Odpowiedz Posty: 237
sky - BMW E36 qp 320i
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: sky » 29 lis 2014, 16:34

    Wiesz 6 cylindrów ;-) Wchodzi 6,5l a że uszczelniacze zaworowe już nie trzymają jak powinny, to troszkę oleju wciąga. 10l valvoline wystarczyło akurat na wymianę i późniejsze dolewki. Wychodziło dolewki ok 300ml na 1000km. Na jakimś syfnym lotosie czy mobilu, który był na początku nawet nie chcę liczyć ile znikało oleju. Ten ma wyższą temp (50), zobaczymy czy będzie coś lepiej ;-)
    Zauważyłem, że pierwszą dolewkę zrobiłem po 3500km, potem im olej starszy/bardziej przepracowany tym bardziej zaczynał znikać. Ale nie przejmuję się, naprawa z robocizną kosztuje tyle co słupek silnika 2,5 więc szkoda kasy. Książka pisze, że powyżej 1l na 1000km trzeba remont robić ;-)
    ObrazekObrazek
  • Izek

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: Izek » 29 lis 2014, 20:17

    Widzę rzędówki BMW też lubią pływać w oleju, ja mam cylinder mniej, a i tak zalewam prawie 7 litrów. Do tego 7,5 do skrzyni, ale to już na szczęście wypada rzadziej zmieniać niż silnikowy. Jaki olej zaleca Ci producent? Może na mineralny czas przejść, bo nie wydaje mi się, żebyś w silniku generował temperatury pod lepkość 50 czy 60 ;-)
  • adamsky73

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: adamsky73 » 30 lis 2014, 2:44

    To typowe u Niemców. Ja mam mniej oleju w V8 :-D
    A co do lepkości i temperatury to przecież BMW są znane raczej z przegrzewania silnika a nie niedogrzewania, więc da radę. Tylko spalanie wzrośnie ;-)
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: sky » 30 lis 2014, 9:15

    Izek dla naszych warunków pracy niby zaleca 10w40, ale dużo osób lało 5w30. Nie ma mowy o żadnym mineralnym - morderstwo dla R6 w bmw! Kumpel w nowszej generacji silnika M54 ale 3 litry leje 10w60 castrola i spełnia swoją misję, ale po dupie czasem to auto dostaje strasznie ;)
    Zresztą olej ten polecił mi kumpel mechanik, stosował takie oleje w przypadku nie trzymających uszczelniaczy i z reguły była poprawa. Olej się spala podczas hamowania silnikiem lub pracy na jałowym. Dajesz w palnik nie ubywa oleju ot rozwiązanie ;-)
    A co do spełnienia warunków temp, jak pisał Adam, silniki te nie lubią przegrzewania. A że często korzystam z pełnego wachlarza obrotów, myślę że nic nie będzie. Serio, lepiej eksperymentować niż naprawiać. Nawet zmieniając sam słupek silnika na taki sam, wydam mniej niż na wymianę głupich uszczelniaczy u siebie ;-)
    Ostatnio zmieniony 30 lis 2014, 9:15 przez sky, łącznie zmieniany 2 razy.
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: RaFaL » 30 lis 2014, 14:11

    Poza tym lać mineralny i kręcić do końca ? Nigdy :) Już lepiej zostawić taki jaki jest i dolewać litrami :-P
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    Cruz
    Posty: 1488
    Rejestracja: 10 sie 2014, 13:24
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Marcin
    Samochód: Lepszy Fiat niż z buta ślad :D
    Nick w TDU2: Cruz9483
    Klub: kiedyś był.
    Lokalizacja: Świdnik
    :
    DAKAR
    Polubił: 183
    Otrzymanych polubień: 981

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: Cruz » 30 lis 2014, 14:39

    No faktycznie sporo oleju wchodzi. U mnie też gdzieś około 3,2 litra trzeba było wlać. No ale nie ma się czemu dziwić, w końcu to 6 garów jest. :)

    P.S Może pyknąłbyś jakieś nowe fotki np. jak spadnie śnieg? Bardzo podoba mi się Twoje E36 i chętnie zobaczyłbym je w zimowej scenerii. :-D
  • Izek

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: Izek » 30 lis 2014, 18:28

    Mnie się zawsze wydawało, że lepkość jest związana z projektowaną temperaturą pracy, a ta nie wiem jak wygląda w BMW, stąd pytanie. Przegrzewanie się długich rzędówek to problem też i Mercedesa, one jednak spokojnie na gęstym oleju pracują, ale też mineralny mineralnemu nierówny.
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: sky » 01 lut 2015, 0:35

    W sezonie ceny idą w górę, więc już teraz zaopatrzyłem się w nowe opony na przód. Chciałem szersze i niższe więc Barumy 205/50 ustępują miejsca dla najwyższego modelu Nexenów N'Fera SU1 215/45. Z tyłu mam poprzedni najwyższy model czyli N9000 z którego jestem zadowolony ;-) Teraz trzeba sprzedać Barumy coby parę złotych odzyskać.
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 01 lut 2015, 0:35 przez sky, łącznie zmieniany 2 razy.
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: Gruszmen » 01 lut 2015, 0:48

    Shit! Też wypadałoby porozglądać się za oponami na przód ale aktualne fundusze na to nie pozwalają. Na przód pójdą takie same co mam na tyle, czyli
    Bridgestone RE050A.
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: Siemkins » 23 lip 2017, 17:54

