Odpowiedz Posty: 610
Rozmowy i komentarze part 3
  • Awatar użytkownika
    QubaKpl
    Posty: 167
    Rejestracja: 19 sie 2015, 10:01
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Toyota Celica 7 gen TS TRD
    Polubił: 92
    Otrzymanych polubień: 139
    Kontakt:

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: QubaKpl » 16 gru 2017, 22:04

    Hudy pisze:Qr Bbpost
    Courius pisze:Qr Bbpost Pytanie. Macie powiedzmy +/- 25 000 zł na zakup hothatcha. Co wybieracie?
    Lekko pomodzony TypeR VII gen i nie masz problemu z niczym w klasie. K20A2 na łańcuchu, 6 biegów i dobre zestrojenie całości. Auto do miasta i na tor. W trasę gorzej.

    7gen nie kupi dobrego w tej cenie 6gen tak
    Ostatnio zmieniony 16 gru 2017, 22:04 przez QubaKpl, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: FrogsterPL » 16 gru 2017, 23:20

    Moim zdaniem "nie dać się spod świateł" to nie do końca to, do czego hothatche są stworzone. Oczywiście, jeśli tak umieją to tylko dodatkowa zaleta ;-) ale przede wszystkim mają po prostu dawać frajdę z jazdy. Tak więc wydaje mi się, że nawet ta 150-konna Fiesta byłaby OK, ale oczywiście, jak kto uważa :-) Do listy dorzuciłbym jeszcze Suzuki Swift Sport, w KJSach w swoim czasie takie Swifty radziły sobie zaskakująco dobrze.
  • Awatar użytkownika
    Hudy
    Moderator globalny
    Moderator globalny
    Posty: 3607
    Rejestracja: 20 lip 2010, 16:49
    Medale: 4
    Reputacja: 52
    Imię: Adrian
    Samochód: 530i
    Nick w TDU: Houdini358
    Steam ID: wooxik89
    Xbox Live: wooxik89
    Klub: Telcontar_PL
    Lokalizacja: Pruszków
    :
    Przysucha 2018 Barkowice 2017 Więcbork 2016 Szczyrk 2015
    Polubił: 1557
    Otrzymanych polubień: 2286

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Hudy » 17 gru 2017, 0:52

    QubaKpl pisze:Qr Bbpost
    Hudy pisze:Qr Bbpost
    Courius pisze:Qr Bbpost Pytanie. Macie powiedzmy +/- 25 000 zł na zakup hothatcha. Co wybieracie?
    Lekko pomodzony TypeR VII gen i nie masz problemu z niczym w klasie. K20A2 na łańcuchu, 6 biegów i dobre zestrojenie całości. Auto do miasta i na tor. W trasę gorzej.

    7gen nie kupi dobrego w tej cenie 6gen tak

    Kupi z palcem w nosie :) 25k za 6 gena to porażka.
    Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 0:52 przez Hudy, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Courius
    Posty: 6694
    Rejestracja: 28 sie 2010, 1:03
    Medale: 11
    Reputacja: 47
    Hobby: Motoryzacja
    Samochód: '05 Alfa Romeo GT 3.2 V6 Q2
    Nick w TDU: CouriusPL
    Nick w TDU2: CouriusPL
    uPlay: CouriusPL
    Steam ID: CouriusPL
    Lokalizacja: Polska, Nakło Śląskie
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 DAKAR Mixed Mode PVP Summertime Endurance Event
    WIMP Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 3846
    Otrzymanych polubień: 2101

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Courius » 17 gru 2017, 16:22

    Powiem szczerze, że przerabiałem temat turbodoładowanych benzynowych silników. Dobrze mi się nimi jeździło, ale po przejażdżce Type R mam ochotę na dobrze zestrojone n/a. Także myślę, że osobiście wybrałbym Civica Type R EP3.

