Odpowiedz Posty: 18
Wymiana oleju
  • Konieczność wymiany oleju silnikowego w aucie co 10k km/rok to Twoim zdaniem:

    prawda
    6
    33%
    prawda, ale nie do końca
    11
    61%
    bzdura
    1
    6%
     
    Liczba głosów: 18
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Wymiana oleju

    autor: Siemkins » 25 lis 2014, 14:34

    Zima za pasem to raz, problemy z forumowymi autami to dwa, zatem przy okazji mała ankieta.
    Jak uważacie, czy wymiana oleju w aucie co roku lub co 10k km to konieczność czy może nie brak w tym marketingu i reklamy producentów olejów i mechaników, dla których to prosty hajs, a wymiana co 2 lata lub np co 30k km tak naprawdę by niczemu nie zaszkodziła?

    Jakie jest Wasze zdanie? Co mówi Wasze doświadczenie jako kierowców i użytkowników aut?

    Ankieta z 1 opcją do wyboru, bezterminowa.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Onecanobi
    Posty: 152
    Rejestracja: 14 lis 2014, 15:06
    Medale: 1
    Reputacja: 1
    Imię: Tobi
    Hobby: Motoryzacja, sport, gry
    Samochód: A4
    :
    Championship on Asphalt
    Polubił: 12
    Otrzymanych polubień: 48

    Wymiana oleju

    autor: Onecanobi » 25 lis 2014, 14:57

    Moim skromnym zdaniem wymiana oleju co 10 tyś. km mija się z celem i jest to zabieg marketingowy, no chyba, że mamy auto które ,,szczególnie potrzebuje oleju" jak np. Mazda RX-8 czy Toyota MR2, wtedy trzeba przypilnować sprawy bardziej.

    Jeśli chodzi o Audi to taka wymiana oleju w moim mniemaniu powinna następować spokojnie co ok. 20 tyś km, z tym, że przy powyżej 10 tyś należałoby bliżej przyjrzeć się zabarwieniu i konstystencji tegoż specyfiku. Jeśli nie zrobiła się ,,maź" , nie jest on zbyt bardzo ,,przepalony" to można spokojnie wymienić bliżej 20 tyś.km i ja tak to widze.

    Są to dane na przykładzie Audi, gdzie producent zaleca wymiane oleju co 10-15 tyś. km
    Ostatnio zmieniony 25 lis 2014, 15:14 przez Onecanobi, łącznie zmieniany 3 razy.
  • adamsky73

    Wymiana oleju

    autor: adamsky73 » 25 lis 2014, 14:58

    Ta ankieta nie jest do końca w porządku, bo nie wie wszystkich autach wymienia się co 10 000. Są takie w których jest 15 000 a również niektóre diesle w których jest 30 000 według zaleceń producenta :problem:

    @up. Na oko to wiesz co sobie możesz? Na pewno nie oceniać właściwości oleju...
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Wymiana oleju

    autor: Siemkins » 25 lis 2014, 15:02

    Wszystko o czym piszesz mieści się w drugiej odpowiedzi ;-)
    Myślałem nad dodaniem 4ej - "bzdura, ale nie do końca", ale ostatecznie uznałem, że takie 3 też wystarczą.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • adamsky73

    Wymiana oleju

    autor: adamsky73 » 25 lis 2014, 15:06

    No to akurat co napisałem powinno się mieścić w odpowiedzi 1, a ankieta w tytule powinna zamiast 10 000 km mieć według zaleceń producenta :-D
  • Awatar użytkownika
    Source
    Posty: 1604
    Rejestracja: 07 lip 2012, 23:35
    Reputacja: 0
    Imię: Szymon
    Hobby: Rodzina
    Samochód: Audi
    Nick w TDU: [STRARS]Source
    Playstation Network: Czary93
    Lokalizacja: KOS
    Polubił: 35
    Otrzymanych polubień: 196

    Wymiana oleju

    autor: Source » 25 lis 2014, 15:48

    Jak dla mnie i tego sam się trzymam wymieniać między 10-15tyś km Jeśli auto robi duże trasy to wiadomo olej się rozrzedza i nie będzie odpowiednio smarował ale jak ktoś przez rok nie jest wstanie zrobić tych 10tyś km to i tak dla świętego spokoju profilaktycznie bym wymienił, nie są to duże koszta.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Wymiana oleju

    autor: Hudy » 25 lis 2014, 16:15

    Prawda, ale nie do końca.

    Tak jak już wyżej koledzy powiedzieli, zależy to od zaleceń producenta i sądzę, że warto się do nich stosować. Czy to marketing czy nie? Myślę, że my szaraczki się o tym prędko nie dowiemy. Chociaż już się przyznali, że mieszanie olei nie wpływa szkodliwie na silnik.

