Po przegranych 45 godzinach w Need For Speed mogę napisać coś więcej
Nie będzie zbyt kolorowo
Fizyka, auta i przeciwnicy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość ustawień auta przy użyciu rożnych suwaków, Dzięki temu możemy dostosować auto do swoich wymagań i stylu jazdy. Nasze bryki mogą pięknie ślizgać się podczas driftu albo trzymać się drogi podczas sprintów. Każde auto wymaga innego ustawienia, nie ma jednego idealnego ustawienia dla wszystkich aut. Budując kilkuset konne potwory nie da się jeździć nimi bez ustawień.
Wizualnie auta po tuningu to czyste motoryzacyjne porno
Auta wyglądają obłędnie. Dla wielu aut do wyboru mamy markowe i znane części bodykitu. Niektóre modele aut maja swoje indywidualne dedykowane zestawy.
Niestety nie każde auto ma kilka zestawów części wizualnych do wyboru a są też auta, które w ogóle ich nie mają. W innym przypadku (czyt. Ferrari) jest tak, że auto nie ma opcji zmiany felg
Przeciwnicy w grze to kosmici. Popełniają błędy tak jak my z tym, że im dogonienie nas potrafi zając krótką chwilę nawet po tym jak zaliczą bardzo poważny wypadek, natomiast my już tak szybko ich nie dogonimy (najbliższa aktualizacja ma to naprawić, tylko po co były testy beta skoro po uwagach graczy tego nie naprawili), chyba, że będą mieli kolejny wypadek co im się zdarza. W kwestii doganiania nas pomijam już fakt, że my jedziemy 1100 konnym Nissanem GTR a przeciwnik na przykład 500 konnym Nissanem 240 SX
Podsumowując - balans jest do bani ale to ma być niby poprawione w najbliższej aktualizacji, tylko co z tego jak sporo osób ukończyło już wątek fabularny.
Wypadki potrafią być irytujące. Przy zderzeniu bocznym z przeciwnikiem przy prędkości 250 km/h nic się nie dzieje ale przy lekkim otarciu się o ścianę z tą prędkością mamy filmik z mega karambolu z naszym udziałem
Po takiej akcji stawia nas na koła i raz musimy rozpędzić się o zera a innym razem wracamy do prędkości przy której doszło do wypadku
Muzyka i dźwięki w grze. Słyszałem każdy utwór po kilka razy i zdania nie zmienię - muzyka jest świetna pomimo, że nie wszystkie utwory to moje ulubione gatunki muzyczne. Utwory są w przemyślany sposób pogrupowane i dopasowane to tego co w danej chwili robimy. Inne kawałki lecą gdy się ścigamy, inne gry konkurujemy w drifcie, inne gdy lansujemy się po mieście a jeszcze inna muza leci gdy grzebiemy przy swoich autach będąc w garażu
Auta w grze brzmią niesamowicie
Fani tuningu mechanicznego będą w tuningowym raju, każda najmniejsza część zamontowana w silniku czy układzie wydechowym zmienia brzmienie naszej bryki. Dla przykładu powiem, że mamy spory wybór turbosprężarek i każda z nich daje inne brzmienie
ta sama turbina zamontowana w BMW M4 brzmi inaczej niż w Nissanie R34.
Strzały z wydechu to muzyka dla moich uszu a żeby było ciekawiej twórcy gry zadbali nawet o to, że inaczej strzela auto 400 konne niż 800 konne.
Zadbano nawet o takie smaczki, że po zamontowaniu car audio nasza klapa bagażnika wpada w delikatny rezonans kiedy leci muzyka z mocniejszym basem
Online i gra ze znajomymi. W tej kwestii Need For Speed trochę kuleje. Ciężko jest dołączyć do zabawy z kumplami a dzieje się to dlatego, że gdy rozpoczynamy zabawę i jesteśmy sami na mapie to gra sama dorzuca nam 7 przypadkowych graczy. Tak koledzy, dobrze liczycie, bo w grze jednocześnie może być tylko 8 graczy online.