    PS. Dziwnie, że nikt nie wspomniał o Renault Megane RS.
    Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 16:22 przez Courius, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 17 gru 2017, 16:27

    Ta stara, już jest trochę stara i w większość zmęczona. Ta nowa, poza zasięgiem cenowym :)

    Ale pomyśl jeszcze o RS Clio 3 ;)

    @Frog
    Nie do tego były Hothatche stworzone? Żeby były szybkie i dało się ich używać na co dzień?
    Jeśli "HotHatch" przyspiesza jak Civic 1.8 to według mnie żaden z niego Hothatch... Można kupić równie pewnego w prowadzeniu i dającego frajdę Focusa ale w zamian mieć jeszcze jakiś komfort :)
    Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 16:30 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: FrogsterPL » 18 gru 2017, 0:17

    Beliar, nie napisałem, że hothatche nie mają być szybkie... mam po prostu na myśli, że w autach tego typu chodzi bardziej o wrażenia z jazdy, zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego i możliwie dużą moc za możliwie małe pieniądze, ale po prostu nie jest priorytetem, by taki hatchback łoił na światłach 300-konne Mercedesy. ;-) Dlatego moim zdaniem nawet 105-konny Yaris TS pierwszej generacji czy 125-konny Swift Sport zasługują na to miano, a co dopiero 150-konny Colt CZT/Ralliart czy Fiesta ST. A że są inne, szybsze modele? No to tym lepiej, większy wybór - dla każdego coś dobrego. :-)
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 18 gru 2017, 8:13

    Nikt nie mówi o łojeniu 300 konnych Mercedesów czy innych, podobnie mocnych aut, ale HotHatch powstał z zamysłem wsadzenia sportowych osiągów do kompaktowego auta. A, że takie auto musi mieć podwozie które pozwoli wykorzystać moc silnika to i dobrze jeździ po zakrętach i daje z reguły lepsze wrażenia od zwykłych aut. A te auta o których wspominasz nie są 'prawdziwymi' HotHatchami. Są to usportowione małe autka. Została stworzona na te auta nawet nazwa: Warm Hatch. Bo z takimi osiągami nie wpisują się do grona HotHatchy.
    Dalej stoję przy swoim, jeśli chciałbym od czasu do czasu poganiać po zakrętach z uśmiechem na buzi to kupiłbym kompakta z chwalonym zawieszeniem, nie dość, że wrażenia będą te same, osiągi będą te same to jeszcze części będą tańsze a jak już pojeżdżę po zakrętach i się nacieszę to wrócę wygodnie do domu.
  • Awatar użytkownika
    FrogsterPL
    Posty: 305
    Rejestracja: 29 mar 2017, 22:33
    Reputacja: 4
    Imię: Piotr
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Mondeo Mk3/Mondeo Mk4
    Nick w TDU: FrogsterPL
    Steam ID: FrogsterPL
    Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
    Polubił: 105
    Otrzymanych polubień: 137
    Kontakt:

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: FrogsterPL » 18 gru 2017, 9:33

    No widzisz, ja w życiu nie widziałem, żeby ktokolwiek, gdziekolwiek używał określenia "warm hatch" - obojętnie czy w prasie czy w komentarzach w sieci. Jasne, że taki Yaris TS i Megane RS są w zasadzie skrajnie nieporównywalne, ale osobiście obstaję przy tym, że "usportowiony hatchback" można w tym przypadku stosować zamiennie z "hot hatch", choćby przez to, że "warm hatch" brzmi dość głupawo :D Dla mnie to podobna sytuacja jak z autami sportowymi, np. Toyota GT86 i Porsche 911 Turbo. Jedno i drugie jest sportowe, choć skrajnie różnią się od siebie, dlaczego by więc odmówić miana "hot hatcha" słabszym, ale jednak usportowionym modelom? Jeszcze mi się przypomniało o takim aucie, jak stary Colt GTi, później produkowany (po zmianach) jako Proton Satria GTi/Proton 318 GTi. Mocy to nie ma dużo, 140 koni (z silnika 1.8), ale jeśli coś takiego, z fajnym bodykitem i zawieszeniem strojonym przez Lotusa nie jest hot hatchem, to ja wysiadam. :P

