Czasem lubię pojechać trochę szybciej, ale bez przegięć - zwłaszcza, że 205, póki nie ma jakichś "czternastek" z oponami co najmniej 165, i tak nieszczególnie nadaje się na nagniatanie po zakrętach ile fabryka dała
A zależy mi na rozmiarze zbliżonym do fabrycznego - 145/80 R13 to najbliższy możliwy zamiennik 145 SR13, z którym auto opuściło fabrykę.
Fura kupiona była z oponami letnimi 175/70 R13 (albo i z profilem 75, nawet nie pamiętam), ale to był rozmiar zupełnie z czapy - za szerokie, za duży profil, na dodatek opony stare i w niezbyt dobrym stanie (popękana guma ze starości). Dość powiedzieć, że na suchym jak pieprz asfalcie przy temperaturach rzędu +20 stopni Celsjusza, łatwiej ruszyć na pełnym gazie na zimówkach Uniroyal MS Plus 77 o szerokości 145 (kupiłem je już ja), niż na letnich Dębicach Passio o szerokości 175... Na tylnej osi były jakieś Kumho PowerStar *jakiśtamnumer,chyba758*.
EDIT:
Jutro zamawiam te Uniroyale RainExpert 3
Znalazłem ofertę tańszą o jakieś 10% od innych, a opony podobno już z produkcji tegorocznej.