Odpowiedz Posty: 74
Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Courius » 01 wrz 2016, 13:06

    Donislaw pisze:Połowa Ibizy to była w FH1

    No chyba nie. :paluch:
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 13:06 przez Courius, łącznie zmieniany 2 razy.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Galapagos » 01 wrz 2016, 13:43

    Nie może być aż taka mała, bo gdzie te miliony graczy się pomieszczą, przecież zakorkują cała mapę.. :szalony:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: KatanaDriver » 01 wrz 2016, 15:10

    Pamiętajcie, że jak twórcy przy tworzeniu map, robią także parę sztuczek, by nam dać wrażenie wielkości. Przykład? Mapa z GTAV Wydaje wam się wielka? Tak naprawdę jest malutka. Jeżeli byśmy przejechali ją z średnią prędkością podobną do tej, co przejedziemy w FH1, daje nam to czas ok. 6 min. co czyni ją trochę mniejszą (w przypadku systemu dróg, bo jak wiadomo w FH1 po polu nie pojeździmy). Przykład starszego GTA. W San Andreas mapa jest o ok. połowę mniejsza od GTAV, a wydaje się taaaaka duża. :szalony:

    Składa się na to wiele czynników, których nie jestem do końca wstanie wyjaśnić, ale z pewnością jednym z tych składników jest po prostu sama mapa, a raczej to w jaki sposób staje się ona naturalna. W przypadku kiedy się idzie w ilość, a nie w jakość, przemierzając mapę, pojawia się (przynajmniej u mnie) efekt sztuczności. Jak bym jechał w jakimś "matriksie". System dróg, obszary, jak i obiekty aż ociekają nie realistycznymi elementami. Na przykładzie The Crew, dam przykład przechodni. Twórcy chcieli w ten sposób zwiększyć immersję, ale muszę napisać, że jest wręcz na odwrót. Patrząc na nie, widzę w tym więcej cyborga ni jeżeli człowieka. Chodzą bez celu, robiąc czasami jakieś czynności jak i poruszają się w sposób niezrozumiały wchodząc czasami na drogę. Może być to dla nie których śmieszne, ale najbardziej rażącą rzeczą jest to, że nie da się ich przejechać. :szalony: Nie piszę, że tak powinno być, ale jest w tym taki problem, że przy próbie rozjechania, ten efekt zsuwania się postaci, od razu zrzuca nas na ziemie przypominając "Jesteś w grze, w fikcyjnym świecie". Jest to główny podwód, dlaczego wielu deweloperów rezygnuje z implementacji pieszych, bo po prostu przejeżdżanie ludzi nie wpasowuje się w klimat ulicznych wyścigów. (No, chyba że jeździsz Mustangiem :lol: ) Takie moje odczucia, a gra ma więcej błędów związanych z mapą.

    Mapy GTAV i San Andereas porównane
    Ukryty tekst:
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 15:10 przez KatanaDriver, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2689
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 104
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 462
    Otrzymanych polubień: 651

    Re: Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Xarlith » 01 wrz 2016, 16:57

    Czyli, że im lepsze AI pieszych tym wrażenie większej mapy? :szok:
    Obrazek
  • adamsky73

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: adamsky73 » 01 wrz 2016, 17:31

    Pewnie, bo np. gdyby piesi zamiast latać bezładnie, zaczęli uprawiać sex albo bić się nawzajem to byś stał i się patrzył, a wielkość mapy nie miałaby znaczenia. Albo gdyby pieszy mógł Ci ukraść auto - na piechotę od razu mapa jest większa :lol: :rotfl:
  • Awatar użytkownika
    olosagaris
    Posty: 1634
    Rejestracja: 15 wrz 2013, 1:59
    Medale: 4
    Reputacja: 34
    Imię: olo
    Hobby: TDU/TC/Drivecenter
    Samochód: czerwony/niebieski/żółty
    uPlay: olosagaris
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 T.U.
    Polubił: 1591
    Otrzymanych polubień: 874

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: olosagaris » 01 wrz 2016, 18:17

    adamsky73 pisze:Sorry ale jeżdżąc w grze na zamkniętej przestrzeni (jak wielka by ona nie była) to w końcu jesteś na torze tylko dużym i o różnych konfiguracjach :lol: :rotfl:
    W sumie to cała Ziemia to wielki tor wyścigowy :-D