    Obrazek

    Tak czy owak, tyle opinii, ilu obserwatorów. Rozumiem Twoje stanowisko choćby przez wgląd na fakt, że pocinasz Golfem GTI, czyli w zasadzie czymś typu wzorca hot hatcha i nie będę się spierać, kto ma rację, i tak jeden drugiego nie przegada. ;-)
    Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, 9:33 przez FrogsterPL, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 19 gru 2017, 8:33

    Tu masz rację! :D Myślę, że się nie przegadamy :-P

    Dodałbym jeszcze tylko fakt, że motoryzacja jako całość idzie do przodu. To co 20 lat temu było szybkie, dziś jest już powolne. Auto klasy miejskiej z 140 konnym silnikiem 20 lat temu robiło na pewno wrażenie. Wszak auta miały po 40-60 a w najlepszym przypadku po 80-100 KM. Takie auto po prostu było dużo szybsze. Dziś 100-120KM ma auto miejskie, albo trochę mniej ale jest wspomagane sprężarką, odczucia z jazdy są zupełnie inne. 150-200KM ma pierwszy lepszy sedan. Dlatego właśnie uważam, że aby choć trochę poczuć magię HotHatcha, czyli auta które w cywilnym opakowaniu ma lepsze osiągi, tak w zakrętach jak i na prostej, te 200KM w lekkim nadwoziu to minimum aby nie czuć wstydu w przykuwającym wzrok HotHatchu, z dyskretnymi bądź nie spojlerami/dokładkami, którego bez najmniejszego problemu objeżdża passeratti w dieslu ;)
  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 316
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 452
    Otrzymanych polubień: 227

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: adamsky » 19 gru 2017, 13:07

    Ja bym raczej podsumował że to co 20 lat temu było lekkie to teraz jest spasione. I z tego bierze się jego powolność. Golf II GTI 16V ze swoimi marnymi na obecne czasy konikami, robił większe wrażenie przyspieszeniem niż obecny, bo wiedziałeś że jedziesz lekką blaszaną puszką bez żadnych elektronicznych bajerów i wspomagaczy. I na warszawskich drogach w 1992 roku naprawdę ciężko było o kozaka który by mu podskoczył. Wiadomo że nie liczę mafii latającej betami czy mercami z V12 :)
    A jak Ci się nie spieszyło to na mazurskich krętych drogach pokonywanych tempem spacerowym spalał poniżej 7 l/100 km
    Kiedyś auto klasy GTI przypominało narowistego konia arabskiego. A dzisiejsze to spasione wałachy, ale na dopalaczach :-D
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    Blazo
    Posty: 1066
    Rejestracja: 02 sie 2013, 17:46
    Medale: 2
    Reputacja: 1
    Imię: Blazej
    Hobby: Motorsport; Simracing
    Samochód: EG3
    Nick w TDU2: Blazo2086
    uPlay: Blazo2086
    Steam ID: blazo2086
    Lokalizacja: 3miasto
    :
    Race of Champions Initial DC
    Polubił: 1215
    Otrzymanych polubień: 408

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Blazo » 19 gru 2017, 16:51

    (Żeby nie było tylko samo wciskanie "lajka" :lol: )
    Zgadzam się z Adamem w 100%. Nie zapominajmy też o postępie w dziedzinie ogumienia, bo gdyby założyć na nowy samochód 20 letnie opony to myślę, że każdy samochód, który ma 20 lat i byłby na ogumieniu współczesnym z najwyższej półki objechałby go :lol: . Ale to takie moje gdybanie... ;-)
    Ostatnio zmieniony 19 gru 2017, 16:51 przez Blazo, łącznie zmieniany 1 raz.

