Odpowiedz Posty: 197
Opony
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Opony

    autor: Hudy » 19 wrz 2018, 21:17

    Poprzednie zimówki zostawiłem wulkanizatorom do utylizacji, bo tylko do tego się nadawały. Używek nie chcę, bo nie lubię loterii.

    Dębica Frigo HP2. Ktoś jeździł na tym? Może się wypowiedzieć?

    Jakieś tanie nówki potrzebne. W Volvo miałem Goodride SW608 i nie mogłem sobie nawet na parkingu poszaleć, ale były głośne. Czegoś innego mi trzeba.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Opony

    autor: BeliarPL » 20 wrz 2018, 16:28

    Nie mogłeś poszaleć w sensie, że aż tak kleiły? To podejrzewam, że tutaj będzie tak samo. Przyczepność kosztem znikania w jeden sezon ;)

    Ja dwa razy kupiłem używane zimówki, raz Continentala do Gofera, rewelacyjna opona, bodajże TS830, miała spokojnie jeszcze ok. 6mm i nie było miejsca gdzie bym nie dojechał a do tego nie było problemu z nawinięciem się na łapie.

    Teraz do Tośki kupiłem używane Goodyear'y, któreś tam ultragripy, nie wiem czy nie 9 czasem. Również eleganckie oponki, jeszcze 5,5-6mm i także w zimie nie miałem problemów żadnych, trzymają elegancko a jest to dość istotne w przypadku automatu którego nie można nagle wysprzęglić podczas manewrowania na parkingu ;) Ale tutaj w kwestii szaleństw nie ma mowy z racji właśnie automatu oraz elektrycznego postojowego :) To se ne da :P

    Jeśli chcesz poszaleć (czyli jak rozumiem w sposób kontrolowany zazwyczaj poślizgać się) to low costy odpadają właśnie z powodu swojej miętkości :P Będą się kładły oraz znikały w oczach. Proponowałbym, tak jak ja zrobiłem, poszukać używek z high endu :)
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Opony

    autor: FrogsterPL » 20 wrz 2018, 23:11

    Zimowe Dębice są znane głównie z tego, że są słabe na suchym i bardzo słabe na mokrym, za to na śniegu potrafią być bardziej przyczepne niż większość opon klasy premium. O ile dobrze kojarzę, ta uwaga dotyczy też Frigo HP2. Opony, można rzecz, górskie - w rejony, gdzie jest problem z odśnieżaniem dróg.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Opony

    autor: Hudy » 21 wrz 2018, 10:24

    Właśnie dlatego dopytuję, bo różnica między HP, a HP2 to kilka klas hamowania na mokrym, E vs B i E vs C jeśli chodzi o opory toczenia. To sporo. I o ile w używanych oponach nie kieruję się za bardzo tymi etykietkami, bo nie mam pojęcia jak ktoś przede mną je używał i przechowywał, tak przy nowych już ma to wg mnie odzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlatego unikam używek, bo nie raz i nie dwa się zawiodłem. Miało być spoko, a nie było nawet dostatecznie. Mało kto szanuje zimówki i upier*ala je czasem bardziej niż letnie, doprowadzając wielokrotnie do przegrzania. Taka opona po jednym sezonie nadaje się właściwie tylko do całkowitego spalenia pod Tesco.

    Wracając do konkretów. Miałem Ultragripy, Winter Sporty, mniej lub bardziej zużyte i wspominam je niestety nie najlepiej, wręcz źle. Biły, były głośne, twarde, a właściwości wcale nie były takie jak bym tego oczekiwał. Może gdyby były nowe i sam bym się z nimi obchodził, to co innego. Nie wiem :niewiem:

    Jestem pewien Nokianów, które w Megance dają radę kolejny sezon i nie zanosi się, żeby miało być inaczej, ale jeżeli można przyciąć 300zł na komplecie i mieć porównywalnie dobre właściwości, to czemu nie skorzystać? :)

    Na ta zimę się nie uda, ale na przyszłą chciałbym już śmigać czymś innym, więc kwestia długowieczności tej opony nie jest dla mnie jakimś priorytetem. Przyszły właściciel niech sobie zmienia i dobiera pod siebie.