    To jeszcze dodałbym do tego cały Układ Słoneczny i Wszechświat, i już odchodząc od tematu gier to jakby nie patrzeć jesteśmy więźniami własnej podświadomości i wyobraźni :clap: W grach torowych jakby nie patrzeć to chyba jeździsz zawsze w tą samą stronę i za każdym razem tak samo lub podobnie żeby było lepiej... no chyba, że o czymś nie wiem :mrgreen: W TDU/TC zawsze możesz decydować dokąd i jak się udać. Przestrzenią nazwać to można, torem nie bardzo; no chyba, że się nie ogarnia różnicy pomiędzy odcinkiem a przestrzenią.. no to nie pomogę :think:
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 18:17 przez olosagaris, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: KatanaDriver » 01 wrz 2016, 18:32

    Może inaczej to zobrazuje w skrócie:
    Świat danymi elementami się wypełnia w solidną całość--->Świat wygląda naturalniej---->Wrażenie wielkości

    Wiadomo, że GTA to trochę inna liga, względem odtworzenia świata, ale takie "duperele" sprawiają, że mapa nie wydaje się taka mała na jaką wygląda. Oprócz elementów typowo przypisywanych dla mapy, są jeszcze inne zewnętrzne, budujące w naszej głowie wizję rzeczywistości świata. Im mniej jest ona wytrącana tym mniej nam się mapa nudzi. Im mniej nam się nudzi, tym bardziej wydaje nam się większa niż jest.
    Przechodzie w GTA - stoisz sobie na drodze i nagle słyszysz "Nice Car!", trafia się ktoś kto zrobi zdjęcie, ludzie siadają na ławkach, przeglądają witryny sklepów... Może nie zwracamy na to bez pośrednio uwagi, ale z tyłu głowy jesteśmy świadomi tego, że np. ktoś pochwalił nasze autko. To wszystko podświadomie na nas oddziałuje, tylko nie zwracamy na to uwagi. Przypomniał mi się filmik TVgry.pl o otwartych światach. Jednym z głównych czynników, na które projektant świata musi zwrócić uwagę to gęstość "POIsów". POI - Points of Intrest, po polsku punkty zainteresowań, są elementami mapy, które muszą być dawkowane w odpowiedniej ilości. Za mało sprawi, że świat stanie się nudny, za dużo daje efekt przytłoczenia. Jest tych elementów pełno, ale część, rzeczy możecie się dowiedzieć w poniższych filmikach. Zapraszam do oglądania. ;) "Istotą tego typu konstrukcji jest jest otwartość, a nie wielkość danego świata" ;)
    phpBB [media]

    Jak powstają otwarte światy w grach? [tvgry.pl]
    phpBB [media]

    GRY ZEPSUTE przez otwarty świat. Oto sandboksy na siłę [tvgry.pl]
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 18:32 przez KatanaDriver, łącznie zmieniany 2 razy.
  • adamsky73

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: adamsky73 » 01 wrz 2016, 18:58

    olosagaris pisze:W grach torowych jakby nie patrzeć to chyba jeździsz zawsze w tą samą stronę i za każdym razem tak samo lub podobnie żeby było lepiej... no chyba, że o czymś nie wiem :mrgreen:

    Dla Twojej wiadomości - większość torów ma kilka konfiguracji, więc faktycznie wszystkiego nie wiesz ;-) A ten wybór w TDU2 się kończył tym że i tak się jeździło albo wokół wyspy albo autostradą przez środek.
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 18:58 przez adamsky73, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    olosagaris
    Posty: 1634
    Rejestracja: 15 wrz 2013, 1:59
    Medale: 4
    Reputacja: 34
    Imię: olo
    Hobby: TDU/TC/Drivecenter
    Samochód: czerwony/niebieski/żółty
    uPlay: olosagaris
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 T.U.
    Polubił: 1591
    Otrzymanych polubień: 874

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: olosagaris » 01 wrz 2016, 19:08

    Ja w TDU2 znalazłem więcej dróg i przestrzeni, ale długo by opowiadać :]

