Od razu i na początku powiem, że plany co do nowego auta były troszkę inne, planowałem odłożyć jeszcze troszkę pieniędzy do wakacji i kupić sobie również golfa tylko w nieco innej wersji, niestety Roverek się o tym dowiedział - szczwany lis, i postanowił się popsuć. Mianowicie poszła pompka sprzęgła. Tak więc postanowiłem, że czas trochę odpocząć od napraw i wiecznego ładowania kasy w niego, byle pierdoła, najmniejsza usterka powoduje, że koszta naprawy to minimum 1000PLN. Nie przedłużając, oto i jest on !
Volkswagen Golf 1.4TSI 150KM, DSG, 7-stopniowa
Odebrany dzisiaj z salonu Krotoski-Cichy
Wersja wyposażenia: Highline Lakier: czarny "Deep" perłowy Felgi: Dijon 7J x 17 Wnętrze: Sportowe fotele ergoActive (regulacja elektryczna i masaż)
Wyposażenie wersji Highline:
Ukryty tekst:
Klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 2-strefowa Pakiet "Czujnik deszczu" Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą z funkcją Tiptronic Wersja 5-drzwiowa Poduszki powietrzne czołowe z przodu, deaktywacja poduszki pow. pasażera, poduszka kolanowa kierowcy Obudowy lusterek i klamki lakierowane w kolorze nadwozia ESP - system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania XDS - blokada mechanizmu różnicowego Szyby elektrycznie sterowane z przodu i tyłu Funkcja automatycznego włączania świateł z funkcją "Leaving home" i "Coming home" Parcie tylnej kanapy dzielone (60/40), podłokietnik, miejsce na napoje, otwór do przewożenia długich przedmiotów Klimatyzacja "Climatronic", regulowana automatycznie, 2-strefowa Oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przoduLusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane Oświetlenie wnętrze "Ambiente" Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne Podłokietnik z przodu ze schowkiem i dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT System rozpoznający zmęczenie kierowcy Reflektory przeciwmgielne z przodu, z funkcją statycznego doświetlania zakrętów Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach Poduszki boczne dla pasażerów z przodu, kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu Dźwignia zmiany biegów obszyta skórą System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu 5XJ Gniazdo 12 V w bagażniku Czujnik deszczu Fotel kierowcy i pasażera, sportowy Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
Wyposażenie dodatkowe:
Ukryty tekst:
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, lusterko po stronie kierowcy asferyczne - Rekuperacja - odzyskiwanie energii podczas hamowania - System radiowy "Composition Media" z 5 calowym monochromatycznym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3 - System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju - Szyby elektrycznie sterowane z przodu i z tyłu (dla wersji 5 drzwiowej) - Wspomaganie układu kierowniczego, elektromechaniczne, zależne od prędkości samochodu - Gniazdo zasilające 12V w bagażniku - Komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - funkcja wyświetlania informacji z systemów asystujących, audio, nawigacji oraz telefonu - Tempomat - Oświetlenie ambiente - Obręcze ze stopu metali lekkich "Dover" 6,5K x 16 - Opony 205/55 R 16 - Koło zapasowe stalowe
Sportowe fotele ergoActive (regulacja elektryczna i masaż) - Fotel kierowcy i pasażera, sportowy - Szuflada pod fotelem pasażera z przodu - Fotel kierowcy z regulacją wysokości, odległości, kąta nachylenia siedziska i oparcia oraz podparcia ud - Fotele przednie, podgrzewane - Regulacja odcinka lędźwiowego, elektryczna dla kierowcy z funkcją masażu, mechaniczna dla pasażera - Tapicerka siedzeń "New York", wykończona skórą "Vienna"
Pakiet "Business" - System "Park Pilot" - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia - Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
Reflektory bi-ksenonowe Top ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED - Dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów - Kontrolka poziomu płynu do spryskiwaczy - Spryskiwacze reflektorów - Reflektory bi-ksenonowe (światła mijania i drogowe) ze światłami do jazdy dziennej LED
Aktywny tempomat ACC (do 160km/h) z Front Assist - system automatycznej regulacji odległości Front Assist - funkcj zatrzymania samochodu (tylko dla samochodów z DSG) - fukcja awaryjnego hamowania przy niskich prędkościach (do 30km/h)
