Odpowiedz Posty: 17
Ferrari 288 GTO [TDU1]
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 28 sty 2012, 17:12

    Ferrari 288 GTO
    In Italia… mamy wolną duszę. Wiemy, że są inne miejsca, gdzie sztuka tworzenia pięknych aut jest doceniana, dlatego szanujemy ich nazwy... Jaguar, McLaren, Aston Martin... Nie ma zazdrości, ponieważ jesteśmy braćmi. Wiemy, że inni potrafią przeżywać cud aerodynamiki... odkrywać tajemnice o stosunku mocy do masy... albo zasypiać z marzeniami o obrotach na powiekach...
    Ale proszę powtórz po mnie: Lamborghini, Maserati - Ferrari. Kliknij i powtórz jeszcze raz tak jak ja: Ferrari. Ahh ten Cavallinio Rampante de la Scuderia Ferrari... najsłynniejsze zwierzę tego świata. Czujesz to? Masz kawałeczek Włoch w swojej duszy? Przyłącz się do nas, zgub się w naszym języku prędkości i pozwól, aby Twoja głowa się odwróciła w naszym kierunku... To jest magia, magia Ferrari, której częścią jest słynne Ferrari 288 GTO.


    Obrazek Obrazek ObrazekZdjęcie: Houdini358 - Test Drive Unlimited

    Dojdź do naszego grona, powitamy Cię jak straconego syna... Nasz dom to słynna Modena, z której wyjechało 274 sztuk tego pięknego samochodu. Pierwsze 288 GTO, prototyp, które opuśćiło naszą fabryke miało żółty kolor ”Giallo Fly”. Kolejne 273 samochody, które wyprodukowaliśmy, miały na sobie ten jednorazowy, sliczny i urzekający kolor: Rosso Corsa. Ostatni czerwony GTO z tych 273 został specjalnie wyprodkowany w roku 1986 dla byłego mistrza świata F1 Nicki Lauda. Można powiedzieć, że to tylko 274 sztuk. Dlaczego? Bo to jest inne Ferrari. 288 GTO ma swoją własną historię. ”GTO” - ” Gran Turismo Omologato” - ma przypominać zapomniane 250 GTO, a same 288 GTO zostało zaprojektowane, aby występować w rajdach grupy B. Z powodu smiertelnych wypadków FIA zdecydowała się usunąć tę grupę i 288 GTO poszło – a raczej pojechało - swoją drogą.

    Obrazek

    Ten samochód swoich czasów był Supercar’em. Jego śilnik to turbodoładowany V8 o pojemnośći 2.8 litra. Przy wciśnięciu pedału gazu przeżyjesz niesamowite uczucie: 400 włoskich koni stawia się na tylnych nogach i zaczyna biec. Ciągną one samochód o wadze 1160kg – w 4,6 sekundach uzyskujesz prędkość 100 kilometrów na godzinę. Chwilę później, po 15 sekundach jedziesz prędkością 200 kilometrów na godzine. Tak, to wszystko jest czystą serią (0lvl). Dopiero przy tych prędkościach to Ferrari wydaje się bezpieczne i przykleja do asfaltu... 2451 mm w rozstawie osi – jeden z najszerszych samochodów tej marki. Samochód po prostu połyka zakręty. Jego twarde zawieszenie w kombinacji z tym szerokim rozstawem osi daje Ci taką pewność i szybkość na zakręcie, że nawet byś nie pomyślał o utracie kontroli. A nawet jeśli jego ostry tyłek ucieknie bokiem, to wystarczy jedno miekkie i spokojne machnięcie kierownicy żeby wszystko powróciło do harmonii. Jednak nie musisz... Jeżeli Ci się spodobała sztuka jazdy bokiem to ciągnij ją do końca zakrętu – 288 GTO to lubi. Jest naprawde mało Supercarów na tym świecie, które można prowadzić tak łatwo bokiem. Oczywiście, nie jest to samochód dla każdego. Nie wystarczy tylko żebyś miał prawo jazdy i wystarczająco pieniędzy. Do tego auta trzeba mieć to coś. Ono nie posiada żadnych elektrycznych assystów (i tak powinno być). Czuje się w nim każdy kamyk na asfalcie, każdą małą dziurkę i każdą małą nierówność trasy. Żeby go jednak tak wyczuć, trzeba mieć chęć na 288 GTO, a nie na szybkiego Supercar’a. To jest auto stworzone do rajdu, nie dla autostrady i luksusu.