    Teraz pozostaje czekać jak dużym jajem okaże się FH3.
  • Awatar użytkownika
    Xarlith
    Administrator
    Administrator
    Posty: 2689
    Rejestracja: 03 sie 2011, 14:58
    Medale: 8
    Reputacja: 104
    Samochód: Solaris
    Nick w TDU2: Xarlith
    uPlay: Xarlith
    Steam ID: Xarlit
    Xbox Live: Xarlit
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania
    DAKAR DAKAR
    Polubił: 462
    Otrzymanych polubień: 651

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Xarlith » 01 wrz 2016, 19:27

    KatanaDriver pisze:Przechodnie w GTA - stoisz sobie na drodze i nagle słyszysz "Nice Car!", trafia się ktoś kto zrobi zdjęcie, ludzie siadają na ławkach, przeglądają witryny sklepów... Może nie zwracamy na to bez pośrednio uwagi, ale z tyłu głowy jesteśmy świadomi tego, że np. ktoś pochwalił nasze autko. To wszystko podświadomie na nas oddziałuje, tylko nie zwracamy na to uwagi. Przypomniał mi się filmik TVgry.pl o otwartych światach. Jednym z głównych czynników, na które projektant świata musi zwrócić uwagę to gęstość "POIsów". POI - Points of Intrest, po polsku punkty zainteresowań, są elementami mapy, które muszą być dawkowane w odpowiedniej ilości. Za mało sprawi, że świat stanie się nudny, za dużo daje efekt przytłoczenia. Jest tych elementów pełno, ale część, rzeczy możecie się dowiedzieć w poniższych filmikach. Zapraszam do oglądania. ;) "Istotą tego typu konstrukcji jest jest otwartość, a nie wielkość danego świata" ;)
    Zgodziłbym się gdyby chodziło o grę RPG - GTA, Skyrim. Jeżeli świat jest dobrze zaprojektowany i naszpikowany contentem, to wcale nie musi być duży. Nie porównujmy gier typu GTA, gdzie wykonuje się questy do gier TDU podobnych aka MMOCarPG, MMOR.
    Gdy lecę 350km/h guzik mnie obchodzi co do mnie powie jakiś sztuczny człowieczek i jakie nowe zadanie mi przydzieli. Chcę jechać przed siebie i odkrywać nowe drogi. Raz mogę mieć ochotę pojeździć po autostradach, a raz po krętych górskich ścieżkach. Co mi z tego, że będę miał dużo różnych wyścigów, skoro wszystkie będą odbywać się po tych samych opatrzonych trasach. Jeżeli rozgrywka w FH3 ma tak wyglądać, że w czasie jednej sesji będziemy w stanie przejechać wszystkimi drogami, to ja wysiadam. TDU nie nudziło się właśnie dla tego, że dróg było na tyle dużo, że po 5-10 sesjach jazdy - każdorazowo po innych drogach - zaczynało się tęsknić za miejscami, których się dawno nie odwiedziło, ba!, tęskniło się za drogami już odwiedzonymi, a jeszcze mapa nie była odkryta w 100%.
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 19:27 przez Xarlith, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6693
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3844
    Otrzymanych polubień: 2099

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Courius » 01 wrz 2016, 20:11

    Sam bym lepiej tego nie zdefiniował. W Forzie Horizon głównym problemem był właśnie fakt, że większość wyścigów odbywała się na tych samych trasach. W godzinę gry byłem w stanie przejechać dosłownie wszystkimi drogami. I co z tego, że świat miał w sobie trochę tego, trochę tego jak był i jest cholernie nudny? Wszystkie drogi zdają się prowadzić tylko z punktu A do punktu B i nic więcej.

    Inaczej sprawa wygląda w obu częściach TDU. Tutaj sam objazd wyspy zajmuje minimum 40 minut, a gdzie te wszystkie pozostałe dróżki i ścieżki? To była prawdziwa różnorodność i uczucie wolności, tak cholernie dobrze przypominające rzeczywistość. Nawet po prawie 10 latach jeżdżenia po tej samej mapie i fotograficznej pamięci na temat jej ukształtowania czuć tą naturalność i swobodę, chcesz pędzić autostradami? Nie ma problemu, zjeżdżasz na jedną z autostrad i możesz godzinami po nich krążyć bez celu, albo zjechać pierwszym lepszym zjazdem i już masz dziesiątki nowych możliwości. W serii TDU ciągle masz wrażenie, że jesteś w innym miejscu. W Horizonie ciągle się ma wrażenie, że jesteś w tym samym miejscu. Co zabawne, póki co tylko The Crew ma coś lepszego niż TDU. Mapa, ogrom dróg, po których można beztrosko jeździć. Co by nie mówić, mapy TDU znam dosłownie na pamięć. Mapy The Crew nie mam zapamiętanej nawet w 50%.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    Galapagos
    Posty: 732
    Rejestracja: 28 lip 2012, 18:10
    Medale: 1
    Reputacja: 11
    Nick w TDU2: Galapagos2012
    uPlay: Prof.Dr.House
    Klub: BONITAS
    :
    Mixed Mode PVP
    Polubił: 461
    Otrzymanych polubień: 244

