Rozpiętość zarówno budżetu jak i charakteru aut ogromna, ciężko tak naprawdę coś doradzić. Pytanie czego oczekujesz od auta, jeśli wygody podróżowania w np. 4 osoby to Omega V6 w LPG sprawdzi się idealnie o ile nie będzie przegnita, jeśli czegoś z charakterem to celowałbym w BMW, ewentualnie fajne może być A4 B5 1.8T Quattro pomodzone na jakieś 200+. Dodałbym do tej listy (skoro już bierzesz pod uwagę takie auta jak Accord czy Vectra) Passerati B5 FL w 2.8 4motion, napęd jak w Audi, do LPG się nadaje, poziom lansu dalej wysoki
.
Warto jeszcze rozejrzeć się za 2.0T, bardzo polecane silniki, ale jak VC to najlepiej przedlift GTS, takie jest moje zdanie
. Poza tym 1.8 140KM też nie jest najfajniejszym rozwiązaniem do LPG, choćby ze względu na mechaniczną regulację luzów zaworowych.
Brednie przekopiowane z jakiejś interii albo onetu, co do R4 to zależy czego oczekuje od auta, jeśli nie musi być rakieta a koszta utrzymania grają rolę to M43B19 powinien dać radę (318i czyli ten 118KM), nowsze R4 lepiej omijać. Odnośnie R6, czy to w E46 czy w E39, to silniki z rodziny M52 są zdecydowanie lepszym wyborem niż chlejące olej M54.
Natomiast o japońcach się nie wypowiadam, nie znam się, nie mój klimat, nie lubię (poza ISem
).