    Kto myśli, że jego skórzane wyposażenie daje poczucie luksusu, ten się myli. Usiądź w nim, to bedzięsz wiedział co oznacza ”Sport” w motoryzacji. Jego falowane siedzenia kubełkowe wsysają Cię w to auto, a sportowy wygląd zegarów i słynna chromowana gałka skrzyni biegów Ferrari, przy której jest widoczny ten uroczy układ H, mówią tylko jedno: to jest auto wyścigowe. Ferrari potwierdziło to, ponieważ 288 GTO było pierwszym w seri produkowanym modelem tej marki, który nosił Cavallino Rampante nie tylko na masce, ale także na błotnikach. Zaszczyt ten przypadał tylko samochodom wyśćigowym.

    ObrazekZdjęcie: Prince-Matt - Test Drive Unlimited

    Przyszedł czas, aby już skonczyć ten mały historyczny przegląd... Dziś ten samochód jest kawałkiem historii. Niejeden powie, że to auto już było na szczycie, i że jego czas przeminął... Może to prawda, może i już nie należy do najszybszych, ale każdy ustala dla siebie gdzie jest szczyt. A in Italia to diabelskie Ferarri 288 GTO będzie na szczycie na zawsze i zawsze zostanie w naszej włoskiej duszy. Mamy nadzieję, że w Twojej również.

    Obrazek

    by Prince-Matt


    Ed. Siemkins
    Test po korekcie.
    Ostatnio zmieniony 28 sty 2012, 17:12 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 3 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    Siemkins
    Administrator
    Administrator
    Posty: 7146
    Rejestracja: 07 lip 2010, 21:30
    Medale: 8
    Reputacja: 53
    Imię: Jacek
    Hobby: detailing, domowe wino, muzyka
    Samochód: Honda Accord VI
    Lokalizacja: Zielona Góra
    :
    Więcbork 2016 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 TorMania Regular Races Grozokonkurs
    Grozokonkurs Endurance
    Polubił: 1538
    Otrzymanych polubień: 1770
    Kontakt:

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Siemkins » 29 sty 2012, 11:40

    Prince-Matt pisze:bracmi
    Prince-Matt pisze:prosze
    Prince-Matt pisze:zwierze
    Prince-Matt pisze:włoch
    Prince-Matt pisze:Dojdz
    Prince-Matt pisze:prędkośći
    Prince-Matt pisze:w nasz kierunek
    Prince-Matt pisze:częśćą
    Prince-Matt pisze:magi


    braćmi, proszę, zwierzę, Włoch, Dojdź, prędkości, w naszym kierunku, częścią, magii.
    To z pierwszej części, z 2 akapitów. Przeczytaj na spokojnie raz jeszcze całość, wyraz po wyrazie i popraw te niechlujności, bo to wpływa na ogólny odbiór.

    Jest też klika niezgrabnych sformułowań typu:
    Prince-Matt pisze:dla byłego mistrza świata F1 Nicki Lauda.

    lepiej byłoby odmienić imię i nazwisko
    Prince-Matt pisze:tą grupe

    częsty błąd z tę/tą - tu powinno być tę (i ę w grupie)
    Prince-Matt pisze: jego czas ubiegł...

    przeminął, a dalszą część zdania nieco zmodyfikować, aby uniknąć powtórzeń.

    Całościowo fajna praca, pisana w innym stylu, twardym. Dobre zdjęcia i ciekawy pomysł z ich podpisaniem (szkoda, że tylko te 2 zdjęcia, a nie całość, nawet jeśli te 2 pozostałe nie pochodzą z TDU). Popraw błędy, będziemy przyklejać.
    Na dziś ode mnie 4/5 na zachętę, bo w/w niechlujności i pozjadanych ogonków z literek jest co niemiara.
    Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 11:40 przez Siemkins, łącznie zmieniany 2 razy.
    Prawdopodobnie najlepszy Admin na tym portalu z nickiem na "eS"
    Mogłem być majtkiem na twojej łajbie, a jestem kapitanem na swojej tratwie
    CZYTAJ TO
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 13:43

