Odpowiedz Posty: 148
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
BMW E36 - hajek
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 22 kwie 2017, 13:42

    Dzięki :-P

    Stary kat był już wypalony, zaczął "strzelać" także były 3 opcje, nowy z ASO (nie pamiętam już, chyba 6-7k), nowy zamiennik (uniwersalny za 200pln albo wlaśnie Bosal za trochę ponad 400) no i wycięcie kompletne :mrgreen: . Opcja 1 absurdalna, 3 najtańsza ale też wg mnie absurdalna. W 2 za zaoszczędzone 200pln trzeba by było rzeźbić, tutaj wszystko idealnie pasowało, tak naprawdę kilka śrub, kilkanaście minut i po robocie ;-) .
    Obecne koła (styling 42) to 16", a malowane był dwa sezony temu, zmian w kolorze nie będzie bo mi się bardzo podoba, tutaj są trochę przybrudzone więc wydają się ciemniejsze :mrgreen: . Co do klimy to sam nie pamiętam, w tamtym roku chyba nie nabijałem :-P .
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 28 maja 2017, 21:50

    Od ostatniego postu zmieniło się tyle ,że beemka przeszła kompletny serwis, wszystkie filtry nowe, olej też, do tego wymienione wewnętrzne sworznie, zaliczyła też zlot Przebudzenie Mocy 2 ;) .

    Strasznie zaczęły mi po głowie chodzić style 66 zamiast moich 42 :hm:, oczywiście w komplecie z gwintem.

    Ten kolor nigdy mi się chyba nie znudzi :) .
    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    No i tradycyjnie jakiś strzał wnętrza.
    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 28 maja 2017, 21:50 przez hajek, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 25 sie 2017, 21:43

    Dzisiaj będzie trochę większa aktualizacja, jako ,że E36 jest autem do codziennej jazdy to niestety nie mogę jej póki co schować w garażu na całą zimę, generalnie auto nie prezentowało się źle, ale mam tak ,że ruda jest dla mnie nie do przyjęcia.

    Tak wyglądała w połowie lipca:
    Obrazek
    Niby spoko, jak się przyjrzeć to widać wyblakłe listwy na zderzakach i bokach, a z bliska też małe wypryski rudej, jeden purchel na boku grilla, wykwit na rancie jednych drzwi, purchel na klapie, obicie od kamienia na słupku A, coś tam atakowało końce progów.
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Chwilę po tym zabrałem się za listwy boczne bo też nie dawało mi to spokoju, ponadto chcę pomalować jeszcze doły zderzaków, ale to raczej dopiero za jakieś dwa tygodnie.

    Zabieramy się do pracy, listwy zdjęte, oczywiście to co pod listwami też wyczyszczone :)
    Obrazek
    Listwy najpierw wyczyściłem rozcieńczonym APC, pomocna była pianowniczka od środków do skóry, pędzelek oraz mikrofibra.
    Obrazek

    Tak wyczyszczone listwy zmatowiłem papierem ściernym, boczne 800, te na zderzakach 400, oraz odtłuściłem.
    Listwy ze zderzaków malowałem tym:
    Obrazek
    Boczne natomiast lakierem Bool'a do zderzaków.

    Efekt:
    Obrazek
    Obrazek
    Na żywo wygląda to jeszcze lepiej, wreszcie listwy są czarne :yeah:

    Nie mogło też obyć się bez mycia na dwa wiadra, glinkowania, ponadto na lakier wpadł Poorboy's World Black Hole oraz wosk Collinite 476s, na przednią szybę wycieraczka Soft99 glaco.
    Następnie zabrałem się za wnętrze, w ruch poszło APC Nielsen Cyclone w rozcieńczeniu 1:15, pędzelki, szczotka oraz pianowniczka z zestawu Lederzentrum.
    Obrazek
    W międzyczasie wyczyściłem i zabezpieczyłem też skóry :D.
    Na wyczyszczone plastiki wpadł Poorboy's World Natural Look
    Obrazek