    Sky, sporo Cię w komentarzach innych autek, a u Ciebie taka cisza? Trzeba to naprawić, opowiadaj :-)
    A może już #tylkotiry?
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: sky » 25 lip 2017, 11:14

    Tiry jeszcze nie, ale niedługo ;-)

    Hmm, co do beemki to po prostu robi się co trzeba, albo co cieszy ale jakoś motywacji do dokumentowania tego brakuje. Przez ostatnie dwa lata kilka rzeczy się zrobiło.
    Opony z powyższego postu poleciały w kosz, niefortunnie wpadłem w dziurę i wyszedł na jednej guz. A że nowa ma 2mm więcej niż ta która ocalała to niestety musiałem kupić kolejny raz na przód nowe gumy. Tym razem wróciłem do Baruma, nowy model Bravuris 3 215/45/17 w dobrej cenie, po 250zł :-D
    Wydech przeszedł modyfikację, wyleciała strumienica i na jej miejsce wpadł zamiennik katalizatora. Końcowy też musiał zniknąć, ładnie wyglądał ale był za głośny w środku (z zewnątrz był mimo wszystko mega...). Wpadł więc ori końcowy z 2,5.
    W hamulcach się działo, ale jest poprawa. Z przodu wymiana klocków znów na ATE (pierwsze wytrzymały 50kkm co uważam za sukces), tarcze dalej wyglądają jak nowe, dalej polecam :thumbup: Dodatkowo trochę tłoki były zarudziałe więc zostały oczyszczone i nasmarowane. Z tyłu okazało się, że klocki odkleiły się od blachy, mimo że były do połowy zużyte. Włożyłem miękkie Valeo, tak samo wyczyszczone i nasmarowane tłoki, nowy płyn Textar i... szok, samochód po rozgrzaniu tarcz staje niemal dęba. Zawsze mi się wydawało że są za słabe hamulce, a teraz są idealne :thumbup:
    W instalacji lpg wtryskiwacze skończyły swój żywot. Jak na budżetowe Valteki wytrzymały mega długo bo 70kkm, ale ja dbam o instalację co się odwdzięczyło. Założone zostały wtryskiwacze AC i do tego inny kolektor dolotowy z nawiertem pod wtryski w odpowiednim miejscu. Wtrysków teraz nie widać, silnik nie opiera się o rozpórkę a samochód o wiele lepiej jedzie na lpg, tak samo jak na Pb. Koszt 600zł, który odrobił się jakieś... 50kkm ;-)
    Z zewnątrz jak wspomniałem wcześniej jest tylko inny tłumik, reszta bez zmian. Za to w środku jest mała. Kierownica, która była wytarta u góry całkiem się przetarła. Znalazłem w dobrych pieniądzach świeżo obszytą kierownicę trójramienną :-D

    Poza tym to przybywa km, nic się nie psuje (nie mylić ze zużywaniem), ale z racji wieku w kilku miejscach pojawia się rude. Nie mam za bardzo ochoty bawić się w reperaturki i malowania, więc albo zeżre całkiem co zajmie mu jeszcze bardzo długo albo się to ogarnie za rok. Chyba że sprzedam, ale biorąc pod uwagę ile jest warty to chyba wolę go zajeździć. Za dużo kasy i serca w niego poszło żeby oddać za bezcen :think:

    Znajdę chwilę to zrobię zdjęcia tego co zostało zmienione ;-)
    Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 11:17 przez sky, łącznie zmieniany 1 raz.
    ObrazekObrazek
  • Awatar użytkownika
    sky
    Posty: 1428
    Rejestracja: 12 lis 2011, 11:16
    Reputacja: 5
    Samochód: BMW E36 320i QP
    Klub: Telcontar_PL
    Polubił: 589
    Otrzymanych polubień: 398

    sky - BMW E36 qp 320i

    autor: sky » 27 lip 2017, 10:35

    Obiecane fotki.
    Kierownica
    Obrazek

    Tutaj zmieniony kolektor z wtryskami od dołu (silnik brudny, ale to nie jest perełka na zloty, tylko daily ;-) )
    Obrazek

    Tłumik, jak pisałem ori z pomalowanymi końcówkami na czarno (taki kupiłem i nie mam ochoty zmieniać)
    Obrazek Obrazek

    Tak u mnie wyglądają tarcze ATE PD po 60kkm, szacun za wytrzymałość i jakość. Wiele osób narzeka że w E36 biją tarcze a mi nie ;-) Tyle że ja piasty pod tarcze czyściłem osobiście papierkiem od 60 do 2000 :panzielony:
    Obrazek

    I kilka zdjęć, żeby nie było że sprzedałem, rozbiłem lub zaniedbałem :-D
    Obrazek Obrazek

    I na koniec zdjęcie na którym widać jak ładnie na biało świecą żarówki H1 TUNGSRAM SPORTLIGHT BLUish +50%, w nocy jest ogromna poprawa, tak samo w deszczu. Polecam bo koszt śmieszny :thumbup:
    Obrazek

    A w bonusie próba dźwięku, ale taka delikatna. Fajnie brzmi na pełnym ogniu z zewnątrz, ale to sam nie nagram więc innym razem :-P
    phpBB [media]
    Ostatnio zmieniony 27 lip 2017, 10:35 przez sky, łącznie zmieniany 2 razy.
    ObrazekObrazek
Odpowiedz Posty: 237

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości

Przejdź do