Odpowiedz Posty: 16
[HowTo] Jak używać TexModa w TDU2
  • Awatar użytkownika
    Michalmaster
    Posty: 3163
    Rejestracja: 28 sie 2012, 14:55
    Reputacja: 0
    Nick w TDU2: Michalmaster
    Lokalizacja: Lublin

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Michalmaster » 19 lip 2013, 13:59

    Co prawda używanie TexModa wydaje się proste. Mimo to jednak wpadłem na pomysł napisania poradnika, który mam nadzieję pomoże niektórym w ozdabianiu swoich pojazdów.

    Jak użyć TexModa w Test Drive Unlimited 2

    Potrzebne będą: Universal Launcher by Knyazew; program TexMod oraz darmowy Gimp (do lekkiej obróbki obrazu).

    Poradnik #1. Importowanie pojedynczej grafiki.

    1. Na początku chyba najlepiej przygotować sobie jakąś grafikę. Może to być dowolny obrazek (wiadomo, treści wulgarne, obraźliwe itp. nie wchodzą w grę!), w rozmiarze maksymalnie 512x512, naturalnie może być mniejszy, lecz nie większy. W Gimpie można bardzo łatwo zmieniać rozmiary za pomocą opcji „Obraz > Skaluj obraz”. Jeśli jest potrzeba, należy usunąć tło.
    2. Odpalamy Universal Launcher. Zaznaczamy OFFLINE, odhaczamy kwadracik przy napisie „Texmod” oraz klikamy „Create Mutex!”. Nie wyłączamy! Musi być uruchomiony w tle.
    3. Uruchamiamy TexModa. Na początku klikamy w dużą ikonę folderu na samej górze oraz wybieramy plik „TestDrive.exe”. Jeśli mamy grę rozpakowaną, wybieramy z folderu z grą rozpakowaną, natomiast jeśli mamy swoje TDU2 w postaci pierwotnej, wybieramy .exe z folderu z grą nierozpakowaną.
    4. Następnie w samym TexModzie przechodzimy do opcji „Logging Mode”. W „Output Format” zanaczamy „PNG”, natomiast w opcji „Log with” wybieramy klawisz, którym będziemy operować teksturami w grze („Enter” IMO najwygodniejszy).
    5. Dodatkowo, sam utworzy się folder o nazwie „Out”, który będzie niezbędny w dalszej części naszej zabawy.
    6. Klikamy „Run” w TexModzie.
    7. Udajemy się do lakiernika. Wybieramy paletę z naklejkami oraz naciskamy klawisz „-”. Ostatnia naklejka z danej palety zrobi nam się zielonym kwadratem a w górnym lewym rogu ekranu pojawi się takie jakby „duże białe L”. Klikamy wcześniej wybrany klawisz, w tym wypadku jest to „Enter”.
    8. Wyłączamy grę.
    9. Teraz zaglądamy do folderu „Out”, który nam się utworzył sam, na pulpicie. Mamy tam dwa pliki – ową naklejkę oraz dokument tekstowy.
    10. Uruchamiamy Gimpa i wklejamy do niego grafikę z folderu „Out”. Następnie przciągamy na nią nasz przygotowany wcześniej obrazek. Zapisujemy.
    11. Ponownie przechodzimy do TexModa i kilkamy ostatnią, 3 opcję o nazwie „Package Build”. W „Creator Name” oraz „Comment” wpisujemy, co nam się podoba. Każdy pisze tam co innego, bo głównie chodzi o to, aby rozróżniać różne importowane obrazy, jeśli jest ich więcej.
    12. Naciskamy „Build” oraz zapisujemy w formacie .tpf (który sam ustawi się domyślnie).
    13. Powracamy do opcji #1, „Packege Mode”. Klikamy na małą ikonkę folderu oraz wybieramy to, co dopiero stworzyliśmy (będzie to automatycznie na samej górze listy, więc nie trzeba szukać).
    14. Klikamy „Run”.
    15. Wędrujemy do lakiernika, wybieramy paletę z naklejkami. I tam powinna być nasza importowana naklejka. Normalnie ją wybieramy oraz umieszczamy na samochodzie w dowolnym rozmiarze oraz miejscu. To już zależy od Was.
    16. Przytwierdzamy, płacimy, zapisujemy oraz wychodzimy z gry.
    17. Gasimy TexModa, a w Launcherze odhaczamy pole „TexMod”, zmieniamy na Online i odpalamy grę. Warto sprawdzić, czy nie zniknie na Online, dlatego polecam ten krok na zakończenie.
    18. CZYŚCIMY FOLDER „OUT” !
    19. U lakiernika ponownie jest standardowa naklejka, natomiast na naszym samochodzie jest to, co chcieliśmy.




