Odpowiedz Posty: 2 Strona 1 z 1
Regulamin zawodów oraz dodatkowe informacje
  • Awatar użytkownika
    4DDh
    Posty: 213
    Rejestracja: 13 lut 2015, 1:25
    Reputacja: 10
    Nick w TDU2: 4DDh
    uPlay: sYs_4DDh
    Otrzymanych polubień: 180
    Kontakt:

    Regulamin zawodów oraz dodatkowe informacje

    autor: 4DDh » 09 mar 2016, 10:51

    Mixed Mode PVP - zasady obowiązujące w zawodach.

    I. Postanowienia ogólne
    1. Organizatorem zawodów jest 4DDh przy współpracy z administracją portalu drivecenter.pl
    2. Regulamin definiuje sposób rozgrywania zawodów. Jego zadaniem jest ograniczenie możliwości powstawania sytuacji konfliktowych. W przypadku ich wystąpienia Organizator, w oparciu o regulamin, proponuje rozwiązanie.
    3. W przypadku sytuacji nieokreślonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do Organizatora oraz administracji portalu drivecenter.pl.
    4. Organizator nie może odpowiadać za stan serwerów gry oraz łącza uczestników. Uczestnik, który z jakiegokolwiek powodu nie ukończy wyścigu, nie otrzyma punktów.
    5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie w dowolnym momencie, po uprzednim poinformowaniu Uczestników poprzez forum. Zmiany nie działają wstecz.
    6. Przystąpienie do zawodów oznacza akceptację niniejszego regulaminu i stosowanie się do zawartych w nim zasad.

    II. Uczestnictwo
    1. W zawodach może wziąć udział każdy zarejestrowany użytkownik portalu drivecenter.pl.
    2. Zgłoszenia uczestnictwa należy dokonać w odpowiednim temacie (link).
    4. Zgłoszenia są przyjmowane przez cały czas trwania zawodów. Do rywalizacji można przystąpić w każdym momencie.

    III. Przebieg zawodów.
    1. Zawody składają się z 5-ciu etapów jednotygodniowych.
    2. Każdy tygodniowy etap składa się z dwóch części - kwalifikacji oraz 4 etapów PVP (5 etapów PVP dla ostatniego weekendu, dokładna rozpiska z terminami poniżej regulaminu).
    3. Każdy kolejny etap kwalifikacyjny będzie ogłaszany w oddzielnym temacie (w poniedziałek lub wtorek), w tym temacie należy również zgłaszać wyniki przejazdu (czas plus zrzut ekranu z wynikiem) do czwartku, do godziny 23:59.
    4. Uczestnik, który nie zgłosi czasu kwalifikacyjnego może dokonać zgłoszenia chęci uczestnictwa w etapach PVP w temacie kwalifikacyjnym do soboty, do godziny 12:00. Osoby te będą umieszczane na końcu listy kwalifikacyjnej wg. kolejności zgłoszeń.
    5. Na podstawie wyników kwalifikacyjnych ustalana będzie lista kwalifikacyjna oraz podział na poszczególne grupy (więcej informacji w kolejnym punkcie).
    6. Etapy PVP będą rozgrywane w każdą niedzielę o godzinie 20-tej. Każda niedziela to 4 etapy PVP z wyjątkiem ostatniego weekendu - wtedy rozegrane zostanie 5 etapów - po jednym dla każdej specyfikacji..

    IV. Lista startowa oraz grupy.
    1. W przypadku więcej niż 8 uczestników etapów PVP zostanie użyty podział na grupy oznaczone literami A,B itd.
    2. Kolejność przypisania do grup będzie zależna od uzyskanych czasów w etapie kwalifikacyjnym, za wyjątkiem zgłoszeń bez wyniku czasowego wspomnianych w poprzednim paragrafie).
    3. Rozpiska podziału na grupy znajduje się poniżej regulaminu.
    4. Do każdej grupy wyznaczony będzie Opiekun Grupy (optymalnie 2 na grupę). Opiekunowie są wybierani na ochotnika spośród uczestników zawodów i mają za zadanie, stosując się do wytycznych organizatora, zapraszać graczy do Wyścigu, zgłaszać problemy i nieprawidłowości, oraz zrobić screen z końcową tabelą wyników Wyścigu. Wykaz opiekunów poszczególnych sesji zostanie podany wraz z listą kwalifikacyjną. Potencjalnych opiekunów proszę o zgłaszanie chęci wraz z wynikami kwalifikacyjnymi. Dla opiekunów posiadanie działającego teamspeak'a i mikrofonu jest obowiązkowe.

