Odpowiedz Posty: 220
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Optymalizacja gry
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Optymalizacja gry

    autor: KatanaDriver » 23 wrz 2016, 13:02

    Witajcie moi drodzy. :P

    Jak wiecie, lub nie, gra weszła do Early Access dla posiadaczy Ultimate Edition. Jako, że to wcześniak, to oczywiście nie mogło zabraknąć błędów. Jako tako, sama w sobie gra nie ma za dużo błędów, mówiąc szczerze, że tyle ile udało mi się zagrać, to nie napotkałem żadnego oczywistego, czy też psującego immersję z gry. Inna sprawa jest z optymalizacją. Gra kuleje na słabszych sprzętach. Mój "benchmark" zawód, ze względu na problemy, które sobie sam przysporzyłem (brak formatu od 2 lat + poważny wirus, który mi się wślizgnął) i mam potężny spadek wydajności w całym komputerze po uruchomieniu, każdej wymagającej gry.

    Zauważyłem, że optymalizacja gry jest zarówno na dobrym poziomie, jak i złym. Grę da się uruchomić, na topowym sprzęcie w 4k i mieć od 45-60 FPS. Nie mówię tutaj o jakiś TItanach, czy SLI. Da się w tą grę grać w 4k na 980TI co jest niezłym wyczynem, ale to w końcu wczesny dostęp i nie mogło się obyć bez problemów.
    Pojawia się "stuttering" nie zależnie od sprzętu. Gra potrafi też czasami chrupnąć. Oznacza to tylko tyle, że wymaga to jeszcze poprawek na które będzie trzeba poczekać. Pociesze was tym, że Apex po wyjściu z bety miał skok wydajności 20-30% względem pierwszej wersji. ;) A jak u was działa? Podawajcie specyfikacje komputera!
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 23 wrz 2016, 13:47

    Obyś miał rację z tym skokiem wydajności :D

    Na początku miałem problemy z odpaleniem gry na laptopie - crashowało przy ładowaniu ale pomógł sposób z wyłączeniem mikrofonu ( :rotfl: )
    Gram na Lenovo Y700
    GTX 960m 4 GB
    i7 6700HQ 2,6 - 3,5 GHz
    16 GB

    W Apexie na spokojnie działało wszystko na wysokich, miałem zawsze powyżej 70 fps. Wiadomo była głupia nadzieja, że będzie podobnie w Horizon no ale wyszło jak wyszło :D
    FPSy wahają się między 35-50 na ustawieniach średnich, no i do tego te krótkie przycinki strasznie denerwują ale można przynajmniej grać. Pocieszam się tym, że ludzie mają podobnie na Titanach albo gtx 1080, więc może jakiś patch będzie, chociaż support na forum forzy zachodzi w głowę o co może chodzić.

    Kiedy nie uruchamiała się na lapku to próbowałem jeszcze na zwykłym PC
    GTX 660 2 GB
    i5-4590 3,3 GHz
    8 GB

    Tutaj gra była już kompletnie niegrywalna. W Apexie dało się grać na tym sprzęcie na wysokich/ultra z 90 fps na spokojnie...
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Optymalizacja gry

    autor: Hudy » 23 wrz 2016, 14:13

    Ciekawy temat, liczę na dużo wypowiedzi, bo właśnie optymalizacja FH3 mnie bardzo interesuje.

    Jedynym odnośnikiem dla mnie jest APEX, który już na dzień dobry krzyczy mi, że mój sprzęt jest za słaby. Po zignorowaniu tego komunikatu ustawiam fhd, detale wysokie, vsync on i mam stabilne 60fps. Gra wygląda przyjemnie i nic nie tnie, więc nie wiem ocb.

    Przy FH3 obawiam się, że 8GB ramu może być mało, ale to akurat będzie najmniejszy wydatek.
    Pełną specyfikację mam w podpisie. Da radę?
  • Awatar użytkownika
    MiloszPL
    Posty: 210
    Rejestracja: 09 sie 2012, 22:07
    Reputacja: 0
    Hobby: Gry komputerowe
    Nick w TDU2: MiloszPL
    Klub: POLISH TEAM RACERS
    Polubił: 1
    Otrzymanych polubień: 2

    Optymalizacja gry

    autor: MiloszPL » 23 wrz 2016, 14:19

    Ja mam intel i5 4690k i gtx 980ti, 8 gb ramu i w mieście mam na ultra ze średnim rozmyciem około 40-60 fps.
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Optymalizacja gry

    autor: Galapagos » 23 wrz 2016, 14:32

    HubertGT pisze:Kiedy nie uruchamiała się na lapku to próbowałem jeszcze na zwykłym PC
    GTX 660 2 GB
    i5-4590 3,3 GHz
    8 GB


    Dziwne że na tym sprzęcie masz nie grywalne. Procek jest ok, ram no powiedzmy ok, chyba grafa tutaj za słaba i dlatego cały PC kuleje.
    Ostatnio zmieniony 23 wrz 2016, 14:32 przez Galapagos, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Optymalizacja gry

    autor: Courius » 23 wrz 2016, 15:12

    Najśmieszniejsze jest to, że Katana ma prawie identyczny komputer stacjonajny jak Hubert. Katana sobie gra w najlepsze, a Hubertowi się nawet nie odpala. Serio? :lol: :rotfl:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 23 wrz 2016, 15:19

