Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1
Alfa Romeo GT [TDU1]
  • Awatar użytkownika
    BeliarPL
    Posty: 2629
    Rejestracja: 28 paź 2011, 16:07
    Medale: 1
    Reputacja: 6
    Imię: Wojtek
    Hobby: Fotografia
    Samochód: Świnka
    Nick w TDU2: wojtkiewicz389
    Steam ID: PendzoncyPierd
    Xbox Live: Pendzoncy1220
    Lokalizacja: Kraków
    :
    BTP 2015
    Polubił: 560
    Otrzymanych polubień: 725

    Alfa Romeo GT [TDU1]

    autor: BeliarPL » 09 sty 2012, 23:37

    Alfa Romeo GT

    Obrazek

    Z czym kojarzą się Włochy? Ze słońcem, z pięknymi kobietami, ze spaghetti oraz z pizzą... To na pewno. Pozostają jeszcze piękne i urzekające samochody, jedyny kraj który opanował sztukę tworzenia niebanalnych samochodów do perfekcji. I dzisiejszego dnia jedno z tych cudownych aut trafiło w moje ręce. Dostępne jest od 5ciu lat a wciąż urzeka pięknem, wciąż zaskakuje i zachwyca, co najważniejsze nie tylko najbardziej konserwatywnych alfistów. Tak właśnie, mowa o Alfie. Alfie Romeo GT.
    Model dla mnie był już gotowy. Piękny odcień czerni, Nero Kyalami, czerwona skóra wewnątrz, oraz duże osiemnastki na których znajdują się szerokie nisko profilowe, sportowe opony. Do tego najbogatsze wyposażenie z najmocniejszym dostępnym silnikiem, ognistym V6 o mocy ponad 200 "koni". Tak przygotowane auto do jazdy kosztuje 39.000$. Jeszcze tylko podpisać jakiś papierek i mogłem iść pod tylną bramę salonu odebrać auto z wszystkimi dokumentami.

    Obrazek

    Charakterystyczny nosek Alfy z bardzo daleko pociągniętym trójkątnym grillem, długa maska z przetłoczeniami podpowiada nam, że z tym autem nie ma co zadzierać. Przód jest po prostu piękny, jak w każdej Alfie. Ale, także jak w każdej Alfie, dopiero tył pokazuje kunszt włoskich projektantów, wysoka klapa zakończona delikatnym spoilerem oraz wąziutkie światła. W prostocie urzekające piękno. We wnętrzu zaś naszą uwagę zwraca malutka, sportowa kierownica która idealnie leży w dłoniach, świetny lewarek oraz fotele które doskonale trzymają w zakrętach. Do tego tak charakterystyczne dla Alfy zegary, podświetlane na czerwono, w wielkich wnękach oraz wskazówki które leżą pionowo w dół, sportowe akcenty widać w każdym jednym miejscu.

    Obrazek

    Pod maską swój koncert odgrywa 3.2-litrowy widlasty silnik benzynowy o mocy 240KM wwiercając się w uszy wszystkich wokół metalicznym rykiem. Rykiem który zachwyca niezależnie od prędkości obrotowych silnika, czy to na biegu jałowym, czy to w momencie zmiany faz rozrządu, zawsze brzmi pięknie. 240KM przy napędzie na przednie koła wzbudzało moje obawy, czy specjaliści w Alfie na pewno poradzą sobie z taką mocą skierowaną na sterowaną oś. Cóż, moje obawy w pewnym stopniu się potwierdziły, z tą mocą łącznie z czwartym biegiem auto potrafi stracić przyczepność kierownicą szarpiąc na wszystkie możliwe strony i to pomimo elektronicznej kontroli trakcji. Można wyczuć także delikatną słabość, możliwość utraty przyczepności podczas ruszania, trzeba trochę cierpliwości na pierwszym i drugim biegu. Na szczęście słabość nie doskwiera silnikowi, który w każdej chwili jest w stanie zapewnić olbrzymie pokłady mocy przyjemnie wciskając jadących w oparcia foteli, trzeba jedynie pamiętać o zmianie biegów na czas. O nadmiarze mocy może świadczyć fakt, iż na ślimakach pokonywanych na granicy przyczepności wewnętrzne koło napędzane zaczyna kręcić się w miejscu zostawiając za sobą chmurę dymu, i to pomimo elektroniki. Podobnie dzieje się także na bardzo ciasnych łukach. Według producenta auto przyspiesza do 100km/h poniżej 7sek. i subiektywne odczucia tylko to potwierdzają. Tak samo auto swobodnie przyspiesza do obiecanych 240km/h.

    Obrazek

    Z silnikiem idealnie współgra zawieszenie, sztywne o krótkim skoku, perfekcyjnie prowadzi auto tam gdzie skieruje je kierowca za pomocą bardzo dobrze wykonanego układu kierowniczego, na bardzo krętych górskich drogach ujawnia się delikatna skłonność do nadsterowności, która doświadczonemu kierowcy zapewni masę radości i wrażeń. Nie jest to jednak nadsterowność niebezpieczna, wystarczy delikatna kontra i auto potulnie jak baranek wraca na poprawny kurs, co nie zmienia faktu, że mniej doświadczonych kierowców takie zachowanie potrafi przestraszyć. Sytuacja diametralnie zmienia się na nierównej drodze, ciągłe podskakiwanie tyłu potrafi zaskoczyć w najmniej odpowiednim momencie mocną nadsterownością. Jednak kontra powinna w zupełności wystarczyć. Z powodzeniem można także liczyć na fenomenalny układ hamulcowy, który potrafi zatrzymać samochód niemalże w miejscu. Na torze zaś auto nie zdradza żadnej z wyżej wymienionych skłonności, dając się prowadzić jedną ręką.

    Obrazek

    Alfa Romeo nie jest autem dla każdego, aby jechać tym autem naprawdę szybko trzeba perfekcyjnie panować nad emocjami a także umieć jeździć autem z napędzaną przednią osią, inaczej będziemy zawiedzeni, ale myślę, że osoby które rozważają kupno Alfy, nie mają takich problemów, ja mając do wyboru piękną włoszkę a nudnego niemca, nie zastanawiałbym się nawet chwili...

    Obrazek
    Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 23:37 przez BeliarPL, łącznie zmieniany 2 razy.
Odpowiedz Posty: 1 Strona 1 z 1

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Przejdź do