Odpowiedz Posty: 220
Optymalizacja gry
  • Awatar użytkownika
    chybayoo
    Posty: 1347
    Rejestracja: 28 sie 2010, 17:40
    Medale: 1
    Reputacja: 30
    Steam ID: pleXo1337
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Łódź
    :
    BTP 2014
    Polubił: 172
    Otrzymanych polubień: 631

    Optymalizacja gry

    autor: chybayoo » 12 sty 2017, 11:33

    Mając swap ustawiony na 2-4GB nie mam żadnych problemów, a skoro masz ram na (chyba) 2133, to tym bardziej nie powinieneś mieć problemów. Może niekoniecznie w tym problem? Jakieś defragi czy inne pierdoły robiłeś?
    Intel i5 3570K @ 4,3GHz + Karakorum HP-120 | AsRock P67 Pro3 | 3x4GB DDR3 2000MHz CL10 | Gigabyte GeForce GTX1060 WF2 OC 6GB | CT275MX300SSD1 275GB SSD + ST1000DM003 1TB SATA3 + ST3500410AS 500GB SATA2 | Dell U2312HM
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    Optymalizacja gry

    autor: Trawa » 12 sty 2017, 12:19

    Defrag robiony regularnie, 0% fragmentacji. Ramy aktualnie skręcone na 2000/CL11 bo były fanaberie z działaniem.
    Co najdziwniejsze kumplowi ze słabszym procesorem ale 16gb ramu działa miodzio a u mnie wszystkie rdzenie siedzą na 60-100%, ram w okolicach 6-7.5gb użycia, dysk w momencie odpalenia gry wskakuje na 90-100% i tak zostaje.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Optymalizacja gry

    autor: Hudy » 12 sty 2017, 12:35

    U mnie są ramy 8GB 1600Mhz i jest dostatecznie. Gdzie byście nie przeczytali, to rekomendowane jest 12GB ramu.
    To stronicowanie imo g... daje.

    @Trawa, jaki masz dysk i ile wolnego na nim?
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    Optymalizacja gry

    autor: Trawa » 12 sty 2017, 12:38

    https://www.morele.net/dysk-seagate-1tb ... 03-432403/
    Około 354gb wolnego z tym, że jest podzielony na 3 partycje (W7, W10, gry/data)

    Edit: Wyłączyłem stronicowanie, gra załadowała się do festiwalu i dostałem monit o braku pamięci. Chwilę potem system ubił proces bo brakowało mu ramu do działania :rotfl:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    chybayoo
    Posty: 1347
    Rejestracja: 28 sie 2010, 17:40
    Medale: 1
    Reputacja: 30
    Steam ID: pleXo1337
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Łódź
    :
    BTP 2014
    Polubił: 172
    Otrzymanych polubień: 631

    Optymalizacja gry

    autor: chybayoo » 12 sty 2017, 14:47

    To mamy ten sam dysk, ja na swojej partycji z grą mam ok 100gb wolnego i nic takiego się nie dzieje.
    @Hudy, to stronnicowanie dużo daje, bo bez niego nie da rady z 8GB ramu, gra z systemem zajmuje jakieś 11GB... Jak masz więcej to warto wyłączyć, bo przecież ram jest o wiele szybszy od dysku.

    Nie mam pomysłu, może formacik? Zawsze pomoże :mrgreen:
    Intel i5 3570K @ 4,3GHz + Karakorum HP-120 | AsRock P67 Pro3 | 3x4GB DDR3 2000MHz CL10 | Gigabyte GeForce GTX1060 WF2 OC 6GB | CT275MX300SSD1 275GB SSD + ST1000DM003 1TB SATA3 + ST3500410AS 500GB SATA2 | Dell U2312HM
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Optymalizacja gry

    autor: Hudy » 12 sty 2017, 15:22

    Mam 8GB, wyłączone stronicowanie i daje radę :)
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    Optymalizacja gry

    autor: Trawa » 12 sty 2017, 15:56

    Format nie pomoże bo system był stawiany tydzień temu ;)
    Na razie ustawiłem swap na sztywno na 4gb i jakoś to działa.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Optymalizacja gry

    autor: KatanaDriver » 12 sty 2017, 18:54

    U mnie problemy z FPSami się pojawiają po zapchaniu VRAMu, a ni jeżeli samego RAMu. Mam 8gb 1333MHz DDR3 od Goodrama i gra działa płynnie, dopóki nie zacznę się bawić po necie, lub nie zechce mi się nagrywać filmiku za pomocą Share (aka. Shadow Play) z GeForce Experience. Karta to GTX 660 2gb i śledząc od premiery forum Forzy, bardzo dużo ludzi ma problemy z kartami 2gb nie zależnie od producenta, czy modelu. Włączenie przeglądarki podczas gry, równa się natychmiastowymi ścinami i spadkiem FPSów do poziomu g....
  • adamsky73

    Optymalizacja gry

    autor: adamsky73 » 12 sty 2017, 21:06

    Ja dzisiaj założyłem 6-gigową 1060 od EVGA i muszę przyznać że gra od razu zrobiła się kompletnie płynna. Grałem tylko kilka minut ale różnica na korzyść wydaje się być ogromna. Więc może to jednak faktycznie kwestia V-RAM?
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Optymalizacja gry

    autor: BeliarPL » 12 sty 2017, 21:18

    adamsky73 pisze:Ja dzisiaj założyłem 6-gigową 1060 od EVGA i muszę przyznać że gra od razu zrobiła się kompletnie płynna. Grałem tylko kilka minut ale różnica na korzyść wydaje się być ogromna. Więc może to jednak faktycznie kwestia V-RAM?