System nawigacji satelitarnej "Discover Media" - dla pakietu "Business" - obsługa za pośrednictwem 6,5-calowego, kolorowego ekranu dotykowego z czujnikiem zbliżeniowym - radio z odtwarzaczem CD, MP3, WMA oraz zewnętrznym gniazdem AUX-IN i USB - czytnik kart SD x2 - 8 głośników - instalacja telefoniczna (bluetooth) - Mapa europy - Gniazdo USB oraz AUX-IN - Car-Net: guide & Inform Basic (bezpłatnie przez 3 lata): komunikaty drogowe online, import celów online, wyszukiwanie celów specjalnych online, stacje benzynowe, wiadomości, parkingi, moje cele specjalne (POI), pogoda, raport o stanie samochodu
Obręcze alumioniowe "Dijon" - 4 obręcze ze stopu metali lekkich 7J x 17 - opony 225/45/ R 17 - sportowe zawieszenie - dojazdowe koło zapasowe - śruby kół z zabezpieczeniem antykradzieżowym "Thatcham"
Pakiet "Techniczny" dla autoalarmu - Reflektory bi-ksenonowe Basic (światła mijania i drogowe) - tylne światła w technologii LED - komputer pokładowy "Premium" z kolorowym wyświetlaczem TFT - oświetlenie tablicy rejestracyjnej w technologii LED - system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu Keyless Access
Volkswagen Safe+ - dodatkowe 24 miesiące; maksymalny przebieg 80000km
W gratisie do auta dostałem jeszcze komplet opon zimowych i gumowe dywaniki. Na razie tylko takie zdjęcia, bo póki co cieszyłem się samochodem i nie w głowie mi było robienie "sesji"
I taki fajny bajer
Ukryty tekst:
Taka fajna przypominajka po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi
Trochę "ciemnych"
Póki co zrobiłem tylko 300km i stwierdzam, że mimo iż to tylko 1.4, ale 150KM + DSG = bajka. Sam prawdę mówiąc nie byłem przekonany co do tego silniczka, ale zbiera się żwawo, przy wyprzedzaniu też nie ma najmniejszych problemów, czy to 1 auto, czy kilka. Jak to dalej będzie się sprawowało zobaczymy, czas pokaże.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 22:32 przez Mimi, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Świetne auto, świetny silnik (tylko wymagający odpowiedniej pielęgnacji), świetne wyposażenie Teraz musisz kupić kabel vcds i pobawić się bajerami Na pewno możesz (o ile już nie jest aktywowany) uruchomić staging i domykanie szyb w deszczu, dobrze, że do 'szpery' nie dopłacałeś bo w ponad 90% nowych vagów z esp da się to włączyć kablem miast dopłacać 4k pln.
Zazdroszcze magla, po kablu w każdym można uruchomić wspomaganie takie jak w gti/r ale w Twoim przy odrobinie odwagi można wgrać aktywne wspomaganie z TTRS i cieszyć się takim samym czuciem drogi i przełożeniem jak w małym audi
Co do silnika, polecam wylać od razu to co fabryka wlewa i zainwestować w conajmniej motula i nie słuchać ich bajek o dłuższym terminie wymiany oleju 5w30... Dla tych silników gwarancją niezawodności jest dobry olej 5w40, interwał wymiany 10 max 15 tysięcy kilometrów i dobrej jakości paliwo
Oczywiście Hudy ma rację w sprawie gwarancji Grzebanie z maglem musi poczekać
Ale samo podpięcie pod komputer nie jest rejestrowane przez auto. Większość rzeczy w których można namieszać jest poblokowana kodami dostępu, grube mieszanie we wspomaganiu odpada ale zmiana charakterystyki np. na taką jaką ma GTI/R nie jest problemem, to po prostu wybranie predefiniowanego trybu. To samo ze Stagingiem lub domykaniem szyb podczas deszczu, jeśli obsługa serwisowa jest normalna to często sama nawet proponuje włączenie tych funkcji lub można ich o to poprosić
To samo ze zmianą oleju, 5w40 to także właściwy olej, można powiedzieć nawet, że właściwszy ale vw na nim nie zarabia, zarabia na jednostkach które się mocniej zużywają i trzeba je naprawiać, dlatego właśnie promuje 5w30 i wymianę co 30.000km w aucie z turbosprężarką... 5w40 ma normalny interwał serwisowy czyli 10-15.000km i jest bezpieczny dla tak wysilonej jednostki. Natomiast nie polecam wymieniać na Castrola którego proponują w ASO, jak to już tutaj na forum poruszaliśmy wielokrotnie, bardzo zasyfia silnik
To dziwne... Jeśli olej spełnia wymagane normy to nie powinni odmówić, chyba, że chodzi o to, że to oni muszą skądś załatwić aby na pewno olej był oryginalny, ale to wtedy też nie powinni odmawiać...
U mnie po 100.000 zalewanych Castrolem (5w40) zalepił się napinacz łańcucha. Na szczęście Motul przeczyścił na tyle pozostałości po Castrolu, że napinacz się odwiesił i nie trzeba było wymieniać łańcucha z napinaczem...
Oglądałem R-kę w variancie w salonie, chciałem wziąć ją taką jak stała na miejscu, a nie konfigurować samemu, no ale wyszło jak wyszło. Nie żałuję.
