Odpowiedz Posty: 148
Volvo V50 2.0D
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Volvo V50 2.0D

    autor: Hudy » 20 cze 2017, 14:39

    Nie wiem jak to jest u Ciebie i reszty, bo niedawno sobie przeczytałem, że komputery np. Mercedesie się koryguje do realnego zużycia :eh: I tak np. jeżeli komp mi ostatnio pokazał 5.8l, a wg dystrybutora wyszło ponad 8l, co by się niestety pokrywało ze wskazówką od paliwa (istnieje jeszcze możliwość, że stacja nas robi w ch...), powinienem jechać na korektę komputera pokładowego.

    Od zawsze trochę sceptycznie podchodziłem do tych komputerów, a teraz to już w ogóle im nie wierzę.
    Wg mnie najbardziej miarodajne jest tankowanie do pierwszego odbicia, najlepiej na tej samej stacji co pełne 100, 200km, bo mało kto wie, że paliwo z Shella ma w sobie jakiś dodatek, który sprawia, że nalewane paliwo się tak nie pieni jak u pozostałych. Ostatnio zalałem do pełna na Orlenie, zrobiłem 105km po obwodnicy, z prędkościami nie większymi niż 120/h, podjechałem na Shella dolać do pełna i weszło 9l :mrgreen:

    Mimo wszystko życzę, żeby Twoje wskazania pokrywały się z rzeczywistymi :)
    Ostatnio zmieniony 20 cze 2017, 14:41 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
  • adamsky73

    Volvo V50 2.0D

    autor: adamsky73 » 20 cze 2017, 15:26

    Przecież teraz komputery biorą dane z układu wtryskowego, który chyba wie ile wtrysnął paliwa?
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Volvo V50 2.0D

    autor: BeliarPL » 20 cze 2017, 17:02

    Tak, tylko, że często jest skorygowany do lepszych wyników niż tych realnych :) Do tego jak dużo stoimy to komputery się lubią pogubić i źle przeliczyć wynik na stówkę. Dlatego właśnie w dzisiejszych kompach można sobie to po kablu korygować, w gufrze nie musiałem bo pokazuje praktycznie jak w rzeczywistości ;) Betonowa dycha :mrgreen: Jak jeżdżę ostrzej to 11-12 i tego się trzyma, nigdy nie dobiłem na 55 litrowym baku do 600km jak i nigdy nie zrobiłem mniej niż 450 :P
  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: Anioł Stróż » 22 cze 2017, 11:41

    Szczerze to nie przyszlo mi do głowy aby po 100 km zatankować ponownie do pełna, ale następnym razem tak zrobię bo az ciekawy jestem czy bedzie sie to faktycznie pokrywać z tym co pokazuje komp.

    Ps. Macie jakiś patent na ruszajacy sie na boki fotel kierowcy? Dokrecałem wszystkie możliwe śrubki i dalej się rusza....
    Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 11:43 przez Anioł Stróż, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8560
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 38
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Omega B FL 3.2 V6, Caro+
    uPlay: Nie pamiętam
    Steam ID: gruszmen89
    Klub: Forever - Green Lights Comapny
    Lokalizacja: Poznań
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2640
    Otrzymanych polubień: 2319

    Volvo V50 2.0D

    autor: Gruszmen » 22 cze 2017, 12:11

    Może to nie fotel tylko ty :think:
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Volvo V50 2.0D

    autor: BeliarPL » 22 cze 2017, 12:15

    Nowy fotel :mrgreen:

    Pewnie się już wyrobił od dystansu pokonanego i dziurawych dróg, w megance też mi ganiał fotel, oparcie przód tył ok. 1-2cm i nic z tym się nie dało zrobić ;) Jak działa to nie ruszaj :mrgreen:
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Volvo V50 2.0D

    autor: Hudy » 22 cze 2017, 13:21

    Ehh, przerobiłem to w Vectrze. Skoro masz pewność, że jest przykręcony, to sprawdź mechanizm podnoszenia fotela. U mnie pękł spaw i dlatego latał. Jak fotel był podniesiony na maksa do góry to przechyły były mniejsze. Wyjąłem fotel przyspawałem na nowo łączenie i problem z głowy.