    288 GTO nie ma przypominać 250 GTO i nie zostało zaprojektowane, by występować w rajdach. 288 GTO zaostało stworzone, by przejsć przepis FIA, który wymagał min. 200 egzemplarzy drogowych auta występującego w rajdach. Stąd w nazwie "GTO" :wink: A rajdowe auto jest całkiem inne ;) i powstały 3 rajdowe Ferrari nim grupa B poszła się... :wink:
    .
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 29 sty 2012, 13:54

    jurcek pisze:288 GTO nie ma przypominać 250 GTO i nie zostało zaprojektowane, by występować w rajdach. 288 GTO zaostało stworzone, by przejsć przepis FIA, który wymagał min. 200 egzemplarzy drogowych auta występującego w rajdach.

    Zaprzeczyłes sam sobie tymi dwoma zdaniami. Tak jak napisałem jest dobrze.
    jurcek pisze:Stąd w nazwie "GTO" :wink: A rajdowe auto jest całkiem inne ;)

    Nie, nazwa miała przypominać 250 GTO tak jak napisalem :wink:

    Siemkinsa błędy poprawione, jeżeli ktoś jeszcze widzi jakieś inne to pisać 8-)
    Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 13:54 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 14:00

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i zrozum :wink: i z kontekstu wyrwałeś drugi cytat.
    .
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 29 sty 2012, 14:33

    jurcek pisze:Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i zrozum :wink: i z kontekstu wyrwałeś drugi cytat.

    Zrozumiałem dobrze, nie martw się.
    Obojętnie czy wyrwałem z kontekstu czy nie, GTO ma przypominać 250 GTO. Wcale nie musiało byc tego "GTO" żeby auto występowało w rajdach, to o tych 200 egzemplarach jest inna sprawa.
    Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 14:33 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 2 razy.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 14:36

    No, nie za bardzo skumałeś. 288 GTO nie miało występować w rajdach. Zostało stworzone tylko, żeby przejść przepis. Rajdowe Ferrari to 288 Evoluzione (albo 288 GTO evoluzione... nie pamietam..). No ale jak dla Cb auto drogowe, to auto rajdowe, to ok :wink:

    Że nie musiało byc "GTO" możesz powiedzieć o najnowszym GTO, ale nie o 288 czy 250 :wink:

    btw, ogólnie tekst fajny, ale historia skopana :P
    Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 14:42 przez jurcek, łącznie zmieniany 1 raz.
    .
  • Awatar użytkownika
    effen73
    Posty: 441
    Rejestracja: 07 sty 2012, 1:18
    Medale: 1
    Reputacja: 8
    Nick w TDU: effen73
    :
    Więcbork 2016
    Polubił: 111
    Otrzymanych polubień: 209

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: effen73 » 29 sty 2012, 14:42

    Nie spodziewałem się, że Ferrari chciało się włączyć do B-grupy. Tak samo jak Porsche 959 dla mnie to supersamochody na tor, a nie szutrowe OS-y. Ładny opis :)
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 14:50

    Tak w ogóle, czytam tą rozmowe i chyab nie wiesz o co mi chodzi :P

    Prince-Matt pisze: ”GTO” - ” Gran Turismo Omologato” - ma przypominać zapomniane 250 GTO, a same 288 GTO zostało zaprojektowane, aby występować w rajdach grupy B.

    O nazwie, ok, się myliłem, bo napisałeś, że nazwa- choć wcale nie miało przypominać, ale ok. Ale piszesz, że 288 GTo miało występować w rajdach. A wcale tak nie było :wink:

    Powinno być tak:
    Drogowe 288 GTO zbudowane było tylko po to, by spełnić wymogi regulaminu rajdowej Grupy B, w której miał ścigać się 288 GTo Evoluzione.
    :wink:
    Więc i "GTO" tutaj nie ma żadnej historycznej "mocy" i nic nie miało przypominać, bo znalazło się w naziwe z tego samego powodu, co w 250 :wink: Jedynie dzsiejsze GTO (599 GTO) ma przypominać historie. Ferrari twierdzi, że to homologowany 599xx, ale chyba nikt się nie nabiera na to :P
    Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 14:50 przez jurcek, łącznie zmieniany 2 razy.
    .
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 29 sty 2012, 16:06