    Największy problem to uniwersalność. Ta opona ma być możliwie dobra wszędzie. Większość czasu spędzi raczej na dojazdach po mieście i ekspresówkach (stąd też może ten minimalnie większy nacisk na komfort) gdzie śniegu raczej nie uświadczy, ale po ostatniej marcowej śnieżycy i odwożeniu Ani do domu, to jednak zapragnąłem dobrze "wgryzającej" się opony.

    Opony i oleje to dla mnie najgorsze wybory. Nienawidzę.


    Goodyear Ultragrip 5
    Ukryty tekst:
    Obrazek


    Dębica Frigo 2
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 10:24 przez Hudy, łącznie zmieniany 6 razy.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Opony

    autor: BeliarPL » 21 wrz 2018, 12:06

    Masz dwie setki koni, szukałbym tylko i wyłącznie opon asymetrycznych ;) to musiałeś jakoś pechowo trafiać na aukcje, ja kupiłem 2 komplety używanych zimówek i obydwa naprawdę super ;) jedne były z niemiec przywiezione a drugie z polski. Na jedne i drugie nie mogę narzekać. Jakbym kupował nowe opony zimowe to wybrałbym nokiany asymetryczne. Jeśli chcesz tylko na jeden sezon opony to kupuj najtańsze z miękkim bieżnikiem, dębice czy coś. I tak przez jeden sezon znikną a będą na pewno w śniegu sobie radzić ;)

    Jeśli miałeś ultragripy 5 to nie dziwota, że Ci nie spasowały... przecież te opony mają już po 20 lat więc od ok 10 lat nie powinny być na samochodzie ;)
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 12:09 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Opony

    autor: Hudy » 21 wrz 2018, 12:26

    Te 5 to tylko przykład, że niczym się nie różnią od Dębicy (Grupa Goodyear - Kraj produkcji: Niemcy) :)
    Miałem 6 i 7.

    Poczekam na promocje, bo to jeszcze nie czas na kupowanie zimówek, może coś ciekawego się ujawni :)
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Opony

    autor: FrogsterPL » 21 wrz 2018, 21:44

    Ja bym się aż tak nie upierał na opony asymetryczne, bo to wcale nie jest gwarancja tego, że będą lepsze od kierunkowych. Na zimę mam do Mondeo Bridgestone Blizzak LM-30 i są tragiczne, znacznie gorsze w KAŻDYCH warunkach niż stare, zużyte, kierunkowe Fuldy Kristall Supremo, które miałem wcześniej. Co najgorsze, prawie w ogóle się nie zużywają :D Też już mają parę lat, ale jeszcze sezon muszę się z nimi przemęczyć. W przyszłym roku chyba je wywalę.
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 22:06 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Opony

    autor: BeliarPL » 21 wrz 2018, 21:55

    Asymetryczne są do mocnych samochodów ;) Wcale a wcale nie są lepsze w śniegu ale naprawdę dzielnie znoszą sporą moc na osi napędzanej oraz mocniejsze przeciążenia boczne na mokrym asfalcie czyli przez 80% czasu w miastach w zimie.
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 21:55 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Opony

    autor: Hudy » 21 wrz 2018, 22:10

    FrogsterPL pisze:Co najgorsze, prawie w ogóle się nie zużywają :D


    Bridgestone ma chyba to do siebie, że jest ciężki do zdarcia. Z kolegą upalaliśmy jakieś Rcośtamileśtam cały dzień na torze i były jak nowe :/

    BeliarPL pisze:Asymetryczne są do mocnych samochodów ;)


    Skoda nie jest mocnym samochodem :(
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 22:10 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Opony

    autor: BeliarPL » 21 wrz 2018, 22:22

    Szczerze to Bridgestony są chyba najgorsze z premium na zimę :lol: Musimy je kupować do firmowych Toyot bo taka polityka japońskiej gospodarki... i wszyscy przeklinają te opony :lol:

    Hudy pisze:
    BeliarPL pisze:Asymetryczne są do mocnych samochodów ;)


