Odpowiedz Posty: 390
BMW E39 540i/6
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: FrogsterPL » 31 maja 2017, 22:58

    ...cholera jasna, a ja w Peugeocie mam filtr oleju Boscha... Na szczęście niedługo przegląd/roczny serwis, to wywalę to dziadostwo i zmienię na coś innego :P Denckermann podobno też robi strasznie kaszaniaste filtry...
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    BMW E39 540i/6

    autor: BeliarPL » 01 cze 2017, 0:00

    FrogsterPL pisze:...cholera jasna, a ja w Peugeocie mam filtr oleju Boscha... Na szczęście niedługo przegląd/roczny serwis, to wywalę to dziadostwo i zmienię na coś innego :P Denckermann podobno też robi strasznie kaszaniaste filtry...

    Ja też mam bosza i działa elegancko, ale nie był tym najtańszym w ofercie (tak jak pisałem o dwóch rodzajach) :P
    Hudy pisze:Generalnie, po rozebraniu baku, filtra itd, doszedłem do wniosku, że w dzisiejszych czasach nie warto ruszać układu paliwowego w benzynach, bo jest czysto.

    Niby tak, ale przez zimę odkłada się pewna ilość wilgoci w baku która się skrapla i tworzy wodę. Filtr to elegancko wyłapuje i dlatego się właśnie wymienia filtr. Raz do roku wystarczy spokojnie ;) Tylko nie ma co oszczędzać ;)
    Ostatnio zmieniony 01 cze 2017, 0:00 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 01 cze 2017, 22:12

    Niestety dziś wysoka cena nie gwarantuje niczego więc kwestia szczęścia. Dostałem dziś paczuszkę z aso, wpadły nowe nery na maskę i na dniach wlecą nowe listwy na progi drzwiowe bo moje potrzaskują i mnie irytują. Kilka klipsów czy zatrzasków takie tam duperele też. Dostałem w paczce gratis ramki dealera BMW ;)

    Obrazek


    Auto rwie teraz tak że muszę podwórko coraz grabić bo koleiny poryte :rotfl: Skoczyłem też na pola doglądać swego :okularnik:
    Obrazek

    PS. Jako, że w naturze musi być równowaga... podczas mycia dojrzałem, że przytarłem prawą tylną felgę rantem... ech, niby niedużo paseczek ze 2cm ale ślad został.
    Ostatnio zmieniony 01 cze 2017, 22:12 przez TransAm, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 12 lip 2017, 18:17

    Niby nic, ale... zaczął mi cieknąć bak. Powód? Uszczelka pod pokrywą trzymającą pompę w baku (a przy okazji zmiany pompy wpadła wtedy nowa). Zalałem pod korek i niespodzianka po nocy poszło 10l heh. Jutro temat się ogarnie bo tak ofc być nie może.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 21 lip 2017, 19:56

    Darmowe mycie...

    phpBB [media]
    Ostatnio zmieniony 21 lip 2017, 19:56 przez TransAm, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 23 lip 2017, 14:01

    W końcu chwila czasu dla auta... zmiana listew progowych.
    Obrazek
    ofc stare klipsy zostawały, ale o dziwo wyjąłem wszystkie nie uszkadzając żadnego heh
    Obrazek
    Obrazek
    ta akurat była w najgorszym stanie. Pozostałe mogły jeszcze zostać, ale ich gumy straciły elastyczność i były trzaski
    Obrazek Obrazek
    robota prosta łatwa i nawet przyjemna :okularnik:

    Zajrzałem też pod siedzisko kanapy żeby bak sprawdzić czy wszystko cacy i w siedzisku znalazłem to...
    Obrazek
    są tam dane produkcyjne mojego auta, a konkretnie pochodzi to z linii montażowej wnętrza ;-)
    Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 14:01 przez TransAm, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 10 sie 2017, 21:46

    Znowu mój post... (czemu jeszcze bana za to nie mam nie wiem, widocznie nikt tu nie zagląda... :shh: )

    Pyknąłem dziś kilka fotek...