    V. Punktacja.
    1. Punkty są przydzielane oddzielnie za każdy etap PVP.
    2. Zwycięzca etapu PVP otrzymuje ilość puntów równą ilości uczestników etapu (ze wszystkich grup łącznie), osoba zajmująca 2 pozycję otrzymuje 1 punkt mniej, 3-cia 2 punty mniej itd. aż do zawodnika z ostatniej pozycji, który otrzymuje 1 punkt. (uczestnik zajmujący pierwszą pozycję w grupie B otrzymuje jeden punkt mniej niż ostatni zawodnik z grupy A itd).
    3. Przyznanie kary punktowej lub dyskwalifikacja zawodnika nie powoduje zmiany punktacji pozostałych zawodników.
    4. Zwycięzcą zawodów zostaje osoba, która zdobędzie największą łączną ilość punktów za etapy PVP.

    VI. Fair play oraz zasady obowiązujące w trakcie wyścigów PVP/eliminacji.
    1. W trakcie rywalizacji, w grze oraz na forum, zakazuje się obrażania, poniżania oraz wyzywania innych uczestników.
    2. Zakazuje się używania wszelkiego rodzaju programów lub modyfikacji mających na celu zmianę osiągów samochodu, spowolnienie/zatrzymanie czasu itp,.
    3. W zawodach można używać dowolnego typu kontrolera.
    4. W zawodach można używać dowolnych ustawień skrzyni biegów i sprzęgła.
    5. Dla etapu kwalifikacyjnego można używać dowolnego ustawienia asysty.
    6. Dla etapów PVP obowiązują asysty SPORTOWE/DLA ZAWODOWCÓW (sport/hardcore). Nie dopuszczalne jest używanie pełnej asysty w etapach PVP. Naruszenie tej zasady będzie oznaczało dyskwalifikację z etapu (zerowa ilość punktów, plus przesunięcia na ostatnią pozycję).
    7. Wszystkie wyścigi PVP rozgrywane są z wyłączonymi kolizjami oraz z wyłączonym ruchem ulicznym.
    8. Dla poszczególnych specyfikacji obowiązują następujące zasady:
    a) trasa GPS - dla specyfikacji ulica/wyczyn/tor/offroad obowiązuje zakaz skracania trasy przejazdu, czy to poprzez skróty, czy to poprzez przesadne ścinanie zakrętów po wewnętrznej stronie,
    b) dla specyfikacji: ulica/wyczyn/tor obowiązuje zasada jednego koła na torze/ulicy - dla specyfikacji torowej oznacza to asfalt+tarka, dla specyfikacji ulicznej/wyczynowej asfalt+chodnik/pobocze wzdłuż ulicy/drogi,
    c) dla specyfikacji offroad tolerancja dewiacji z szutru/asfaltu będzie wynosiła 1,5 szerokości samochodu,
    d) dla specyfikacji rajdowej trasa przejazdu jest dowolna.
    9. W trasach kwalifikacyjnych sposób przejazdu jest w pełni swobodny.
    10. Dla każdego wyścigu PVP zostanie podana konkretna lista samochodów. Lista będzie publikowana będzie tego samego dnia, co etap kwalifikacyjny na dany tydzień. Ma to na celu zapewnienie czasu uczestnikom na przygotowanie się do wyścigów w niedzielę. Nie dostosowanie się do listy obowiązującej w poszczególnych etapach będzie karane dyskwalifikacją z danego etapu.
    11.Kary i dyskwalifikacje:
    a) Za naruszenie zasad obowiązujących w etapach PVP (zwłaszcza skracanie/ścinanie) mogą zostać przyznane kary punktowe, włącznie z całkowitym odebraniem punktów. Nie zmienia to punktacji pozostałych zawodników.
    b) W przypadku dyskwalifikacji zawodnika z etapu, zostaje on przesunięty na koniec klasyfikacji etapu, a wszyscy zawodnicy z pozycji dalszych niż zdyskwalifikowany zawodnik zostają przesunięci o 1 pozycję w górę klasyfikacji, a co za tym idzie, otrzymują 1 punkt więcej niż wynika z wyniku przejazdu. Dyskwalifikację można otrzymać przede wszystkim za: niedostosowanie się do wymogu asyst, niedostosowanie się do listy samochodów, oraz w innych wyjątkowych przypadkach.
    12. Wszelkie zgłoszenia naruszeń zasad obowiązujących w wyścigach należy dokonywać w przeznaczonym do tego temacie. Zgłoszenie powinno zawierać opis, oraz screen lub nagranie dokumentujące zgłaszane zdarzenie.

