Hm..
Wspominam jak za dzieciaka, miałem tyle lat, że już nie pamiętam dokładnie, to samochody zabierałem z gabinetu ojca i się nimi bawiłem. Były to BMW 850i firmy Maisto i Dodge Viper R/T Bburago - kiedy jeszcze ich modele miały na spodzie napis Made in Italy. Z kredek, długopisów i in. tworzyło się ulice. Ktoś z Was też tak robił? Pamiętacie?
Jako, że mam rodziców 100-procentowych konserwatystów to pierwszy komputer dostałem dosyć późno. Pod koniec podstawówki albo na początku gimnazjum. Jak miałem jakieś 12-13 lat.. czasy GTA 3.
Test Drive Unlimited to było spełnienie marzeń motoryzacyjnej rozrywki.
Jaka byłaby wymarzona gra wyścigowa? Na pewno powstała by na podwalinach tego tytułu.
Oahu (może i cały archipelag Hawaii), Ibiza, Ocho Rios, USA kontynentalne wraz z Alaską, Japonia (Tokio, Osaka), Europa (Wlk. Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania).. a moze i Polska? po co się ograniczać? Dobra, niech będzie i cała Europa. Pomijając Rosję. To dziki kraj. Miejsce to jeden z dwóch najważniejszych, ów, aspektów tego wymysłu, wymarzonej gry wyścigowej.
Żeby się zbytnio nie rozczulać zamieszczam podstawową, wymarzoną, listę samochodów, które przychodzą mi do głowy w tymże momencie:
- Pagani Huayra :p;
- Abarth 500, 750, 850;
- AMC Javelin;
- Ariel Atom;
- Ascari Ecosse;
- Audi Quattro, S3, S4, RS 4, RS5, R8;
- Buick Riviera '65, LeSabre '59;
- Bugatti EB 110 SS, Veyron SS;
- Brabus Rocet S;
- Bentley Mulsanne '83, 2010;
- De Tomaso Vallelunga, Pantera, Mangusta;
- DeLorean DMC-12;
- Dodge Viper R/T 10, Charger 383 Magnum, '69 426 HEMI, Challenger R/T '70, RAM 1500;
- Chevrolet Bel Air '59, Camaro SS '67/2012, Chevelle SS '69, Corvette C1, C4, C6 ZR1;
- jakiś Caterham;
- BMW Z1, Z4, Z8, 507, M3 (E30, E36, E46), 735i, 750 Li (E38), M1 (E26), M5 (E34), 850 CSI (E31);
- Gumpert Apollo;
- Jaguar XJ6, XJS, XJ12, XJ220;
- Jeep Grand Cherokee WJ;
- Lambo, Ferrari (wszystkie), Pagani, Koenigsegg;
- Lotus Esprit, Etna, Europa S;
- Maserati 3500 GT, BiTurbo, GranSport, GranTurismo;
- McLaren F1(GTR?);
- Land Rover I, II, III, Defender ('90) Disco II, Range Rover Classic;
- Nissan 200 sx - s13, s14, s15, 300ZX, 350Z, 370Z, Skyliny r32, r33, r34, GT-r r35, Patrol;
- Mitsubishi 3000 GT, Lancer EVO I, VIII, X, L200;
- Subaru Impreza WRX STI, BRZ;
- Toyota Supra, Corolla ae86, FJ Cruiser, Hilux, Land Crusier J40, Mega Crusier (taki japoński hummvee)
- Shelby SSC Aero;
- Saleen;
- Renault Alpine 110 (znośny Francuz);
- Morgan Aeromax;
- Rolls - Royce.. hmm. Silver Shadow '80;
tak mniej więcej, raczej mniej
Pod wieloma względami ta gra byłaby połączeniem możliwości bohatera z serii GTA i samochodowej jej części z TDU. Z GTA można było by zaczerpnąć szczegółowość życia głównego bohatera/avatara. Jak to rozumieć? Nie ograniczać się tylko i wyłącznie do poruszania postacią po pomieszczeniach typu dom i garaż. Biorąc za przykład TDU 2:
- 100% możliwości poruszania się po domu i jego najbliższej okolicy/ w jego obrębie;
- możliwość wyjścia z samochodu w każdym miejscu świata, rozbudowanie perspektywy patrzenia bo wszystko zależy od punktu odniesienia. Możliwość zrobienia słodkiej foci za pomocą rozbudowanego, wbudowanego edytora foto.
Z TDU 1 zagarnąć to co najważniejsze, co najbardziej zachwycało graczy w tejże grze? Fizyka jazdy? Z TDU 2 kasyno. Tylko nie na jakiejś wydumanej wyspie, nie twierdzę, że była zła czy coś. Raczej coś. Hmm, Monte Carlo? Vegas? a może Makau?
Kasyno jako druga możliwość robienia kasy w grze. Najlepiej z tym defektem w TDU 2. Bug podwójnych zer w ruletce. Kto wie o co biega ten wie.
Dla fanów jednośladów można by umieścić ich "kilka". Sam za nimi nie przepadam, i się nie znam, ale... Aprilia, BMW, Benelli, MV Agusta, Ducati, Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Honda, Harley-Daivdson, Indian, Moto Guzzi, Triumph,... coś mogłoby się znaleźć z tych marek.
------
Świat finansowania produkcji współczesnych gier nie wiele się różni od branży filmowej. Ktoś ma 100 mln dolców na wstępne programowanie? Huh, wszystko co ogranicza człowieka, aby wynieść z głowy w świat realny te wszystkie wspaniałe myśli to tylko i wyłącznie brak środków pieniężnych. Sam co nieco o tym wiem, huh.
W etapie postprodukcji wysoką siłę głosu powinni mieć gracze. Za podzielenie się swoimi wnikliwymi uwagami zostaliby nagrodzeni jakimś free DLC na start. Cena produktu początkowego + comiesięczna niewysoka opłata od każdego aktywnego gracza w celu ciągłości rozbudowy produktu i gwarancji pisemnej (najlepiej notarialnej) o tym, iż koniec działania produktu nigdy nie nastąpi. Cyferki dopiszcie sobie Sami. Co miesiąc dodawanie kilku pojazdów (dodatków) w cenie comiesięcznej opłaty. Ich wybór powinien zależeć od wyboru graczy w wyniku np. sondażu.
Otwarty, prosty w obsłudze kreator do tworzenia własnych pojazdów, przede wszystkim, ale i również czegokolwiek co mógłby sobie każdy gracz wydumać; np. przeniesienie drzewa z ogrodu w realnym świecie do ogrodu w grze.
To tyle. Tak na szybko. Ojej, jak coś sobie przypomnę/wymarzę to dodam.
olo
PS: gdy marzenie się spełni to wciąż nim będzie?