Odpowiedz Posty: 19
Kontrolery i ustawienia
  • Izek

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Izek » 07 wrz 2014, 3:31

    WĄTEK USTAWIEŃ - WITAJCIE

    Obrazek



    Wszystko dotyczące kontrolowania wirtualnego bolidu z rzeczywistego świata :thumbup:



    Hej, jako iż Gruszmen potrzebował pomocy, dzielę się swoimi ustawieniami również z resztą, może podejdą. Kontrolerem jakiego używam jest G27, ale wydaje mi się, że większość kierownic Logitech dobrze sobie na nich poradzi. Wszystko znajduje się w załącznikach :-)
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 3:31 przez Izek, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Donislaw
    Posty: 2296
    Rejestracja: 09 lis 2011, 18:27
    Medale: 2
    Reputacja: 20
    Imię: Donislaw
    Hobby: Motoryzacja/Informatyka/Polityka
    Samochód: Mazda MX5/Mercedes W124
    uPlay: MDT_Donislav
    Steam ID: Donislav
    Xbox Live: Donislav
    Klub: Singiel
    Lokalizacja: Miatoszyn
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017
    Polubił: 191
    Otrzymanych polubień: 613
    Kontakt:

    [SETUP] Kontrolery i ustawienia

    autor: Donislaw » 07 wrz 2014, 8:28

    Potwierdzam , ustawienia są niemalże idealne :)
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    [SETUP] Kontrolery i ustawienia

    autor: Gruszmen » 07 wrz 2014, 12:39

    Dzięki z góry, Marcin. Jak będę przystępować do zabawy w AC to sprawdzę.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    [SETUP] Kontrolery i ustawienia

    autor: Courius » 28 lip 2015, 17:35

    Super ustawienia. Jeździ się na nich bardzo przyjemnie ;-)

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    [SETUP] Kontrolery i ustawienia

    autor: Siemkins » 30 sie 2015, 12:02

    Coś pod pada? :-)
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Izek

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Izek » 30 sie 2015, 16:35

    Dziś duży update, ale tylko pod kierownicę. Obiecuję Jacku, że przyjrzę się także padom. Tymczasowo liczę, że Sky Cię poratuje :thumbup:


    POSZUKIWANIE IDEALNYCH USTAWIEŃ, C.D.

    Obrazek


    Tym razem przygotowałem coś naprawdę przydatnego, a przynajmniej tak sądzę. Poradnik nie jest mojego autorstwa, wszystkie "och i ach" proszę kierować do użytkownika Atle Dreier, z oficjalnego forum Assetto Corsa. Pozwoliłem sobie jedynie zrelacjonować i przetłumaczyć wszystkie kroki potrzebne do uzyskania optymalnego dla naszych kierownic FFB. Co to znaczy optymalnego? Maksimum informacji, wyeliminowany clipping, zminimalizowany deadzone. Zapraszam.

    KROK I

    1. Pobieram aplikację "Wheel Check". Znajduje się w załączniku tego postu.
    2. Wypakowujemy, uruchamiamy, z menu rozwijalnego "Spring Force" wybieramy "Step Log2 (linear force test)" i czekamy, aż program przetestuje naszą kierownicę.
    3. Po teście udajemy się do "Moje Dokumenty", gdzie utworzony został plik "log2.csv".
    4. Otwieramy MS Excel. Importujemy dane z powyższego pliku pamiętając, aby w roli ogranicznika wybrać "spacja"; inaczej nie uzyskamy osobnych kolumn. Wybieramy wykres punktowy z liniami, wartością X w wykresie jest kolumna "deltaXDeg", podczasy gdy Y stanowi "force". UWAGA! Pamiętajcie, aby zamienić kropki na przecinki (kombinacja CTRL+H dla zaznaczonego arkusza).

    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek

    5. Procedurę powtarzamy dla kilku wartości "global gain" naszej kierownicy. Przykładowo rozpoczynamy od 50-60% i stopniujemy co 10%. Ja przeszedłem zakres 60-130%. Wyniki prezentuję na poniższym obrazku, z którego możemy wyciągnąć dwa wnioski. Po pierwsze, najbardziej liniowo moje G27 działa przy 90-100% ustawionego "global gain", posiada przy tym jednak spory luz w centralnym położeniu. Przy 110% bezwład jest znacząco ograniczony, jednak wykres jest bardziej poszarpany.

    Obrazek

    6. Z ciekawości dokonałem kolejnych 10 testów dla wartości pośrednich pomiędzy 100 i 110%, by sprawdzić, czy istnieje dobry kompromis pomiędzy liniowością działania, a względnie niską potrzebą używania "minimum force". Wybrałem opcję z niską wartością bezwładności, 108%. Oto wyniki w formie graficznej:

    Obrazek

    KROK II

    1. Wracamy do naszego obecnego ustawienia "gain" w grze i ustawiamy na 100%. Nieważne, co było wcześniej, teraz musi być 100%.
    2. Wgrywamy FFBClip, znajdziecie go w załączniku. Jest to normalna apka do gry, którą instalujemy jak wszystkie inne. Uruchamiamy w menu, a następnie w grze. Waszą ulubioną kombinacją auto/tor musicie pokonać min. 5 minut z włączonym programem w trybie main menu. Ja wybrałem 190EVO i Nordschleife (ze względu na charakter toru, właśnie ten polecam), dla pewności pokonując dwa okrążenia. Jedźcie w "attack mode", ale unikajcie wypadków, ponieważ zakłamią Wasz wynik. Szybko, agresywnie, ale czysto. Po ustalonym czasie apka wskaże Wam zalecaną wartość "gain" dla FFB w grze, którą ustawcie w menu.
    3. Wybieramy szybki pojazd bez ABS i udajemy się na Monza 1966. Rozpędzamy i hamujemy z blokowaniem kół, tak aby wytworzyć duże flatspoty. Po uszkodzeniu opon w powyższy sposób jedziemy normalnie. Powinniśmy czuć deformację w sposób ciągły: gdy jedziemy szybko, wolno, w zakręcie i na prostej. Jeśli tak nie jest, mamy do czynienia z tzw. "hardware clipping". W skrócie: Wasza kierownica nie jest w stanie przetworzyć otrzymywanego sygnału, ponieważ "jest go za dużo". Obniżcie "gain" do momentu, w którym będzie czuć uszkodzenia.

