Witajcie, dawno mnie tu nie było gdyż pochłonęło mnie domykanie dyplomu i masa spraw rodzinnych, teraz mam kilka dni żeby ponadrabiać zaległości w prowadzeniu wirtualnych aut
Ale do rzeczy, tak jak wspomniał Siemkins, od 29 września, oprócz dalszej nauki, będę także prowadził zajęcia z podstaw tworzenia grafiki wektorowej 3D, zajęcia takie prowadzę już od kilku lat, na początku studiów, zajmowałem się współpracą przy tworzeniu Koła Graficznego, potem przejąłem obowiązki prowadzących, a w zeszłym roku wyszedłem z inicjatywą prowadzenia zajęć dla młodzieży z poza szkoły. Uczelnia pomogła zorganizować takie zajęcia, a w związku z tym, że odniosły pełny sukces i otrzymywaliśmy masę zapytań od osób, które albo jeszcze nie były uczniami szkół średnich, albo już dawno je skończyły, a chciały by w takim kursie uczestniczyć, postanowiliśmy otworzyć zajęcia dla wszystkich.
Dlaczego wspominam o tym na tym forum? Zajęcia cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród przyszłych grafików, ale tak jak rozmawiałem z Siemkinsem, jest masa ludzi, którzy chcieli by zająć się tworzeniem własnych modeli do modów, a nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać. Kurs ten jest skierowany do tych osób, które chcą w szybki i przystępny sposób poznać solidne podstawy modelowania/ symulacji/ animacji/ wizualizacji w środowisku 3D pod okiem doświadczonego grafika (uczę się w tym kierunku od ponad 10 lat, prowadzę zajęcia od 5).
Jeśli wiążesz swoją przyszłość z grafiką, a nie wiesz od czego zacząć, lub po prosu chcesz spróbować, a wiedza zawarta w tutorialach wydaje Ci się niewystarczająca, lub po prostu nieaktualna, serdecznie zapraszam na moje zajęcia.
Oprócz informacji oficjalnych zawartej na stronie
http://www.wit.edu.pl/1/1/rekrutacja/warsztaty_grafiki_cyfrowej_3d/ przygotowałem mały FAQ który staram się na bieżąco uzupełniać.
Dlaczego student? A dlaczego nie? Tak, jak zauważył założyciel Polskiego Kursu Blendera (
http://www.polskikursblendera.pl), osoby o dużej renomie, nie uzyskały jej poprzez przekazywanie wiedzy ale przez to, że czynnie działają w środowisku i nie będą one traciły czasu na pracę od podstaw. Na moich zajęciach, mogę pomóc w nauce od zupełnych podstaw do momentu, w którym będziecie mogli samodzielnie tworzyć własne modele, wizualizacje czy animacje. Wiadomo, że pół roku to mało jak na tak rozległą dziedzinę, ale dam wam solidną podstawę do tego aby nie tylko pracować dalej nad swoimi umiejętnościami, ale też "załapać" swoje pierwsze zlecenia w środowisku 3D - tak jak niektórzy z moich studentów. Wiadomo, na początku nie będzie to praca przy najnowszym Wiedźminie czy robienie animacji z panem Bagińskim, ale pierwsze, małe zlecenia, są niezwykle ważne w budowaniu swojego wizerunku i przy odrobinie samozaparcia i sumienności mogą wam dać wspaniały start w branży.
Kiedy odbywać się będą zajęcia?To pytanie które najczęściej pada w mailach od chętnych. W tym momencie mamy pewność, że pierwsza grupa ruszy zgodnie z planem tj. 29 września - w poniedziałek. Kolejne grupy, które otwieramy wraz ze wzrostem chętnych, będziemy dopasowywać do zapotrzebowania większości kursantów (druga grupa prawdopodobnie ruszy w piątek 3 października), także przy okazji rejestracji, proszę was o podanie dni tygodnia (najlepiej kilku), w których najwygodniej będzie wam pogodzić uczestniczenie na kursie z innymi obowiązkami. Zajęcia zawsze będą odbywały się od godziny 17 i będą trwały 3h lekcyjne z doliczonymi dwoma 10 albo 15 minutowymi przerwami (o ile będzie taka potrzeba - często uczestnicy rezygnują z przerw aby więcej wynieść z zajęć.) W razie problemów z nieobecnością na którychś zajęciach, nie powinno być problemu z uzupełnieniem wiedzy przychodząc na zajęcia innej grupy w obrębie tego samego tygodnia, o ile wcześniej dostanę informację o takiej potrzebie i przygotuje dodatkowe stanowisko - wszystkie grupy idą jednakowym tokiem nauczania. Podobnie jest z migracją między grupami, jeśli np. poniedziałki nie będą komuś odpowiadały a w innej grupie będzie miejsce, wystarczy się ze mną skontaktować i wyrazić chęć przeniesienia.
