Odpowiedz Posty: 193
Blue Baby
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: Siemkins » 16 lip 2018, 12:41

    Na razie mogę Ci jedynie link podać:
    https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe ... -1-5w50-1l
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Blue Baby

    autor: Hudy » 16 lip 2018, 13:29

    A to jakiś noname, myślałem że rejsing lejesz :mrgreen:
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: Siemkins » 16 lip 2018, 13:30

    Sam jesteś noname :-D
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    Blue Baby

    autor: RaFaL » 17 lip 2018, 3:27

    QubaKpl pisze:Qr Bbpost Tak z ciekawości spytam czemu 5w50 ? aż tyle oleju ci pije ? Z tego co wiem to polecają bardzo neste ale raczej 5w30 lub 5w40. w50 to raczej ostateczność jak już chleje po 1,5l :-D


    A przypadkiem W50 nie pomyliło Ci się z 15W ? :-P
    5W50 to syntetyk a 15W... to mineralny ;-)

    Do swoich 1.8T lałem Valvoline 5W50 i po zdjęciu miski czyściutko, smok jak nowy (gdzie w 1.8T smoki lubiły się zapychać)
    Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, 3:27 przez RaFaL, łącznie zmieniany 1 raz.
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    QubaKpl
    Posty: 167
    Rejestracja: 19 sie 2015, 10:01
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Toyota Celica 7 gen TS TRD
    Polubił: 92
    Otrzymanych polubień: 139
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: QubaKpl » 17 lip 2018, 8:59

    Nie pomyliło mi się :) Sporo osób z forum przy lpg i sporym braniu oleju właśnie poleca 5w50 jako ostatnia deska ratunku. Kurcze jak ci tak mało pije oleju to trza było brać neste 5w30 :D
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: Siemkins » 17 lip 2018, 10:22

    Tłumaczę, że nie brałem w ciemno. Konsultowałem się ze specjalistą w zakresie olejów silnikowych i taki mi doradził, podobnie jak rok wcześniej i 2 lata temu.
    Zna przebieg, rocznik, poj. silnika, styl jazdy, roczne przebiegi, warunki użytkowania, brak lpg w aucie, zużycie oleju.

    Rabat mógł nałożyć na każdy olej, włącznie z 5w30, a jednak polecił inny. Dlaczego miałbym myśleć, że chce dla mnie źle?
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Blue Baby

    autor: Hudy » 17 lip 2018, 14:25

    Tym bardziej zastanawiające jest na jakiej podstawie akurat ten olej Ci polecił? Tylko i wyłącznie z czystej ciekawości.
    Honda zaleca do tego silnika olej w specyfikacji API SJ i SAE 5W30, czyli np. Neste 5W30, który ma lepkość na poziomie 67 mm2/s przy 40 stopniach. Co zadecydowało, że masz lać olej o lepkości 104 mm2/s? To jest ogromna różnica. Co na to kanały smarujące i cała magistrala olejowa?

    Nie podważam niczyjej wiedzy ani kompetencji, tylko chcę się zrozumieć co wie specjalista z forum czego nie wiedzą producenci?

    Sam na swojej stronie pisze, że

    Kluczowym elementem, dla których w książkach i instrukcjach serwisowych jest konkretne zalecenie odnośnie lepkości wynika z jednego prozaicznego powodu... - Praca zimnego silnika i jego uruchamianie.

    Wg. SAE ok. 80% zużycia silnika to właśnie tzw. zimny rozruch, uruchomienie zimnego silnika oraz pierwsze kilkanaście km jazdy na wychłodzonym silniku.
    Silnik zużywa się najwięcej właśnie podczas zimnego rozruchu, a nie pracy w warunkach optymalnych.


    Ukryty tekst:
    Aby sobie to uzmysłowić proszę dla porównania wziąć dwa słoiki z miodem, jeden o temperaturze np. 30st.C a drugi o temp. 5st.C, a następnie wziąć słomkę, rurkę do picia i spróbować zassać miód z jednego pojemniczka i wydmuchać go.
    Oczywistym jest, że miód o temp. 30st.C będzie mniej lepki i nie będzie problemem go zassać, w przeciwieństwie do miodu o bardzo dużej lepkości o temp. 5st.C.