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: Galapagos » 01 wrz 2016, 20:24

    A co z The Crew? też od groma mamy dróg a jakoś wszystkim się znudziło (prawie wszystkim ).. Ja już nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz tam grałem.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: KatanaDriver » 01 wrz 2016, 20:57

    TDU pod tym względem, jest nie do przebicia. Problem jest taki, że Playground Games nigdy nie miał na celu zrobić dużej mapy. Nie wiem, czy silnik gry nawet na to pozwala. Jazda po mniejszej mapie, jest inna niż po ogromnej. Tutaj jeżdżąc po raz enty tą samą trasą, starasz się za każdym razem pokonać ją lepiej, testując nowo nabyty samochód. Tutaj, to jest jak przejażdżka po ulubionej okolicy, lub zabawa w parku rozrywki, testując to nowe auta.

    Jazda w TDU to jest podróż. Jedziesz mając ciągle drogę przed sobą odkrywając wielki świat relaksując się przy ulubionej muzyce.

    Z jednej strony, nie możecie być zdziwieni, bo Horizion od pierwszej części skupiał się na zabawie samymi samochodami, a nie na samej jeździe. Wierzono, że mapa będzie na tyle duża, by mogła zastąpić TDU, niestety marzeniem jest tak wielka car lista wraz z mapą i multum opcji do zabawy wraz z ogromną mapą. Z drugiej strony Playground Games idzie w dobrym kierunku i za 2 lata, prawdopodobnie mapa będzie jeszcze większa, przy czym poprzednie funkcje zostaną. ;)
  • adamsky73

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: adamsky73 » 01 wrz 2016, 20:59

    Kurde a pomyślcie sobie jak by byłą gra w której mapa ciągle ewoluuje - jak w prawdziwym świecie. Jechałeś w poniedziałek i nic nie było a w piątek roboty drogowe i nowe domy wybudowane. Albo policja z suszarką za zakrętem i punkty karne. Przesadzisz parę razy i ban z gry na 3 dni :-D
  • Awatar użytkownika
    KatanaDriver
    Posty: 1326
    Rejestracja: 28 sie 2013, 20:40
    Medale: 2
    Reputacja: 44
    Imię: Kamil
    Hobby: Tworzenie Wideo
    Samochód: Nissan 350z
    Nick w TDU2: lolak55
    Klub: Brak
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016
    Polubił: 792
    Otrzymanych polubień: 773

    Mapa - rozmiar w stosunku do innych gier

    autor: KatanaDriver » 01 wrz 2016, 21:19

    Problem The Crew jest właśnie wspomniane prze zemnie odczucie rzeczywistości. Świat w TC jest naprawdę źle odtworzony. Mapa jest duża, ale wszelkie uliczki, zachowanie przechodni, jakość budynków, powtarzalność rzucających się w oczy obiektów jak i sam system dróg daje wrażenie, że tak naprawdę jesteś resorakiem w świecie stworzonym z tekturki, lub klocków lego, a nie człowiekiem w rzeczywistym samochodzie.
    TDU bazuje na rzeczywistych drogach, które zostały poprowadzone 1:1, dodatkowo 90% to teren niezurbanizowany. Człowiek na drzewka nie zwraca uwagi, ale na sklepiki, stacje benzynowe i ogólne punkty charakterystyczne już tak. Co z tego, że stoi w danym miejscu pomnik, jak w okręgu 20 km jest pustka. Zbyt często się zdarza wrażenie, jak byś był ciągle w tym samym miejscu. Potrafiłem się czasami zgubić w miastach, bo tak do siebie podobne były uliczki. :P
Odpowiedz Posty: 74

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 13 gości

Przejdź do