    KROK III

    Przyszedł czas na nowość w menu AC, czyli "minimum force". Jest to sprytny sposób na omijanie dziur w FFB naszych kierownic. Wracam do MS Excel na przykładzie moich ustawień. Do tej pory ustaliliśmy, że optymalną wartością "gain" sterownika jest 108%. Widać w tabeli i na wykresie, że poniżej pewnej wartości mamy "deadzone", tak więc poniżej pewnego progu efekty nie będą reprodukowane przez siłowniki.

    Obrazek

    Teraz wystarczy policzyć z proporcji dla Y wartości wykresu:

    10000 = 100% (maksymalna siła FFB)
    600 = x % (minimalna siła FFB)

    x = 6%

    Minimum force muszę ustawić zatem na 6%, aby każdy sygnał poniżej tej wartości został przetworzony na reakcję na kierownicy.
    Mamy w zasadzie już prawie wszystko.

    KROK IV

    Z tak połączonymi ustawieniami należy powtórzyć procedurę z FFBClip, również w trybie "main menu". Zwracamy uwagę na wartości "mild clipping" (dopuszczalne 1-5%) oraz "hard clipping" (im mniej tym lepiej, również kilka % dopuszczalne), a następnie cieszymy idealnie dobranymi "suwakami". Warto tę apkę zatrzymać, ponieważ w Assetto Corsa różnica w działaniu FFB, np. Miury i Z4 GT3, jest potężna i warto z jej pomocą dobrać siłę działania sprzężenia zwrotnego dla każdego z samochodów osobno (tryb "car setup").

    To tyle, dzięki za uwagę.
    Bonusowo screeny z moim aktualnym setem.

    Obrazek
    Obrazek
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, 16:35 przez Izek, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    [SETUP] Kontrolery i ustawienia

    autor: sky » 30 sie 2015, 23:27

    Ogólnie ściganie się na padzie to taki lekki masochizm, ale trzymaj moje ustawienia ;)

    Poza tym poradnik z oficjalnego forum, który wyjaśnia co jak zmienić, aby było lepiej ;)
    http://www.assettocorsa.net/forum/index ... ngs.11630/
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    ObrazekObrazek
  • Diego043
    Posty: 1
    Rejestracja: 20 gru 2016, 12:15
    Reputacja: 0
    Hobby: Karting
    Playstation Network: Diego043

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Diego043 » 20 gru 2016, 12:18

    Panowie czy jest szansa aby ktoś pomógl z ustawieniami ale na PS4 ? Nie ma tego dużo tak naprawdę .
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Courius » 20 gru 2016, 12:37

    Wszyscy gramy w Assetto na komputerach osobistych, ale jak podasz nam opcje, które potrafisz zmienić w opcjach sterowania, to jakoś sobie poradzimy. ;)

    Obrazek

  • K911

    Kontrolery i ustawienia

    autor: K911 » 20 gru 2016, 17:18

    Alan, rzeczywiście nie ma tego dużo.
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Obrazek


    Diego043 pisze:Panowie czy jest szansa aby ktoś pomógl z ustawieniami ale na PS4 ? Nie ma tego dużo tak naprawdę .

    Podaj nam informację odnośnie używanego przez Ciebie kontrolera to coś wymyślimy. :)
    Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 17:18 przez K911, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Hudy » 25 wrz 2017, 12:52

    Czy ktoś jest w stanie podrzucić jakieś dobre ustawienia w grze dla Logitecha G27/29?

    Izkowe mi się nie sprawdzają, a defaultowe są do bani. Chciałbym w końcu docenić AC, bo na razie jest tragedia i od rzuca mnie od tej gry.

    Porady typu "zmień kierownicę" radzę zachować dla siebie.
  • Awatar użytkownika
    Danmcrea
    Posty: 871
    Rejestracja: 12 lis 2011, 10:58
    Reputacja: 8
    Imię: Daniel
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Bełchatów
    Polubił: 63
    Otrzymanych polubień: 201

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Danmcrea » 25 wrz 2017, 13:44

    http://simrace.pl/forum/index.php/topic ... nik/page-2

    Trochę niżej znajdziesz ustawienia do G27 (post od K.A.R.R.), z ewentualnym poradnikiem jak sobie ogarnąć samemu tak by nie było clippingu itd
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Galapagos » 25 wrz 2017, 13:45

    Ja gram na takich ustawieniach pod G27
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Kontrolery i ustawienia

    autor: KatanaDriver » 25 wrz 2017, 19:23

    Standardowych zarówno w proliferze, jak i w grze, podczas ostrej jazdy 570 stopni obrotu, bo nie zamierzam biegać po gaśnicę i wydawać teraz pieniędzy na nową kierę. :P - Driving Force GT
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Kontrolery i ustawienia

    autor: Hudy » 25 wrz 2017, 19:35

    9 rok gram na 900 stopniach i nic nie spaliłem :)

    Dzięki Panowie :)
Odpowiedz Posty: 19

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Przejdź do