Jednak jest sposób aby do zabawy zaprosić znajomych ale nie powinno to się odbywać tak, że gracze muszą wykazywać się sprytem i szybkością. Dokonujemy tego w ten sposób, że jak włączmy Need For Speed to jesteśmy sami na mapie i szybciutko puszczamy zaproszenie do znajomych. Jak się uda za pierwszym razem to okej ale jak nie to próbujemy aż do skutku
Współzawodnictwo podczas wspólnej zabawy online jest skopane (albo ja jeszcze czegoś nie odkryłem). Do pojedynku (np. drift) możemy wyzwać/zaprosić tylko jednego znajomego, nie znalazłem opcji abyśmy współzawodniczyli w kilka osób jednocześnie a szkoda.
W menu widnieje nieczynne okienko z wiadomością "Dostępne wkrótce" Może tutaj coś się zmieni na lepsze
Policja. W tej grze to jakiś żart
Powodem jest to, że mają do dyspozycji dwa rodzaje radiowozów czyli Ford Crown Victoria i Dodge Charger. To zdecydowanie za słabo w porównaniu do demonów ulicy, które budujemy
Na plus zasługują blokady policyjne. Raz są to drewnienia barierki, które najzwyczajniej możemy staranować, jednak potrafią nieco wyhamować naszą prędkość a innym razem są to zapory betonowe, które są nie do pokonania i jesteśmy zmuszeni do zawrócenia się. Kolczatki oczywiście też są i trzeba dobrze wpatrywać się w drogę aby na nie nie wpaść, bo na samych felgach za daleko nie uciekniemy.
Ścigające nas radiowozy są tak słabe, że 200 konnym autem uciekniemy im bez większego wysiłku
Co należy poprawić i dodać. Lakiernia- nie możemy przybliżyć się kamerą aby dokładniej i bardziej szczegółowo wykonać oklejanie aut.
- brakuje możliwości zrobienia lustrzanego odbicia po drugiej stronie auta
- brakuje modyfikacji podstawowych kształtów. Brak pochylania jak i skali przez co nie możemy dać drugiego identycznego kształtu, wszystko roimy "na oko"
- z kolorami jest tak samo, nie ma żadnej widocznej skali, przez co kolory kolejny raz dobieramy na czuja
- brak oddzielnej tablicy do tworzenia naklejek (świetnie jest to rozwiązane w Forza Motorsport) i brak możliwości ich zapisania
- tylko 50 slotów do zapisania projektów aut gdy w grze aut jest już więcej
- brak możliwości przesyłania projektów do znajomych. Wyobraźcie sobie sytuację, że tworzycie team ze znajomymi, chcecie mieć wspólny projekt charakterystyczny dla waszej ekipy i na chwile obecną każdy musi malować sobie sam
- nie ma możliwości malowania zacisków hamulcowych
Auta- brak manualnej skrzyni biegów
- brak widoku z wnętrza kabiny co w dzisiejszych czasach i dostępnej technologii to śmiech na sali
- brak sortowanie aut
- brak sortowania części (przy wyborze felg, których jest bardzo dużo to bardzo kłopotliwe)
- do wyboru mamy sporo bardzo szybkich aut ale tak naprawdę nie ma gdzie na dłuższą chwile nimi pojeździć przy maksymalnej prędkości
- brak swapów silnika gdzie to w świecie tuningu to bardzo ważny element
- tylko kilka aut ma możliwość podmiany świateł. Szkoda, że w autach z otwieranymi światłami nie ma możliwości zrobienia sleepera
Online- nie widać czy dani gracze są ekipą czy też nie
- brak prywatnego lobby
Fabuła i inne elementy gry- zdecydowanie za krótka fabuła. Wystarczy kilkanaście godzin aby ją przejść.
- kupimy każde auto, zobaczymy jakie ma możliwości i co dalej
- zdecydowanie za mała mapa. Jestem w stanie zrozumieć, że sprzęt (konsole) ogranicza możliwości ale zawsze można to rozwiązać jak w Test Drive Unlimited 2, że przenosimy się na kolejną mapę, która najzwyczajniej nam się wczytuje
Jest jeszcze sporo bugów, których zdecydowana większość została już zgłoszona.
Podsumowując to gra wizualnie jest świetna, auta, tuning, widoki robią wrażenie i... to tyle. Pierwszy zachwyt grą nieco przygasł
Na spokojnie czekam jaki będzie obiecywany rozwój gry. Zanim to jednak nastąpi to większość ludzi pozbędzie się gry aby jeszcze dostać za nią dobra kasę.