    Tak samo zachowuje się olej. Olej im wyższa temperatura ma niższą lepkość, polimery łączące wiązania w oleju ulegają rozciągnięciu, natomiast w oleju o niższej temperaturze ulegają skurczeniu.
    Oczywiście, aby przepompować olej o zbyt dużej lepkości pompa olejowa musi wykonać większą pracę, olej musi być przepompowany, ale poprzez wytworzenie zbyt wysokiego ciśnienia w układzie jego nadmiar zamiast trafiać na górę silnika trafia poprzez otwarcie się zaworu bezpieczeństwa (relief valve) z powrotem do miski olejowej.


    W mojej opinii jeżeli samochód jest używany w sposób przewidziany przez producenta, to należy się kierować jego zaleceniami i nie kombinować, a alternatywy szukać dopiero gdy coś zmieniliśmy w silniku/jego użytkowaniu (założony gaz, upalanie po torze etc.)
    Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, 14:25 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: Siemkins » 17 lip 2018, 16:35

    Wysłałem do Piotra maila w tej sprawie z gotowym linkiem do tego tematu i ostatniej dyskusji. Mam nadzieję, że pofatyguje się, założy konto i udzieli wyczerpującej odpowiedzi.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Blue Baby

    autor: Hudy » 17 lip 2018, 17:15

    Ja się chętnie doszkolę, bo zawsze z tymi olejami mam problem :thumbup:
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    Blue Baby

    autor: RaFaL » 18 lip 2018, 1:51

    Producent zaleca dany olej, wszystko fajnie jak auto jest nowe, a co w przypadku gdy silnik już w jakimś stopniu jest już zużyty ? Jeżeli auto jeździ na syntetyku i pobiera znaczną ilość oleju wiele osób przechodzi na półsyntetyk w celu zmniejszenia poboru oleju. Volvo do 4.4 V8 zaleca 0W30 a ja leje 5W30 ;-)
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    QubaKpl
    Posty: 167
    Rejestracja: 19 sie 2015, 10:01
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Toyota Celica 7 gen TS TRD
    Polubił: 92
    Otrzymanych polubień: 139
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: QubaKpl » 18 lip 2018, 7:14

    Hudy pisze:Qr Bbpost Tym bardziej zastanawiające jest na jakiej podstawie akurat ten olej Ci polecił? Tylko i wyłącznie z czystej ciekawości.
    Honda zaleca do tego silnika olej w specyfikacji API SJ i SAE 5W30, czyli np. Neste 5W30, który ma lepkość na poziomie 67 mm2/s przy 40 stopniach. Co zadecydowało, że masz lać olej o lepkości 104 mm2/s? To jest ogromna różnica. Co na to kanały smarujące i cała magistrala olejowa?

    Nie podważam niczyjej wiedzy ani kompetencji, tylko chcę się zrozumieć co wie specjalista z forum czego nie wiedzą producenci?

    Sam na swojej stronie pisze, że

    Kluczowym elementem, dla których w książkach i instrukcjach serwisowych jest konkretne zalecenie odnośnie lepkości wynika z jednego prozaicznego powodu... - Praca zimnego silnika i jego uruchamianie.

    Wg. SAE ok. 80% zużycia silnika to właśnie tzw. zimny rozruch, uruchomienie zimnego silnika oraz pierwsze kilkanaście km jazdy na wychłodzonym silniku.
    Silnik zużywa się najwięcej właśnie podczas zimnego rozruchu, a nie pracy w warunkach optymalnych.


    Ukryty tekst:
    Aby sobie to uzmysłowić proszę dla porównania wziąć dwa słoiki z miodem, jeden o temperaturze np. 30st.C a drugi o temp. 5st.C, a następnie wziąć słomkę, rurkę do picia i spróbować zassać miód z jednego pojemniczka i wydmuchać go.
    Oczywistym jest, że miód o temp. 30st.C będzie mniej lepki i nie będzie problemem go zassać, w przeciwieństwie do miodu o bardzo dużej lepkości o temp. 5st.C.

    Tak samo zachowuje się olej. Olej im wyższa temperatura ma niższą lepkość, polimery łączące wiązania w oleju ulegają rozciągnięciu, natomiast w oleju o niższej temperaturze ulegają skurczeniu.
    Oczywiście, aby przepompować olej o zbyt dużej lepkości pompa olejowa musi wykonać większą pracę, olej musi być przepompowany, ale poprzez wytworzenie zbyt wysokiego ciśnienia w układzie jego nadmiar zamiast trafiać na górę silnika trafia poprzez otwarcie się zaworu bezpieczeństwa (relief valve) z powrotem do miski olejowej.