    Obrazek

  • Awatar użytkownika
    adamsky
    Posty: 316
    Rejestracja: 22 lis 2017, 11:18
    Reputacja: 5
    Polubił: 452
    Otrzymanych polubień: 227

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: adamsky » 20 gru 2017, 15:44

    Mimi pisze:nowy w tej konfiguracji kosztowałby ok 130.000PLN za hatchback'a i to nie w full wersji, bo można było jeszcze dobrać parę rzeczy :facepalm:

    Każdego, kto za Golfa 1.4 chciałby wydać 130K, kierowałbym na obowiązkowe badania psychiatryczne, bo na razie stanowi zagrożenie dla siebie, ale kto wie co może się zdarzyć kiedy sobie uświadomi jaką zrobił głupotę :rotfl:
    Ostatnio zmieniony 20 gru 2017, 15:44 przez adamsky, łącznie zmieniany 1 raz.
    And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
    ABRAHAM LINCOLN
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: BeliarPL » 20 gru 2017, 16:05

    Że tak tylko podsumuję, nie od 105-110 zaczynają się GTI? :)
  • Awatar użytkownika
    jedlin12
    Posty: 1486
    Rejestracja: 20 lis 2015, 18:53
    Medale: 1
    Reputacja: 23
    Imię: Jakub
    Hobby: Skoki Narciarskie, Gry, Pisanie
    Samochód: Ford Focus RS500 (marzenia...)
    uPlay: CM-jedlin12
    Steam ID: jedlin12
    Klub: Club Mega
    Lokalizacja: woj. mazowieckie
    :
    The Crew Endurance Series
    Polubił: 771
    Otrzymanych polubień: 928

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: jedlin12 » 20 gru 2017, 16:16

    http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/R ... olfgti2017

    Odnosząc się do cenników to od 128 000 PLN zaczynają się ceny Golfa GTI performance z 245 konnym silnikiem.
    „Dodanie mocy czyni cię szybszym na prostych. Pozbycie się masy czyni cię szybszym wszędzie”. Colin Chapman - założyciel Lotusa
  • Awatar użytkownika
    Mimi
    Posty: 3586
    Rejestracja: 27 sty 2012, 18:39
    Reputacja: 4
    Samochód: Volkswagen Golf
    Polubił: 248
    Otrzymanych polubień: 1431

    Rozmowy i komentarze part 3

    autor: Mimi » 20 gru 2017, 16:40

    adamsky pisze:
    Mimi pisze:nowy w tej konfiguracji kosztowałby ok 130.000PLN za hatchback'a i to nie w full wersji, bo można było jeszcze dobrać parę rzeczy :facepalm:

    Każdego, kto za Golfa 1.4 chciałby wydać 130K, kierowałbym na obowiązkowe badania psychiatryczne, bo na razie stanowi zagrożenie dla siebie, ale kto wie co może się zdarzyć kiedy sobie uświadomi jaką zrobił głupotę :rotfl:

    A w reklamach VW nie mówią, żeby przed zakupem skontaktować się z psychiatrą bądź farmaceutą :D
    jedlin12 pisze:http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2018_RP2017/nowy_golf_gti_performance.pdf?intcmp=cms-showroom-cennikinowygolfgti2017
    Odnosząc się do cenników to od 128 000 PLN zaczynają się ceny Golfa GTI performance z 245 konnym silnikiem.

    To cennik Golf 7,5, nie ma w Polsce zwykłych GTI bo nikt ich nie kupował :panzielony:

    Golf GTI w wersji 3-drzwiowej kosztuje od 107 390 zł, a model 5-drzwiowy to wydatek od 109 050 zł. Modele wyposażone w przekładnię typu DSG (6-stopniowa) kosztują w wersji 3-drzwiowej od 115 390 zł lub w 5-drzwiowej od 117 050 zł. Ceny obowiązujące na polskim rynku za mocniejszą wersję Golfa GTI z pakietem Performance (podwyższona moc do 230 KM) zaczynają się od 111 390 złotych (wersja 3-drzwi), lub od 113 050 zł (wersja 5-dzwi). Ceny modeli Performance z automatyczną skrzynią DSG kształtują się następująco - wersja s-drzwi kosztuje 119 390 zł, a wersja 5 drzwi to wydatek 121 050 zł.
    Ostatnio zmieniony 20 gru 2017, 16:40 przez Mimi, łącznie zmieniany 1 raz.
    Jeśli otaczasz się odpowiednimi ludźmi, możesz wszystko
Odpowiedz Posty: 610

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

Przejdź do