Czy możliwe są zajęcia weekendoweNa ten moment niestety nie, jednak w związku z tym, że dostajemy bardzo dużo takich zapytań, rozważamy taką możliwość i jeśli tylko pozwoli na to dostępność sal, którą poznamy w najbliższych dniach, a zainteresowanie tym tematem utrzyma się, takie zajęcia zostaną otworzone. W weekendy na uczelni prowadzone są zajęcia dla studentów zaocznych, co za tym idzie, większość sal jest zajęta. Chcemy aby kurs, prowadzony był w jak najlepszych warunkach, dla tego jeśli znajdzie się wolna sala z odpowiednio mocnymi komputerami (min.Intel Core I5, GeForce GTX 560/650Ti, 8GB Ram), zajęcia się odbędą i taką informację wyślemy wszystkim zainteresowanym, którzy zwrócili się do nas z takim zapytaniem.
Za co płacimy?Cena całego kursu (45h lekcyjnych) to 300 PLN. Uczelnia nie traktuje kursu jako zajęć komercyjnych, opłaty pokrywają jedynie koszty jakie uczelnia ponosi w związku z organizacją zajęć. Dla przykładu, jeśli kurs byłby traktowany jako zajęcia normalnego toku studiów, byłby on wart 5 punktów ECTS a co za tym idzie, student musiał by za niego zapłacić 500 PLN.
Co zyskujemy? Oprócz tego, co opisałem w pierwszej odpowiedzi, po ukończeniu kursu każdy kto spełni wymagania zaliczenia otrzyma oficjalny certyfikat ukończenia kursu. Nie trzeba wspominać, że taki certyfikat wystawiony przez uczelnie wyższą, jest dodatkowym plusem przy poszukiwaniu pracy.
Jak wyglądać będzie zaliczenie?Głównym czynnikiem który wpłynie na decyzję o zaliczeniu kursu jest obecność i udział w zajęciach. Nie będę wymagał przynoszenia, na każde zajęcia pracy domowej, nie będą to trudne zadania ale mające na celu utrwalenie wiadomości które pozyskacie na zajęciach, więc wykonanie ich z pewnością wyjdzie wam na dobre. Co do projektu końcowego - temat będzie dobierany indywidualnie przez uczestnika - nie narzucam z góry czy to ma być wizualizacja, animacja czy nawet symulacja - każdy czuję się lepiej w innej dziedzinie, muszę mieć jednak pewność, że kiedy skończycie kurs, będziecie w stanie ruszyć dalej
Czy możemy zobaczyć prace uczestników?Z uczestnikami kontakt mam mailowy, nie zbierałem prac, a jako że nie podpisywaliśmy żadnych umów, nie mogę udostępniać prac na których publikacji autor nie wyrazi zgody, jednak piszę maile do byłych uczestników i staram się odpowiednie zgody pozyskać.
Na początek pracę Piotra Dziechciarskiego - możecie go znaleźć na portalu behance.net - Piotrek przygodę z 3D na moich zajęciach zaczynał od zera, ale dzięki sumienności bardzo szybko załapał podstawy i po pierwszym semestrze Koła Graficznego miał już swoje pierwsze zlecenia na pracę z obiektami 3D. Koło Graficzne, miało bardzo podobną formułę do Warsztatów jednak ze względu na mniejszą ilość godzin nie mogłem zrealizować całego programu który będzie prowadzony na Warsztatach, oraz było skierowane wyłącznie do naszych studentów.
https://www.behance.net/gallery/15063275/Nachos-packageNad tym pracowaliśmy na początku, ponieważ opakowania były tematem zaliczenia na zajęcia Projektowanie Graficzne (2D). Zwykle wizualizacje pudełek robi się w Photoshopie jednak Piotrek postanowił zrobić pełnoprawną wizualizacje w Blenderze.
https://www.behance.net/gallery/1499451 ... nt-project)
Drugi projekt powstały już później to praca z cieczą, praca robiona także w trakcie semestru.
----------------------------------
Jeśli macie jakieś pytania, piszcie proszę na adres
[email protected] - w sprawach związanych z prowadzeniem kursu, bądź na adres
[email protected] - w sprawach z wiązanych z rejestracją i opłatami. Rozróżnienie to jest o tyle istotne, że jeśli wyślecie pytanie na temat samego kursu do Pań z rekrutacji i tak odeślą pytanie do mnie, co wiąże się z wydłużeniem czasu oczekiwania na odpowiedź.
Oprócz maila postaram się regularnie przeglądać ten wątek na forum i udzielać odpowiedzi na pytania.
Zapraszam do polubienia Fanpage na Facebooku, oraz do obejrzenia trailera, który pokazuje ułamek zagadnień którymi będziemy zajmowali się na kursie.
Mam nadzieję, że niektórych z was poznam osobiście na kursie
https://www.facebook.com/wgcwit?fref=ts - Fanpage
https://www.youtube.com/watch?v=5-QvthDAPnM - trailer