autor: Izek » 04 lip 2014, 10:59
Nord jest rzeczywiście bardzo obciążający, raz, że rozmiar, dwa, że duże i dużo obiektów (przykładowo sporo trawy). Nie wiem jak dokładnie działa silnik AC, ale zdaje mi się, że musi to wszystko wziąć na klatę w jednym podejściu (obszerne plansze bardzo męczą procesor). Ja sobie podarowałem część wodotrysków na rzecz utrzymywania płynnej gry, przykładowo anizo x8 (x16 zabija fps), cienie medium (high też dają w kość fps), cubemap res low, faces 1 (największe killery fps w grze, proporcjonalnie do ilości aut na torze). Blur jest zabugowany, więc nie używam. Co tam jeszcze? Smoke na very low, World max, AA x4 i FSAA x2 bodajże, a 1600p ustąpiło 1080p - dużo wygodniej pod kątem nagrywania powtórek. Spróbujcie też sobie wyłączyć oryginalny Vsync, a dać adaptacyjny poprzez sterowniki karty graficznej. Wielu osobom to pomogło na różne "mikro-przycinki". Na horyzoncie widać już łatkę (a raczej lujską łatę) optymalizacyjną, ptaszki ćwierkają o 15 lipca. Zobaczymy, co się wtedy zmieni.