    Poradnik #2. Importowanie pełnej skórki.

    Z jakiejś strony ze Sticerami (bardzo dobre są „vtestdrive.ru” lub „tdumods.com”) ściągamy sobie gotową skórkę w postaci zwykłego obrazka.

    Pierwsze kroki są identyczne jak w przypadku importowania pojedynczej grafiki, więc:

    1. Odpalamy Universal Launcher. Zaznaczamy OFFLINE, odhaczamy kwadracik przy napisie „Texmod” oraz klikamy „Create Mutex!”. Nie wyłączamy! Musi być uruchomiony w tle.
    2. Uruchamiamy TexModa. Na początku klikamy w dużą ikonę folderu na samej górze oraz wybieramy plik „TestDrive.exe”. Jeśli mamy grę rozpakowaną, wybieramy z folderu z grą rozpakowaną, natomiast jeśli mamy swoje TDU2 w postaci pierwotnej, wybieramy .exe z folderu z grą nierozpakowaną.
    3. Następnie w samym TexModzie przechodzimy do opcji „Logging Mode”. W „Output Format” zanaczamy „PNG”, natomiast w opcji „Log with” wybieramy klawisz, którym będziemy operować teksturami w grze („Enter” IMO najwygodniejszy).
    4. Dodatkowo, sam utworzy się folder o nazwie „Out”, który będzie niezbędny w dalszej części naszej zabawy.
    5. Klikamy „Run” w TexModzie.
    6. Udajemy się do lakiernika, gdzie oklejamy samochód dużymi, białymi kwadratami dostępnymi na pierwszej palecie. Trzeba to zrobić bardzo dokładnie, bo inaczej końcowy efekt nie będzie satysfakcjonujący albo w ogóle nie zadziała.
    7. Jeśli już to zrobiliśmy, zapisujemy oraz opuszczamy lakiernię,
    8. Wchodzimy ponownie. Podchodzimy do naszego pojazdu, kierujemy na niego kursor. Nic nie klikamy, ponieważ teraz w ruch pójdzie klawisz „-” lub „+” na klawiaturze numerycznej. Wybieramy jeden z nich (ponoć „-” jest szybciej, ja jednak nie zauważyłem) oraz klikamy nim aż do czasu, gdy wyświetlana na naszym monitorze tekstura będzie owymi białymi naklejkami ułożonymi na kształt „kawałków samochodu”. Duże, białe, prawie na cały ekran, więc bardzo trudno przeoczyć.
    9. Jeśli to już się nam pojawi na ekranie, kilkamy „Enter” i po prostu wychodzimy z gry z „tym czymś” w tle.
    10. Wchodzimy do folderu „Out”. Teraz uwaga: Do owego folderu kopiujemy naszą skórkę. Następnie klikamy „Zmień nazwę”, ale „tego białego”. Kopiujemy starą nazwę oraz zmieniamy na byle jaką. Następnie usuwamy nazwę naszej naklejki, którą zastępujemy nazwą wcześniej skopiowaną. Gdy nazwy mamy pozamieniane możemy usunąć „to białe”.
    11. W TexModzie przechodzimy do opcji „Packege Build”. W „Creator Name” oraz „Comment” wpisujemy coś wedle własnego uznania. Klikamy „Build” oraz zapisujemy sobie w formacie .tpf, który zresztą sam ustawi się domyślnie.
    12. Wracamy do „Packege Mode”. Klikamy na małą ikonkę folderu oraz wybieramy to, co dopiero stworzyliśmy (będzie to automatycznie na samej górze listy, więc nie trzeba szukać).
    14. Klikamy „Run”.
    15. Idziemy do lakiernika. Mamy oklejony samochód.
    16. Bardzo ważny krok: Wybieramy z palety biały kwadrat, dajemy mu 100% przeźroczystości oraz przytwierdzamy np. na drzwiach. Zapisujemy i wychodzimy. Jeśli tego nie zrobimy, na Online z naszej pracy pozostaną tylko białe kwadraty.
    17. Wychodzimy z gry. Nasz samochód gotowy.
    18. Czyścimy folder "Out"
    Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 13:59 przez Michalmaster, łącznie zmieniany 4 razy.
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Kub3kPL » 19 lip 2013, 14:26

    http://tdu-garage.ucoz.ru/load/vinily/1 <-- tu też można znaleźć bardzo fajne skórki :)
  • Awatar użytkownika
    Kaskader2683PL
    Posty: 72
    Rejestracja: 18 lip 2012, 10:43
    Reputacja: 0

