Postanowiłem założyć osobny topic na temat NSXa. Jest to w sumie legenda, a materiałów na jej temat jest sporo. No i mamy bardzo dużo fanów tego auta tutaj na forum.
Jeśli moderatorzy/szefostwo stwierdzą, że ten temat za mocno dotyczy Hondy i nie pasuje do "Ogólnie o motoryzacji" to proszę go wrzucić do offtopa.
Także wrzucajcie tutaj filmiki, zdjęcia, informacje, historie, i wszytsko w okół tego auta.
Zacznę.
Info:
NSX NA1 (1990–1997)- 3,0-Liter-DOHC-V6- N/A
- Motorcode C30A
- 201 kW (274 PS), 284 Nm
- 1392–1460 kg
- 0-100kmh w 5.9 sek
- V Max: 270 kmh
NSX NA1 Type R (1992 - 1995, tylko Japan)
- Motoryzacja z NA1
- sztywniejsze zawieszenie
- wnętrze TypeR
Fota:
NSX NA2 (1997–2002)-3,2-Liter-DOHC-V6- N/A
- Motorcode C32B
- 206 kW (280 PS) 298 Nm
- 1392–1460 kg
Oficjalne dane Hondy prędkości:
- 0-100kmh w 5.7 sek
- V Max: 270 kmh
Te oficjalne dane jednak były nie prawdziwe. Japonia w tych latach (89-04) była w tak zwanym wspólnym rynku (co to?
kliknij) w którym był limit na 280PS. De facto NSX miał nawet 220kW ~ 300PS. To wynikało też szybszym przyspieszeniem.
NSX NA2 Type S - 1320kg
- lepsze zawieszenie (sztywniejsze)
Type
SNSX NA2TypeS zero (od 1997, tylko Japan)
- 1280kg
- został specjalnie zaprojektowany jako auto na wypady na tor.
- usunięto klimatyzacje, car-audio i nawigacje
NSX-T (Targa-Top), (od 1995 worldwide)
NSX Facelift (od 2002-2005)
- Zmieniono chowane światła na reflektory z xenonami
- Zmieniono tylne światła
- Zmieniono zderzaki na bardziej aerodynamiczne (zwiększyło V-max na 280 kmh)
Foto(od razu faclift Targa):
NSX TypeR Facelift (od 2002-2005)
- fabryczny semislick
- odchudzona na 1244kg
No i autem sportowym też się da nakręcić więcej niż 300 000 km
http://www.autoevolution.com/news/acura-nsx-passes-388888-miles-on-original-engine-and-gearbox-85216.html