    Na koniec kilka zdjęć jak auto wygląda po tym wszystkim, auto zaczęło wyglądać tak jak powinno więc można zacząć coś modzić :cwaniak:
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2485
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Tośka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 506
    Otrzymanych polubień: 654

    BMW E36 - hajek

    autor: BeliarPL » 26 sie 2017, 0:40

    No i wygląda pięknie teraz :)

    Listwy były w aż tak tragicznym stanie, że trzeba było malować? Moje były też mocno średnie, ale po aplikacji Koch'a wyglądają jak nowe, nie świecą się chamsko a są po prostu czarniutkie :) I wystarczyć to powinno na ok. 3 miesiące. Polecam Ci teraz, po takim odnowieniu szarpnąć się na takie zabezpieczenie plastików zewnętrznych :) Do tego świetnie działa na plastikowe progi wewnątrz, dużo lepiej progi znoszą wsiadanie ;)
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 01 lut 2018, 19:57

    Dobra, jest 2018 rok, pora odkopać trochę ten temat :D .

    Na początek, tak dla przypomnienia, i jako, że nie mam aktualnych to jedna fota z końca października:
    Obrazek

    Jakoś w listopadzie przyszedł czas na wyjęcie z auta welurowych dywaników, zaopatrzyłem się w nowy komplet PETEXa, bardzo polecam, wreszcie porządnie wykonane gumowe dywaniki
    Obrazek

    Obrazek

    Dalej przyszedł 2018 rok i dopiero wtedy zaczęła się porządna zabawa. Z racji tego ,że w kilku miejscach obudowy łańcucha widać już było zapocenia zapadła decyzja o rozebraniu całego przodu silnika i wymianie wszystkich uszczelek na oryginały, tak, żeby już przez długi czas do tego nie zaglądać.
    Oczywiście nie obyło się bez "drobnych" niespodzianek, po zdjęciu obudowy łańcucha okazało się, że sam łańcuch mimo, że nie hałasuje to jest delikatnie wyciągnięty, napinacz i ślizg też wykazywały już jakieś zużycie. Jako, że nie mam zamiaru rozstawać się z tym autem, to do wymiany poszedł kompletny rozrząd, również wszystko z ASO. Kilka dni po całej operacji niespodziankę sprawił mi akumulator, chociaż, z drugiej strony 5 lat przeżył więc dramatu nie ma, wpadł nowy maxgear, zobaczymy jak będzie się sprawował, póki co, przeżył wszystkie mrozy bez problemu.

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Podsumowując, krótko co zostało wymienione w ostatnim czasie:
    listopad 2017 - dywaniki gumowe PETEX
    styczeń 2018 :mrgreen: :
    - akumulator - maxgear
    - kompletny rozrząd, łańcuch, koła, napinacz, ślizgi, uszczelnienia, no wszystko :P - ori
    - uszczelki: miski, podstawy filtra, pokrywy zaworów, obudowy łańcucha - wszystko ori
    - simering wału
    - króciec wody (ten z przodu)
    - filtr oleju
    - termostat (miał już drobną nieszczelność)
    - zbieżność

    Pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, no ale nazbierało się tego trochę ;)
    Ostatnio zmieniony 01 lut 2018, 20:23 przez hajek, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 11 maja 2018, 16:50

    Wczoraj rano auto przeszło drobny serwis, więc jest to okazja do małej aktualizacji :D
    Obrazek

    Moje podszybie było już w stanie dość agonalnym,
    Obrazek

    więc wpadło nowe ori :cool:
    Obrazek

    Wymiana podszybia już wcześniej za mną chodziła, jednak teraz udało się to zrobić przy okazji wymiany mechanizmu wycieraczek. Mój jak widać nie nadawał się do niczego, wpadł nowy zamiennik, stwierdziłem, że zabawa w używki z allegro nie ma większego sensu.
    Obrazek

    Ponadto oczywiście olej, filtr oleju i nowe świece
    Obrazek

    I to by było na tyle na chwilę obecną ;)
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 28 maja 2018, 23:50

    Drobna aktualizacja się należy, wreszcie udało się ogarnąć przód po tym jak w lutym zaparkowała w nim Alfa :evil: .