    Ale zobaczyłem to niestety dopiero jak go wyjąłem z auta.
    Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 13:23 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: Anioł Stróż » 16 lip 2017, 14:09

    Łosiu w końcu odzyskał swój blask, został porządnie umyty, i nawoskowany woskiem turtle wax( polecam latwo sie nakłada i poleruje.) a efekt wosku widzicie na fotach poniżej. W końcu wygląda jak metalic :mrgreen:
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Volvo V50 2.0D

    autor: Hudy » 16 lip 2017, 15:30

    Bardziej można ocenić Twój skill w photoscape, niż działanie Turtle Wax ;)
  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: Anioł Stróż » 16 lip 2017, 15:52

    Hudy pisze:Qr Bbpost Bardziej można ocenić Twój skill w photoscape, niż działanie Turtle Wax ;)

    Nie używałem kompa bo jestem na spacerowej :) nie wiem czemu ale telefon zrobił takie foty i dziwnie to wygląda jak by był nałożony jakiś filtr.
    Ostatnio zmieniony 16 lip 2017, 15:52 przez Anioł Stróż, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: Anioł Stróż » 25 lip 2017, 22:01

    Chyba samochód mi się popsuł :mur: :szalony:
    Ps.Spalanie pokrywa się z zatankowanym paliwem po 100 km +/- 0.2 litra na 100 km.
    Ofc caly czas miasto, stanie w korkach praktycznie zerowe, wyłączanie silnika na światłach i stosowanie ogólnych zasad eco drivingu. Myślę ze 5.5 litra jest w zasięgu ręki a nawet śmiem twierdzić ze i zejdę do 5 litrów :cool:
    Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Volvo V50 2.0D

    autor: Hudy » 25 lip 2017, 22:29

    A zaoszczędzone pieniądze odkładasz na nowy rozrusznik? :)
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: FrogsterPL » 25 lip 2017, 23:50

    ...i akumulator :mrgreen:
  • Awatar użytkownika
    Anioł Stróż
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3772
    Rejestracja: 18 paź 2010, 21:45
    Medale: 4
    Reputacja: 29
    Imię: Czarek
    Samochód: Volvo V50 2.0D
    Lokalizacja: Warszawa
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014
    Polubił: 830
    Otrzymanych polubień: 852
    Kontakt:

    Volvo V50 2.0D

    autor: Anioł Stróż » 26 lip 2017, 5:51

    Dokladnie przy okazji na nowy dwumas, świece żarowe, ogolnie to odkladam na nowy samochód także ten nie :szalony:
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Volvo V50 2.0D

    autor: Hudy » 26 lip 2017, 9:08

    Jednak bez obaw – auta z układami automatycznego wyłączania silnika są wyposażone we wzmocnione podzespoły, przystosowane do większych obciążeń. Trzeba tylko pamiętać, że nie wolno w nich stosować np. zwykłych rozruszników lub akumulatorów przeznaczonych do pojazdów bez systemu start-stop.


    Proste rozruszniki, akumulatory czy alternatory, bez odpowiedniej budowy, z całą pewnością nie wytrzymałyby takiego obciążenia. Kompletnie zmienia się cykl pracy rozrusznika, bo o ile w dotychczasowym trybie był uruchamiany kilka albo kilkanaście razy dziennie, tak teraz, do włączania i wyłączania jednostki napędowej dochodzi kilkadziesiąt razy w ciągu doby.

    Zdecydowanie mocniejszy musi być również akumulator, który jest mózgiem całej operacji. W układzie start-stop bateria musi być częściej doładowywana, bo przecież odpowiada za pozostałe elementy (klimatyzację, elektryczne szyby, audio etc.). Komputer na bieżąco monitoruje i analizuje jego stan, a w skrajnych przypadkach zbyt dużego obciążenia albo niedoładowania akumulatora - nie pozwoli na wyłączenie jednostki napędowej, która będzie doładowywała baterię.


    Ja się jeszcze zastanawiam co na to turbo? :D Rozpędzanie od świateł do świateł, silnik off i nagle pach! sucho.
    Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 9:08 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Odpowiedz Posty: 148

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości

Przejdź do