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Kaskader2683PL » 02 sie 2013, 9:35

    Pomocyy !
    Robię wszystko jak jest napisane, ale gdy wykonuję czynność nr. 6 to wyskakuje mi malutkie okienko o nazwie "Shit Happened" a w tym oknie jest napisane D'OH.
    Gdy zamknę te okienko, gra się nie odpala, a wyskakuje, że niby to jakiś Trojan. Pomocy !
    Zloty prze ze mnie organizowane są co 2 tygodnie :em3600
  • Awatar użytkownika
    Kub3kPL
    Posty: 1499
    Rejestracja: 28 lip 2011, 13:40
    Reputacja: 0
    Imię: Kuba
    Samochód: Alfa Romeo Brera S Prodrive
    Xbox Live: J1SKYE
    Lokalizacja: Edynburg, Szkocja
    Polubił: 113
    Otrzymanych polubień: 92

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Kub3kPL » 02 sie 2013, 9:38

    Pamiętaj aby TexMod.exe uruchamiać jako administrator. Jak nie przejdzie, to wyłącz antywirusa i wtedy spróbuj.
  • Awatar użytkownika
    Kaskader2683PL
    Posty: 72
    Rejestracja: 18 lip 2012, 10:43
    Reputacja: 0

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Kaskader2683PL » 02 sie 2013, 10:24

    No i dobra, robiłem wszystko tak samo, ale samochód cały czas był biały :/
    Spróbuję jutro na innej furce.
    Być może zwaliłem coś w punkcie 10, bo jest za bardzo chaotycznie rozpisany i go nie ogarniam.
    Zloty prze ze mnie organizowane są co 2 tygodnie :em3600
  • Awatar użytkownika
    Michalmaster
    Posty: 3163
    Rejestracja: 28 sie 2012, 14:55
    Reputacja: 0
    Nick w TDU2: Michalmaster
    Lokalizacja: Lublin

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Michalmaster » 02 sie 2013, 10:30

    Kaskader2683PL pisze:Być może zwaliłem coś w punkcie 10, bo jest za bardzo chaotycznie rozpisany i go nie ogarniam.

    No fakt, chaotycznie mi to wyszło, przyznaję.

    Chodzi o to, aby po prostu zamienić nazwę. Aby Twoja skórka miała nazwę 'tego białego', a tamto wywalić.
    Ostatnio zmieniony 02 sie 2013, 10:30 przez Michalmaster, łącznie zmieniany 2 razy.
  • Awatar użytkownika
    Kaskader2683PL
    Posty: 72
    Rejestracja: 18 lip 2012, 10:43
    Reputacja: 0

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Kaskader2683PL » 02 sie 2013, 10:32

    @up
    Hmmmm.
    No to tak zrobiłem, więc popełniłem jeszcze jakiś błąd gdzie indziej.
    Zloty prze ze mnie organizowane są co 2 tygodnie :em3600
  • Awatar użytkownika
    Michalmaster
    Posty: 3163
    Rejestracja: 28 sie 2012, 14:55
    Reputacja: 0
    Nick w TDU2: Michalmaster
    Lokalizacja: Lublin

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Michalmaster » 02 sie 2013, 10:36

    W taki razie prześledź wszystko jeszcze raz, powoli. Tutaj najmniejsze potknięcie wystarczy, aby nie było efektu.

    Edit. A ten biały samochód to kiedy masz? Na końcu, już po wszystkim?

    Edit2. Już działa.
  • Awatar użytkownika
    Angello
    Posty: 1374
    Rejestracja: 28 lis 2012, 0:00
    Reputacja: 3
    Imię: Andrew
    Hobby: AirSoft
    Samochód: Czołg Abrams
    Nick w TDU: AngelloPL
    Nick w TDU2: AngelloPL
    uPlay: Angello_PL
    Klub: Night Riders
    Lokalizacja: Białystok
    Polubił: 745
    Otrzymanych polubień: 330

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Angello » 01 wrz 2013, 22:01

    Kaskader2683PL pisze:Pomocyy !
    Robię wszystko jak jest napisane, ale gdy wykonuję czynność nr. 6 to wyskakuje mi malutkie okienko o nazwie "Shit Happened" a w tym oknie jest napisane D'OH.
    Gdy zamknę te okienko, gra się nie odpala, a wyskakuje, że niby to jakiś Trojan. Pomocy !