    Wyglądało to tak:
    Obrazek

    Po wstępnym poskładaniu i poodginaniu było już trochę lepiej, zdjęcie z początku maja:
    Obrazek

    W międzyczasie udało się kupić nosek w idealnym stanie, fakt, że w innym kolorze co wydłużyło całą naprawę o dobre półtorej miesiąca, ale nie ma co narzekać, trzeba się cieszyć z tego że prosty i bez rudej
    Obrazek

    Niedawno udało się wreszcie wszystko dograć i już jest na aucie
    Obrazek

    Na koniec jedyne zdjęcie które zrobiłem na Przebudzeniu Mocy 3 :lol:
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2485
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Tośka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: wojtkiewicz89
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 506
    Otrzymanych polubień: 654

    BMW E36 - hajek

    autor: BeliarPL » 29 maja 2018, 22:48

    Tyle pracy i czasu włożonego w to auto, taka zmiana na plus w porównaniu z pierwszymi zdjęciami... Jak dla mnie to tylko żal, że serce takie słabe :oops:
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 30 maja 2018, 12:14

    No nie będę zaklinał rzeczywistości, 1.8 nie jest tu demonem, ratuje go dość niskie spalanie i niska masa, przynajmniej prowadzi się idealnie. Prawdę mówiąc zastanawiałem się w styczniu przed robieniem silnika nad swapem na 2.5-2.8, ale żeby zrobić to porządnie z wymiana hebli, całym zawieszeniem, przeniesieniem napędu + oczywiście doprowadzeniem silnika i osprzętu do bardzo dobrego stanu to musiałbym wyłożyć z 3-4 razy tyle. W ten sposób swap odpadł, jak auto przestanie być daily to wpadnie jakieś ładne kolo, może ac schnitzery i gwint, póki co mija się to z celem ;-) .
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8266
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 37
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Opel Omega B FL 3.2 V6
    Lokalizacja: Pyrlandia
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2382
    Otrzymanych polubień: 2173

    BMW E36 - hajek

    autor: Gruszmen » 30 maja 2018, 12:53

    Uwaga propozycja laika.

    Czasem tanszym sposobem nie byloby zalozenie kompresora?


    Niemniej milo sie patrzy na tak dbany samochod.
    Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 12:54 przez Gruszmen, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 30 maja 2018, 13:36

    Niestety sporo rzeźbienia, jakbym zajmował się takimi rzeczami i ogarniał to sam to może i tak, jak mam oddawać do kogoś innego to kompresor/turbo też wyjdzie 10-12k lekko, a kończę z podobną mocą co zdrowe 2.8 po zmianie kolektora a w dodatku nadal wypadałoby zmienić chociaż hamulce na min te z 330i ;-) .
    Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 13:38 przez hajek, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    hajek
    Posty: 247
    Rejestracja: 12 lip 2010, 21:54
    Reputacja: 0
    Polubił: 19
    Otrzymanych polubień: 83

    BMW E36 - hajek

    autor: hajek » 09 paź 2018, 17:34

    Niedawno E36 dostało nowe hamulce z przodu, tuleje pływające tył, śruby regulacji geometrii i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem. Na liczniku nakręcone już ponad ćwierć miliona a auto dalej pokonuje kilometry jako daily.

    Pora na kilka zdjęć:

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek

    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Gruszmen
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 8266
    Rejestracja: 09 lip 2010, 19:17
    Medale: 10
    Reputacja: 37
    Imię: Sebastian
    Hobby: kupowanie mang
    Samochód: Opel Omega B FL 3.2 V6
    Lokalizacja: Pyrlandia
    :
    Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 T.U. Regular Races
    DAKAR WIMP WIMP
    Polubił: 2382
    Otrzymanych polubień: 2173

    BMW E36 - hajek

    autor: Gruszmen » 09 paź 2018, 17:52

    Świetnie utrzymana bawara. Nic tylko :clap: i życzyć kolejnych bezawaryjnych przejechanych kilometrów.
Odpowiedz Posty: 148
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Przejdź do