Odpowiedz Posty: 10 Strona 1 z 1
1992 Peugeot 205 1.1 XL
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 30 mar 2017, 9:53

    Dźbry :) Na prezentację Mondeo przyjdzie jeszcze czas, a póki co wrzucam swojego Puga 205 ;)

    Samochód wyprodukowano pod koniec 1992 roku, pierwsza rejestracja w kraju to początek 1993 - nie jest to więc o dziwo fura sprowadzana z zagranicy. Silnik 1.1 na gaźniku, według dowodu rejestracyjnego (a raczej jego wtórnika, któryś z poprzednich właścicieli zagubił oryginał...) 60 koni, ale o ile mi wiadomo, silniki TU1 na gaźniku miały raczej 54-55 KM. Skrzynia manualna, 4-biegowa. ;) Do tego ręczne ssanie. :D

    Auto kupiłem na spółkę z kolegą - nie planowaliśmy tego, ale "tak wyszło". Pierwotnie mieliśmy zamiar kupić bardzo rzadki wóz, Opla Corsę B Cabrio - zresztą egzemplarz, który oglądaliśmy, był jedynym jaki w życiu widziałem na żywo... niestety był po prostu obleśny, na czele ze spleśniałym wnętrzem. Nie chciało nam się "wracać z niczym" i w okolicy wyhaczyliśmy 205. Kupiliśmy w zbyt wysokiej cenie, zwłaszcza że auto było w marnej kondycji, ale nie zabolało nas to aż tak, jako że każdy dał po połowie kasy ;)

    Ostatecznie po paru miesiącach kumpel uznał, że chętnie by się już auta pozbył. Jako że ja akurat uznałem, że drugi wóz mi się przyda, to "odkupiłem udziały". :)

    Od strony wizualnej auto jest niestety słabe - na szczęście nie ma jakiejś poważnej korozji (tylko ogniska w paru miejscach, ale żadnej perforacji), ale poprzedni właściciele niezbyt o nie dbali. Na nadwoziu jest mnóstwo wgniotek od gradu, zderzaki są zamontowane na jakichś ordynarnych śrubach - przynajmniej solidnie. Szczytem było to, że gdy filtr powietrza wymagał wymiany, to... jakiś imbecyl po prostu uciął 90% wkładu, zostawiając niemal samą obudowę.

    No ale nic to, auto robi kolejne kilometry, nie sprawiając póki co większych problemów. Z najważniejszych spraw, które zostały do tej pory zrobione:
    - ogarnięcie silnika i innych dupereli w komorze silnika (m.in. planowanie głowicy, nowe uszczelki, kilka nowych poduszek silnika i skrzyni, nowe uszczelniacze zaworowe, olej wymieniony za pierwszym razem na półsyntetyk 10W40, obecnie syntetyk 5W40 Valvoline MaxLife, nowy płyn hamulcowy i chłodniczy, gaźnik wymieniony na inny w lepszym stanie, nowy akumulator, naprawa rozrusznika itp.),
    - ogarnięcie hamulców (z przodu nowe tarcze - klocki miały bardzo dużo "mięsa", zostały tylko przeszlifowane, wyregulowane hamulce z tyłu, w tym ręczny który ma nowe linki),
    - wymiana kierownicy na wygodniejszą i ładniejszą trójramienną z lepszych wersji 205 (seryjną wożę w bagażniku ;)),
    - wstawienie środkowych kratek nawiewu (ta wersja 205 ich seryjnie nie miała),
    - zakup opon zimowych Uniroyal MS Plus 77 145/80 R13,
    - normalne zamocowanie tablic rejestracyjnych w ramkach (były wcześniej przynitowane do zderzaka...),
    - wstawienie radioodtwarzacza - dorwałem nówkę sztukę, leżak magazynowy... dorzucili mi nową, zafoliowaną kasetę Roxette :D
    - wywalenie starych opon letnich (2x Dębica Passio, 2x Kumho PowerStar 758, 175/70 R13 czy coś w ten deseń) :D

    Z grubsza tyle, niedługo kolejny przegląd z wymianą oleju (ponownie będzie ten Valvoline) i filtrów. Muszę się też rozglądać powoli za półosiami, bo niestety stukają przy skręconych kołach. Będą też kupowane nowe opony letnie. Dość pilne jest też ogarnięcie układu chłodzenia, bo w korku auto ostatnio pokazało, że potrafi się trochę przegrzewać.