    Skoda nie jest mocnym samochodem :(

    Na ośkę w zimie jest, zima mnoży moc razy dwa :mrgreen:
    Ostatnio zmieniony 21 wrz 2018, 22:22 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Opony

    autor: FrogsterPL » 21 wrz 2018, 22:37

    Ja byłem bardzo zadowolony jak w Peugeocie miałem Uniroyale MS Plus 77, no ale tam miałem 55 koni i śmieszny rozmiar 145/80 R13 ;)
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    Opony

    autor: RaFaL » 22 wrz 2018, 14:02

    Uniroyal MS Plus 77 mam w Volvo i chociaż jeździłem na nich może z miesiąc to bardzo fajnie gryzą śnieg, szczególnie przy bocznych poślizgach :mrgreen: Nie było śniegu z którego by nie wyjechały. Na mokrym asfalcie też dobrze dawały sobie rade.
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Opony

    autor: Hudy » 28 wrz 2018, 11:25

    Ostatecznie postanowiłem zostać królikiem doświadczalnym, bo konkretnych opinii dot. tego modelu brak.

    Obrazek

    Wczoraj zamówione, dzisiaj już u mnie. 785zł/kpl, DOT2218, Made in Germany
    Na zimę gotowi :thumbup:
    Ostatnio zmieniony 28 wrz 2018, 11:25 przez Hudy, łącznie zmieniany 3 razy.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Opony

    autor: Courius » 30 maja 2020, 1:03

    Szukam nowych papci do Alfy w rozmiarze 225/40R18. Obecnie jeżdżę na oponach Vredestein Ultrac Sessanta, jestem z nich zadowolony, ale ostatnio ciężko z dostępnością tych opon i w sumie, to spróbowałbym czegoś innego. :)

    Skłaniam się ku oponom o sportowym zacięciu, co by sobie poradziły z FWD 260KM i szperą mechaniczną na przodku. :angel: Semi odpadają, bo nie jeżdżę tylko jak jest sucho.
    Ostatnio zmieniony 30 maja 2020, 1:03 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Opony

    autor: BeliarPL » 30 maja 2020, 15:33

    BeliarPL pisze:Qr Bbpost Dobre pytanie, sam się mocno zastanawiałem przed latem co wybrać :)

    Dunlopy Sportmax RT? Rewelacja. Drugi raz chyba bym już ich nie wziął. :mrgreen: Opona jest naprawdę świetna ale bardzo szybko się zużywa w szczególności przy sporej mocy na ośce. Jeśli już nie miałbym co wybrać to zdecydowałbym się na bliźniacze Goodyear assymetric 2. Podobno dłużej wytrzymują a osiągi praktycznie takie same.

    Na obecną chwilę gdyby nie ograniczał mnie budżet to brałbym Michelina Pilot Super Sport. Bardzo mocno z nią walczy Federal Hudego ;) I w cenie jednego kompletu miszelinów masz dwa komplety Federal'a....

    Ale, że budżet mnie ogranicza to gdybym dziś kupował opony wybrałbym Vredestein Ultrac Sessanta. Cena elegancka a z pewnego źródła wiem, że radzą sobie o wiele lepiej od opon daily uhp na suchym prawie prawie konkurując z Federalami. Jako jedyne 'normalne' opony potrafią ogarnąć ok. 350KM na przedniej osi.

    Co do Rainsportów. Były na początku w Golfie na tyle, zad cały czas tańcował po drodze, przy twardym zawieszeniu nie są wystarczająco przyczepne i lubią zrywać, ale robią to bardzo delikatnie :) W porównaniu do Dunlopa jeżdżą sporo słabiej ale z drugiej strony jak Dunlop już zrywa to nagle i ostro, potrafi zaskoczyć w zakręcie pokonywanym na limicie ;)


    W sumie tak wyszło, że w świni znowu mam RT Sportmax, bardzo fajne oponki :D A że się zużywają? Trudno. Ewentualnie Goodyear F1 assymetric, podobno praktycznie to samo co Dunlop ale bardziej komfortowe i nie zużywa się tak szybko.
Odpowiedz Posty: 197

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Przejdź do