    Galapagos pisze:
    Dziwne że na tym sprzęcie masz nie grywalne


    Trochę się przed chwilą pobawiłem ustawieniami i udało się uruchomić na średnio/wysokich. Jakoś działa na 30-45 fps. Co nie zmienia faktu, że gra potrzebuje jakiegoś patcha. Niby pokazuje 40 fps ale ścina co jakiś czas.
    Zresztą wystarczy spojrzeć na forum: http://forums.forzamotorsport.net/turn1 ... Specs.aspx
    Dość spora ilość osób ma problemy, więc coś musi jednak być po stronie gry.
    Ostatnio zmieniony 23 wrz 2016, 15:19 przez HubertGT, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    4DDh
    Posty: 213
    Rejestracja: 13 lut 2015, 1:25
    Reputacja: 10
    Nick w TDU2: 4DDh
    uPlay: sYs_4DDh
    Otrzymanych polubień: 180
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: 4DDh » 23 wrz 2016, 15:20

    i5 2500+960 2gb+16gb ram=30-40fps na średnich, plus ciągły komunikat o braku pamięci graficznej (którego chyba nie da się wyłączyć).
    Generalnie, o ile gta5 sugerowało, że mój procek jest już do wymiany, to w fh3 widać to już dość mocno (100% obciążenia praktycznie cały czas).

    Pytanie: jak wam działa przeglądanie części do samochodu? Bo u mnie jest jakaś totalna masakra z tym - jak przeglądam felgi albo cokolwiek, jest totalna zamuła.
    I podpowiedź mała - wydawało mi się w kilku miejscach, że gra wiesza się na loadingach - ale to chyba jakiś dziwny bug, bo alt-tab x2 (z gry i do) powoduje u mnie, że się "przetyka".
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 23 wrz 2016, 15:25

    Courius pisze:Najśmieszniejsze jest to, że Katana ma prawie identyczny komputer stacjonajny jak Hubert. Katana sobie gra w najlepsze, a Hubertowi się nawet nie odpala. Serio? :lol: :rotfl:
    .

    No nie wiem czy tak w najlepsze, bo wczoraj musiał obniżać rozdzielczości, ustawienia najniższe i tak nie pomagało ale skoro pisze, że to nie wina gry, a jeśli faktycznie ma kompa podobnego do mnie, to bardzo chcę wiedzieć jak to działa w Jego przypadku :D



    4DDh pisze:Pytanie: jak wam działa przeglądanie części do samochodu? Bo u mnie jest jakaś totalna masakra z tym - jak przeglądam felgi albo cokolwiek, jest totalna zamuła.



    Mam to samo... Każde przełączenie felgi to 3 sekundy czekania.. Na dysku SSD :rotfl:
    Ostatnio zmieniony 23 wrz 2016, 15:25 przez HubertGT, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Optymalizacja gry

    autor: Galapagos » 23 wrz 2016, 15:26

    A ktoś ma zainstalowaną grę na SSD ?? i czy ta gra działa na prockach AMD ??
    Obrazek
  • adamsky73

    Optymalizacja gry

    autor: adamsky73 » 23 wrz 2016, 16:24

    Ja mam na SSD i działa.
    Niestety potwierdzam "efekt TDU2" czyli 50-60 klatek wyświetlanych i czasami przyciny takie że gra jest mocno problemowa. GTX970 na średnich ustawieniach i 2560x1600
  • Awatar użytkownika
    HubertGT
    Posty: 161
    Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:38
    Reputacja: 1
    Imię: Hubert
    Samochód: 2001 Audi A3 8L
    Polubił: 316
    Otrzymanych polubień: 97
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: HubertGT » 23 wrz 2016, 16:35

    Ja również na SSD. Zauważyłem, że te ściny zaczynają się po przekroczeniu 30 klatek. Właśnie ustawiłem sobie na lapku, którego specyfikacje są wyżej ustawienia na dynamiczne - wysokie, limit na 30 klatek i gra pięknie, płynnie działa na stałych 30 klatkach. Tak też zostawię póki nie wydadzą jakiegoś patcha (o ile wydadzą). Na konsolach grają na 30 i się też cieszą więc jakoś wytrzymam :D
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Optymalizacja gry

    autor: Galapagos » 23 wrz 2016, 16:47

    No to już wiem dlaczego nie było wersji DEMO na blaszaka. Chyba każdy się domyśla.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Optymalizacja gry

    autor: Courius » 23 wrz 2016, 18:14

    Kupiliście grę wartą 360 zł na swoje pcmasterrace i musicie grać w jakiś biednych 30 klatkach jak na konsolce? Oh blyat. :lol:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Optymalizacja gry

    autor: Anioł Stróż » 23 wrz 2016, 19:35

    Dobrze że nie kupiłem wersji za 360 zeta i chyba jednak poczekam jeszcze trochę z zakupem :mrgreen:
Odpowiedz Posty: 220
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Przejdź do