BeliarPL pisze:Co do silnika, polecam wylać od razu to co fabryka wlewa i zainwestować w conajmniej motula i nie słuchać ich bajek o dłuższym terminie wymiany oleju 5w30... Dla tych silników gwarancją niezawodności jest dobry olej 5w40, interwał wymiany 10 max 15 tysięcy kilometrów i dobrej jakości paliwo
Właśnie nie mogę. Mam dożywotnią gwarancję mobilności, nie mogę nic sam kombinować, nawet zmieniać oleju poza ASO, ani na inny niż leje VW, bo ją stracę.
BeliarPL pisze:Oczywiście Hudy ma rację w sprawie gwarancji Grzebanie z maglem musi poczekać
O ile się doczeka jakichś modyfikacji Już zapowiedziałem w salonie, że za 4 lata w salonie ma stać R-ka, przyjeżdżam i wymieniam
Co do komputera to na razie jeszcze nie mam kabla. 1-go jadę do pracy wracam ok 7-go i tak muszę zajechać do ASO bo mieli gumowe dywaniki tylko na przód, więc muszę odebrać tylne i porozmawiam w sprawie komputera, a i tak muszą coś "naprawić", bo gry wrzucam bieg wsteczny lusterko powinno się obniżyć, ale tego nie robi - mimo włączonej funkcji w ustawieniach
Ładnie
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 15:26 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Na koniec jeszcze warto wspomnieć jakie ubytki w baku powoduje jazda Golfem 1,4 TSI z DSG. Jeśli będziemy cisnąć go w trybie Sport, to oczywiście silnik swoje „wypije”, ale podczas normalnej jazdy (bez szaleństw, ale też bez eco-drivingu) wyniki są bardzo przyzwoite. W mieście musimy liczyć się z 7,5-8,5 litrami spalonej benzyny na 100 kilometrów. Jazda poza miastem na drogach z ograniczeniem do 90-100 km/h poskutkuje śladowym spalaniem w granicach 4,5-5,5 litra (wtedy bardzo często włącza się funkcja eco, a samochód odłącza 2 cylindry). Jazda po autostradzie z prędkościami 120 km/h to spalanie rzędu 5,5-6,5 litrów, a gdy osiągniemy dopuszczalną prędkości 140 km/h, to komputer wskazuje 7,5-8 litrów. Powyżej robi się już znacznie mniej ekonomicznie, ale nawet „Das Auto” praw fizyki nie przeskoczy
Mimi pisze:Co do komputera to na razie jeszcze nie mam kabla. 1-go jadę do pracy wracam ok 7-go i tak muszę zajechać do ASO bo mieli gumowe dywaniki tylko na przód, więc muszę odebrać tylne i porozmawiam w sprawie komputera, a i tak muszą coś "naprawić", bo gry wrzucam bieg wsteczny lusterko powinno się obniżyć, ale tego nie robi - mimo włączonej funkcji w ustawieniach
Jakby co to uderzaj na priv, oryginalny kabel kosztuje 2,000zł ale jest fajna wersja od cioci z chin za mniej niż 200
Sam nie mam tak rozbudowanego modułu drzwi ale z tego co się rozczytywałem to nie wiem czy za pierwszym razem nie musisz nauczyć auta jak chcesz aby to lusterko się obniżało. Również sprawdź pozostawiając przełącznik lusterek na prawym lusterku. Tak też może zaskoczyć
Straszna kaszana z tym olejem, ale jak masz go zostawić w rozliczeniu to przez 4 lata nic się Tobie nie zepsuje.. Ale później będzie masakra i nowy 'szczęśliwy' klient będzie narzekał :/ Wymuś chociaż wymianę co 15.000 a nie 30.000
I czekam na eRkę
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 17:36 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
@Siemkins, prawdę mówiąc co do trybu sport to nie wiem, bo użyłem go może ze 2 razy, łącznie na pewno nie dłużej niż minutę Spalania nie sprawdzałem, ale teraz komputer pokazuje coś w okolicach 6,7l/100km, miasto - trasa 65%/35%. Przejechanych ok 440km i pół zbiornika (zbiornik 50l). Czy u mnie jest tryb dwu cylindrowy to nawet nie wiem, nigdy mi się to nie włączyło.
@BeliarPL, wertowałem trochę instrukcję obsługi i też to wyczytałem i poustawiałem tak jak kazali i niestety nic z tego. Też czekam na eRkę, ale to jeszcze, jeszcze, chyba, że coś mi odbije
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, 18:04 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Do Poznania na spokojnie, praktycznie 110/120 km/h, z powrotem cały czas but, 160-180 km/h z budzika nie schodziło (nie licząc terenu zabudowanego). Można śmiało stwierdzić - jest ekonomiczny
Ostatnio zmieniony 31 gru 2016, 16:48 przez Mimi, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
W vagu fajne jest to, że prawie wszystko można zepsuć/rozregulować i również naprawić, ewentualnie potrzebny tylko kabelek i laptop już kilka razy bawiąc się adaptacjami zepsułem sobie esp i inne pierdoły ale również sam sobie ponaprawiałem