    Ale weźmy np taki olej mineralny - najgęstszy z możliwych. Tutaj moim zdaniem wymiana co rok lub co 10tysi to konieczność. Przy małych rocznych przebiegach (maks. 5k km, bo są i tacy) z tego oleju robi się galareta, która z olejem ma mało wspólnego. Olej ten ma właściwości uszczelniające i znajduje zastosowanie w wysłużonych już silnikach. Cruz, może przemyśl tę opcję? Druga sprawa. Głupotą jest twierdzenie, że przy przebiegach +200k km należy lać mineralny. Tak jak już wspomniałem liczy się kondycja silnika. Zalejesz mineralny, to możesz sobie tylko przyspieszyć proces starzenia, ale czasami wiadomo - idziemy po taniości. W zimę ten olej też się za bardzo nie sprawdza, bo z racji jego wysokiej temperatury zamarzania prędzej zgęstnieje niż syntetyki. Dlatego jak mamy zalany mineral i w zimę samochód ciężko pali, to nie należy się temu dziwić.

    Ale nie tylko mineralnych się to tyczy. Tak na dobrą sprawę każdy olej szybciej traci swoje właściwości jeżeli nie pracuje niż ten, który pracuje non stop. Mineral moim zdaniem sieje największe spustoszenie w silniku jak jest nieużywany, ale nie twierdzę że jest zły.

    Oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają właściwości płuczące i zmywają nagar, który się osadza w silniku. I przy tych olejach, zaryzykuję stwierdzenie, że jak przejeździmy więcej niż zaleca producent, to nic wielkiego się nie stanie, ale też nie można przeginać ;-)

    Tak czy siak, żaden silnik nie lubi bezczynności i rodzaj oleju nie ma tutaj znaczenia, a wychodzenie z założenia "W tym roku dużo nie jeździłem, to wymienię za 2 lata" uważam nie tyle co za głupotę, a niewiedzę, która może (oby nie!) trochę kosztować.
    Podobnie sprawa się miewa z przesiadką z minerala na półsyntetyk - jeżeli silnik się jeszcze nie przyzwyczaił do mineralnego i nie cieknie z niego jak napalonej nastolatki, to lepiej jest jeździć na półsyntetyku możliwie jak najdłużej.

    Ale to tylko moje zdanie :-)
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Wymiana oleju

    autor: Courius » 25 lis 2014, 20:35

    Prawda, ale nie do końca.

    Uważam, że przebieg na jednym oleju, jaki zalecają producenci samochodów, warto traktować jako maksymalny.
    Szczególnie trzeba zatroszczyć się silnikami z turbodoładowaniem - wszyscy dobrze wiemy jak się kończy jazda z turbiną, gdy ona sama nie ma odpowiedniego smarowania. Do tego dochodzą czynniki typu; czy auto jeździ tylko po mieście - jeśli tak, to warto skrócić interwały między wymianami oleju, a jeśli jeździmy po autostradach, poza miastem - to można dłużej pojeździć na jednym oleju.

    Ja w Passacie staram się zawsze wymieniać olej silnikowy zanim przejadę 15tyś km. na jednym oleju.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    Wymiana oleju

    autor: sky » 26 lis 2014, 17:05

    U mnie w zegarach jest dodatkowy bajer w postaci inspekcji. Wygląda to tak:
    Obrazek
    Tu na foto dziwnie wygląda bo te kwadraciki normalnie są zielone. Gasną one po kolei, aż wyświetli się przedostatnia żółta i napis 'oil service. Oznacza to, że trzeba zmienić olej. Z ciekawości teraz chciałem trochę później zmienić ole,j aby sprawdzić kiedy każe mi komp. Jeżdżę na co dzień głownie po obwodnicy, trochę korków a w nocy dynamicznie. Po przejechaniu 11,5k km pokazało mi wymianę. Podobno jest to uzależnione od stylu jazdy i takie tam. W sumie można by się tym kierować. Oprócz tego pokazuje inspekcję czyli kiedy trzeba sprawdzić płyny itp oraz osobno wyświetla kiedy wymienić płyn hamulcowy.
    Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 17:05 przez sky, łącznie zmieniany 2 razy.
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Wymiana oleju

    autor: Siemkins » 26 lis 2014, 17:16

    Mam ten bajer z service oil, a dodatkowo zapala się nawet kontrolka check engine. Całe szczęście da się ten servis wyłączyć, żeby nie denerwował.
    Dziś byłem wymienić olej. Tydzień temu zapaliła się ta kontrolka wraz z napisem, ale pokasowałem. Dziś przy wymianie dali mi nową zawleczkę, a na starej było napisane, że ostatnia wymiana była przy 132k, teraz do warsztatu przywiozłem 148,7, więc 15k z zapasem. A że idzie zima raz i że polatam tą polówką jeszcze pewnie do kolejnej zimy, to i tak bym wymieniał i tak, więc nie ma co żydzić, tym bardziej, że łącznie z olejem, wymianą i nowym filtrem zapłaciłem 98 zł.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    olosagaris
    Posty: 1635
    Rejestracja: 15 wrz 2013, 1:59
    Medale: 4
    Reputacja: 34
    Imię: olo
    Hobby: TDU/TC/Drivecenter
    Samochód: czerwony/niebieski/żółty
    uPlay: olosagaris
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 T.U.
    Polubił: 1592
    Otrzymanych polubień: 874