    Co do samej wersji - XL nie oznacza tu, że to jakieś powiększone nadwozie ;) Peugeot dla wersji 3-drzwiowych stosował oznaczenia zaczynające się od "X", dla 5-drzwiowych - od "G". Czyli auto w tej samej specyfikacji, ale z dodatkową parą drzwi, miałoby oznaczenie GL. XL/GL to wersja "druga od dołu", niżej była jeszcze XE/GE. Ta ostatnia oferowana była tylko z gaźnikowym, 45-konnym silnikiem 1.0, w wyposażeniu nie miała praktycznie nic. Mój XL w porównaniu do XE ma dodatkowo: szersze opony (XE miało szerokość gum 135!), zegarek (niedziałający :D), reflektory na żarówki H4 (XE miało chyba na R2), licznik przebiegu dziennego oraz listewki ochronne nadwozia. Inwencją poprzedniego właściciela było pomalowanie seryjnych kołpaków na czarno, ale wygląda to nawet nieźle (przynajmniej z daleka). Lakier to metaliczny Gris Futura.

    Do tego auto ma ciekawy szyberdach "Solar" - jest w nim... bateria słoneczna, która w bardzo gorące i słoneczne dni (pewnie kiedyś także w mniej gorące i słoneczne :D) potrafi... uruchomić mały wiatraczek w obudowie szyberdachu ;) Podejrzewam, że to rozwiązanie wymyślono po to, żeby przy upałach w aucie nawet na postoju była jakaś mała cyrkulacja powietrza (choć nie zauważyłem, żeby było to szczególnie skuteczne) :D Na pewno ta bateria słoneczna nie zasila żadnych urządzeń pokładowych - po pierwsze, takich poza zegarkiem nie ma :D a po drugie, widać że szyberdach jest "osobną całością", nie wychodzą z jego obudowy żadne przewody.

    Samochód kiedyś miał też alarm i centralny zamek (w drzwiach nadal są siłowniki), ale instalacja elektryczna to generalnie straszny burdel. Aż dziw, że wszystko pozostałe działa. ;)

    No, ale dość gadania, parę fot :) Na większości są jeszcze stare numery rejestracyjne, ale na koniec wrzucam coś z nowymi, adekwatnymi :D Zdjęcie wnętrza jeszcze bez kratek nawiewu na środku i z seryjną kierownicą.

    Obrazek Obrazek
    Obrazek Obrazek
    Obrazek Obrazek
    Obrazek Obrazek
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 9:53 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    effen73
    Posty: 441
    Rejestracja: 07 sty 2012, 1:18
    Medale: 1
    Reputacja: 8
    Nick w TDU: effen73
    :
    Więcbork 2016
    Polubił: 111
    Otrzymanych polubień: 209

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: effen73 » 30 mar 2017, 23:38

    O widzę, że sztandarowa opcja Audików jedynych takich na Allegro występowała również w 205 :thumbup: Też się naczytałem, że to sztuka dla sztuki, a mimo nawiewu wnętrze wciąż będzie nagrzane. Gratuluję wozu, jest coś nieuchwytnego w autach z tego okresu. Mój kolega przewiózł mnie VW Polo Coupe z końca lat 80. - to już naprawdę swoisty wehikuł czasu :okularnik:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 31 mar 2017, 8:24

    Polo z lat 80. nigdy nie jeździłem, ale... śniło mi się, że miałem takie Coupe z początku lat 90. :D