    U mnie pomogło wyłączenie antywirusa :)
    Ostatnio zmieniony 01 wrz 2013, 22:01 przez Angello, łącznie zmieniany 2 razy.
  • kamil1996
    Posty: 1
    Rejestracja: 26 lip 2013, 20:16
    Reputacja: 0

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: kamil1996 » 14 gru 2013, 19:01

    Mógłby mi ktoś poradzić, co zrobić, by mi działał TexMod, bo jak załączam grę z TexModa to w lewym górnym rogu powinny być czerwone literki, a u mnie ich nie ma. Wszystko robiłem jak należy, nawet po wyłączeniu antywirusa miałem to samo czy jak zmieniłem antywirusa na inny to problem się powtarzał. Dodam że gram na laptopie i mam karte graficzną GeForce 520MX. Czy to może być wina karty graficznej? Czy czegoś innego? Proszę o szybką odpowiedź :-)
  • Awatar użytkownika
    FreshAce
    Posty: 115
    Rejestracja: 01 sie 2013, 17:49
    Reputacja: -1
    Imię: Lukasz
    Nick w TDU2: FreshAce
    Klub: ClubMega
    Polubił: 1
    Otrzymanych polubień: 14

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: FreshAce » 15 gru 2013, 11:48

    Kamilu wydaje mi się że program antywirusowy zablokował Ci ten program i nie funkcjonuje w pełni sprawnie.Musisz w opcjach antywira poszukać plików kwarantanny i dodać Texmoda do wyjątków.Najlepiej jak byś wyczyścił sobie też rejestr systemu może tam się zrobił jakiś bajzel (programy do tego to CCleaner lub Odkurzacz- przykładowo) Wyczytałem również że karty z zakończeniem Mx na lapkach maja problemy z Texmodem.Brakuje im czegoś w bibliotekach DirectX.Ile w tym prawdy to nie wiem bo nie znam tematu :oops:
  • Awatar użytkownika
    lambatti
    Posty: 16
    Rejestracja: 01 sty 2014, 22:24
    Reputacja: 0
    Imię: Adam
    Nick w TDU: Serwery off :c
    Nick w TDU2: lambatti
    Lokalizacja: Kielce

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: lambatti » 20 sty 2014, 17:37

    Pomoże ktoś? Próbowałem wgrać skina, wszystko robię wg instrukcji, w końcu dochodzę do kroku, gdzie wybieram .tfp, zaznaczam go w TexModzie, wchodzę do gry, wchodzę do lakiernika, a auto dalej białe :I

    @EDIT: Ogarnąłem videotutorial i jakoś zadziałało ;D
  • Awatar użytkownika
    marcopx95
    Posty: 78
    Rejestracja: 24 sty 2014, 23:08
    Reputacja: 0
    Imię: Marek
    Hobby: motoryzacja
    Nick w TDU2: marcopx17

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: marcopx95 » 24 lut 2014, 16:45

    czy mógłby ktoś podrzucić jakieś stronki z sticerami ?? Bo nie mogę nic znaleźć....
  • Awatar użytkownika
    Michalmaster
    Posty: 3163
    Rejestracja: 28 sie 2012, 14:55
    Reputacja: 0
    Nick w TDU2: Michalmaster
    Lokalizacja: Lublin

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: Michalmaster » 24 lut 2014, 17:12

    http://www.vtestdrive.ru/load/vinily/1 - aby pobrać musisz być zalogowany
    http://tdumods.com/news.php - tutaj dopiero po rejestracji i zalogowaniu wyświetla się zakładka "custom car skins"
    oraz
    Kub3kPL pisze:http://tdu-garage.ucoz.ru/load/vinily/1 <-- tu też można znaleźć bardzo fajne skórki :)
    Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 17:12 przez Michalmaster, łącznie zmieniany 2 razy.
  • rancik1
    Posty: 1
    Rejestracja: 13 kwie 2014, 23:51
    Reputacja: 0
    Imię: Sebastian
    Hobby: motoryzacja
    Samochód: Honda
    Nick w TDU2: rancik1
    Klub: narazie nie ma

    [HowTo] Jak używać TexModa w TDU2

    autor: rancik1 » 13 kwie 2014, 23:56

    Siema chłopaki, ma problem w tej grze, robie wszystko tak jak trza, lecz jest problem wlasnie w pkt. 7 powtarzalem ten punkt kilka razy i nic mi nie wyskoczylo. probowalem nawet na yt tutoriale. nie dawno co dopiero uporalem sie z "shit happened" jak kolega juz wspominal. POMOCY!!!!!!!!!!! nie umiem sobie poradzic z 7 pkt !!!
Odpowiedz Posty: 16

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Przejdź do