    ObrazekObrazekObrazek
    ObrazekObrazek

    niestety burza poszła daleko więc tło szału nie robiło. Nowa miejscówka, ale nie miałem siły kombinować ustawiać auto bo to po drodze do domu po dniu zapierdzielu.
    Ostatnio zmieniony 10 sie 2017, 21:46 przez TransAm, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 248
    Otrzymanych polubień: 1431

    BMW E39 540i/6

    autor: Mimi » 10 sie 2017, 22:30

    TransAm pisze:Qr Bbpost Znowu mój post... (czemu jeszcze bana za to nie mam nie wiem, widocznie nikt tu nie zagląda... :shh: )

    Od momentu jak weszło "plusowanie" postów zrobił się jakiś dziwny spokój na forum, wcześniej było trochę lepiej, ktoś coś napisał, pochwalił i jakoś się kręciło, teraz wejdzie obczai sobie jakiś post jak się spodoba trzepnie łapkę w górę i koniec i sam sobie spamujesz w temacie, bo nikt inny się nie wypowiada :(

    Co do Beatki to e39 polift zawsze mi się podobał no i ten silnik, plus to co dla niej robisz sprawia, że wygląda wyjątkowo, mega propsy za poświęcenie i zaangażowanie.
    Ostatnio zmieniony 10 sie 2017, 22:30 przez Mimi, łącznie zmieniany 1 raz.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 27 wrz 2017, 21:32

    Update (tym razem coś się dzieje, a nie tylko fotki umytej bejcy...)

    po kolei

    - auto "steściłem" pro sprzętem (Racelogic), wyniki "z zegarów" są super, ale nieprawdziwe (ameryki nie odkryłem to chyba każdy wie choć na pewno dużo łatwiej takie porównywać między autami)

    filmik z przejazdu 0-100 (czas 5,8s)
    phpBB [media]

    najlepszy wynik na dziś - 5,7s (http://i.imgur.com/D4BbEgI.jpg)

    przesunąłem odcinkę do 6500 i skasowałem limiter prędkości - po to by móc na hamowni zamknąć 5 bieg (bieg pomiarowy przy skrzyni 6b)

    - hamownia "na dziś"
    Obrazek

    - przeskoczyłem 250tkm na liczniku (przy okazji zabaw z softem wyszło, że przebieg z licznika gra z każdym modułem więc na 99,9999% jest prawdziwy)

    - i "najciekawsze"... zatarta pompa wody (silnik jak i osprzęt "dziewiczy" łap nikt nie pchał więc... czas najwyższy) dość powszechne przy tym silniku. Jako, że byłem już umówiony na wymianę uszczelek pod pokrywami rozrządem łapą silnika itd. to auto poczuło "urlop" i postanowiło się idealnie zgrać awarią heh. Pokrywy poszły już do piaskowania/malowania (łuszcząca się farba - norma w V8 bmw) nowa pompa wody czeka, uszczelki w drodze z aso (niech ich piekło pochłonie z tym "wysyłka 10 dni") i do tego zrobię zapoconą wspomę (zbiorniczek) skoro auto i tak stoi. Na ta chwilę sprawdzone vanosy i działają cacy także ruszał ich nie będę, do rozrządu się zajrzy jak już paczka dojdzie i robota ruszy (wymieni się główny ślizg). Ot i tyle na tą chwilę... :okularnik:
    Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 21:32 przez TransAm, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1066
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: EG3
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1214
    Otrzymanych polubień: 408

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: Blazo » 27 wrz 2017, 21:39

    Miło widzieć jak ktoś dba o samochód [a nie rozp***dala się na drzewach :szalony: ] i szanuje jego wszystkie "zachcianki". Swoją drogą, porobiłbyś troszku fotek silnika jak by był rozbierany? O ile masz taką możliwość :mrgreen:

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 13 paź 2017, 12:43

    Zabrałem w końcu auto z warsztatu, ale... no właśnie ech. Po złożeniu okazało się, że to nie pompa wody tylko stopiony alternator spowodował "hol". Do wyrzucenia, ale na szczęście dostałem na miejscu drugi (uznaję to za cud bo to jedyny altek bmw chłodzony wodą...). Auto po odebraniu... nie ciągnie dołem - błędy obu czujników położenia wałków... zamówione (znów czekanie znów tysiąc zł). Poza tym w końcu sucho nic nie cieknie, komora nie myta ale może się za to jeszcze wezmę. Ogólnie stan silnika/rozrządu był taki jaki powinien być przy 250tkm (czyt: spokojnie jeszcze 50tkm by śmigał), nikt tam łap wcześniej nie pchał co cieszy. Wymienione wszystkie uszczelki pokryw zaworów i pokrywy rozrządu, uszczelka pod łapą silnika (główny winowajca mokrego dołu silnika), alternator, pompa wody, ślizg napinacza rozrządu i prowadnica główna łańcucha rozrządu, uszczelki odmy i pod kolektorem dolotowym i rurka odmy, wyjęte wymyte wypłukane wspomaganie. Roboty na tydzień, 2 tygodnie czekania na paczki z aso itp.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: FrogsterPL » 14 paź 2017, 23:11

    Stary, podziwiam Cię za ogrom pracy nad tym autem. Efekt zdecydowanie jest tego wart. Zastanawiam się tylko, jak szybko żona by mnie zabiła jakbym ja tyle kasy na auto wydawał, już ostatnio groziła mi śmierć jak Mondeo domagało się relatywnie sporych nakładów :mrgreen:
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1556
    Otrzymanych polubień: 2286

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: Hudy » 15 paź 2017, 1:53

    Ale tyłek by chciała wozić na zakupy nie? One wszystkie są takie same....

    Trans chyba na szczęście nie ma tego problemu :)
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    TransAm -> BMW E39 540i/6

    autor: FrogsterPL » 15 paź 2017, 10:39

    Akurat moja lepsza połówka nie jest z gatunku tych ;-)

    Sam miałem nie za wesołą minę, jak w krótkim czasie musiałem wymienić tylne sprężyny i amortyzatory, cewkę, świece i przewody zapłonowe, mikrowłącznik klapy bagażnika, amortyzatory klapy bagażnika, filtry, olej, przewody hamulcowe elastyczne tylne, linki hamulca ręcznego i jeszcze parę szpargałów :P Do Fordów części są w większości tanie, ale i tak trochę mnie walnęło po kieszeni. Trochę mnie pociesza fakt, że poza filtrami, olejem i linkami ręcznego, wszystkie te elementy jeździły w aucie od nowości, tj. od ~210 tys. km - więc mam nadzieję, że teraz będzie trochę spokoju ;-)

    No, ale dość o tym, muszę w końcu własny wątek dla Forda założyć. Może za tydzień, jak uda mi się parę przyzwoitych zdjęć zrobić.
    Ostatnio zmieniony 15 paź 2017, 10:40 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 3 razy.
  • Awatar użytkownika
    TransAm
    Posty: 725
    Rejestracja: 02 lut 2012, 12:51
    Reputacja: 1
    Imię: Michał
    Samochód: Mercedes E55 AMG
    Lokalizacja: Chełm
    Polubił: 5
    Otrzymanych polubień: 710

    BMW E39 540i/6

    autor: TransAm » 15 paź 2017, 11:02

    Mnie nie przeraża wydatek tylko "niezapowiedziane" awarie elementów w których nie ma się co popsuć (czujniki) i oczekiwanie na części z aso po tydzień czasu. Wszystko co teraz robiłem było jeszcze fabryczne i było zaplanowane na jesień poza ofc awarią alternatora. Po prostu czasowo nie wyszło to tak jak powinno, a ja nienawidzę być pasażerem...

    PS. Takie tam foto "serca"
    Obrazek

    te "zacieki" na osłonie to czyjaś nieudolna próba "odświeżenia" plastiku, która wyszła teraz po umyciu... ech. Ogólnie wolę żeby wszystko w komorze działało, a potem wyglądało, ale to mnie drażni i tym się zajmę bo wstyd.
    Ostatnio zmieniony 15 paź 2017, 11:02 przez TransAm, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 390

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Przejdź do