    Załącznik 1: Terminarz i rozpiska etapów:
    (K- kwalifikacje, specyfikacje etapów PVP: U - uliczna, W - wyczyn, T - torowa, O - offroad, R - raid)
    III 22-24: K1: 1xS
    III 27: PVP1: 1xU, 2xW, 1xT
    III 29-31: K2: 1xO
    IV 3 PVP2: 2xR, 2xO
    IV 5-7 K3 1xW
    (przesunięcie o tydzień)
    IV 17: PVP3: 1xU, 2xW, 1xT
    IV 19-21: K4: 1xR
    IV 24 PVP4: 2xR, 2xO
    V 3-5: K5: 1xT
    V 8: PVP5: 1xR, 1xO, 1xU, 1xW, 1xT

    Załącznik 2: Rozpiska podziału na grupy przy większej ilości uczestników niz 8:
    ilość zaw.- A - B - C
    9 - 5 - 4 - 0
    10 - 5 - 5 - 0
    11 - 6 - 5 - 0
    12 - 6 - 6 - 0
    13 - 7 - 6 - 0
    14 - 7 - 7 - 0
    15 - 8 - 7 - 0
    16 - 8 - 8 - 0
    17 - 6 - 6 - 5
    18 - 6 - 6 - 6
    19 - 7 - 6 - 6
    20 - 7 - 7 - 6
    21 - 7 - 7 - 7
    22 - 8 - 7 - 7
    23 - 8 - 8 - 7
    24 - 8 - 8 - 8

    Wieczorem umieszczę jeszcze kilka dodatkowych informacji praktycznych (nie będących częścią regulaminu).

    Edit.1: (2016.03.09) - jestem ślepa bułka, napisałem w regulaminie, że etapy pvp są w niedzielę, a w terminarzu wpisałem same soboty. Poprawione.
    Edit 2: (2016.04.17) - poprawka kalendarium po przesunięciu o jeden tydzień.
    Edit 3: (2016.05.02) - poprawka kalendaruym po przesunięciu o długi weekend.
    Ostatnio zmieniony 09 mar 2016, 10:51 przez 4DDh, łącznie zmieniany 4 razy.
  • Awatar użytkownika
    4DDh
    Posty: 213
    Rejestracja: 13 lut 2015, 1:25
    Reputacja: 10
    Nick w TDU2: 4DDh
    uPlay: sYs_4DDh
    Otrzymanych polubień: 180
    Kontakt:

    Regulamin zawodów oraz dodatkowe informacje

    autor: 4DDh » 09 mar 2016, 20:58

    Kilka informacji ogólnych (będę pewnie uzupełniał w miarę potrzeby):
    1. Przekierowanie portów i połączenia - bardzo proszę aby posprawdzać czy macie przekierowane porty konieczne do gry - 3000-3003 UDP. Wolałbym uniknąć sytuacji, gdy przez godzinę przed samym wyścigiem trzeba komuś tłumaczyć jak skonfigurować router/bramkę/switcha. Jeżeli jest taka potrzeba, to dajcie znać na PM, albo łapcie mnie na uplay, temat postaram się ogarnąć i pomóc w konfiguracji.
    2. Teamspeak jest wskazany. Nawet jeżeli nie macie mikrofonu, to sam nasłuch ogromnie ułatwia komunikację. Zwłaszcza, że zakładam, że będzie więcej osób - ogarnięcie przez sam czat w grze czy uplay jest uciążliwe w porównaniu z TS.
Odpowiedz Posty: 2 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Przejdź do