maciuk pisze:https://www.google.pl/maps/@52.3075504,20.9843552,3a,75y,1.64h,86.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5-G23Ei4JEth942q6ssIZw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Czyli jak bym skrecal w prawo bedac na lewym pasie nie ma jak zasygnalizowac zmiany pasa...right?
maciuk pisze:A przykład wyżej jest wyraźne dla mnie, że droga skręca i od lewej dochodzi droga podporządkowana. Tak jakby droga szła prosto, a że akurat jest na zakręcie to taki znak .. Przecież nie wrzucasz kierunkowskazu i nie zmieniasz kierunku jazdy w tym przypadku. Na zakrętach zmienia się kierunek jazdy, nawet nie wiem jak ostrych a nie wrzuca się kierunkowskazu.
maciuk pisze:https://www.google.pl/maps/@52.3082637,20.9842069,3a,75y,244.71h,90.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sylU9lAqVdJcUqr0jwQDd_w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Powyżej już jest zasygnalizowane, że jest to skrzyżowanie z pierwszeństwem. Proszę zauważyć, że pasy pokazują jednoznacznie jak prowadzi droga w jednym i drugim przypadku. Stąd moje wątpliwości.
maciuk pisze:Na koniec ostatni przykład, gdzie nikt nie sygnalizuje skrętu w lewo. Po prostu na zakręcie do prawej dochodzi droga podporządkowana. Wszyscy tam wrzucają kiierunkowskaz, gdyż tutaj ewidętnie zmieniają kierunek jazdy -> jadą w prawo, choć droga idzie prosto
https://www.google.pl/maps/@52.3882385, ... 6656?hl=pl
maciuk pisze:Tutaj mogę zagwarantować, że nikt nie włączy kierunkowskazu w lewo:
https://www.google.pl/maps/@52.0978315, ... 6656?hl=pl
maciuk pisze:Ostatni przykład. Wjeżdżając na rondo zmienia się kierunek jazdy, a zabronione jest włączanie kierunkowskazu.... Jest pewnie więcej takich przypadków kiedy zmienia się pas i kierunek jazdy, a kierunkowskazu się włącza. Przepisy jak dla mnie wcale nie są jednoznaczne.
Hudy pisze:maciuk pisze:Ostatni przykład. Wjeżdżając na rondo zmienia się kierunek jazdy, a zabronione jest włączanie kierunkowskazu.... Jest pewnie więcej takich przypadków kiedy zmienia się pas i kierunek jazdy, a kierunkowskazu się włącza. Przepisy jak dla mnie wcale nie są jednoznaczne.
Na rondzie masz obowiązek sygnalizacji w momencie zjeżdżania z niego w prawo.
Ja na małych rondach jak zjeżdżam 3 zjazdem - czyli w efekcie w lewo - to wrzucam lewy kierunek dla ułatwienia innym z naprzeciwka, żeby mi się nie wje*ali pod zderzak. Jak zjeżdżam, to włączam prawy.
maciuk pisze: Wystarczy postać na zatłoczonym rondzie...
KatanaDriver pisze:Na mojej mapce, jadąc z tej uliczki na wchodzie chcąc skręcić w prawo, mogę uznać, że ci co jadą z naprzeciwka chcą pojechać w moją uliczkę. BAM! Mamy wypadek. Kto jest winowajcą? Ten, który jechał na drodze z pierwszeństwem, bo nie włączając kierunkowskazu oznajmił, że chciał jechać prosto, prosto na uliczkę. Obróćmy to w przykład trzeci, który podałeś. Ładny łuk, uliczka na wprost (bo tak mi to wygląda). Podobna sytuacja. Jadę sobie "główną","a skrzyżowanie na łuku, co ja będę włączać kierunkowskaz", laska w BMW jedzie z naprzeciwka, myśli sobie: "Hmmm... Chyba jedzie tutaj". TRACH! Winny oczywisty. Z jej punktu widzenia, jest to skrzyżowanie. Nie widzi tego, że jest to łuk, dopiero jak podjedzie dość blisko, to może taka osoba zajarzyć, ale to może być za późno. Może i przepisy nie są doskonałe, ale trzeba wiedzieć gdzie je naginać.
Proponowana przeze mnie zasada funkcjonowała zresztą w Prawie o ruchu drogowym do 1997 r. Stanowiła ona, że pojazd zawracający musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim pozostałym uczestnikom ruchu, w tym także pojazdom wyjeżdżającym z drogi podporządkowanej. Po nowelizacji kodeksu drogowego ten zapis zniesiono.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Copyright © Drivecenter - Centrum TDU i samochodowych gier MMO. All Rights Reserved. Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited.