ZARYS HISTORYCZNY
Mercedes W124 jaki jest, każdy widzi. Produkowany w latach 1984-1997 (w zależności od wersji nadwozia) pojazd klasy średniej wyższej o bardzo bogatej gamie silników - rozpiętość mocy w przedziale 75-326 KM. Zmodyfikowane AMG i Brabus dobijały do 510 KM wyciąganych z potężnego V12 7.3L (ten sam silnik z późniejszych CLK-GTR i Pagani Zonda). Samochód ikona: jakości, niezawodności, wygody, taksówkarskiego rzemiosła. Lista wyposażenia była długa i obejmowała między innymi: pełną elektrykę (lusterka, fotele, kolumnę kierowniczą, szyby, rolety, szyberdach), podgrzewanie i pompowanie siedzisk, klimatyzację automatyczną, lusterko wsteczne fotochrom, komputer pokładowy, telefony satelitarne i inne technologiczne szczyty lat osiemdziesiątych. Większość z nich to obecnie bardzo drogie rarytasy. W prowadzeniu stateczny i poprawny. Da się nim jechać agresywnie, ale na każdym kroku czuć, że tego nie lubi. Zawieszenie stworzono bardziej z myślą o komforcie, przez co prawdziwy potencjał tych samochodów odczuwa głównie pupa po dalekiej wojaży. POM to także jego żywioł.
MÓJ EGZEMPLARZ
Moje auto opuściło fabrykę w 1994 roku i 31 maja trafiło do dilera w Monako. Pod maską klekocze drugi z topowych diesli: OM602.962, 2497 cm3 pojemności, 5 cylindrów, 10 zaworów. Legitymuje się mocą 93 kW/126 KM i 231 Nm momentu obrotowego, co w połączeniu z 4-biegową skrzynią automatyczną i 1470 kg masy własnej przekłada się na akceptowalne 12,3s w sprincie do setki. Wyposażenie wynikające z rozkodowanego numeru nadwozia:
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
291 airbag for front passenger
airbag for front passenger (с 01.10.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
538 automatic antenna and front loudspeaker - without radio set (model 500SEC with loudspeaker only) (с 01.10.1989)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
826 866 Technical changes of modelling year 1995 (с 01.01.1994 по 19.10.1997)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
ZDJĘCIA - ZAKUP
Bierna k. Żywca, 2007 rok. Fotografie z ogłoszenia.
ZDJĘCIA - OKRES 2007-2014
Przez długi czas auto niczym się nie wyróżniało:
- felgi 15" z kołpakiem
- atrapa zmieniona na aftermarketowy Avantgarde
- uzupełnione braki, np. brakującej zaślepki w zderzak
- korekta nieudolnej naprawy prawej prowadnicy
Z czasem doszedł tuning z epoki i kilka smaczków:
- wycieraczki reflektorów
- kierunkowskazy USDM
- felgi RH Topline 17x8J 205/45 przód, 17x9J 225/45 tył
- sprężyny obniżające Weitec
Aczkolwiek zdarzały się przykre momenty:
- jedna wycieczka do rowu (jeszcze mi listwy źle pomalowano)
- jedna stłuczka w mieście
I tak dotrwaliśmy jakoś do 2014 roku.
Auto większość z tego czasu stało, podupadło technicznie i wizualnie. Zapadła decyzja o sprzedaży..
... która jak się domyślacie, jednak w czyn nie przeszła
ZDJĘCIA - ODBUDOWA
W okresie lipiec-listopad zeszłego roku:
- przeprowadzono remont blacharski
- auto dostało nowy lakier
- zakonserwowano wrażliwe miejsca woskiem hydrofobowym
Z uwagi na wypadek i konieczność zakupu nowego daily remont trochę się przeciągnie, ale będę raportować o postępach
CIĄG DALSZY NASTĄPI