słownika j. pol.) to niestety ale powinieneś zacząć od siebie i odinstalować wszystkie modyfikacje, gdyż autorzy modeli, nawet tych modeli, które są na forum Assetto powinni posiadać licencję od np. Ferrari, tak jak to muszą robić deweloperzy gier. Chyba, że dla modderów są jakieś inne prawa... ale chyba nic z tego, bo znalazłem w Internecie artykuł o tym, że FIA pozwało kilka grup moderskich za tworzenie modyfikacji z ich autami :mur:.

    Izek pisze:Ferrari 288, które widziałem też jest na serwerze, to na przykład ukryte w innym nadwoziu zmodyfikowane Ferrari F40
    :szok: Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    A tak na marginesie to chyba trzeba wydzielić całą tą dyskusję i założyć oddzielny temat do dyskusji o modach. Niby jest temat z modowanymi samochodami, ale szkoda zaśmiecać temat, w którym 90% postów to szybkie linki.
    Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, 23:49 przez Xarlith, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Izek

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Izek » 29 sie 2015, 22:39

    Po pierwsze, primo, nie nazwałem siebie nigdzie świętym i nie mam zamiaru rzucać pierwszy kamieniem. Staram się tylko być świadomym i ową świadomość szerzyć, skoro już temat wypłynął. Kunos pomaga autorom najlepszych modów biorąc je pod skrzydła właśnie tych licencji, o których piszesz za Adamem. Po drugie, primo, podtrzymuję swoje stanowisko, że eksportowanie modelu z jednej gry i rozpowszechnianie go jako swojej modyfikacji w innej grze jest nie tylko pogwałceniem praw autorskich, ale też kradzieżą własności intelektualnej. Taka jest moja opinia, nie zamierzam jej zmieniać, ani nikogo do niej przekonywać. Po trzecie, primo ultimo, każdy z nas ma fun z AC na swój sposób. Naprawdę nie wiem, po co mamy go sobie psuć dyskusją, z której jasno wynika, że każdy ma własne zdanie. Konstrukcja tej gry jest otwarta, więc importy były tylko kwestią czasu. Wolę skupiać się na najlepszej fizyce na rynku, wolnym od oszustów środowisku gry, które z miesiąca na miesiąc poszerza się o coraz lepsze modyfikacje. Nie spinajmy się, tylko bawmy dalej. Inni niech się kłócą o pierdoły, bugi biegu wstecznego i tym podobne. A wracając do 288, opieram się na opiniach graczy forum RD z dużo wcześniejszej wersji samochodu. Tak się zaczęła jego historia.

    PS Żartobliwa forma użycia liczebników celowa ;-)
  • adamsky73

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: adamsky73 » 29 sie 2015, 23:00

    I po co było dyskutować? :D
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Assetto Corsa - Ogólnie o grze

    autor: Courius » 03 lis 2015, 17:20

    Ma ktoś działającą wersję Hondy NSX do Assetto?

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2689
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 104
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 462
    Otrzymanych polubień: 651

    [MOD] Dyskusje

    autor: Xarlith » 03 lis 2015, 18:07

    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    [MOD] Dyskusje

    autor: Courius » 03 lis 2015, 18:44

    Dzięki przyjacielu, wszystko śmiga :piwo:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    [MOD] Dyskusje

    autor: Hudy » 16 lis 2015, 14:20

    Miał ktoś styczność z ITRem DC2 w Assetto? Warty uwagi?
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odpowiedz Posty: 35

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Przejdź do