    Ten szyberdach to szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czy był zakładany fabrycznie czy dopiero u dealera, ale o dziwo nic nie cieknie i cieszę się, że go mam. Mimo, że jest tylko uchylany, to w upały daje naprawdę dużo, przestaje przeszkadzać brak klimatyzacji. :)
  • Awatar użytkownika
    Donislaw
    Posty: 2296
    Rejestracja: 09 lis 2011, 18:27
    Medale: 2
    Reputacja: 20
    Imię: Donislaw
    Hobby: Motoryzacja/Informatyka/Polityka
    Samochód: Mazda MX5/Mercedes W124
    uPlay: MDT_Donislav
    Steam ID: Donislav
    Xbox Live: Donislav
    Klub: Singiel
    Lokalizacja: Miatoszyn
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017
    Polubił: 191
    Otrzymanych polubień: 613
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: Donislaw » 04 kwie 2017, 8:22

    Fajny Youngtimer Jak to mawiają "Gardze plastikiem , jeżdżę klasykiem" :)
  • adamsky73

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: adamsky73 » 04 kwie 2017, 9:25

    Ech te wspomnienia :-)
    Pierwsze auto którym przekroczyłem 160 km/h. Ale to było w czasach kiedy niektórzy stąd jeszcze nie byli nawet w planach :-D
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 04 kwie 2017, 20:40

    Donislaw pisze:"Gardze plastikiem , jeżdżę klasykiem" :)

    Hehe, tyle tylko, że każda 205 to plastik-fantastik, niezależnie czy to taka bieda-wersja, czy GTI lub Rallye :mrgreen: Ale ja kocham (niemal) wszystkie auta, nie tylko youngtimery ;)

    adamsky73, ja tym też rozpędziłem się do prędkości rzędu 155-160 km/h, ale to już był szczyt możliwości, przynajmniej na aktualnych ustawieniach gaźnika :mrgreen: W każdym razie, mimo że to jeden z najsłabszych silników w gamie 205 (były jeszcze 1.0, a także starsze "leżaki" 1.1), to dynamika jest naprawdę zadowalająca.

    Muszę tylko ogarnąć układ chłodzenia, bo Pug ostatnio coś lubi łapać temperaturę - mam podejrzenia, że chodzi albo o zapchaną jakimś syfem chłodnicę (nie wierzę, by ktoś choć raz ją wypłukał od tego 1993 roku), albo o niewłączający się wentylator chłodnicy (przy czym tutaj chcę zacząć o sprawdzenia, czy jest jakiś odpowiedzialny za to bezpiecznik, a jeśli tak - to czy nie jest uszkodzony).

    Dzięki panowie! :thumbup:

    A na koniec jeszcze dwie fotki ;)

    Obrazek

    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 20:40 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: Siemkins » 04 kwie 2017, 21:49

    Fotki jak z Ibizy z TDU 2 ze "starego miasta" :)
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 04 kwie 2017, 22:17

    W TDU2 niestety nie grałem (pomijając jakieś 10 minut u kumpla na konsoli), więc niezbyt mogę się do tego odnieść ;)

    Zdjęcia robione były w miejscowości Zalesie w woj. opolskim, ten budynek to stary dworzec kolejowy. Pojechałem tam z kumplami myśląc, że to nadal jest taka ruina jak jeszcze ze 3 lata temu, ale ktoś to chyba kupił i remontuje :)
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 18 lip 2017, 23:39

    No żesz jasna cholera, umknął mi moment, kiedy "wskoczyło" 150 tysięcy kilometrów przebiegu :D

    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 18 lip 2017, 23:39 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    1992 Peugeot 205 1.1 XL

    autor: FrogsterPL » 03 kwie 2018, 13:22

    Czas Peugeota się u mnie kończy (opłaty są do 25 i 27 kwietnia, na pewno nie będę ich przedłużać), ale postanowiłem go "uwiecznić" i z okazji 1 kwietnia opisać na blogu, w stylu artykułów z prasy motoryzacyjnej z przełomu lat 80. i 90. :D Jeśli ktoś byłby zainteresowany lekturą, to zapraszam :-)

    https://v8supercharged.blogspot.com/201 ... t-205.html
Odpowiedz Posty: 10 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości

Przejdź do