    Synek daj se spokój bo sie gubisz niesamowicie a pojęcia nie masz. Zaprzeczasz tylko samemu sobie. Tak jak napisałem jest dobrze. 288GTO zostało zaprojektowane żeby występować w rajdach a GTO miało przypominać zapomniane 250GTO.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 17:19

    Nie wiem gdzie zaprzeczam :roll: ogarnij temat troche bardziej, potem mów, że zaprzeczam i że piszesz dobrze :roll:

    http://www.rossocorsa.pl/modele/drogowe ... /index.php

    http://www.rossocorsa.pl/modele/drogowe ... /index.php
    .
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 29 sty 2012, 22:14

    Już Ci mowiłem że te stronku są do niczego, oni nawet nie wiedzieli że pierwsze GTO było zółte. Poza tym połowa tam brakuje o tym aucie.
    Obrazek
  • Awatar użytkownika
    jurcek
    Posty: 1001
    Rejestracja: 22 sie 2010, 17:33
    Medale: 1
    Reputacja: -2
    Nick w TDU: Kdwa.pl
    Klub: Free Guys
    :
    Bieliszów 2014
    Otrzymanych polubień: 51

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: jurcek » 29 sty 2012, 22:29

    Ta stronka nie jest do niczego. Ogólnikowo napisane, ale nie znaczy, że do niczego. Żółte GTO nie ważne, bo to był prototyp. A prototyp chyba nie jest seryjnym autem? :roll: Tak samo dzisiaj mógłbyś nazwać 1szą Italke czarną opancerzoną... No, ale jak znasz lepiej temat GTO i uważasz, że auto nieospojlerowane miało startować w B grupie, to ok :wink:
    .
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: BeliarPL » 30 sty 2012, 1:20

    Dość trudny i specyficzny tekst. Poza błędami zaznaczonymi przez Siemkins'a nie mam nic do dodania jeśli chodzi o gramatykę. Ogólnie dość sporo błędów można wyłapać oraz myśli przelanych w sposób nie gramatyczny :P

    Co do tekstu. Tak jak zaznaczyłem, jest bardzo trudno napisany :P Musiałem go przeczytać prawie 3 razy aby wszystko odgadnąć :P Jak już się ogarnie to wygląda na spójny i sensowny, napisany po prostu w zupełnie innym stylu :) Acz osobiście wolę łatwiejsze do zrozumienia teksty :wink:
  • Awatar użytkownika
    Prince-Matt
    Posty: 3628
    Rejestracja: 15 lut 2011, 13:39
    Medale: 6
    Reputacja: 16
    Klub: Feel Good INC.
    Lokalizacja: Kaaatowice
    :
    Barkowice 2017 Szczyrk 2015 Bieliszów 2014 Liga BMW Race of Champions Initial DC
    Polubił: 179
    Otrzymanych polubień: 759

    Ferrari 288 GTO [TDU1]

    autor: Prince-Matt » 31 sty 2012, 15:51

    BeliarPL pisze:Dość trudny i specyficzny tekst. [...]
    Co do tekstu. Tak jak zaznaczyłem, jest bardzo trudno napisany :P Musiałem go przeczytać prawie 3 razy aby wszystko odgadnąć :P Jak już się ogarnie to wygląda na spójny i sensowny, napisany po prostu w zupełnie innym stylu :)

    Nie wiem o co wam chodzi z tym trudnym tekstem :P Przykro mi inaczej nie potrafie, w ogóle myślałem że będziecie mowić że jest prymitywny i za prosty :roll:
    Co do gramatyki, niestety nigdy nie miałem możliwości żeby sie nauczyc polskiego w jakiej kolwiek szkole. To co umiem nauczyłem się przez słuchanie innych, a pisać się nauczyłem przez dziewczyny i czytanie ksiażek lub artykułów. Przykro mi, starałem się jak najbardziej 8-)
    Jak tak cieżko z tym tekstem to niech go najwyżek ktoś tak obrobi żeby był lepszy.
    Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 15:51 przez Prince-Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
    Obrazek
Odpowiedz Posty: 17

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Przejdź do