    Także to zauważyłem zmieniając tekstury z wysokich na średnie. Niby nie zajmuje 4gb w ramie grafiki ale różnica jest... :wtf:
    Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 21:18 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    chybayoo
    Posty: 1347
    Rejestracja: 28 sie 2010, 17:40
    Medale: 1
    Reputacja: 30
    Steam ID: pleXo1337
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Łódź
    :
    BTP 2014
    Polubił: 172
    Otrzymanych polubień: 631

    Optymalizacja gry

    autor: chybayoo » 12 sty 2017, 22:34

    Poza pojemnością VRAMU liczy się jej prędkość oraz prędkość dysku, jak coś jest za wolne, a jeszcze gra ma problem ze przesyłaniem tekstur, to wszystko przestaje chodzić tak płynnie. Akurat w FH3 tego problemu nie mam, ale jak grałem w nowe Patrz Psy 2, to wystarczyło, że zmieniłem tekstury o oczko w dół, aby gra z niegrywalnej stała się grywalna. A nawet na najwyższych ustawieniach VRAM nie był wykorzystywany w całości, więc to nie była kwestia rozmiaru tekstur. Więc może to ci pomóc Trawa.

    KatanaDriver pisze:bardzo dużo ludzi ma problemy z kartami 2gb

    Nic dziwnego, 2GB wystarczało jakieś 3 lata temu do grania ;)
    Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 22:34 przez chybayoo, łącznie zmieniany 2 razy.
    Intel i5 3570K @ 4,3GHz + Karakorum HP-120 | AsRock P67 Pro3 | 3x4GB DDR3 2000MHz CL10 | Gigabyte GeForce GTX1060 WF2 OC 6GB | CT275MX300SSD1 275GB SSD + ST1000DM003 1TB SATA3 + ST3500410AS 500GB SATA2 | Dell U2312HM
  • Awatar użytkownika
    Trawa
    Posty: 891
    Rejestracja: 25 paź 2013, 16:17
    Medale: 1
    Reputacja: 12
    Samochód: Honda Accord VIII
    Steam ID: /id/tajskapulapka
    Lokalizacja: Sheffield, UK
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 257
    Otrzymanych polubień: 614

    Optymalizacja gry

    autor: Trawa » 13 sty 2017, 9:01

    Tekstury są na niskich, tak samo jak reszta ustawień. Trochę śmieszne bo większość nowych gier bezproblemowo śmiga w 1080/60 wysokie a w FH3 mam dropy do 40 grając na najniższych w 1440x900
    btw. karta to 770 2gb.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Optymalizacja gry

    autor: Hudy » 13 sty 2017, 10:23

    Trawa pisze:btw. karta to 770 2gb.


    No to chyba ten...no...nie będzie lepiej.


    To jest powtórka z rozrywki. Jak wyszło TDU, miałem całkiem mocnego kompa jak na tamte czasy, ale z Oahu sobie nie radził.
    Patrząc na nowych graczy w FH3 jest dokładnie to samo. Ta gra jest jak LPG w aucie, po instalacji ukaże wszystkie niedociągnięcia w naszym kompie...
    Ostatnio zmieniony 13 sty 2017, 10:23 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
  • danyk10
    Posty: 23
    Rejestracja: 10 cze 2016, 20:33
    Reputacja: 0
    Imię: Daniel
    Hobby: Informatyka, elektronika
    Samochód: W planach :D
    Nick w TDU2: DoNaTeLo
    Polubił: 7
    Otrzymanych polubień: 5

    Optymalizacja gry

    autor: danyk10 » 06 lut 2017, 17:52

    Tylko mi od jakiś 2 tygodni wywala gra po 20-30 minutach gry ? :problem:
  • Novina
    Posty: 16
    Rejestracja: 11 paź 2016, 8:34
    Reputacja: 0
    Otrzymanych polubień: 1

    Re: Optymalizacja gry

    autor: Novina » 08 lut 2017, 12:46

    Mi po nowej wczorajszej aktualizacji znowu wywala grę na Golcu. Nie ważne czy zrobię ustawienia zalecane/niskie/średnie/wysokie. Raz [cenzura!] na wyjeździe z lasu raz na wjeździe do miasta innym razem na liczeniu punktów. Tracę cierpliwość do tej gry bo normalne szlag może trafić.
    Już nie wiem gdzie leży problem. Ramy zmieniałem, a na inna grafe nie mam kasy
    i5 4690 (Max 68stopni)
    Gigaszrot gtx970 WF3OC (niekręcony jakieś 65-72 stopnie różnie)
    Płyta h97 msi pc mate
    Ramy czy to 8 czy 16 czy 24gb bez znaczenia 1666Mhz



    Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz Posty: 220

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Przejdź do