    Wymiana oleju

    autor: olosagaris » 01 sty 2016, 20:28

    Odp. 2

    Cóż.. wszystko zależy od silnika. Jego typu, rodzaju paliwa, wieku, pojemności, przebiegu i zaleceń producenta, które po coś jednak są. Swoje BMW jak kupiłem miało 164 tyś km. Pierwszy raz zmieniłem olej przy 178 tyś i zostałem zje*any przez ulubionego mechanika czemu tak późno :shh: Wlewam półsyntetyczny (dokładnie nie pamiętam jaki, mam to gdzieś zapisane). Rocznie mało jeżdżę bo mnie po prostu nie stać na to. Maksymalnie robię 12-14 tyś. W moim przypadku z parametrami jakie opisałem powyżej i biorąc pod uwagę fakt, że wolę raczej dynamiczną jazdę to zmieniam co max 11 tyś km. Im silnik jest starszy i przebieg rośnie to najlepiej robić to częściej niż chwilę po wyjechaniu z salonu. Biorąc pod uwagę kolejny-fakt przejeżdżanych km i to, że co tu ukrywać - głównie pozostaje w stanie spoczynku to w jak dobrym stanie by nie był znajduje ujście oleju. Tak więc dolewam litr co jakiś czas, dzięki czemu mogę pozwolić sobie na wymianę po nawet 12-14 tyś - czego i tak mój mechanik nie zaleca. Mając tak mały silnik nie jest to duży koszt bo łącznie za całą zabawę płace ~160 zł, bodajże 4-5 litrów + wymiana(za niektóre rzeczy wolę zapłacić innym).

    Jak się jeździ driving miss daisy to można sobie pozwolić na pewne ustępstwa. Mój egzemplarz E36 najlepiej reaguje na zmianę biegów pomiędzy 3,8-4,1 obrotów, czyli dość wysoko. Dlatego wymieniam olej co max 10 tyś. Sprawdzam poziom oleju co prawie każdą jazdę. O serce trzeba dbać nie zważając na koszty. Kolega np. zmienia olej co weekend, no ale i jazda jest inna niż do monopolowego po północy. W dieslu matki, nissan Y61, olej się zmienia co ok. 30 tyś km. Tyle, że to stary typ diesla - na przepalonym rzepakowym nawet pojedzie :lol:

    olo
    :gwizd:
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Wymiana oleju

    autor: Prince-Matt » 12 sty 2016, 1:45

    olosagaris dobrze pisze, to wszystko zależy od auta, silnik, wieku, przebiegu itd itp.

    W manualu Integry jest napisane że zalecają zmieniać co 6k km. Zmieniam co 5k, więc ciężko tutaj znaleźć tą jedyną prawdę/bzdurę.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    effen73
    Posty: 441
    Rejestracja: 07 sty 2012, 1:18
    Medale: 1
    Reputacja: 8
    Nick w TDU: effen73
    :
    Więcbork 2016
    Polubił: 111
    Otrzymanych polubień: 209

    Wymiana oleju

    autor: effen73 » 12 sty 2016, 11:53

    Dowiedziałem się tutaj ciekawego faktu z tego wątku - mało jeżdżony olej zużywa się szybciej.

    Sam zgadzam się z prawdą 10k km/rok.
    Obrazek
  • adamsky73

    Wymiana oleju

    autor: adamsky73 » 12 sty 2016, 12:51

    Kiedyś np. w dieslach Toyoty standardowo była wymiana co 6 lub 10 tys. km. Teraz wymyślili różne dodatki do olejów które mają wydłużać ich życie i się wymienia co 15 tys. Najciekawszy jest dla mnie temat skrzyń automatycznych - wymiana co 60 tys. km i to tylko w zasadzie 1/4 całego stanu oleju. Ciekawe czym to jest spowodowane że producent nie przewiduje nigdy wymiany całości oleju. Patrząc po parametrach to wydaje się to być podobny olej do tego w silniku, a w nim zalecają wymianę co rok nawet jak się wcale nie jeździ, a w skrzyni w zasadzie nigdy przez całe jej życie.
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    Re: Wymiana oleju

    autor: sky » 12 sty 2016, 14:12

    Tylko życie tej skrzyni jest ograniczone, ale dobrze wtedy klient kupi kolejny samochód ;)
    Głupotą jest wymiana części oleju, to tak jak Ci do dolewaja dużo do silnika i twierdzą że zawsze mają świeży. Zawsze w skrzyni pojawiają sie opiłki metalu, tylko wymiana całego da jakiś rezultat i zazwyczaj jesteśmy w stanie to odczuć.
    ObrazekObrazek
Odpowiedz Posty: 18

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Przejdź do