    W mojej opinii jeżeli samochód jest używany w sposób przewidziany przez producenta, to należy się kierować jego zaleceniami i nie kombinować, a alternatywy szukać dopiero gdy coś zmieniliśmy w silniku/jego użytkowaniu (założony gaz, upalanie po torze etc.)


    dokładnie
    Ostatnio zmieniony 18 lip 2018, 7:14 przez QubaKpl, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    Blue Baby

    autor: Hudy » 18 lip 2018, 11:00

    RaFaL pisze:Qr Bbpost Producent zaleca dany olej, wszystko fajnie jak auto jest nowe, a co w przypadku gdy silnik już w jakimś stopniu jest już zużyty ? Jeżeli auto jeździ na syntetyku i pobiera znaczną ilość oleju wiele osób przechodzi na półsyntetyk w celu zmniejszenia poboru oleju. Volvo do 4.4 V8 zaleca 0W30 a ja leje 5W30 ;-)


    Jak silnik jest zużyty, to się go remontuje, a nie stosuje półśrodki. Czasem wystarczy uszczelnienia zmienić, bo z niektórych się leje jak nie powiem z kogo :)

    Skoda dobiła do 311000km, z czego już ponad 100k na lpg i dostaje cały czas 5W30/5W40 zgodnie ze specyfikacjami VW. 0.5l dolewki na 12tys km, a nie miała ani ma lekko.
    Ostatnio zmieniony 18 lip 2018, 11:00 przez Hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    RaFaL
    Posty: 3635
    Rejestracja: 01 paź 2010, 19:09
    Reputacja: 1
    Samochód: Seat Leon Cupra R
    Lokalizacja: Lublin
    Polubił: 376
    Otrzymanych polubień: 1331

    Blue Baby

    autor: RaFaL » 19 lip 2018, 1:03

    Jednak przejście na półsyntetyk jest tańsze niż remont silnika ;-) Moja A3 od 160 000 km do 280 000 km jeździła na Valvoline 5W50 (nie taki co zaleca producent) i przy sprzedaży brała tyle oleju co każde zdrowe 1.8T.
    ... dwie paczki na budziku nic innego tak nie kopie
    nawet najlepsze konopie w holenderskim coffee shop'ie
    LUB na rejestracjach to kontynuacja
    hot-dogi na stacjach odwrotna grawitacja
    to co mnie wzmacnia to fury i jazda
    to co mnie wzmacnia to nuta na maxa...
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Blue Baby

    autor: Siemkins » 19 lip 2018, 20:37

    Sprawy przybrały dość nieoczekiwany obrót. Dziś w ręce kuriera przekazałem 5W50, w jego miejsce ma przyjechać Neste 5W30. Sprawdzimy, bo tego nie zrobiliśmy, jak silnik będzie zachowywał się na dedykowanej oliwie. Nie wiem skąd przypuszczenie Piotra, że mam u siebie K20. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że czytał w pośpiechu to, co mu pisałem o swojej Hondzie. W sierpniu będziemy zmieniać oliwkę, zobaczymy jak silnik zareaguje.

    Coż, pozostaje mi chyba podziękować za Waszą czujność, a sobie za brak olewania tematu :-)
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Blue Baby

    autor: BeliarPL » 20 lip 2018, 0:02

    Bardziej wygląda mi to na machinalne już polecanie co droższego oleju ;) Wiadomo, że z droższego produktu zawsze więcej prowizji. Dopiero jak ktoś się połapie w tym co się dzieje to jest przyznanie się do błędu i wybór zgodny z książką producenta ;)
    Ale ja ogólnie nie mam zaufania do ludzi więc moja opinia może być lekko 'koloryzowana'... albo i nie :-P ;-)
    Ja nigdy nie pozwalałem komuś decydować o wyborze oleju do auta, w Goferze był lany Castrol, zalepił cały silnik, zmiana na Motula i wypłukało wszystko z syfu łącznie z wyczyszczeniem napinacza łańcucha zmiennych faz rozrządu, wspominałem w moim temacie. Oczywiście w warsztatach polecali Castrol bo to DOKŁADNIE to samo (od nowości co 10.000 wymieniany 5w40) i wszyscy w tych i podobnych silnikach lali Castrol'a i wymieniali łańcuchy i napinacze, ja nie, ja po prostu zmieniłem olej z głową bazując na setkach postów wyczytanych na forach ;)
    Teraz w Tośce również Motul zalany, taki jaki w książce jest wymieniony, i nie ma żadnych problemów ;)
Odpowiedz Posty: 193

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Przejdź do